2024-09-20, 11:47
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarlust
Ja du är bra på att blanda ihop och röra till saker, och sedan skylla på andra.

Angående din fråga som du ställde, tänk dig följade HYPOTES:

Anta att V ringde H (Hugo, hans hustru var inte hemma) och uttryckte oro över att åka hem.
H sa inte nåt till hustrun om att V hade ringt. (Han ville inte oroa henne i onödan).

Och att det sedan på kvällen omkring kl 19 råkade hända nåt mellan H och V som ledde till Vs död,
helt oplanerat alltså. Inte beroende på att han hyste agg mot V, utan pga helt andra orsaker.
(Rigida personer kan vara oförmögna att själva tänka ut ett sådant händelseförlopp, så om du hör till den kategorin så får du hojta).

Och att H sedan inte vågade säga till polisen att V hade ringt den kvällen,
därför att han var full av skuld och rädd att misstankar skulle riktas mot honom. (T.ex. varför berättade du inte för hustrun att V hade ringt? Vad gjorde du själv den kvällen? Har du alibi?)

Då var det bättre att på olika sätt misstänkliggöra och smutskasta C, för att leda spåren så långt bort från H själv som möjligt (dvs mot C och mot Faxälven).
---- SLUT PÅ HYPOTES ---

Din fråga varför sa han inte si eller så?! är inte smart,
därför att i pressade eller extrema situationer kan olika individer agera helt olika, irrationellt och ologiskt.
Du är mindre smart om du tror att alla agerar som du tror att du själv skulle göra i liknande situation.

