2024-10-17, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emmilicious

Kan hålla med om att det finns en del uppblåsta tjejer därute. Många tjejer är väl omotiverat rädda och försiktiga av sig också. Men samtidigt är det viktigt för oss tjejer att kunna lukta oss till de dåliga killarna. Det är en förmåga som vi ständigt tränar oss i. Även på Tinder.

(Själv råkade jag ut för ett riktigt psycho för inte så länge sen. Han var inte alls den jag trodde att han var. Han kunde inte ta en diss som en man och gå vidare utan började mordhota mig i stället. Fick veta att han redan är dömd för ofredande av en annan kvinna. Så nu kanske jag måste polisanmäla honom. Fälls han för grovt olaga hot kan han bli av med både körkort och anställning. Företaget han jobbar på har en kvinnlig VD så vid en fällande dom är han nog rökt.)

Även om jag själv inte är rädd av mig så borde fler killar kunna förstå att många av oss faktiskt är det. Finns goda anledningar att vara det också. Vi kan inte alltid chansa utan måste våga lita på vår magkänsla när det gäller killar.

Om jag ska vara helt ärlig tror jag att detta ibland kan tolkas som att tjejen är uppblåst. Fast hon egentligen bara är försiktig.

Om du nu är så snygg i verkligheten så borde du inte ha några större problem med att charma tjejer i verkligheten. Varför då sitta på Tinder? Kan man undra.

Men med tanke på hur du uttrycker dig om tjejer så blir det väl svårt.
Om du vet vem killen är så kan du väl jävlas med honom. Varför inte liksom. Går ju att ta reda på var folk bor hur enkelt som helst. Dock blir det nog svårt om han har anonymhotat dig via Flashback. Hur vet du ens att han har ofredande i registret?

Vem trodde du att han var då?

Jo utseendet är det absolut inget fel på men sen är jag inte så desperat att jag ger mig på konststycket att charma tjejer på gator och torg, de är helt enkelt inte värda ansträngningen. Fredagkvällar räcker gott och väl för att träffa tjejer och tinder hänger jag inte på. Längre. De flesta har väl provat skiten och vet att det har blivit sämre även för riktigt snygga killar.

Dock anar jag att det är du som är psychot med tanke på dina tidigare inlägg. Lura ut någon på träff för att sen inte dyka upp är väl knappast vad en normal och vettig tjej skulle göra.
Senast redigerad av ignaziev 2024-10-17 kl. 21:48.
Citera
2024-10-17, 20:57
Medlem
JAg funderar på ni som betalar för dom som gillar er?. Är det folk som man har dissat eller kan andra folk som man ännu inte stött på?

Jag har swipat höger till 90%, dom jag har inte swipat är verkligen worst av the worst. Då är jag inte ens intresserad av dessa 90% utan villig att ge dom en chans.

Dom här 90% måste verkligen tycka jag också är the worst of the worst. Då en matchning som inte ens svarar.

Kul det här med nätdejting, verkligen förtroende booze 😟
Citera
2024-10-17, 21:23
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Även om jag själv inte är rädd av mig så borde fler killar kunna förstå att många av oss faktiskt är det. Finns goda anledningar att vara det också. Vi kan inte alltid chansa utan måste våga lita på vår magkänsla när det gäller killar.

Magkänsla = snygg kille -> måste vara OK?

Citat:
Om du nu är så snygg i verkligheten så borde du inte ha några större problem med att charma tjejer i verkligheten. Varför då sitta på Tinder? Kan man undra.
Hur tryggt känns det? Man går till Tinder för att det är en tillåten arena. Mötesplatser irl försvinner och verkligheten i gängkriminella Sverige blir allt hårdare. Tjejer är rädda om de inte är i vissa sällskap.
Citera
2024-10-18, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
En fråga till er som kan mer om Tinder än jag.

Jag matchade med en person och efter några månader försvann hans profil. Jag trodde han tog bort matchningen alternativt blockerade mig.

Så jag skrev på Snapchat där vi fortfarande är vänner och undrade. Han påstår att han har raderat sin profil. Okej tänkte jag.

Men några timmar efter var jag med en kompis och hon föll på svajpa. Helt plötsligt dyker hans profil upp?

Är det så att profilen är kvar ett tag efter att man raderat den? Eller ljuger han för mig om att raderat profilen? Borde den inte försvinna med en gång?

Sluta svansa, han är inte intresserad. Lägg inte tid på honom. Han är en nolla som inte ens kan föra en dialog och vara ärlig. Skräp.

Vad har du som kvinna för erfarenhet på tinder? Hur många svajpar du höger på när du letar i kortleken och hur många högersvajp får du själv från folk som hittat dig?

