Citat:
Det är alltså sambandet, hur atmosfärens potential att bära vattenånga växer exponentiellt med temperaturen, som är exponentialfunktionen här.
Vattenånga är en växthusgas. Det innebär att växthuseffekten växer exponentiellt med temperaturen. Och temperaturen växer som funktion av växthuseffekten.
https://www.researchgate.net/profile/Darren-Williams-4/publication/365654882/figure/fig8/AS:11431281098973784@1669147415344/apor-pressure-of-water-and-Clausius-Clapeyron-vapor-pressure-equation.jpg
Där har du svaret på din fråga.
Du förstår ju inte ens vad jag skriver. Du förstår inte ens svaren på de frågor du ställer.
Och mina frågor blir inte idiotiska bara för att du inte övervägt dem eller klarar av att svara eller ens förstå dem. Vilket också gör att du inte förstår dina egna påståenden eller var de kommer ifrån.
Vattenånga är en växthusgas. Det innebär att växthuseffekten växer exponentiellt med temperaturen. Och temperaturen växer som funktion av växthuseffekten.
https://www.researchgate.net/profile/Darren-Williams-4/publication/365654882/figure/fig8/AS:11431281098973784@1669147415344/apor-pressure-of-water-and-Clausius-Clapeyron-vapor-pressure-equation.jpg
Där har du svaret på din fråga.
Du förstår ju inte ens vad jag skriver. Du förstår inte ens svaren på de frågor du ställer.
Och mina frågor blir inte idiotiska bara för att du inte övervägt dem eller klarar av att svara eller ens förstå dem. Vilket också gör att du inte förstår dina egna påståenden eller var de kommer ifrån.
Jag förstår att du inte vet vad du pratar om. Det räcker så.
Citat:
Det må vara hänt att det också har framförts i en sidodiskussion jag inte är inblandad i, men som jag skrev påstod OlofPlanet att hela klimatforskningen genomsyras av forskningsfusk-konspiration, styrd av politiker, och att alla forskare är inbegripna i detta. Det påståendet är tveklöst dubiöst, eftersom det knappast råder något som helst konsensus om att det är så, och att det vad jag känner till inte finns någon (förutom konspirationsteoretiker) som seriöst påstår eller tror detta, och för att OlofPlanet inte ger några andra källor än sin egen fantasi. Jag bemöter alltså inte påståenden om klimatkänsligheten, eller något annat i det här, utan just detta.
Du var ju duktig på att leta fram ett inlägg där jag skrivit avsiktligt, men menade medvetet. Nu får du bevisa att jag skrivit det fetmarkerade (att hela klimatforskningen genomsyras av forskningsfusk-konspiration) som är rätt allvarliga anklagelser.
Om du inte hittar det, vilket du inte gör, så visar det bara att du är en djupt ohederlig debattör utan kunskaper.