Men varför går du inte till polisen med dina misstankar? Även om fallet är preskriberat så är dom skyldiga att kontrollera alla nya uppslag. Tänk om just du har löst denna gåta? Skulle inte det vara fantastisk efter alla år? Jag är öppen för allt även om det var länge sen jag insåg att du är en mycket avvikande och troligen psykiskt abnorm individ.
Citera
2024-09-20, 14:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Var är dina källor? För du är väl inte en lögnare?
https://www.nrm.se/fakta-om-naturen/djur/insekter-och-spindeldjur/kackerlackor/kackerlackor-i-resvaskan
Var är dina källor? Ser inga mer än påhopp på andra skribenter och en länk till kackerlackor.
Vad har kackerlackor med någonting i tråden att göra?
Är en del som spekulerar här att jämföra med kackerlackor enligt dig?
Citat:
Du skrev tokstollar. Alltså inte bara en som du redovisade här. För att få godkänt måste du ange namnen på samtliga. Var så god!
Nu blev det riktigt dumt Namnge alla tokstollar som spred rykten om Carl.
Begär du att alla som bodde i trakten ska namnges?
Citat:
Märker att Sommarlust undviker min fråga vem "gräsrotssnuten" var? Han är nog den slingrande lögnare han påstår att andra är? Inget svar. Ingen källa. Och det mest patetiska blir ju då hans egna krav på andra.
Gräsrotssnutar fanns det många och inte så välutbildade och med dom resurser som dom har i dag .
Du kan inte begära att dom ska namnges. Dom är döda sedan länge och dom gjorde ett för den tiden godtagbart jobb... förutom att dom missade att undersöka Violas grejor på elevhemmet för länge.
Citat:
Märkligt att du inte vill lägga ut namnet samtidigt som du kräver att andra ska göra det? Dom som inte gör det kallas lögnare av dig då. Och det är precis vad du själv är.
Lägg själv ut namnen då om du så gärna vill ha dom ute i tråden. Men du kanske inte vet namnen...
Citat:
Ok igen då: STÄLLDE LÄRARINNAN EN FRÅGA TILL EVA_MARIE OM VIOLA LÄMNADE HUSET? Ditt övriga svammel och antydningar hit och dit har samma betydelse som kattskit för mig.
Svammel och antydningar kallar du det som är spekulationer. Fult av dig att angripa en postar på det viset och kalla det för kattskit.
Citat:
Vad gjorde Carl när han var ensam ute och letade? DEN frågan är jag mer intresserad av. Och vad Hugo gjorde uppe i Helgum kvällen när Viola försvann? Visste han att hon åkt hem? Nej knappast. Om han planerat att mörda henne borde väl Sollefteå passat bättre där han var mer hemma?
Vad Carl gjorde ute? Enligt honom själv så letade han och det kan du inte ha missat. Ingen vet om något annat.
Vad Hugo gjorde uppe i Helgum? En spekulation som många andra.
Varför skulle Bomans inte veta att Viola hade åkt hem när hon hade så nära kontakt med sin moster?
Du blir ingen bra mördare. Vill man mörda någon osett så passar glesbyggt område väldigt bra och inte en stad.
Citat:
Nej den dummaste gissningen är förstås att Boman var Violas mördare? Eller?
Kan du kalla spekulationer för spekulationer och inte skriva det som "dummaste gissningen".
Det blir väldigt trist att läsa din inlägg när du går till angrepp hela tiden på ett fult sätt.
Citat:
Hur vet du att det var Hugo som svarade i såna fall? Och varför skulle han i såna fall hållit det hemligt för sin fru? Och åter: varför sa han inget till polisen? Det skulle ju varit idealiskt om han ville kasta misstankar på Carl. Du skriver ju mot dig själv hela tiden.
Du har fått svar på den frågan flera gånger av flera skribenter.
Citat:
Och åter: varför sa han inget till polisen? Det skulle ju varit idealiskt om han ville kasta misstankar på Carl. Kommentar?
Nu har du hakat upp dig ordentligt. Har du svårt att förstå svaren?
Citat:
Det mest ologiska i "Sommarlusts" teori handlar ju om arvet. Det var nämligen hans fru som var arvtagare och inte han själv. Men det kvittar? Han har bestämt sig för att mörda lilla Viola i alla fall! Han räknade nog med en liten fickpeng för besväret?
Där har du fel. Det var systern som fick ärva om pappan hade bevisats ha dödat Viola.
Men det där har du fått förklarat flera gånger. Lillasystern hade fått ärva.
Men Boman var kanske inte så kunnig och trodde att hans fru skulle få arvet.
Citat:
Det finns hjälp för människor med dyslexi. Läs sakta: OM Viola ringde till Bomans och berättade att hon var rädd att åka hem? VARFÖR berättade inte Hugo det för polisen? Ska jag upprepa?
Det där var riktigt fult att dra in dyslexi och slänga det på en postare
Den som behöver få svar upprepade är tydligen du själv då du har missar vem som postade vad.
Citat:
På tal om att blanda ihop: du kanske missade att Boman numera är mordmisstänkt i tråden? Utifrån den aspekten vore det nog bekvämare att berätta för polisen att Viola varit rädd att åka hem? Att kasta misstankar på Carl är inte detsamma som att själv mörda henne. Hela utopin att Boman ligger bakom är förstås helt ologisk och saknar all bärkraft.
Får inte folk spekulera i tråden? Bomans beteende efter att Viola försvann väcker frågor och det borde du har förstått nu.
Citat:
Men varför går du inte till polisen med dina misstankar? Även om fallet är preskriberat så är dom skyldiga att kontrollera alla nya uppslag. Tänk om just du har löst denna gåta? Skulle inte det vara fantastisk efter alla år? Jag är öppen för allt även om det var länge sen jag insåg att du är en mycket avvikande och troligen psykiskt abnorm individ.
Varför går du inte dit själv med din teori, 76 år efter försvinnandet? Tror du någon polis skulle vara intresserad då inget kan bevisas så här långt efteråt och Viola aldrig har hittats?
Att kalla en postare för en "psykiskt abnorm individ" är verkligen lågt

Sökte i din posthistorik, 38 inlägg, för att hitta vad du trodde om Violas försvinnande.
Men hittar inget annat än dina surmagade svar till andra och du har tydligen missuppfattat vad ett diskussionsforum är.

