2024-10-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
T.o.m. i ansiktet. T.o.m. läpparna.

Nu har jag kunnat se lite på säsongen men orkar/hinner inte ta igen allt så hoppade in i tredje avsnittet lite.
Spontant tycker jag att denna säsong känns roligare än tidigare.
Att Selma är sympatisk och att de har kemi.
Att Ninni och Nicklas är underhållande att se på.
Jag gillar inte att se folk göra illa varandra, jag älskar att se två snälla människor umgås.
Har inte sett prov på den där extrema psykiska misshandeln från Elsa än men jag litar på att den förekommit eftersom hela tråden säger det och jag sett det i alla andra säsonger.
Men av det lilla jag sett så är hon dryg, omogen och blåst.
Skulle verkligen aldrig anlita en korkad person som ekonom, ekonomer ska kunna tänka och resonera, hon kan ju inte ens formulera meningar.
Och ingen rik person som fötts rik tar ”Du ser rik ut” som en komplimang. Speciellt inte det finaste de nånsin hört.

Har svårt att se Elsa i någon ledande ekonomroll där tänkande och resonemang är krav. Dock så kan jag absolut se henne anställd på något klarnaliknande företag. Kundtjänst och lättare fakturafrågor.

GVFÖ brukar väl alltid krydda deltagarnas typ av yrke. Det kanske är deltagarna själv som gör det, vem vet.
Citera
2024-10-27, 17:41
Medlem
Intressant hur SVT numer tillåter reklam i vanliga program, sportvarumärket Fila syns på flera av klädesplaggen, man försöker inte ens dölja det, snarare tvärtom framhäver man det.
Citera
2024-10-27, 17:43
Medlem
Elsa är vidrig, svajig som fan och faktiskt fett toxisk.
Citera
2024-10-27, 18:39
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Jag tycker de första avsnitten av varje säsong brukar vara bra. Då är deltagarna förväntansfulla och glada. Bröllopsfesterna brukar vara fulla av glädje. Sen brukar några par verka nykära något eller några avsnitt till och det är fint att se.

Senare kommer det mer och mer problem och drama och mina naiva föreställningar krossas.

Jag tycker också niklas och ninni är fina och jag tycker att det vara bra att psykolog-fredrik sa ungefär att niklas har egenskaper som de flesta ser som svagheter men som ninni ser som styrkor. Niklas verkar vara killen som verkligen gör allt för de han tycker om.

Ja, jag ser verkligen inte Nicklas som för feminin. Tycker tvärtom han är giftas-material och pappa-material.
Med en magnifik kuk och oanad Don-Juan i sängen.

Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Vad tycker du han ska säga när hon pratar om sin uppväxt då? "hörredu det där skiter jag faktiskt i"?

Eller hur. Låter som att någon sitter klistrad framför Andrew Tate och är 16 år gammal.

Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Jag tyckte inte heller att hon var särskilt elak elr knepig alls (utöver känslig, men det kan man väl få vara) förrän avsnitt 4… se avsnitt 4. 🙈

Usch, då ska jag inte se det avsnittet, jag mår dåligt av att se kränkningar.
Känner att jag typ sett det redan ändå genom tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Doer
Har svårt att se Elsa i någon ledande ekonomroll där tänkande och resonemang är krav. Dock så kan jag absolut se henne anställd på något klarnaliknande företag. Kundtjänst och lättare fakturafrågor.

GVFÖ brukar väl alltid krydda deltagarnas typ av yrke. Det kanske är deltagarna själv som gör det, vem vet.

Lol, ja. Garanterat. Alla ekonomer jag känner var tvungna att klara olika IQ-tester för att få sina tjänster, Elsa kan väl knappt stava.
Citera
2024-10-27, 19:03
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
ordet kuk.
Kan du omformulera dig nästa gång!

Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Tillägg: Om nån är kåt på Tage Danielsson skiter jag fullständigt I. Var kan man ens se honom, ?
På humorkyrkogården kan man se Tage idag...

Jag tror däremot att Ninni är en sådan som kan utbrista fitta!!!! när hon blir arg på män som
lagt fel i diskmaskinen eller när hon själv felar så kallar hon sig fitta.

Så om man vill vara mer som Elsa så skulle jag inte rekommendera att vilja se ut eller vara som en älva, det skulle ju skapa enorma kontraster vi inte kan tollerera

Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Tveksamt. Jag äger heller ingen så behöver inte diska någon för din skull.
Det är ganska onormalt
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-27 kl. 19:14.
Citera
2024-10-27, 19:45
Medlem
Men fattar inte alla här att Elsa bara inte är attraherad av Adam. Blir man ihoptvingad med någon som inte känns rätt så reagerar man lite som hon. Vad han känner för henne vet jag inte, han tycker säkert att hon är snygg men förstår sig inte på henne. Nej, där kommer det inte att bli något och det är egentligen ingens fel.
Citera
2024-10-27, 19:48
Medlem
Selma och Andreas hoppas jag verkligen på. De är olika men verkar ändå fungera fint ihop. Och de verkar vara sympatiska och fina personer båda två.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men fattar inte alla här att Elsa bara inte är attraherad av Adam. Blir man ihoptvingad med någon som inte känns rätt så reagerar man lite som hon. Vad han känner för henne vet jag inte, han tycker säkert att hon är snygg men förstår sig inte på henne. Nej, där kommer det inte att bli något och det är egentligen ingens fel.

Jodå, det har vi fattat hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:

Jag förstår verkligen inte. Så om en kvinna tycker att en man är under hennes nivå så är det fritt fram att vara hur jävlig som helst?
Citera
2024-10-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag förstår verkligen inte. Så om en kvinna tycker att en man är under hennes nivå så är det fritt fram att vara hur jävlig som helst?

Under någons nivå tycker jag var fel uttryckt. Hon är bara inte attraherad.

Normalt sett hade man bara inte setts mer, antingen förklarat att det inte var rätt eller kanske låtit det rinna ut i sanden. I detta fallet tror jag knappt det hade blivit en dejt från början. MEN är man tvungen att stanna kvar i det på något sätt så blir man otrevlig. Speciellt om hon känner att han är för närgången eller intresserad när hon inte är det. Men jag har inte sett klart hela avsnittet så vet inte om det är något speciellt elakt hon kommer att säga. Men de bör avsluta experimentet för det lär bara bli värre.

Ingen av dem är någon jag hade umgåtts med eller dejtat själv så jag försöker se det mer objektivt.
Senast redigerad av Grantoppen2 2024-10-27 kl. 20:03.
Citera
2024-10-27, 20:12
Medlem
Citat:
Under någons nivå tycker jag var fel uttryckt. Hon är bara inte attraherad.

Normalt sett hade man bara inte setts mer, antingen förklarat att det inte var rätt eller kanske låtit det rinna ut i sanden. I detta fallet tror jag knappt det hade blivit en dejt från början. MEN är man tvungen att stanna kvar i det på något sätt så blir man otrevlig. Speciellt om hon känner att han är för närgången eller intresserad när hon inte är det. Men jag har inte sett klart hela avsnittet så vet inte om det är något speciellt elakt hon kommer att säga. Men de bör avsluta experimentet för det lär bara bli värre.

Ingen av dem är någon jag hade umgåtts med eller dejtat själv så jag försöker se det mer objektivt.

Så hon kan behandla Adam som skit eftersom hon inte är intresserad? Kvinnor alltså...
Citera
2024-10-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Intressant hur SVT numer tillåter reklam i vanliga program, sportvarumärket Fila syns på flera av klädesplaggen, man försöker inte ens dölja det, snarare tvärtom framhäver man det.

Tror du Fila har betalat för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in