2024-08-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Inte visste jag att Hanna Stjärne - den avgående chefen för SvT - var judinna men jag vet att hon gravt misshandlade sitt löfte till sina vänner sossepolitikerna som tillsatte henne i att iaktta strikt neutralitet och objektivitet i enlighet med Sändningstillståndet. Alltså något SAP inte grät över.

I nära 10 år fick "Spöket" härja som högsta chefinna i folkets viktigaste opinionskanal, ja hon gick under benämningen "Spöket" då ingen eller få såg eller hörde henne i alla fall inte folket, men hon fanns där högst upp hela tiden ändå. Men det där med judinna läste jag på nätet så det lämnas med ett darrande frågetecken.

Till 2025 är det sagt att en ny chef på SvT äntligen skall utses av Tidöpartierna. Frågan är hur mycket Liberalerna lägger sig i resonemanget eller om Pehrsson agerar diplomatiskt mot bakgrund av hur mycket han fått trots sin litenhet hittills i regeringsbesluten.
Det finns en favorit i mitt hägn som kan föras fram - SR:s politiska kommentator

Har påven en rolig hatt? Skiter björnar i skogen? Vem drev på omvandlingen av P1 till "Radio Flykting!? Hur är det möjligt att följa tråden utan att Hannas etniska tillhörighet blivit uppenbarad?
Citera
2024-08-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Återvandring är en politisk fråga som underlättas praktiskt om det finns en landremsa att återvandra till. Så ja, ett mångkulturellt Israel borde vara en prioriterad fråga för er i Flashback-högern.

Enstatslösningen ?

Det vore ett stort steg för det judiska folket. Men ett steg som måste tas. Annars kommer Israel inte att kunna överleva.

Israel kommer inte att vara det till 80 procent etniskt homogena land som det har varit. Landet måste gå in i ett mångkulturellt tillstånd vilket kommer att vara svårt eftersom judarna i Israel ännu inte lärt sig att hantera mångkultur med araber.
Citera
2024-08-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Har påven en rolig hatt? Skiter björnar i skogen? Vem drev på omvandlingen av P1 till "Radio Flykting!? Hur är det möjligt att följa tråden utan att Hannas etniska tillhörighet blivit uppenbarad?

Det har varit mycket tyst om det, i wiki osv tas det sedan flera år bort om härstamning. Man följer naturligtvis här i Sverige sin USA-upplaga som slutat att skriva om "heritage" för 10 år sedan om alla sina judar i wiki (det blev för många till sist för att inte riskera uppfattas som provokativt eller begrundande ).

Men då har vi således i Svedala två judinnor som basat för Public Service under den mest "formbara" perioden i Sveriges 1000-åriga historia, sista 10-15 åren. Att två judinnor slår sig fram till dessa positioner är väl märkligt ändå och ett underbetyg till svenska journalister, även kvinnliga .
Judarna består ju vara av promillen av hela svenska befolkningen 30-40 tusen av 10,5 miljoner.
I USA 7-8 miljoner utvalda av 330 miljoner i populasen i stort, något större minoritet där.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2024-08-13 kl. 21:28.
Citera
2024-08-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Jag och jag tror de flesta högersinnade kommer själva från en position av att agera "den vuxne i rummet" genom att vara rättvis och diplomatisk. Med tiden lär mig sig dock att denna strategi är kontraproduktiv eftersom motståndare varken är rättvis eller diplomatisk. Vänsterns utgångspunkt är alltid att alla håller med dem tills motsatsen uppenbaras. De har inget intresse av att förhandla i diskussionen, de förväntar sig inte att någon opponerar sig. Det är för dem "chockerande" och motbjudande med avfällingar. Fördömer du kravallerna i Storbritannien accepterar de dig. Men det är också den enda positionen som ges utrymme. Du kan inte lägga in ytterligare påstående som "det är illa precis som all förstörelse under BLM" eller "men där var lugna demonstrationer också". Såna eftergifter går man inte med på. Enligt högern är moral logiskt, en form av argument. Många på högerkanten förväntar sig därför att få något tillbaka eller mötas på halva vägen om de delvis håller med vänstern. Som att man på så sätt ska kunna "lösa" diskrepansens i motstridiga påståenden. Men för vänstern är moral intuitivt och att förhandla om rätt kan inte leda någon annan vart än moralisk korruption. Det är därför de hycklar och vi är onda.

