2024-10-27, 10:52
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Selma är autistisk, då hon hela tiden "ska röra sig på ytan med flams och skratt".
Försöker han lära känna henne låser det totalt för henne.
Det är lite samma grej som med Elsa och Adam, men Selma är inte elak. Hon fixar inte närhet bara.
Tänk att det är killarna som måste försöka gräva lite för att komma nära sina tjejer.

Autism-diagnoserna haglar i detta tidevarv bland både killar och tjejer?
Selma verkar jätterädd för närhet, och skrattar hela tiden.
Andreas är jättesnäll dock och ändå intresserad.
Expertteamet sa att hon ville komma bort från sin sida att vara den skrattande charmören hela tiden. Inte känna det kravet.
Nu har hon vandrat vilse, för nu säger hon om sitt flamsande "så skönt att han låter henne vara så". Men hon ville ju komma bort ifrån detta.

Nej, hon är en vansinnigt osäker människa och låser sig totalt om någon vill lära känna henne.

Förstår verkligen att dessa människor har problem att hitta partners.
Alltså tjejerna är knepigast.
Men Ninni har hittat sin like, (i den magnifika kuken).
Gud, vad snälla de är mot varandra.

Hector är skön också.
Jag tycker att hans partner är knepig och vansinnigt träig.

Tycker inte du eller nån annan ska dra in autism i bilden då ingen som gör det verkar veta vad de pratar om.
Att vara ytlig och bra på småprat men inte kunna gå på djupet är snarare kännetecken för de så kallade ”neurotypa” människorna. Som är som majoriteten.
Citera
2024-10-27, 11:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Ska man ge en känga till Adam också så borde det inte vara svårt för en advokat som inte är ett totalt svin att åtminstone gå på några dejter.

En känga man vill ge honom är en form av omogenhet.

Det är svårt att ta en 30-åring på allvar som i första avsnittet kallar både skor och solglasögon för "de här busarna". Ingen vuxen person kallar saker för "de här busarna" annat än om de pratar om Björnligan eller liknande.
Citera
2024-10-27, 11:02
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En känga man vill ge honom är en form av omogenhet.

Det är svårt att ta en 30-åring på allvar som i första avsnittet kallar både skor och solglasögon för "de här busarna". Ingen vuxen person kallar saker för "de här busarna" annat än om de pratar om Björnligan eller liknande.

Jo, i Stockholm.
Citera
2024-10-27, 11:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Visste tjejen ens att snubben var bi? Jag menar han pratar som en 110%-homo, så hon kanske anade något skumt, likt vi andra... Vilken jävla chock annars.

Inget tyder på att hon fått förhandsinfo om det, men vad jag förstått frågar de lite om preferenser och tabun innan så då har de kanske kollat innan hur hon ställer sig till sånt?
Citera
2024-10-27, 11:18
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Till Elsas försvar skall nog nämnas att hon syftar på frågor om henne, inte frågor om låtar. Sedan var Adam dålig på att förklara att han saknar bollandet av trams/skoj. Elsa och han med skägget är lika fyrkantiga.

Ja det var nästan skrämmande hur dålig han var på att bjuda på sig själv och ta ett litet skämt på sin egen bekostnad. Och så verkar han ha ett gravt tabu runt toalettbehov.
Citera
2024-10-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja det var nästan skrämmande hur dålig han var på att bjuda på sig själv och ta ett litet skämt på sin egen bekostnad. Och så verkar han ha ett gravt tabu runt toalettbehov.

Hector börjar ju inse att han är träig. Kommer inte hålla mellan dem och usel matchning.
Citera
2024-10-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag gillar inte att se folk göra illa varandra, jag älskar att se två snälla människor umgås.

Jag tycker de första avsnitten av varje säsong brukar vara bra. Då är deltagarna förväntansfulla och glada. Bröllopsfesterna brukar vara fulla av glädje. Sen brukar några par verka nykära något eller några avsnitt till och det är fint att se.

Senare kommer det mer och mer problem och drama och mina naiva föreställningar krossas.

Jag tycker också niklas och ninni är fina och jag tycker att det vara bra att psykolog-fredrik sa ungefär att niklas har egenskaper som de flesta ser som svagheter men som ninni ser som styrkor. Niklas verkar vara killen som verkligen gör allt för de han tycker om.
Citera
2024-10-27, 12:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Tänk att det är killarna som måste försöka gräva lite för att komma nära sina tjejer.

