2024-10-19, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
De flesta är ungefär lika usla skulle jag tro.

Grejen är att om det fanns någon som var bra och gav ett någorlunda rättvist resultat för män, så hade den appen direkt överflockats av manliga användare. Det finns inga.

Det sägs att Hinge var bra i början, men att även den blev sedan invaderad av desperata män och då blev den lika usel som de andra.

Män bör undvika dejtingappar.

Jag håller med om att det mest blir som en scam, men om man nu ska välja en av dessa appar, vilken är det som hade fungerat bäst? Eller minst dåligt enligt hur du hade uttryckt det, kanske.

Hinge är större i USA, eller är den även använd frekvent i Sverige?
Citera
2024-10-19, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CuteSnowman
Jag håller med om att det mest blir som en scam, men om man nu ska välja en av dessa appar, vilken är det som hade fungerat bäst? Eller minst dåligt enligt hur du hade uttryckt det, kanske.

Jag har aldrig nätdejtat själv men är väldigt insatt i fenomenet.

Jag kan ärligt talat inte säga att någon är bättre än någon annan. Det beror på hur gammal du är och vad du söker. Hur gammal och vad söker?
Citera
2024-10-19, 14:06
Citat:
Jag har aldrig nätdejtat själv men är väldigt insatt i fenomenet.

Jag kan ärligt talat inte säga att någon är bättre än någon annan. Det beror på hur gammal du är och vad du söker. Hur gammal och vad söker?

När jag talar om bra syftar jag mer på hur många användare appen har vilket kommer göra att utbudet är större för vad man än söker såvida den inte är skapat för något speciellt, like beautifylpeople.com, ganska kontroversiell dejtingsajt. Antar du känner till vad det är eller var, den är väl mindre nu, om du är insatt i det?
Citera
2024-10-19, 14:13
Bannlyst
Citat:
När jag talar om bra syftar jag mer på hur många användare appen har vilket kommer göra att utbudet är större för vad man än söker såvida den inte är skapat för något speciellt, like beautifylpeople.com, ganska kontroversiell dejtingsajt. Antar du känner till vad det är eller var, den är väl mindre nu, om du är insatt i det?

Om du är ute efter appar med många kvinnor som inte ser ut som grisar så:
Tinder, Hinge, Match.

Undvik:
Mötesplatsen, Happt Pancake, Bumble. Få kvinnor och de flesta är rätt usla som ingen vettig man vill ha.

Men som sagt, alla är ungefär lika meningslösa. De allra flesta männen som nätdejtar idag har ungefär lika usla erfarenheter. Du får lägga ner enormt med tidsslöseri för att ens få till en vettig konversation med någon, som sedan ska leda till en dejt irl, som i sig ska leda till ett förhållande eller fler roliga träffar. Det är bara slöseri med tid. Gör nått annat av din tid.

Du kommer inse att du får lägga ner massvis med tid och resultatet av din möda blir sannolikt bara kvinnor som du inte är intresserade av och som är långt under din nivå. Förnedra inte dig själv.

Lycka till.
Senast redigerad av Midtown 2024-10-19 kl. 14:17.
Citera
2024-10-19, 14:27
Citat:
Om du är ute efter appar med många kvinnor som inte ser ut som grisar så:
Tinder, Hinge, Match.

Undvik:
Mötesplatsen, Happt Pancake, Buble. Få kvinnor och de flesta är rätt usla som ingen vettig man vill ha.

Men som sagt, alla är ungefär lika meningslösa. De allra flesta männen som nätdejtar idag har ungefär lika usla erfarenheter. Du får lägga ner enormt med tidsslöseri för att ens få till en vettig konversation med någon, som sedan ska leda till en dejt irl, som i sig ska leda till ett förhållande eller fler roliga träffar. Det är bara slöseri med tid. Gör nått annat av din tid.

Du kommer inse att du får lägga ner massvis med tid och resultatet av din möda blir sannolikt bara kvinnor som du inte är intresserade av och som är långt under din nivå.

Lycka till.

Håller med om att de du skriver inte är bra alls. Bumble har dumt format. Att kvinnan måste skriva först är nog något som gör att många kvinnor just undviker den.
Citera
2024-10-19, 21:54
Medlem
Truthofconcepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmilicious
Det stämmer nog att killar med arabliknande utseende har det tuffast. Tillsammans med killar från de dåliga delarna av Asien. De liknar ofta varandra till utseendet och har ungefär samma mentalitet.

Svarta killar däremot är inte helt chanslösa hos många av mina väninnor. Förutsatt att de är försvenskade då. Och trevliga.

Kan hålla med om att det finns en del uppblåsta tjejer därute. Många tjejer är väl omotiverat rädda och försiktiga av sig också. Men samtidigt är det viktigt för oss tjejer att kunna lukta oss till de dåliga killarna. Det är en förmåga som vi ständigt tränar oss i. Även på Tinder.