Israel är hänsynslösa och hämndlystna. Jag är själv övertygad om att de medvetet drar ut på kriget. Men det finns inget att vinna på att säga det högt. Palestina-vänstern kommer tolka det som att jag bara blottar en svaghet som styrker deras egen övertygelse. Som att jag betvivlar min ståndpunkt och att den därför måste vara felaktig. Det går inte att likt i Platons dialoger lura in dem i en fälla via falskt medgivande och dialektik. Jag kommer aldrig mötas av något "Vid självaste Zeus! Hamas är inte jättesnälla heller minsann!" och jag kommer fortfarande vara en jävla fascist. Den "respekterade rationella högermannen" är en fantasi som bara fungerar på andra som delar samma fantasi. I övrigt bidrar den bara till att försätta oss i ständigt underläge.

Fortsättningsvis är jag precis så förståndshandikappad att jag tror att de flesta svenskar inte stödjer Palestina/Hamas. Av anledningar jag redan nämnt. Det rör sig om en högljudd minoritet, men likväl en minoritet. Och denna minoritet går ändå aldrig att nå fram till. Hade jag inte haft denna övertygelse hade jag släppt frågan för längesen.

Det är alldeles uppenbart att "vänsterns" spelbok används HÄR I TRÅDEN, vilket var min poäng. Här finns det inga problem att pröva sina argument sokratiskt, om man nu har argument som tål prövning. Vilket man ju inte verkar ha när man ägnar sig åt teater, trots att ingen "vänster" är närvarande.

En metapolitisk diskussion handlar ju OM gyttjebrottningen och ska inte VARA gyttjebrottning. Om man bara vill "äga vänstern genom att bli vänstern" kan man väl åtminstone släppa fiktionen att man är "höger" i samtal med höger-människor.

Du började utbytet genom att måla upp en bild av att stå bakom en plastsköld och ropa Hell seger, vilket jag var fullt kapabel att förklara inte är vad jag gör. Jag målar upp den bild som trådens sionister gör på X: en grupp empatistörda, rasistiska vita gubbar som ångestskriker om JUDEHAT mot en generation unga politiskt medvetna som i realtid kan jämföra det som gubbarna gnäller om eller varnar för med vad Israel gör mot palestinska människor. Ingen politisk orättvisa eller etnisk förföljelse i Europa är (än så länge) större än den som palestinska människor (ja, det är fråga om människor) utsatts för i generationer, inget tal om folkombyte eller kränkt folkrätt här går (än så länge) att jämföra med det som X-gubbarna gillar därnere. Alltså kommer varje försök från gubbarna att klaga över politiskt förtryck av britter eller våldtäkter på svenska kvinnor att avfärdas av vänstern som spelad upprördhet och hyckleri. Vänstern vinner, eftersom ni bevisar att ni är precis vad de utmålade oss alla som; rasister som är för svaga/fega att själva göra det man beundrar Israel för.

Ni associerar "höger" med sadistisk avhumanisering och europeiska folks situation med sionismen, vilket är kontraproduktivt och bakvänt: både palestinierna och europeiska folk är offer för bokstavlig kolonialism.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Skulle du kunna förtydliga, om (och isf varför) utfallet av den flagranta särbehandlingen av araberna, som fördrevs från det som blev Israel, är något som motiverar denna särbehandling och en annorlunda (och påfallande ljus) inställning till dem?

Samtliga (polacker, finnar, italienare, rumäner, judar osv) som fördrevs efter WWII från områden, där de hade bott i generationer fick vackert acceptera detta och de omgivande grannländerna fick ta emot de fördrivna.

Till skillnad från de ca 700.000 araber, som fördrevs från det som blev Israel; de gavs en helt annan status. Dessa araber - liksom alla deras ättlingar i generation efter generation (!) - fick status av FN som permanenta (!) flyktingar och det skapades en separat (!) FN-organisation *enbart* för dem. Dessa ursprungligen ca 700.000 beräknas nu (av FN) uppgå till 5,9 miljoner. (Medan Hamas anser att de ursprungliga ca 700.000 nu utgör 7 miljoner.) Den absoluta lejonparten kräver alltså att få "återvända" (som det heter) till platser, som de aldrig tidigare har besökt.