Blir du dränkt i matchningar?
Citera
2024-10-18, 12:30
Bannlyst
Citat:
Det stämmer nog att killar med arabliknande utseende har det tuffast. Tillsammans med killar från de dåliga delarna av Asien. De liknar ofta varandra till utseendet och har ungefär samma mentalitet.

Svarta killar däremot är inte helt chanslösa hos många av mina väninnor. Förutsatt att de är försvenskade då. Och trevliga.

Kan hålla med om att det finns en del uppblåsta tjejer därute. Många tjejer är väl omotiverat rädda och försiktiga av sig också. Men samtidigt är det viktigt för oss tjejer att kunna lukta oss till de dåliga killarna. Det är en förmåga som vi ständigt tränar oss i. Även på Tinder.

(Själv råkade jag ut för ett riktigt psycho för inte så länge sen. Han var inte alls den jag trodde att han var. Han kunde inte ta en diss som en man och gå vidare utan började mordhota mig i stället. Fick veta att han redan är dömd för ofredande av en annan kvinna. Så nu kanske jag måste polisanmäla honom. Fälls han för grovt olaga hot kan han bli av med både körkort och anställning. Företaget han jobbar på har en kvinnlig VD så vid en fällande dom är han nog rökt.)

Om jag ska vara helt ärlig tror jag att detta ibland kan tolkas som att tjejen är uppblåst. Fast hon egentligen bara är försiktig.

Killars skryt om sina matchningar ska du nog ta med en nypa salt. I verkligheten är det bara en bråkdel av dem som får komma till. 😉

Gå ut och prata med tjejer i verkligheten i stället.

Hur ofta högersvajpar du på en kille när du letar i kortleken? Och hur många lajks i veckan får du?
Citera
2024-10-18, 15:33
Medlem
Skaffade appen efter långt uppehåll. Varför är var tredje, fjärde swipe på asiater bakifrån, med keps för ansiktet, någon horisont med solnedgång. Tomma konton, olika avstånd, och jag förstår ju att det är skräp hela bunten. Men vad fan, är appen hackad eller liknande?

Otroligt. Efter 10029 nej swipe på dessa så valde jag ja på en, match, skrev hey och inte fått svar på 2 dagar.

Trasigt.
Citera
2024-10-18, 17:18
Medlem
Emmiliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Magkänsla = snygg kille -> måste vara OK?

Hur tryggt känns det? Man går till Tinder för att det är en tillåten arena. Mötesplatser irl försvinner och verkligheten i gängkriminella Sverige blir allt hårdare. Tjejer är rädda om de inte är i vissa sällskap.

Lite så är det ja.

Men det finns en värld utanför Tinder också.
Citera
2024-10-19, 10:28
Tinder är totalt värdelöst att använda, vilken app ska man ha?
Citera
2024-10-19, 10:34
Citat:

Killars skryt om sina matchningar ska du nog ta med en nypa salt. I verkligheten är det bara en bråkdel av dem som får komma till. 😉

Gå ut och prata med tjejer i verkligheten i stället.

Jag får alltid många matchningar fast blir så uttråkad av konvos ofta att jag gör något annat, men hur ser din tinderprofil ut? De flesta har ju rätt tråkiga kloner av varandras profiler..
Citera
2024-10-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Skaffade appen efter långt uppehåll. Varför är var tredje, fjärde swipe på asiater bakifrån, med keps för ansiktet, någon horisont med solnedgång. Tomma konton, olika avstånd, och jag förstår ju att det är skräp hela bunten. Men vad fan, är appen hackad eller liknande?

Otroligt. Efter 10029 nej swipe på dessa så valde jag ja på en, match, skrev hey och inte fått svar på 2 dagar.

Trasigt.

Haha när jag också skaffade appen efter långt uppehåll så var mina första 5 likes dessa asiatiska tjejer med keps för ansiktet och bilderna tagna bakifrån det luktade fake på 10 mils avstånd så jag vänsterswipe:ade. Det syns ganska tydligt att det är AI-genererade foton och högst troligt Tinder själva som ligger bakom dessa fakekonton för att hålla kvar män på appen.
Citera
2024-10-19, 13:55
Bannlyst
Citat:
Lite så är det ja.

Men det finns en värld utanför Tinder också.

Skulle vara tacksam om jag kunde få ett svar på min fråga då det hade varit intressant att få tal del av kvinnors upplevelser a Tinder i tråden.
Citera
2024-10-19, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CuteSnowman
Tinder är totalt värdelöst att använda, vilken app ska man ha?

De flesta är ungefär lika usla skulle jag tro.

Grejen är att om det fanns någon som var bra och gav ett någorlunda rättvist resultat för män, så hade den appen direkt överflockats av manliga användare. Det finns inga.

Det sägs att Hinge var bra i början, men att även den blev sedan invaderad av desperata män och då blev den lika usel som de andra.

Män bör undvika dejtingappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in