Det är inte till för att tracka ner på andras inlägg och kalla dom för psykiskt abnorm individ, lögnare, kalla deras spekulationer för idioti, dra in kackerlackor, kattskit, dyslexi mm.

I den här tråden kan det inte bli annat än spekulationer då ingen ny information finns mer än boken DVW.

Så då tar vi frågan om det jag sökte efter men inte hittade i dina inlägg.
Vilken teori/spekulation har du själv om Violas försvinnande?
Du kan kanske skärpa dig och skriva din teori/spekulation utan påhopp på andra.
Citera
2024-09-20, 23:25
Medlem
Sommarlusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Utdrag ur det anonyma brevet som Hugo överlämnade till polisen den 14 dec:
"... vi är alla här av den misstanken att hon bragts om livet och gömts i en vak i älven."
Om det dröjer för länge och är annonserat som självmord blir fadern arvsberättigad. Om vi hittar flickan genast och läkaren kan ge utlåtande på att hon kastats i vattnet död som vi alla tror då blir fadern arvlös. Dessutom har vi gott bevis men det ska ske fort."

(Ur Dödsgåtan Viola Widegren, sid 111-112)

Angående Hugos brev med misstankar mot Carl och Faxälven
så saknar det bilagenummer i polisutredningen (enligt fotnot i DVW-boken).
Synd att de inte tänkte ett varv till och förhörde paret Boman om Hugos förehavanden den kvällen. (troligen gjorde de inte det, annars borde det nämnts i boken).

Citat:

Trams, och du har fel igen (typ hundrade gången i denna tråd).
Jag misstänker ingen, jag visar endast olika förklaringar/hypoteser rörande Hugos konstiga beteende mot Carl.

Du förstod inte heller att jag faktiskt besvarade din fråga (varför sa inte Hugo till polisen att Viola ringt?)
Dvs frågan du pga din dyslexi ställde flera gånger till fel person samtidigt som du beskyllde andra för dyslexi.
Arma människa vad din stackars hjärna ständigt spelar dig spratt, gång på gång i denna tråd.

Citat:
Var är dina källor? Ser inga mer än påhopp på andra skribenter och en länk till kackerlackor.
Vad har kackerlackor med någonting i tråden att göra?
Är en del som spekulerar här att jämföra med kackerlackor enligt dig?

Nu blev det riktigt dumt Namnge alla tokstollar som spred rykten om Carl.
Begär du att alla som bodde i trakten ska namnges?

Gräsrotssnutar fanns det många och inte så välutbildade och med dom resurser som dom har i dag .
Du kan inte begära att dom ska namnges. Dom är döda sedan länge och dom gjorde ett för den tiden godtagbart jobb... förutom att dom missade att undersöka Violas grejor på elevhemmet för länge.

Lägg själv ut namnen då om du så gärna vill ha dom ute i tråden. Men du kanske inte vet namnen...

Svammel och antydningar kallar du det som är spekulationer. Fult av dig att angripa en postar på det viset och kalla det för kattskit.

Vad Carl gjorde ute? Enligt honom själv så letade han och det kan du inte ha missat. Ingen vet om något annat.
Vad Hugo gjorde uppe i Helgum? En spekulation som många andra.
Varför skulle Bomans inte veta att Viola hade åkt hem när hon hade så nära kontakt med sin moster?
Du blir ingen bra mördare. Vill man mörda någon osett så passar glesbyggt område väldigt bra och inte en stad.

Kan du kalla spekulationer för spekulationer och inte skriva det som "dummaste gissningen".
Det blir väldigt trist att läsa din inlägg när du går till angrepp hela tiden på ett fult sätt.

Du har fått svar på den frågan flera gånger av flera skribenter.