Det blir så när killen är mer feminin än tjejen.

Det blir ju slående ofta så när dessa feministpsykologer gallrar bland kandidaterna. I verkliga livet sker det ganska sällan att mannen är den feminina parten i relationen men i GVFÖ är det nog över hälften av paren som är så.

Mannen ber om ursäkt om och om igen så fort kvinnan blir ledsen, oavsett hur fånig hon är.

Citat:
"Jag känner väldigt x när du gjorde y"

"hur kändes det för dig när jag sa så och du hade gjort si?"

"tack för att du berättar"

"Förlåt för att jag tittade åt sidan när du öppnade upp om hur jobbigt det var när din hamster dog, det var starkt av dig att dela med dig".

Jag kommer inte ifrån känslan att alla män i serien fejkar dessa eviga känslosnack, det är som om de har lärt sig vilka ord som psykologerna brukar använda och tror att det är så det måste vara.

Sitta och försöka dra fram hennes "trauma" som i själva verket bara är en vanlig uppväxt med ups and downs som varenda tjej i hela landet haft, bara för att kunna få demonstrera vilken lyhörd och odömmande partner man är. Det är kvinnligt beteende, inte konstigt att kvinnan instinktivt sluter sig när mannen beter sig som en kvinna.
Citera
2024-10-27, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det blir så när killen är mer feminin än tjejen.

Det blir ju slående ofta så när dessa feministpsykologer gallrar bland kandidaterna. I verkliga livet sker det ganska sällan att mannen är den feminina parten i relationen men i GVFÖ är det nog över hälften av paren som är så.

Mannen ber om ursäkt om och om igen så fort kvinnan blir ledsen, oavsett hur fånig hon är.

Jag kommer inte ifrån känslan att alla män i serien fejkar dessa eviga känslosnack, det är som om de har lärt sig vilka ord som psykologerna brukar använda och tror att det är så det måste vara.

Sitta och försöka dra fram hennes "trauma" som i själva verket bara är en vanlig uppväxt med ups and downs som varenda tjej i hela landet haft, bara för att kunna få demonstrera vilken lyhörd och odömmande partner man är. Det är kvinnligt beteende, inte konstigt att kvinnan instinktivt sluter sig när mannen beter sig som en kvinna.

Vad tycker du han ska säga när hon pratar om sin uppväxt då? "hörredu det där skiter jag faktiskt i"?
Citera
2024-10-27, 13:01
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Till Elsas försvar skall nog nämnas att hon syftar på frågor om henne, inte frågor om låtar. Sedan var Adam dålig på att förklara att han saknar bollandet av trams/skoj. Elsa och han med skägget är lika fyrkantiga.

Men hennes svar (om hon skulle svarat på frågan) ger ökad kännedom om vad hon är för person beroende på hur hon svarat. T.o.m. det icke-svar hon gav nu avslöjade mycket om henne som person. Alla frågor som efterfrågar hennes åsikt om något är indirekt frågor om henne.
Citera
2024-10-27, 13:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Vad tycker du han ska säga när hon pratar om sin uppväxt då? "hörredu det där skiter jag faktiskt i"?

Det bästa är att inte säga någonting.
Det näst bästa är att säga vad han egentligen tycker.
Det sämsta är att försöka låta som en terapeut.
Citera
2024-10-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
T.o.m. i ansiktet. T.o.m. läpparna.

Nu har jag kunnat se lite på säsongen men orkar/hinner inte ta igen allt så hoppade in i tredje avsnittet lite.
Spontant tycker jag att denna säsong känns roligare än tidigare.
Att Selma är sympatisk och att de har kemi.
Att Ninni och Nicklas är underhållande att se på.
Jag gillar inte att se folk göra illa varandra, jag älskar att se två snälla människor umgås.
Har inte sett prov på den där extrema psykiska misshandeln från Elsa än men jag litar på att den förekommit eftersom hela tråden säger det och jag sett det i alla andra säsonger.
Men av det lilla jag sett så är hon dryg, omogen och blåst.
Skulle verkligen aldrig anlita en korkad person som ekonom, ekonomer ska kunna tänka och resonera, hon kan ju inte ens formulera meningar.
Och ingen rik person som fötts rik tar ”Du ser rik ut” som en komplimang. Speciellt inte det finaste de nånsin hört.

Jag tyckte inte heller att hon var särskilt elak elr knepig alls (utöver känslig, men det kan man väl få vara) förrän avsnitt 4… se avsnitt 4. 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in