Här är ju ett argument som SER logiskt ut, men inte är det. Dels är det av mem-karaktären "Jag tror ju själv inte på rättvisa, men eftersom du gör det så funkar det kanske på dig", men dessutom har det ju inte med saken att göra: Att Israel inte erkänner palestinska folkets rätt att återvända till det internationellt erkända Israel, är ju inte relevant för att de hela tiden stjäl mer mark från palestiniernas internationellt erkända territorium.

Den enda kopplingen är att Israel är en skurkstat som inte respekterar några palestinska rättigheter, från floden till havet.

Citat:
Enstatslösningen ?

Det vore ett stort steg för det judiska folket. Men ett steg som måste tas. Annars kommer Israel inte att kunna överleva.

Israel kommer inte att vara det till 80 procent etniskt homogena land som det har varit. Landet måste gå in i ett mångkulturellt tillstånd vilket kommer att vara svårt eftersom judarna i Israel ännu inte lärt sig att hantera mångkultur med araber.

Vi svenskar har vår historiska roll att spela här, även om vi kommer bli impopulära för den.
Citera
2024-08-14, 11:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Problemet har växt närmast exponentiellt, då de ca 700.000 araber, som fördrevs från det som blev Israel, fick status av FN som flyktingar i generation efter generation ad infinitum. Från späda barnsben (!) har UNRWA skolat in generation efter generation i en offeridentitet, förtrytelse och ursinnigt judehat.
Ja, det var kostnaden för att skapa staten Israel. Utöver terroristmord på vår kunglighet Folke Bernadotte som avrättades av Sternligan. Bernadotte som just räddat judar från förintelsen. Sternligan skulle sedermera komma att styra Israel och bli hyllade som nödvändig del i skapandet av Israel.

Och på samma sätt hyllar tydligen du - eller accepterar utan ifrågasättande - den bisarra särbehandlingen av de ca 700.000 araber, som fördrevs från det, som blev Israel, som en s.k. "nödvändig del i skapandet av Israel".

Citat:
Citat:
Är det "en enkel lösning" att 5,9 miljoner araber (enl FN:s beräkning) eller 7 miljoner araber (enl. Hamas beräkning) får "återvända" till Israel?
Återvandring är en politisk fråga som underlättas praktiskt om det finns en landremsa att återvandra till. Så ja, ett mångkulturellt Israel borde vara en prioriterad fråga för er i Flashback-högern.

Svenskar i Sverige. Araber och judar i Mellanöstern. Enkelt.

De styrande jämte befolkningen i Israel anser, att landet ska vara "en judisk stat med en judisk majoritet" - vilket du förkastar. Det finns andra länder på jordklotet, där de styrande jämte befolkningen anser, att landet ska vara ett officiellt kristet land eller ett officiellt islamskt land. Har du samma inställning där, att du von oben kan förkasta vad de styrande jämte befolkningen i ett annat land föredrar och köra över dem?

Citat:
Enstatslösningen ?

Du framstår som en inverterad Barbara Spectre. Hon talade obeskrivligt arrogant om den förvandling, som skulle påtvingas Sverige och Europa - du verkar ha samma arroganta inställning till Israel.
[Israel] has not yet learnt to be multicultural. ... [It is a] transformation which must take place. [Israel] is not going to be the monolithic society it once were. It is a huge transformation for [Israel] to make. ... but without that transformation [Israel] will not survive.

https://www.youtube.com/watch?v=ALrE6QJLFgM
Senast redigerad av Meiji 2024-08-14 kl. 11:45.
Citera
2024-08-14, 13:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
... sionism ...

Vad är "sionism", som du ser det?

Den vedertagna uppfattningen torde vara, att "sionism" syftar på existensen av en judisk stat för för det judiska folket. Men du kanske har någon annan definition?
Citera
2024-08-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vänstern vinner, eftersom ni bevisar att ni är precis vad de utmålade oss alla som; rasister som är för svaga/fega att själva göra det man beundrar Israel för.

