• 35 962 online
  • 1 128 904 medlemmar
  • 58 571 166 inlägg
2004-11-18, 20:32
Medlem
one and agains avatar
Så vad tror ni vem/vilka dödade JFK. Att det var mer än en skytt verkar ju synnerligen troligt. Vet ingen som klarar av att avfyra de skotten på så kort tid. Det finns ju en massa olika "bevis" som pekar både på det ena och det andra. Upplagt för konspirationer.

Är det ingen som har någon smaskig konspiration att komma med så att jag kan roa mig på torsdagskvällen.

Personligen tror jag att maffian på CIAs uppdrag mördade honom.
Citera
2004-11-18, 21:15
Medlem
Enders avatar
En intressant teori är att det dödande skottet var ett vådaskott från en av Secret Service-agenterna som färdades efter presidenten.

All konspiratorisk verksamhet skedde därmed efteråt i syfte att mörka denna otroliga klantighet.
Citera
2004-11-19, 07:25
Medlem
Nästan allt talar väl för att LHO mördade JFK, att han var ensam skytt och inte del av någon konspiration. Läs tex Norman Mailer - Oswalds Tale an American Mystery eller Gerald Posner - Case Closed. Två mycket genomarbetade böcker om Kennedymordet.
Citera
2004-11-19, 10:07
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ender
En intressant teori är att det dödande skottet var ett vådaskott från en av Secret Service-agenterna som färdades efter presidenten.

All konspiratorisk verksamhet skedde därmed efteråt i syfte att mörka denna otroliga klantighet.
Den teorin bygger på en ljusreflektion som feltolkades pga en sjundehandskopia av Zapruderfilmen. Efter att TIME släppte sitt originalprint så har den övergetts.
Citera
2004-11-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one and again
Personligen tror jag att maffian på CIAs uppdrag mördade honom.

Samma här.
Citera
2004-11-29, 15:13
Medlem
Ska visst komma ett data spel om JFK mordet. Såg det på tvn för några dagar sedan.
Dom var visst övertygade om att de var Lee Oswald som gjorde det och nu skulle man få spela det själv för att bli helt säker
Citera
2004-11-29, 15:27
Banned
Dr Mabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one and again
Så vad tror ni vem/vilka dödade JFK. Att det var mer än en skytt verkar ju synnerligen troligt. Vet ingen som klarar av att avfyra de skotten på så kort tid.----------
Vad jag läst behövde man inte vara en SÅ skicklig skytt för att träffa honom. Dessutom missade det andra av de tre skotten.

Avståndet var c:a 80 meter och geväret hade kikarsikte.

Tiden för skotten räknas från det först avlossade och då blir tiden rimlig.
Citera
2004-11-29, 18:01
Medlem
John_Fs avatar
LHO menar ni Lee Oswald då?

Ställdes han inför rätta och hur blev utgången isåfall? är dåligt på läst om allt detta. vart finns lite svensk info om detta?

Satt faktikst ochså och tänkte på just detta med kennedy mordet för bara nån dag sen.
Citera
2004-11-29, 18:09
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
Vad jag läst behövde man inte vara en SÅ skicklig skytt för att träffa honom. Dessutom missade det andra av de tre skotten.

Avståndet var c:a 80 meter och geväret hade kikarsikte.

Att skjuta två av tre träff i ett långsamt rörligt mål på 80 meter är inga som helst problem med kikarsikte. Mormor skulle kanske inte klara av det, men har man den minsta lilla skytteträning och förhållandena är normala (ingen hård vind t ex), så är ett ganska enkelt skott.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
Tiden för skotten räknas från det först avlossade och då blir tiden rimlig.

Hur lång tid var det mellan första och tredje skottet?
Citera
2004-11-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John_F
LHO menar ni Lee Oswald då?

Ställdes han inför rätta och hur blev utgången isåfall? är dåligt på läst om allt detta. vart finns lite svensk info om detta?

Satt faktikst ochså och tänkte på just detta med kennedy mordet för bara nån dag sen.

Han blev väl mördad på väg till rättegången eller nåt sånt.
Citera
2004-11-29, 19:19
Medlem
Read it and weep, tydligen har ny teknologi kunnat säkerställa att alla kulfragment som hittades kan knytas till oswalds vapen. Han gjorde det.

http://www.sciencedaily.com/releases...1025131255.htm
Citera
2004-11-29, 19:31
Banned
Dr Mabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Att skjuta två av tre träff i ett långsamt rörligt mål på 80 meter är inga som helst problem med kikarsikte. Mormor skulle kanske inte klara av det, men har man den minsta lilla skytteträning och förhållandena är normala (ingen hård vind t ex), så är ett ganska enkelt skott.
Hur lång tid var det mellan första och tredje skottet?
Se http://www.geocities.com/bigmike_75/...sination3.html där det anges röra sig om 5,6 sekunder. Dock skall det (framgår inte av just denna webbsida) vara det första skottet som missade.
Citera