2025-09-07, 00:06
Medlem
lakritcs avatar
Sedan ska vi ju inte glömma att man inte blev fullständigt skinnad på pengar för 7-10 år sedan. Även en del kvinnor måste köpa boosts idag.

Mitt problem är inte att jag inte matchar med snygga kvinnor - och att jag alltså skulle ha förfallit eller hur man nu vill uttrycka det - utan det är att jag syns för sällan.
Senast redigerad av lakritc 2025-09-07 kl. 00:14.
Citera
2025-09-07, 00:21
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
För kvinnor minskar utbudet med högre ålder och sämre fertilitet. Män får i regel högre status och bättre ekonomi.
Knappast då jag själv föredrar att svepa på ungre än äldre av de som gillar mig

Män tappar utseendet och status har mer eller mindre ingen av er på dejtingappar och kvinnor har idag egen ekonomi.

Du klagar själv på att du bara blir gillad av fula kvinnor.
Citera
2025-09-07, 00:28
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Sedan ska vi ju inte glömma att man inte blev fullständigt skinnad på pengar för 7-10 år sedan. Även en del kvinnor måste köpa boosts idag.

Mitt problem är inte att jag inte matchar med snygga kvinnor - och att jag alltså skulle ha förfallit eller hur man nu vill uttrycka det - utan det är att jag syns för sällan.
Jag matchar också med fräscha män eftersom alla män gillar en tillbaka. Åtminstone så övervägande många att jag föredrar att kolla bland likes för att istället se vilka som gillar mig först.

I Sverige så är det helt normala utseenden på männen. I andra länder varierar det från att alla var riktigt snygga i Frankrike och liknande medan de i USA såg ut som jag vet inte vad...

Ditt probem är och förblir att kvinnor inte gillar dig om du ser attraktiva kvinnor men blir gillade av mindre attraktiva. Jag har inte heller förfallit då jag skitit i att uppdatera bilderna (tror jag skaffade kontot för 3 år sedan) då jag inte tar det seriöst. Orkar inte använda dejtingappar särskilt mycket. Skillnaden är givetvis att åldern ökar. Förövrigt så återkommer många män jag har pratat med och ibland även dem som träffat mig så det är inte mitt yttre som rasat utan marknaden krymper med åldern.

Säger sig självt att det är en besvärlig jävel om personen är äldre och har dejtingappar. Normala människor blir alltid andra intresserade av irl. Du behöver inte gilla det men så är det.
Citera
2025-09-07, 00:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Knappast då jag själv föredrar att svepa på ungre än äldre av de som gillar mig
Män sätter på vad som helst, ibland även det som saknar fitta. Du skulle kunna ha en soppåse över huvudet som enda bild och kamma hem 100+ på en halv dag.

Citat:
Män tappar utseendet och status har mer eller mindre ingen av er på dejtingappar och kvinnor har idag egen ekonomi.
Tror du på detta själv? Att utseendet är lika viktigt för män som kvinnor? Att en kvinna hade valt en snygg man som jobbar i kassan på ICA?

Citat:
Du klagar själv på att du bara blir gillad av fula kvinnor.
Nej, det har jag inte gjort om du går igenom mina gamla inlägg. Jag klagar på att jag blandas med träsktroll och alltså visas ungefär lika mycket för alla grupper. Helt enkelt en dålig algoritm som var mkt bättre för många år sedan.
Citera
2025-09-07, 00:44
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Män sätter på vad som helst, ibland även det som saknar fitta. Du skulle kunna ha en soppåse över huvudet som enda bild och kamma hem 100+ på en halv dag.

Tror du på detta själv? Att utseendet är lika viktigt för män som kvinnor? Att en kvinna hade valt en snygg man som jobbar i kassan på ICA?

Nej, det har jag inte gjort om du går igenom mina gamla inlägg. Jag klagar på att jag blandas med träsktroll och alltså visas ungefär lika mycket för alla grupper. Helt enkelt en dålig algoritm som var mkt bättre för många år sedan.
Jag hade omkring 8000 likes och drog bort 2000 kanske innan jag tröttnade och sket i appen. Rensat den många vändor nu.

Jag tycker att det är roligt att ni män har sådan sunkig kvinnosyn som innebär att ni talat om för mig som är kvinna, att det inte spelar någon roll hur oattraktiva ni än är och att ni har en högre status än vad jag och andra kvinnor säger etcetera. Samma sak med ekonomin. Majoriteten av oss kvinnor lever inte på män. Varför är du singel om du tar vad som helst och jag är singel för att jag är kräsen? Jo det har funnits en hel del män som velat mycket med mig som jag inte velat med dem.

Nej, vi kvinnor vill inte ha fula gubbar. Det är därför de kallas fula gubbar när de slemmar sig. Som äldre dvs. Ingen 25 åring kallas ful gubbe men många efter 30, vid 40, 50, 60.

Jag läste nyligen en tråd på Facebook där kvinnor och i en mängd av hundratals olika inlägg erkände att de inte tänder på äldre män. Att ju äldre kvinnor blir ju mindre sexuell attraktion upplever de till män i ders egen ålder eller som ni säger, äldre män.

