2024-10-27, 20:20
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Tror du Fila har betalat för det?

Verkar otroligt märkligt att Fila ska branda sig genom GVFÖ 🤔
Ett märke med hyfsad street cred, det vore ju döden för dem.
Citera
2024-10-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Så hon kan behandla Adam som skit eftersom hon inte är intresserad? Kvinnor alltså...

Nej hon borde förstås avbrutit bara men jag tror att SVT är rätt på dem om att fullfölja. Kanske har de avtal också och kan inte bryta hur som helst? Men jag upplever inte hennes reaktion som speciellt konstig. Läget är spänt och hon försöker hålla huvudet ovanför vattenytan trots att hon vet hur det kommer att sluta. Tänk på att de säkert hoppats en massa innan också. Och så funkar det inte, man är inte attraherad men ska gå runt och leka gifta ändå. Klart det blir dålig stämning. Problemet är nog att det väger ojämnt här. Hon är inte alls intresserad men han verkar vara det ändå? Hade båda varit ointresserade hade de kanske kunnat göra det bästa av det bara. Men nu känner hon nog att han har någon slags hopp och det blir jobbigt.

Men vad exakt är det som gör att du tycker hon behandlar honom som skit? Jag håller nog inte med. De passar bara inte ihop. Och hon är kanske inte en typ jag hade varit vän med, känns rätt ytlig och ”tjejig”. Men det hör ju ändå inte hit. Jag tycker inte hennes beteende mot honom är jättekonstigt även om det inte är mysigt.

Jag hoppas de båda finner kärleken på annat håll.
Senast redigerad av Grantoppen2 2024-10-27 kl. 20:37.
Citera
2024-10-27, 20:45
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Så hon kan behandla Adam som skit eftersom hon inte är intresserad? Kvinnor alltså...

Experimentet är väl en månad. En vuxen, psykiskt stabil person klarar att bete sig och uppföra sig till programmet är över.
Citera
2024-10-27, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej hon borde förstås avbrutit bara men jag tror att SVT är rätt på dem om att fullfölja. Kanske har de avtal också och kan inte bryta hur som helst? Men jag upplever inte hennes reaktion som speciellt konstig. Läget är spänt och hon försöker hålla huvudet ovanför vattenytan trots att hon vet hur det kommer att sluta. Tänk på att de säkert hoppats en massa innan också. Och så funkar det inte, man är inte attraherad men ska gå runt och leka gifta ändå. Klart det blir dålig stämning. Problemet är nog att det väger ojämnt här. Hon är inte alls intresserad men han verkar vara det ändå? Hade båda varit ointresserade hade de kanske kunnat göra det bästa av det bara. Men nu känner hon nog att han har någon slags hopp och det blir jobbigt.

Men vad exakt är det som gör att du tycker hon behandlar honom som skit? Jag håller nog inte med. De passar bara inte ihop. Och hon är kanske inte en typ jag hade varit vän med, känns rätt ytlig och ”tjejig”. Men det hör ju ändå inte hit. Jag tycker inte hennes beteende mot honom är jättekonstigt även om det inte är mysigt.

Jag hoppas de båda finner kärleken på annat håll.

Det låter helt sinnessjukt att försvara psykisk misshandel med att hon inte är intresserad.
Jag har fått dåligt samvete bara när andra varit intresserade utan att jag varit det. Då har det varit extra viktigt för mig både att vara tydlig med det men ändå vara rädd om deras känslor.
Det är inte det minsta naturligt att mobba för att man inte är attraherad.

Och det är hur lätt som helst att avbryta, flera har gjort det tidigare säsonger, de bara tar beslutet.
Hon är ju dock bara intresserad av att vara med på tv och få fler följare på instagram, som av en händelse exakt som Carro en annan säsong.
Citera
2024-10-27, 20:56
Medlem
Citat:
Men fattar inte alla här att Elsa bara inte är attraherad av Adam. Blir man ihoptvingad med någon som inte känns rätt så reagerar man lite som hon. Vad han känner för henne vet jag inte, han tycker säkert att hon är snygg men förstår sig inte på henne. Nej, där kommer det inte att bli något och det är egentligen ingens fel.

Nej man behöver inte vara avig som ett barn bara för att attraktion saknas.
Citera
2024-10-27, 21:12
Medlem
Citat:
Under någons nivå tycker jag var fel uttryckt. Hon är bara inte attraherad.

Normalt sett hade man bara inte setts mer, antingen förklarat att det inte var rätt eller kanske låtit det rinna ut i sanden. I detta fallet tror jag knappt det hade blivit en dejt från början. MEN är man tvungen att stanna kvar i det på något sätt så blir man otrevlig. Speciellt om hon känner att han är för närgången eller intresserad när hon inte är det. Men jag har inte sett klart hela avsnittet så vet inte om det är något speciellt elakt hon kommer att säga. Men de bör avsluta experimentet för det lär bara bli värre.

Ingen av dem är någon jag hade umgåtts med eller dejtat själv så jag försöker se det mer objektivt.