(Själv råkade jag ut för ett riktigt psycho för inte så länge sen. Han var inte alls den jag trodde att han var. Han kunde inte ta en diss som en man och gå vidare utan började mordhota mig i stället. Fick veta att han redan är dömd för ofredande av en annan kvinna. Så nu kanske jag måste polisanmäla honom. Fälls han för grovt olaga hot kan han bli av med både körkort och anställning. Företaget han jobbar på har en kvinnlig VD så vid en fällande dom är han nog rökt.)

Även om jag själv inte är rädd av mig så borde fler killar kunna förstå att många av oss faktiskt är det. Finns goda anledningar att vara det också. Vi kan inte alltid chansa utan måste våga lita på vår magkänsla när det gäller killar.

Om jag ska vara helt ärlig tror jag att detta ibland kan tolkas som att tjejen är uppblåst. Fast hon egentligen bara är försiktig.

Om du nu är så snygg i verkligheten så borde du inte ha några större problem med att charma tjejer i verkligheten. Varför då sitta på Tinder? Kan man undra.

Men med tanke på hur du uttrycker dig om tjejer så blir det väl svårt.

Killars skryt om sina matchningar ska du nog ta med en nypa salt. I verkligheten är det bara en bråkdel av dem som får komma till. 😉

Gå ut och prata med tjejer i verkligheten i stället.

Finns också många sjuka jävlar på Tinder och andra sajter. Finns ett äckel i Örebro. J..i...y. i...sak...n född 1975 Nån som vet nått nytt om honom? Hemsk person.
Citera
2024-10-20, 18:33
Medlem
Citat:

Tinder.
Citera
2024-10-22, 16:34
Medlem
GertBennys avatar
Jag har laddat ner Tinder nu för skojs skull. Har inga som helst förväntningar överhuvudtaget på denna app. Men varför får jag upp samma tjejer fler gånger? Oavsett om jag swipar höger eller vänster så dyker samma profiler upp igen efter ett tag? Vad är detta för skit? Nätdejting är för losers som mig - men detta är ju absurt!
Citera
2024-10-22, 16:42
Medlem
Manginazs avatar
Citat:

Tex Tinder fungerade tillfredställande för tre-fyra år sedan, jag hade minst 200 likes dvs matchningar ifall jag vill, och hade över hundra intressanta matchningar, men algoritmen har försämrats brutalt och misstänker att många kvinnor lämnat dagens Tinder, jag hade två-tre likes senast och hade t.o.m. bättre bilder.

Nu måste du ha guld eller platinum och sen lägga minst en extra lax i månaden på superlikes ifall du vill komma någon vart.

Jag har legat med tre kvinnor från Tinder i år, men inte värt energin man måste lägga ner och utrymmet det tar upp i hjärnan, mycket enklare att ta sig modet att tex ragga på en fin dam på matbutiken.

Har skrotat appen och det känns väldigt skönt att ha gjort detta.
Citera
2024-10-22, 18:22
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Varför är alla attraktiva tjejer på tinder 18-22?

Är alla attraktiva tjejer 22+ i relationer eller vad fan händer? Har nästan aldrig i världshistorien matchat med en snygg tjej som inte är runt 18 och då är jag själv betydligt äldre. Jag har inget emot det iuf men det är svårt att ha en emotionell kontakt med en 18 åring då de bara förstår koncept som status och utseende och saknar helt kritiskt tänk och egna perspektiv. Samtidigt är alla äldre tjejer tjocka flodhästar utan någon som helst energi för livet. Dom som redan är snygga verkar ha passerat för big och hittat sina bundsförvantar. Nu till frågan: ska jag nöja mig med någon slags 18 åring utan fantasi? Ska jag nöja mig med en 28 årig flodhäst? Samt, varför ser det ut som det gör för mig psykologiskt? Är det sant att alla kvinnor som inte är i förhållande bara är snygga mellan åldrarna 18-22?
Citera
2024-10-22, 18:26
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Är alla attraktiva tjejer 22+ i relationer eller vad fan händer? Har nästan aldrig i världshistorien matchat med en snygg tjej som inte är runt 18 och då är jag själv betydligt äldre. Jag har inget emot det iuf men det är svårt att ha en emotionell kontakt med en 18 åring då de bara förstår koncept som status och utseende och saknar helt kritiskt tänk och egna perspektiv. Samtidigt är alla äldre tjejer tjocka flodhästar utan någon som helst energi för livet. Dom som redan är snygga verkar ha passerat för big och hittat sina bundsförvantar. Nu till frågan: ska jag nöja mig med någon slags 18 åring utan fantasi? Ska jag nöja mig med en 28 årig flodhäst? Samt, varför ser det ut som det gör för mig psykologiskt? Är det sant att alla kvinnor som inte är i förhållande bara är snygga mellan åldrarna 18-22?

18-22 år ... Då luktar de fortfarande kiss och antagligen helt brända i huvudet om man måste leta efter kille online.

TS du ska kanske kolla dina inställningar så du inte matchas med kvinnor utan flickor.
Citera
2024-10-22, 18:28
Avstängd
Severlohs avatar
För att kvinnor blir mindre och mindre attraktiva för varje år från cirka 16-års ålder. Jag har aldrig sett någon över 22 på tinder för att jag har spannet inställt på bara 18-22. Jag skulle dock ha det på 15-19 om tinder tillät det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in