Det funkar fortfarande inte att säga Män vill bara ligga med dig! Jasså, är det en nit i jämförelse med att kvinnor inte vill ligga med dig/er. Jag räknas isåfall åtminstone som sexuellt attraktiv och det mycket längre tid om mitt underliv slår allt annat och gör personlighet och utseende oviktigt. Så är det inte för er män.

Om män nu tar vem som helst så innebär det att kvinnor är mer kräsna och då får män det svettigare med att bli attraktiva. Det innebär att jag faktiskt är långt mer åtråvärd än vad du är med pluspoäng för allt som rör andra fördelar hos mig. Ju bättre jag ser ut, ju längre över ditt attraktionsvärde höjs jag än mer än vad det redan var innan.
Citera
2025-09-07, 01:23
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag tycker att det är roligt att ni män har sådan sunkig kvinnosyn som innebär att ni talat om för mig som är kvinna, att det inte spelar någon roll hur oattraktiva ni än är och att ni har en högre status än vad jag och andra kvinnor säger etcetera. Samma sak med ekonomin. Majoriteten av oss kvinnor lever inte på män. Varför är du singel om du tar vad som helst och jag är singel för att jag är kräsen? Jo det har funnits en hel del män som velat mycket med mig som jag inte velat med dem.
Många kvinnor är beredda att gå i säng med män med betydligt högre social status och pengar och med målet att få tillgång till detta genom en relation. Herregud. Det är så världen är uppbyggd. Om man nu följer med i nyheterna.

Sedan finns det undantag som bra, genuina personer som du, som alltså har ryggrad och aldrig skulle tänka tanken på att knulla gubben Bill Clinton eller bli en av farbror Putins älskarinnor.

Citat:
Jag läste nyligen en tråd på Facebook där kvinnor och i en mängd av hundratals olika inlägg erkände att de inte tänder på äldre män. Att ju äldre kvinnor blir ju mindre sexuell attraktion upplever de till män i ders egen ålder eller som ni säger, äldre män.
Finns ingen, oavsett kön, som generellt tänder på äldre personer. Men likförbannat får kvinnor vara beredda att ha samlag med en äldre man om de vill åt hans resurser. Ett fullt rimligt transaktionellt förfarande.

Citat:
Det funkar fortfarande inte att säga Män vill bara ligga med dig! Jasså, är det en nit i jämförelse med att kvinnor inte vill ligga med dig/er. Jag räknas isåfall åtminstone som sexuellt attraktiv och det mycket längre tid om mitt underliv slår allt annat och gör personlighet och utseende oviktigt. Så är det inte för er män.
Inte en nit, men vi måste skilja på sex och förhållanden. Kvinnor, nästan oavsett ålder, duger till det tidigare. I det senare fallet krävs för att få attraktiva män ofta ungdom eller fertilitet.

Citat:
Om män nu tar vem som helst så innebär det att kvinnor är mer kräsna och då får män det svettigare med att bli attraktiva. Det innebär att jag faktiskt är långt mer åtråvärd än vad du är med pluspoäng för allt som rör andra fördelar hos mig. Ju bättre jag ser ut, ju längre över ditt attraktionsvärde höjs jag än mer än vad det redan var innan.
Åtråvärd för sex möjligen.
Citera
2025-09-07, 07:53
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
"Megan gav dig precis en like". Skapligt genomskinliga namn på bots/fejkprofiler.

Det var därför jag slutade med tinder, allt man fick var botar på asiatiska kvinnor med amerikanska namn. Matchade med en för skojs skull och det såg typ ut såhär:

(H)enne: Hey
(J)ag: ching chong ping pong
H: Good, and you?
J: Ni hao Mao Zedong
H: Great, I'm searching for a serious relationship

Citera
2025-09-07, 15:05
Medlem
lakritcs avatar
Tror jag sett samma profiler, som jag alltså svept på, 3-4 ggr inom loppet av någon vecka. Appen verkar ju inte fungera som den ska.
Citera
2025-09-07, 15:09
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Många kvinnor är beredda att gå i säng med män med betydligt högre social status och pengar och med målet att få tillgång till detta genom en relation. Herregud. Det är så världen är uppbyggd. Om man nu följer med i nyheterna.

Sedan finns det undantag som bra, genuina personer som du, som alltså har ryggrad och aldrig skulle tänka tanken på att knulla gubben Bill Clinton eller bli en av farbror Putins älskarinnor.

Finns ingen, oavsett kön, som generellt tänder på äldre personer. Men likförbannat får kvinnor vara beredda att ha samlag med en äldre man om de vill åt hans resurser. Ett fullt rimligt transaktionellt förfarande.

Inte en nit, men vi måste skilja på sex och förhållanden. Kvinnor, nästan oavsett ålder, duger till det tidigare. I det senare fallet krävs för att få attraktiva män ofta ungdom eller fertilitet.

