Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Det blir så när killen är mer feminin än tjejen.
Det blir ju slående ofta så när dessa feministpsykologer gallrar bland kandidaterna. I verkliga livet sker det ganska sällan att mannen är den feminina parten i relationen men i GVFÖ är det nog över hälften av paren som är så.
Mannen ber om ursäkt om och om igen så fort kvinnan blir ledsen, oavsett hur fånig hon är.
Jag kommer inte ifrån känslan att alla män i serien fejkar dessa eviga känslosnack, det är som om de har lärt sig vilka ord som psykologerna brukar använda och tror att det är så det måste vara.
Sitta och försöka dra fram hennes "trauma" som i själva verket bara är en vanlig uppväxt med ups and downs som varenda tjej i hela landet haft, bara för att kunna få demonstrera vilken lyhörd och odömmande partner man är. Det är kvinnligt beteende, inte konstigt att kvinnan instinktivt sluter sig när mannen beter sig som en kvinna.
Jag tycker inte det är feminint att gräva för att lära känna sin partner. Oavsett är det mer attraktivt än "män som har problem med känslor".
Tycker jag iallafall.
Det är sensuellt.
Har aldrig gillat prestationsångest-män som inte vågar vara anspråkslösa och vill lära känna människor.
Däremot är det woke att vara livrädd för kvinnor. Men det är väl hela metoo-grejen som har gjort vissa män livrädda för kvinnor.
Adam är väl barn av sin tid som inte sätter emot monstret Elsa.
Samtidigt så riskerar män åtal idag om de visar "det minsta motstånd" mot en kvinna på bästa tv-tid, så det är nog klokt att vara försiktig.
Ja, man blir lika arg på ragatan Elsa som man blev på feministkvinnan som attackerade grävis.
Men han vek sig faktiskt mer än Adam.
Jag spår en viss irritation hos Adam?
Trailers har väl visat glimtar av att han kommer lacka ur?
Om en man hade varit så snarstucken mot en kvinnas försök att reflektera relationen försiktigt i sängkammaren, vilket jävla liv det hade blivit om manschauvinism och kvinnoförtryck, men när Elsa beter sig som en stor skitstövel och psykopat så är det ingen feminist som höjer rösten om mansförtryck.
Många i sociala medier hatar Elsa för hennes vidriga beteende, men ingen feministisk krönikör höjer fingret och pratar om mansförtryck.
Att kvinnor förtrycker män, tycker feminister nämligen är helt rimligt.