Nu har du hakat upp dig ordentligt. Har du svårt att förstå svaren?

Där har du fel. Det var systern som fick ärva om pappan hade bevisats ha dödat Viola.
Men det där har du fått förklarat flera gånger. Lillasystern hade fått ärva.
Men Boman var kanske inte så kunnig och trodde att hans fru skulle få arvet.

Det där var riktigt fult att dra in dyslexi och slänga det på en postare
Den som behöver få svar upprepade är tydligen du själv då du har missar vem som postade vad.

Får inte folk spekulera i tråden? Bomans beteende efter att Viola försvann väcker frågor och det borde du har förstått nu.

Varför går du inte dit själv med din teori, 76 år efter försvinnandet? Tror du någon polis skulle vara intresserad då inget kan bevisas så här långt efteråt och Viola aldrig har hittats?
Att kalla en postare för en "psykiskt abnorm individ" är verkligen lågt

Sökte i din posthistorik, 38 inlägg, för att hitta vad du trodde om Violas försvinnande.
Men hittar inget annat än dina surmagade svar till andra och du har tydligen missuppfattat vad ett diskussionsforum är.

Det är inte till för att tracka ner på andras inlägg och kalla dom för psykiskt abnorm individ, lögnare, kalla deras spekulationer för idioti, dra in kackerlackor, kattskit, dyslexi mm.

I den här tråden kan det inte bli annat än spekulationer då ingen ny information finns mer än boken DVW.

Så då tar vi frågan om det jag sökte efter men inte hittade i dina inlägg.
Vilken teori/spekulation har du själv om Violas försvinnande?
Du kan kanske skärpa dig och skriva din teori/spekulation utan påhopp på andra.

Haha, kul collage!
Senast redigerad av Sommarlust 2024-09-20 kl. 23:33.
Citera
2024-09-21, 12:20
Medlem
Sommarlusts avatar
Citat:
Anta att V ringde H (Hugo, hans hustru var inte hemma) och uttryckte oro över att åka hem.
H sa inte nåt till hustrun om att V hade ringt. (Han ville inte oroa henne i onödan).

Och att det sedan på kvällen omkring kl 19 råkade hända nåt mellan H och V som ledde till Vs död,
helt oplanerat alltså. Inte beroende på att han hyste agg mot V, utan pga helt andra orsaker.

Och att H sedan inte vågade säga till polisen att V hade ringt den kvällen,
därför att han var full av skuld och rädd att misstankar skulle riktas mot honom. (T.ex. varför berättade du inte för hustrun att V hade ringt? Vad gjorde du själv den kvällen? Har du alibi?)

Då var det bättre att på olika sätt misstänkliggöra och smutskasta C, för att leda spåren så långt bort från H själv som möjligt (dvs mot C och mot Faxälven).

En variant på ovanstående teori är som sagt att Hugo eller någon annan råkade passera Widegrens gård före 19-tiden på "landsvägen" till Sollefteå, på väg till/från besök i annan by/ort i närheten.

Landsvägen var den mörka grusvägen från Sollefteå till massa gårdar, byar, orter västerut.
Widegrens bostadshus låg ca 10 meter från vägen.
Flygbild från ca 1960 (Widegrens gård markerad med rött):
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=587619&n=7015315&z=11&mapprofile=flygbild1960&l ayers=%5B%5B%22o1%22%5D%5D

Så här ser den vägen ut idag, vid dåvarande Widegrens hus (till höger):
https://maps.app.goo.gl/ktynqDccaaRuA99M7
Fortsätter man västerut kommer man bland annat till dåvarande byn Holmsta (där Viola lillasyster gick skola), Gideåberg (där det var söndagsdans kvällen Viola försvann), och Edsele, Ramsele m.m.
Senast redigerad av Sommarlust 2024-09-21 kl. 12:42.
Citera
2024-09-21, 14:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
En sådan person, kvinna eller man, skulle alltså genom slumpen ha mött henne och sedan tidigare känt en vrede mot familjen Widegren, stor nog att begå ett mord när tillfälle gavs.
I min lista om vad som hände, hamnar något sådant långt ner.
Citat:
En variant på ovanstående teori är som sagt att Hugo eller någon annan råkade passera Widegrens gård före 19-tiden på "landsvägen" till Sollefteå, på väg till/från besök i annan by/ort i närheten.