Åtråvärd för sex möjligen.
Om det du säger stämmer skulle inte ni män vara singlar. Om jag börjar dejta och träffa några stycken kommer alltid åtminstone en vilja ha en relation utöver män som utanför internet alltid velat ha relationer med mig, även barn och familjeliv

Sedan så är det som så att otroligt många unga, attraktiva män skulle bli tillsammans med Madonna eller Cher också. Det är inte som så att framgångsrika kvinnor som är äldre saknar ett större utbud av villiga unga män.

Det är inte de som är framgångsrika som sätter ribban för alla oss andra. Det spelar ingen roll för er män om miljonärer eller extremt mäktiga män får unga, attraktiva kvinnor. Detsamma gäller även för kvinnorna.

Din status ökar inte av vad andra män utan koppling till dig gör.

Sedan så har jag definitivt aldrig dejtat män efter inkomst, makt eller social status. Det är fint av dig att lägga värderingar i det men det är inte som om jag heller hade valt bort en man med pengar eller makt när jag var tjugo om jag hade blivit upp över öronen förälskad. Nu hände det dock aldrig.

Jag vet sedan väldigt väl att män skiter ganska mycket i ens person. Jag hade en snubbe som uppvaktade mig hårt och väntade i flera år på att jag skulle återvända till honom och som då dagligen umgicks med mig men ändå missade stora delar av mina personliga intressen visade det sig när vi umgicks en del år efteråt.

Samma sak med att jag la upp länkar till olika sidor jag gjort mm. Var kanske 10 av 10 000 män som intresserade sig (man kan se sidvisningar) och vet du vad, jag var fortfarande ganska ung och fertil.

Snarare är det väl som så att sannolikheten ökar att du hittar en man som är intresserad av din person ju mindre attraktiv du är. För ni män är totalt värdelösa på att utforska våra personligheter och sexuell besatthet är inte smickrande. Jag struntar i vad som ger en man stånd då jag inte existerar inom området av hans snopp.
Citera
2025-09-07, 17:36
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Tror jag sett samma profiler, som jag alltså svept på, 3-4 ggr inom loppet av någon vecka. Appen verkar ju inte fungera som den ska.
Upplevt samma sak.
Tänkte att jag ger appen en chans men det är samma jävla visa varje gång, man får en 10 likes första timmarna sen ramlar det iprincip aldrig in någon like mer, enstaka i veckan bara.

Ger upp varje gång och hittar någon brud ute på krogen istället.
Citera
2025-09-07, 17:42
Medlem
Citat:
Jag klagar på att jag blandas med träsktroll och alltså visas ungefär lika mycket för alla grupper. Helt enkelt en dålig algoritm som var mkt bättre för många år sedan.
Verkar som att din "rating" har blivit sabbad. Varje gång du sveper gilla på någon och du inte får match, så sjunker din rating ett snäpp. Med en låg rating så visas inte ens din profil för de med en hög, i princip är du shadowghostad för alla utom de med låg rating. Godingarna visas inte heller för dig.

Från början byggde tinders algoritm på samma som användes för att ranka chackspelare. Vann du över en högre rankad, så steg din ranking. Förlorade du mot en sopa, så åkte rankingen ned i källarn. Men över tid har de såklart utvecklat algoritmen, givetvis i kombination med sånt du betalar för, det är ju ett företag vars syfte är att dra in stålar till ägarna. Finns också en del som kan liknas vid spelberoende, som bygger tungt på "intermittent förstärkning" precis som hos spelbolag (googla.. nyttig kunskap). Det är större risk att dö på jobbet eller på väg dit, än att vinna typ eurojackpot, ändå spelar folk.. Att få en match ger en kick liknande småvinsterna som håller folk kvar i spelet. Tinder i synnerhet har inneburit en katastrof för kvinna möter man utanför deras sociala vänkrets, i kombination med övrig samhällsutveckling, kanske i synnerhet för så glest befolkade länder som Sverige.
Senast redigerad av Goobleyzook 2025-09-07 kl. 18:08. Anledning: Förtydligande
Citera
2025-09-07, 18:05
Medlem
Citat:
Säger sig självt att det är en besvärlig jävel om personen är äldre och har dejtingappar. Normala människor blir alltid andra intresserade av irl. Du behöver inte gilla det men så är det.

Det där inte nödvändigtvis sant. Kan lika gärna vara personens ex som var skitstöveln. Vid varje seperation skapas ju två singlar.

Sedan är det ju så att folk ofta växt ifrån varandra. Utvecklats under 20 år, i olika och allt mer inkompatibel riktning, å när barnen kan stå på egna ben så går de skilda vägar. Inte alls ovanligt och behöver inte bero på att någon av dem är "en besvärlig jävel".

När folk är sådär 50 så är det ovanligt att få nya vänner. När de ser sig omkring i sin bekantskapskrets så finns inga singlar, alls. Tänk också på att en majoritet av vår befolkning bor i kommuner med under 30k pers. Kanske finns två krogar, det är allt och medelåldern där är typ 25. 50-åringen skulle kunna vara mamma eller pappa till allihop, inklusive personalen.

Gamla tiders folkparker med danslogar började läggas ned för 30 år sen, detsamma med danser på folketshus. De naturliga platserna för att träffas utanför deras sociala vänkrets finns inte mer. Med storstäderna undantagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in