Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, vi ska beta av det här med TSI som du grundlöst ältat om i månader. Ditt ofog med att blanda allt huller om buller i bisarra halmgubbar och personangrepp måste upphöra. Nu ska vi göra klart det här med TSI och sedan kan vi gå vidare med annat.
Enda anledningen till att jag frågat om TSI är för att:
1. Jag frågade dig vilken som är den relevanta solpsrametern att undersöka samband med.
2. Efter 1017 inlägg svarade du TSI.
Citat:
I inlägget jag besvarade återstår följande anklagelse när allt i sammanhanget irrelevant skalats bort: ”vill de som förespråkar solen ofta omotiverat multiplicera TSI eller TSI - forcingen med 10, utan annan motivering än att det då kan förklara uppvärmingen....”
Ja, det är ju vad suppose sagt och som du tagit efter.
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
[...] den uppmätta inkommande strålningen varierar med 0,1W/m², medan haven tar upp 1W/m². Det skiljar alltså en faktor 10[...] .
Citat:
Det jag visade var som sagt ett av de många svar du fått som förklarar resonemanget. Du ljuger fullständigt ohämmat när du påstår ”utan annan motivering än att det då kan förklara uppvärmingen [sic]”.
Sedan bytte du till att nämna GCR. Då kom samma fråga som för TSI, fast för GCR.
Grundfrågan är densamma. Vilka solparametrar vill du undersöka temperatursambandet med?
Om solen
orsakar uppvärmningen, eller GCR eller något annat solrelaterat, så borde det ju finnas just ett
orsakssamband.
Och du verkar inte ens vilja förstå den mycket enkla frågan.