Landsvägen var den mörka grusvägen från Sollefteå till massa gårdar, byar, orter västerut.
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=587619&n=7015315&z=11&mapprofile=flygbild1960&l ayers=%5B%5B%22o1%22%5D%5D

Fortsätter man västerut kommer man bland annat till dåvarande byn Holmsta (där Viola lillasyster gick skola), Gideåberg (där det var söndagsdans kvällen Viola försvann), och Edsele, Ramsele m.m.
Din länk till lantmäteriet fungerar inte.

Nja... sånt har ju hänt men då har det varit person som inte har känt någon vrede mot familjen utan bara såg tillfället att kunna våldta en ung tjej och för att dölja sitt brott har mördat henne.

Det var ju vad Mannen från Väja, Ådalsmannen Kent Hamrén, gjorde 31 januari 1970 när han mördade Lillemor Thorsson som stod och liftade till ett diskotek.
Men han är det inte för han är född 1950.
(FB) Mord och våldtäkt: Mannen från Väja, 1970-71. "Ådalsmannen".

Kvinnor har blivit våldtagna och mördade av dårar i alla tider och det blev enklare för en förövare när det blev vanligare med bilar.

Men min teori lutar fortfarande åt att Viola försökte ta sig över isen till en vän på andra sidan älven.
Citera
2024-09-21, 16:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Kartlänken till lantmäteriet fungerar. Det var jag som hade en usel uppkoppling så jag fick starta om modemet.
Citera
2024-09-21, 20:29
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Nja... sånt har ju hänt men då har det varit person som inte har känt någon vrede mot familjen utan bara såg tillfället att kunna våldta en ung tjej och för att dölja sitt brott har mördat henne.

Ja, det är väl mycket som verkar mindre troligt men som faktiskt sker. Det hade varit dans, hon fick lift med en bil.

En random våldtäktsman och mördare, skulle hen göra sig besvär med att gömma kroppen på ett sådant ställe att hon aldrig hittats? Jag tvivlar.

Jag håller fast vid min teori; hon gick ner sig på älven av misstag.
Citera
2024-09-21, 20:48
Medlem
Det har tydligen tänt till en smula i tråden sedan jag senast var inne.
Lite försynt undrar jag: vad hade Viola köpt för presenter hem till den olycksaliga kvällen?
Citera
2024-09-22, 13:02
Medlem
Sommarlusts avatar
Citat:
.....
Kvinnor har blivit våldtagna och mördade av dårar i alla tider och det blev enklare för en förövare när det blev vanligare med bilar. ....

Just det, verkar som att sexmotiv är svårt att greppa för en del, trots att det inte är ovanligt med olika typer av sexrelaterade brott.
Det finns ju en mängd olika möjliga händelseförlopp, en del mer subtila än andra, en del som leder till olycka i tumultet istället för överlagt mord eller dråp.

Viola var en söt tjej, klädd i kjol och kappa. Vad händer när hon med uppknäppt kappa sitter i bilens passagerarsäte... när den svarta kjolen glider upp en aning och för ett ögonblick blottar hennes vita, fasta lammköttslår. Det kan få den mest till synes anständige (hetero-) manlige bilförare att börja snegla och fantisera. Say no more.

Citat:
.....
Men min teori lutar fortfarande åt att Viola försökte ta sig över isen till en vän på andra sidan älven.