Bingo! Du beskriver medelsvensson otroligt träffsäkert! Herr Andersson vill inte ha extrema röster som bokstavligen förespråkar folkmord öppet. Vad han vill ha är något som subtilt kittlar hans förbjudna dröm om att en dag "tar vi tag i svartskallarna" utan att det gör honom till "nazist". Det är här vi har en viktig roll att fylla genom att tilltala salongsrasisterna ute i villaförorterna. Ge dem en legitim kanal att få utlopp för inneboende frustration och hat mot "blattarna" via judealibiet. Deras barn röstar ju redan allihop på SD och M i skolvalet, men deras ängsliga pappor (kanske till och med en och annan mamma) kan behöva lite skjuts.

I förhållande till det är det enda vänstern vinner ökad radikalisering inom den egna fåran. Ökat hat mot samhället som omger dem. Även på det kommer vi kapitalisera.
Citera
2024-08-14, 15:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
..Enligt högern är moral logiskt, en form av argument. Många på högerkanten förväntar sig därför att få något tillbaka eller mötas på halva vägen om de delvis håller med vänstern. Som att man på så sätt ska kunna "lösa" diskrepansens i motstridiga påståenden. Men för vänstern är moral intuitivt och att förhandla om rätt kan inte leda någon annan vart än moralisk korruption.

Utveckla gärna högerns och vänstern olika syn på moral; det är intressant.

När TheLucky skriver: "Har aldrig förstått att ökad antal våldtäkter i och med invandring kan ignoreras för en större sak mot judar", så handlar det imo om *moralisk intuition*. För TheLucky, jag själv och för andra med samma intuition, så framstår det som helt oacceptabelt att i praktiken nicka bifall till ett ökat antal våldtäkter, som ett skäligt eller rimligt pris för den världsunika invandringspolitiken. Det ståndpunkten är knappast något, som vi har efter mycket funderande och begrundande långsamt har resonerat oss fram till.
Citera
2024-08-14, 19:55
Medlem
Citat:
Utveckla gärna högerns och vänstern olika syn på moral; det är intressant.

När TheLucky skriver: "Har aldrig förstått att ökad antal våldtäkter i och med invandring kan ignoreras för en större sak mot judar", så handlar det imo om *moralisk intuition*. För TheLucky, jag själv och för andra med samma intuition, så framstår det som helt oacceptabelt att i praktiken nicka bifall till ett ökat antal våldtäkter, som ett skäligt eller rimligt pris för den världsunika invandringspolitiken. Det ståndpunkten är knappast något, som vi har efter mycket funderande och begrundande långsamt har resonerat oss fram till.

Jag ska börja med att säga att jag i sammanhanget slarvigt stipulerar vänster och höger utifrån vad vi idag, inte minst på detta forum, associerar med termerna politiskt. Inte hur vi kategoriserar moralfilosofiska teorier eller filosofer traditionellt inom akademin vilket lätt blir snårigt även om tendensen kan återfinnas.

Mycket grundar sig på samma uppdelning som figurerat sedan antika Grekland kring objektiv och relativ sanning. Högern är inte mindre intuitiv än vänstern, men jag upplever att det finns en skillnad i hur man betraktar sitt eget förhållande till rätt och fel grundad i synen på objektivitet. Ser man värdeomdömen som något extern existerande och allmänt tillgängligt så kan olikheter enbart bero i att någon har fel; att kunskapen är otillräcklig eller att det dragits en felaktig slutsats utifrån kunskapen man besitter. Alltså att det moraliska omdömet korrumperats av yttre faktorer. För vänstern tycks felaktiga omdömen snarare bero på en korrupt karaktär som, förvisso kan innebära att personen är stringent i sitt resonemang, men att det grundar sig på vrång intuition.

Ungefär som att människor som identifierar sig som höger ser intuition som ofullständigt, kanske rentav ogrundat och missledande. Medan vänstern tvärtom är misstänksamma (inte detsamma som onåbara) mot att ifrågasättas för vad som ter sig som en naturlig ståndpunkt. Jag tror i stora drag det är bedrägligt att se som deskriptivt för hur vi formar moraliska omdömen. Min erfarenhet är att människor snarare än att resonera sig fram till omdömen hänför sig till logiska resonemang för att stärka eller kommunicera en redan etablerad utgångspunkt (i vilket processen dock kan leda in dem på andra vägar) oavsett vad man identifierar sig som. Men det har definitivt en betydelse för vårt beteende när det kommer till retorik.

