Va?
Igen, om adressatens namn inte finns med bland de namn som har behörighet till postboxen så ska försändelsen gå i retur. Punkt. Dvs, det är inte box-innehavaren som ska skicka tillbaka försändelsen, det är postiljonen och det UTAN att först lägga den i felaktig box.
VAD av det här är det som du inte förstår? Du alluderade lite till "två hjärnceller" här ovan? Har du någon intellektuell funktionsnedsättning så är det väl bara att säga det? Inget att skämmas för och jag ska göra vad jag kan för att anpassa mitt skrivande med det i åtanke.
Är det så?
Glasklart.
Någon sådan utredning gjordes INTE i det här fallet.
Här kanske din meningsfrände "Von Pein" kan leda dig lite vidare in i fördärvet?
Glasklart.
Här är det således DU som har bevisbördan om du insisterar på att Rea ljuger och att "del tre" inte utgjorde en del av "the application".
Du insisterar?
Igen, menar du att direktör Rea ljuger i sitt brev till Galanor?
NOLL utrymme för "missförstånd" således.
Konsultera nu din meningsfrände Von Pein och se om han kan leda dig vidare på vägen till ingenstans.
Jag finns kvar här.
Citat:
Nu projicerar du igen? Vad har vi sagt om det?
Jag vet inte hur dina två hjärnceller fungerar.
Citat:
VAD av regelverket är det som du har så förtvivlat svårt att fatta?
Om någon skickar post till Donal Duck eller President Eisenhover alltså orimliga eller påhittade figurer alternativt om PO box personen som får hämta brev där anmäler felaktig skickad post så ska den skickas tillbaka till den som skickat det om det går att härleda.
Igen, om adressatens namn inte finns med bland de namn som har behörighet till postboxen så ska försändelsen gå i retur. Punkt. Dvs, det är inte box-innehavaren som ska skicka tillbaka försändelsen, det är postiljonen och det UTAN att först lägga den i felaktig box.
VAD av det här är det som du inte förstår? Du alluderade lite till "två hjärnceller" här ovan? Har du någon intellektuell funktionsnedsättning så är det väl bara att säga det? Inget att skämmas för och jag ska göra vad jag kan för att anpassa mitt skrivande med det i åtanke.
Är det så?
Citat:
Nej, det "tror" jag ingalunda. Men jag VET att US Postal Services regler anno 1963 stadgade att i de fall adressatens (mottagarens) namn inte finns listat som behörig till den postbox som står angiven på försändelsen, så ska postiljonen INTE trots det lägga den i boxen (eller notis), utan istället stämpla den "addressee unknown" och skicka tillbaka den till avsändaren (om angiven på försändelsen).
Men om du tror att de som sorterade post satt och kollade namn mot listor att det var rätt namn så är man uppenbarligen arbetsbefriad och har inte haft ett riktigt jobb någonsin och inte på posten i synnerhet! [min fetning]
Glasklart.
Citat:
Korrekt. Men det är som sagt inte under sorteringen sådant upptäcks. Det är under utdelningen sådant upptäcks.
Det finns inte tid för det. Adressen ska vara korrekt och det är man sorterar på!
Citat:
Nja, förklara gärna hur "A. Hidell" kan vara en felstavning av "Lee Harvey Oswald"? Visst fanns/finns det gränsfall med oklarheter men då utreds dessa innan åtgärd vidtas. Innan försändelsen läggs på lådan/i boxen, alternativt skickas tillbaka till avsändaren.
Med din snurriga logik skulle felstavat namn leda till att det skulle skickas tillbaka trots att den ska till den peronen kopplad till PO boxen!
Någon sådan utredning gjordes INTE i det här fallet.
Citat:
Är du riktigt riktigt säker på det?
Så jo jag förstår engelska och jag förstår gradskillnader i vad saker betyder.
Citat:
Och då återstår det som sagt för dig att bevisa att ansökningsblankettens "del tre" inte var en del av ansökan (i.e. "the application").
Samma svammel om tillägget vilka andra som är kopplade till PO boxen, det står i reglerna att ansökan ska sparas, men inget om tilläggen måste sparas,
Här kanske din meningsfrände "Von Pein" kan leda dig lite vidare in i fördärvet?
Citat:
Postal Director Rea förklarar klart och tydligt att ja, (även) "blankett-del tre" ska makuleras först två år efter avslutat konto.
så återigen är din erbarmliga läsförståelse i både svenska och engelska som fäller dig. Står det något i reglerna något om att man måste i ansökan om flera eller får man göra det senare som tillägg??
Glasklart.
Här är det således DU som har bevisbördan om du insisterar på att Rea ljuger och att "del tre" inte utgjorde en del av "the application".
Citat:
Exakt.
Lögn är en medveten handling,
Citat:
Att en Postal Inspector i US Postal Service inte skulle känna till reglerna för vem som ska få post eller inte är lika befängt som att en trafikpolis inte skulle känna till reglerna för rött, gult respektive grönt ljus i en trafikkorsning.
om nu Holmes hade ljugit
Du insisterar?
Citat:
Ett ytterst litet fåtal individer världen över har sedan publiceringen av Warrenkommissionens rapport (med 26 volymer bevisning utan index), läst den. I den händelse en anställd inom US Postal Service skulle ha läst den och/eller snubblat över Holmes (falska) vittnesmål så måste denna först och främst känna till regelverket, inse att Holmes inte är sanningsenlig och slutligen, ta mod till sig att rapportera det till relevant myndighetsperson, journalist och/eller privatspanare, om denne alls bryr sig vill säga.
skulle ju en massa andra postanställda skrikit i högan sky! Och det har vi hört eller??
Igen, menar du att direktör Rea ljuger i sitt brev till Galanor?
Citat:
Nej. De två frågorna var glasklara och Rea ger ett lika glasklart svar på var och en av dessa:
För det kan ju inte vara som så att Rea missförstått frågan eller tog fel? Nej just det för din tolkning av saker går alltid först oavsett om den är baserad på fakta!
1. När skulle del tre av blanketten i fråga makuleras enligt gällande regler i mars 1963?Holmes ljög under ed när han försäkrade WC och det amerikanska folket om att blankett-delen istället skulle makuleras direkt efter avslutat konto.
Svar: Två år efter avslutat innehav (+ bifogat regelverk).
2. Vad händer med försändelser som ankommer till en postbox där mottagarens namn inte finns listat bland behöriga till denna?Holms ljög igen under ed när han försäkrade WC och det amerikanska folket om att en "lapp" trots det läggs i boxen varpå innehavaren med "lappen" hand kan gå till "the window" och hämta ute paketet i fråga utan att legitimera sig.
Svar: Försändelsen ska då stämplas med "addressee unknown" och returneras till avsändaren om möjligt (+ bifogat regelverk).
NOLL utrymme för "missförstånd" således.
Konsultera nu din meningsfrände Von Pein och se om han kan leda dig vidare på vägen till ingenstans.
Jag finns kvar här.