Så kan det absolut vara. Men! Söker man till GVFÖ bör man rimligtvis ge människor en chans och inte rata någon bara utifrån utseendet då kan man likaväl stanna kvar på det ytliga och endimensionella Tinder.

Bara för att hon inte attraheras av honom tar hon sig rätten att bete sig fruktansvärt oförskämt och barnsligt mot Adam som tillskillnad mot henne verkar ha något innanför pannbenet.

Konstigt beteende en del unga tjejer uppvisar. Helt avsaknad av ödmjukhet, nyfikenhet och intresse för andra. Empatin har totalt ersatts av egoismen. Blä!
Citera
2024-10-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det låter helt sinnessjukt att försvara psykisk misshandel med att hon inte är intresserad.
Jag har fått dåligt samvete bara när andra varit intresserade utan att jag varit det. Då har det varit extra viktigt för mig både att vara tydlig med det men ändå vara rädd om deras känslor.
Det är inte det minsta naturligt att mobba för att man inte är attraherad.

Och det är hur lätt som helst att avbryta, flera har gjort det tidigare säsonger, de bara tar beslutet.
Hon är ju dock bara intresserad av att vara med på tv och få fler följare på instagram, som av en händelse exakt som Carro en annan säsong.

Ja men absolut, hon borde avbryta. Det tycker jag också. Men han borde också fatta att hon är ointresserad? Tycker synd om honom men det är ju rätt uppenbart. De borde säga tack och hej bara.
Citera
2024-10-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Så kan det absolut vara. Men! Söker man till GVFÖ bör man rimligtvis ge människor en chans och inte rata någon bara utifrån utseendet då kan man likaväl stanna kvar på det ytliga och endimensionella Tinder.

Bara för att hon inte attraheras av honom tar hon sig rätten att bete sig fruktansvärt oförskämt och barnsligt mot Adam som tillskillnad mot henne verkar ha något innanför pannbenet.

Konstigt beteende en del unga tjejer uppvisar. Helt avsaknad av ödmjukhet, nyfikenhet och intresse för andra. Empatin har totalt ersatts av egoismen. Blä!

Jag sa inte att det hade med utseendet att göra, bara att det tydligt märks att hon inte är attraherad och troligen kommer det inte att ändra sig. Ibland kan det göra det om man klickar på andra sätt, det har jag varit med om själv. Men de verkar ju inte klicka alls på något plan. Noll attraktion helt enkelt.

Hon är väl ingen ung tjej för övrigt? Och om han rycker det är obekvämt så har väl han också alla möjligheter att avbryta? Inget tvingar dem att vara kvar i det där om de inte vill så fråga mig inte vad de gör där. Det märks ju att det inte funkar.
Senast redigerad av Grantoppen2 2024-10-27 kl. 21:44.
Citera
2024-10-27, 21:58
Medlem
Citat:
Jag sa inte att det hade med utseendet att göra, bara att det tydligt märks att hon inte är attraherad och troligen kommer det inte att ändra sig. Ibland kan det göra det om man klickar på andra sätt, det har jag varit med om själv. Men de verkar ju inte klicka alls på något plan. Noll attraktion helt enkelt.

Hon är väl ingen ung tjej för övrigt? Och om han rycker det är obekvämt så har väl han också alla möjligheter att avbryta? Inget tvingar dem att vara kvar i det där om de inte vill så fråga mig inte vad de gör där. Det märks ju att det inte funkar.

Vi vänder på det. Har någon man i detta program tydligt visat att tjejen inte duger åt honom?

Det är ju gott om tjejer som dissat sin man dock. Men jag kan inte komma på motsatsen. Ska väl vara han som föreslog att de skulle banta ihop och så drog hon i sig en massa onyttigt bara för att. 😄
Citera
2024-10-27, 22:25
Medlem
Citat:

När man inte ger någon en chans till att föra en dialog och där man inte ens vill svara på frågor som den andra ställer då kan det ju knappast vara annat än utseendet hon baserar sin attraktion på.

Hon kanske inte är så ung men min uppfattning är att flera av de tjejerna som ställt upp i GVFÖ och som har betett sig likadant beter sig som trotsiga 4-åringar. De har inte fått den hunken de har förväntat sig och kan inte bete sig och behärska sig.

Såklart om det har skett ngt fysiskt övertramp eller likande då får man ju markera och ta upp det. Och kanske rent av avbryta och lämna experimentet. Varför utsätta sig själv och framförallt den andra för förnedring och nästan vuxenmobbning?
Citera
2024-10-27, 22:28
Medlem
Citat:
Vi vänder på det. Har någon man i detta program tydligt visat att tjejen inte duger åt honom?

Torsten i förra säsongen.
Citera
2024-10-27, 22:30
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:

Ja men det är ju det som är grejen med såna psykiska misshandlare! De får en att tycka att man gör så fel hela tiden så man bara stannar kvar och försöker rätta till sina fel. Hon sitter ju där och gråter och säger att han förstört allt, inte kan han gå då? Han måste reparera det han förstört tror han. Så äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in