I DVW (Dödsgåtan Viola Widegren) nämns minst ett par fall med folk som tidigare gått ner sig i Faxälven.
T.ex. en kvinna tre mil från Widegrens, hon skulle besöka sin syster på andra sidan Faxälven (genom att gå på isen), och halkade troligen ner i en vak. Det tog ett tag innan de hittade henne, de första sökningarna gav inget resultat.

I ett annat fall hittades aldrig den försvunne mannen, men hans släde och döda häst påträffades i älven.

Så påståendena tidigare i tråden att folk i trakten inte går på isar är enbart verklighetsfrånvända påhitt.

Grundteorin är förstås älven (olycka eller självmord), det är självklart när det inte finns några andra spår:
försvinner någon spårlöst och det dundrar fram en stor älv på några minuters promenadavstånd,
så vore det fullständigt idiotiskt att INTE fokusera på älven.

Jag pendlar mellan olika teorier beroende på vad som finns att gräva.

Just nu är jag nyfiken på Hugo-teorin med inslag av liftarteorin,
på grund av DVW-bokens nya uppgifter om Hugos konstiga beteende dagarna efter Viola försvann.
I den teorin finns fortfarande saker att gräva i, t.ex. Hugos brev och ev. fler nya uppgifter i polisutredningen eller andra källor,
så därför är den teorin just nu mest intressant för mig att granska närmare.
Det är av ren nyfikenhet, inte för att jag förväntar mig 'lösa gåtan'.

-----------------------
Citat:
Ja, det är väl mycket som verkar mindre troligt men som faktiskt sker. Det hade varit dans, hon fick lift med en bil.
En random våldtäktsman och mördare, skulle hen göra sig besvär med att gömma kroppen på ett sådant ställe att hon aldrig hittats? Jag tvivlar.
Jag håller fast vid min teori; hon gick ner sig på älven av misstag.
zzzzz

Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Det har tydligen tänt till en smula i tråden sedan jag senast var inne.
Lite försynt undrar jag: vad hade Viola köpt för presenter hem till den olycksaliga kvällen?

Hon lär haft en påse karameller som hon la på köksbordet, innan hon började konfrontera pappan.
Om du med "presenter" menar julklappar så låg dom på sjukhusets elevhem i stan,
det var flera veckor kvar till julafton. Necessär till pappa, handväska till mamma, och till lillasyster en blunddocka med dockvagn och egenhändigt broderade/sydda dockkläder. (Jag kollade i DVW-boken, finns detaljerat beskrivet på sid 209).
Senast redigerad av Sommarlust 2024-09-22 kl. 13:12.
Citera
2024-09-22, 23:05
Medlem
Sommarlusts avatar
Varianter av liftar-teorin
Varianter av teorin att Viola fick lift av nån som råkade passerade på vägen intill Widegrens vid 19-tiden
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=587618&n=7015314&z=13&mapprofile=flygbild1960&l ayers=%5B%5B%22o1%22%5D%5D
på väg till Sollefteå eller åt andra hållet, och att hon dog en stund senare.

-----
Gm (gärningsmannen) var tidigare brottsbelastad eller hade tidigare begått brott,
eller hade aldrig begått brottsliga handlingar tidigare.
-----
Gm var väl bekant med Viola, eller kände henne bara ytligt,
gillade henne skarpt, eller tvärtom hyste agg mot henne,
eller hade aldrig nånsin sett henne tidigare.
-----
Gm hade ofta fantasier om unga tjejer, eller specifikt om Viola, eller hade inga såna fantasier alls.
-----
Flera möjliga händelseförlopp, planerat eller oplanerat. Allt ifrån gm ute på jakt efter någon att våldta och mörda,
flera varianter däremellan,
till en oplanerad variant: stundens ingivelse med trevande sexuella närmanden som ledde till tumult som slutade i dödlig olycka.
(Exempelvis bilen hade parkerats i avskildhet i mörkret för att prata om ledsna Violas problem, gm bjuder på en flaska hallondricka, gm blir sexuellt attraherad, gör försiktiga närmanden, till slut kastar hon sig ut ur bilen, gm griper tag i Violas kappända, hon faller bakåt med huvud mot vass kant och avlider. Gm får panik, vill inte hamna i fängelse, gör allt för att dölja händelsen).