Min kritik mot högern tar faktiskt rygg på det du beskriver. Man skäms för eller betvivlar vad man känner och börjar förhandla. Inte nödvändigtvis på ett psykologiskt plan, kanske rentav sällan. Men det är den positionen man intar i samtalet som en form av strategi. Det fungerar aldrig om man har helt olika syn på vad moral är.
Citera
2024-08-14, 20:34
Medlem
Citat:
Och på samma sätt hyllar tydligen du - eller accepterar utan ifrågasättande - den bisarra särbehandlingen av de ca 700.000 araber, som fördrevs från det, som blev Israel, som en s.k. "nödvändig del i skapandet av Israel".

De styrande jämte befolkningen i Israel anser, att landet ska vara "en judisk stat med en judisk majoritet" - vilket du förkastar. Det finns andra länder på jordklotet, där de styrande jämte befolkningen anser, att landet ska vara ett officiellt kristet land eller ett officiellt islamskt land. Har du samma inställning där, att du von oben kan förkasta vad de styrande jämte befolkningen i ett annat land föredrar och köra över dem?

Du framstår som en inverterad Barbara Spectre. Hon talade obeskrivligt arrogant om den förvandling, som skulle påtvingas Sverige och Europa - du verkar ha samma arroganta inställning till Israel.
[Israel] has not yet learnt to be multicultural. ... [It is a] transformation which must take place. [Israel] is not going to be the monolithic society it once were. It is a huge transformation for [Israel] to make. ... but without that transformation [Israel] will not survive.

https://www.youtube.com/watch?v=ALrE6QJLFgM
Jag börjar tvivla på din läskunnighet. En deskriptiv förklaring är på inget sätt en ”hyllning” eller ”acceptans”. Jag blir förvånad att du är så upprörd över att dessa flyktingar existerar. Och samtidigt så tydligt förordar ett Israel för judar. Då har du inte förstått praktisk politik och förhandlingar. Det var konsekvensen för det du vill ha. Förstår ej varför du gör sån stor grej av det.

Du har däremot en förklaringsbörda i vart dessa flyktingar ska bo. Alternativen för dig är väl folkmord och utrotning. Eller Rinkeby.

Exakt, Barbara Specter bör förorda samma sak för Israel som hon gör för Sverige. Annars är det inkonsekvent för hennes del. Och då faller det argumentet för mig. Ergo inget att lyssna på. Araber i Mellanöstern är på inget sätt något konstigt. Medans araber i Sverige är ett socialt experiment. Däri ligger väl skillnaden på min hållning och Barbaras.
Citera
2024-08-15, 10:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag ska börja med att säga att jag i sammanhanget slarvigt stipulerar vänster och höger utifrån vad vi idag, inte minst på detta forum, associerar med termerna politiskt. Inte hur vi kategoriserar moralfilosofiska teorier eller filosofer traditionellt inom akademin vilket lätt blir snårigt även om tendensen kan återfinnas.

Citat:
Mycket grundar sig på samma uppdelning som figurerat sedan antika Grekland kring objektiv och relativ sanning. Högern är inte mindre intuitiv än vänstern, men jag upplever att det finns en skillnad i hur man betraktar sitt eget förhållande till rätt och fel grundad i synen på objektivitet. Ser man värdeomdömen som något extern existerande och allmänt tillgängligt så kan olikheter enbart bero i att någon har fel; att kunskapen är otillräcklig eller att det dragits en felaktig slutsats utifrån kunskapen man besitter. Alltså att det moraliska omdömet korrumperats av yttre faktorer. För vänstern tycks felaktiga omdömen snarare bero på en korrupt karaktär som, förvisso kan innebära att personen är stringent i sitt resonemang, men att det grundar sig på vrång intuition.

Ungefär som att människor som identifierar sig som höger ser intuition som ofullständigt, kanske rentav ogrundat och missledande. Medan vänstern tvärtom är misstänksamma (inte detsamma som onåbara) mot att ifrågasättas för vad som ter sig som en naturlig ståndpunkt. Jag tror i stora drag det är bedrägligt att se som deskriptivt för hur vi formar moraliska omdömen. Min erfarenhet är att människor snarare än att resonera sig fram till omdömen hänför sig till logiska resonemang för att stärka eller kommunicera en redan etablerad utgångspunkt (i vilket processen dock kan leda in dem på andra vägar) oavsett vad man identifierar sig som. Men det har definitivt en betydelse för vårt beteende när det kommer till retorik.