Gm var ortsbo eller Sollefteåbo, eller från annan närliggande ort/stad, eller från annan del av Sverige, eller från utlandet.

Om gm var från trakten eller närliggande trakter ville gm dölja kroppen så att den inte hittades omgående.
Gm dumpade därför kroppen i älven i förhoppning att kroppen aldrig hittas, alternativt dumpade/grävde ner den på en plats som gm då ansåg säker.
------
Senast redigerad av Sommarlust 2024-09-22 kl. 23:15.
Citera
2024-09-23, 18:13
Medlem
RFTs avatar
Jaså du Sommarlust; du tycker att min teori om att hon föll i älven av misstag är rena sömnpillret.
Låt mig kontra med att du kanske fantiserar lite väl mycket om synliga fasta lammköttslår.

Viola hade helt vanlig klädsel för kvinnor, även unga, på den tiden. Nu sägs det ju att hon inte fick med sig hatt och väska.

Hatt, någon form av blus, tröja om årstiden så krävde, kappa, kjol, väska och skor anpassade för väder och årstid. Eftersom det var vinter hade hon gissningsvis någon form av mörka strumpbyxor, ofta var de i ylle.

Jag har bilder av min mor, från åren kring 1948, hon var tre år äldre än Viola då, och på de bilderna är hon klädd just så som Viola var.
Det var den tidens mode för unga kvinnor. Att kvinnor hade byxor var ovanligt, men det förekom, t ex när man skulle ut i skog och mark

Så din tänkte bilförare såg nog inga ljusa lammköttslår. Dem fick han drömma om, ända tills han mot hennes vilja drog av henne strumpbyxorna. OM hon nu blev upplockad av en bil, med en förare vars avsikter var att ha sex med henne.
Senast redigerad av RFT 2024-09-23 kl. 18:20.
Citera
2024-09-23, 18:44
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Skulle tro att Violas klädsel som den beskrevs av föräldrarna, eventuellt också kamraterna på elevhemmet, redan är nämnd i tråden. Skorna är det oklart vilket par hon egentligen bar när hon klev på bussen men kappan var beige och hennes kjol svart. Hon hade en rosa jumper med vit kofta över. Strumpbyxor hade hon sannolikt inte utan lite tjockare strumpor med strumpebandshållare.

Hatten och väskan fanns kvar i föräldrahemmet; det finns bilder av Viola där hon bär en mörk hatt med fjäder; möjligen den hatten som blev kvar.

Citat:
Jaså du Sommarlust; du tycker att min teori om att hon föll i älven av misstag är rena sömnpillret.
Låt mig kontra med att du kanske fantiserar lite väl mycket om synliga fasta lammköttslår.

Viola hade helt vanlig klädsel för kvinnor, även unga, på den tiden. Nu sägs det ju att hon inte fick med sig hatt och väska.

Hatt, någon form av blus, tröja om årstiden så krävde, kappa, kjol, väska och skor anpassade för väder och årstid. Eftersom det var vinter hade hon gissningsvis någon form av mörka strumpbyxor, ofta var de i ylle.

Jag har bilder av min mor, från åren kring 1948, hon var tre år äldre än Viola då, och på de bilderna är hon klädd just så som Viola var.
Det var den tidens mode för unga kvinnor. Att kvinnor hade byxor var ovanligt, men det förekom, t ex när man skulle ut i skog och mark

Så din tänkte bilförare såg nog inga ljusa lammköttslår. Dem fick han drömma om, ända tills han mot hennes vilja drog av henne strumpbyxorna. OM hon nu blev upplockad av en bil, med en förare vars avsikter var att ha sex med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in