Högersinnade (i brist på bättre ord) är medvetna om, att vänstersinnade inte delar deras världsbild och perspektiv. Som någon högersinnad ser det, så kan en vänstersinnad person - *trots* skillnader i världsbild och utblick - ändå vara en bra människa.

Medan en vänstersinnad person idag som regel anser, att icke-vänstersinnade personer är moraliskt förkastliga varelser. Dagens vänster har därför skapar en hel flora av formuleringar för att *hylla sig själva*; vänstersinnade är enl. dem själva "anständiga" människor som är "på rätt sida av historien" m.m. Någon motsvarande hyllningskör har naturligtvis (ännu?) inte uppstått på högersidan.

Citat:
Min kritik mot högern tar faktiskt rygg på det du beskriver. Man skäms för eller betvivlar vad man känner och börjar förhandla. Inte nödvändigtvis på ett psykologiskt plan, kanske rentav sällan. Men det är den positionen man intar i samtalet som en form av strategi. Det fungerar aldrig om man har helt olika syn på vad moral är.

Lite osäker på vad som åsyftas med "det [jag] beskriver" i tidigare inlägg? Vet inte heller, om högern "skäms för eller betvivlar" den egna analysen? Men du kanske syftar på, att de högersinnade inte självklart eller axiomatiskt betraktar vänstersinnade som moraliskt förkastliga människor? Om jag tolkar dig rätt, så menar du, att högern måste lära sig att bete sig, som om man betraktade de vänstersinnade som moraliskt förkastliga människor?
Senast redigerad av Meiji 2024-08-15 kl. 11:28.
Citera
2024-08-15, 11:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag börjar tvivla på din läskunnighet. En deskriptiv förklaring är på inget sätt en ”hyllning” eller ”acceptans”. Jag blir förvånad att du är så upprörd över att dessa flyktingar existerar. Jag blir förvånad att du är så upprörd över att dessa flyktingar existerar.

När du beskriver den säregna konstruktionen (för de ca 700.000 araber som fördrevs från det, som blev Israel) med flyktingstatus i generation efter generation ad infinitum med orden "en ren eftergift för att kunna möjliggöra planen Israel. Ren politisk pragmatism", så slår du fast, att den säregna konstruktionen enl. dig var nödvändig. Varför var den märkliga konstruktionen nödvändig?

Citat:
Och samtidigt så tydligt förordar ett Israel för judar. Då har du inte förstått praktisk politik och förhandlingar. Det var konsekvensen för det du vill ha. Förstår ej varför du gör sån stor grej av det.

Det finns mig veterligen inte någon tidigare situation, där man genom förhandlingar har avskaffat en statsbildning för tillkom för ca 75 år sedan

Citat:
Du har däremot en förklaringsbörda i vart dessa flyktingar ska bo. Alternativen för dig är väl folkmord och utrotning. Eller Rinkeby.

Dessa s.k. "flyktingar" bör lämpligen bosättas på samma sätt som andra fördrivna folkgrupper efter WWII, nämligen i de arabiska grannländerna. Tyvärr är de arabiska grannländerna starkt negativa till det, då dessa s.k. "flyktingar" är oerhört avskydda av alla länder i grannskapet och ansedda som ovälkomna problempersoner. Vilket ju knappast är förvånande, då UNRWA från späda barnsben (!) har skolat in dem i generation efter generation i en offeridentitet, förtrytelse och ursinnigt judehat. Mellanösternkonflikten är idag en hopplös sitation utan någon lösning.

Citat:
Barbara Specter bör förorda samma sak för Israel som hon gör för Sverige. Annars är det inkonsekvent för hennes del. Och då faller det argumentet för mig.

De styrande jämte befolkningen i Israel anser, att landet ska vara "en judisk stat med en judisk majoritet" - vilket du förkastar. Du svarade inte på, hur pass konsekvent du är. Har du har samma inställning till t.ex. officiellt islamska länder? Anser du, att du von oben kan förkasta vad de styrande jämte befolkningen i sådana länder föredrar och köra över dem?
Senast redigerad av Meiji 2024-08-15 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in