2024-05-31, 13:33
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
För en gammal gubbe som mig är det intressant att läsa den här typen av kommentarer.

Din analys av Svansbo är helt korrekt, så vitt jag kan bedöma. En gång i tiden stod jag till vänster i invandringsfrågan. och utan att ha ändrat uppfattning har jag i dag hamnat på yttersta högerkanten. Dit förskjuten av bland annat sådana som Svansbo, som helt allvarligt uppenbarligen tror att alla i Sverige går runt med tiotusenkronorsväskor och vars värsta huvudbry är av karaktären "vilka snittblommor man ska köpa" och att man mår dåligt när man läser reportage i tidningarna.

För illbattingar som Svansbo, vilka det finns många av i Sverige, inte minst inom dagens socialdemokratiska elit och dess osnutna avkomma, är problemen som följer med fri invandring en fråga om att avstå lite lyxkonsumtion. Svansbo är beredd att inte redan nästa månad köpa en ny lyxväska, hon kan vänta tills januari 2016. Och gör hon denna stora uppoffring, så kommer den fria invandringen att kunna finansieras.

Den fria invandringens problem ställs i Svansbos värld mot hennes egen lyxkonsumtion, som hon uppenbarligen tror alla i Sverige ägnar sig åt. Om hon och andra priviligierade skitstövlar avstår lite lyxkonsumtion, så ordnar det sig. För Svansbo är det det det handlar om, när ansvariga politiker i Sverige öppet talar om att vi måste vara beredda på uppoffringar. Hon är så dum i huvet, och tro mig, det kommer i hennes fall inte gå över med åren, att hon tror att hon är ett slags måttstock. Det är hon inte. Snarare är hon ett slags parallell till Breznjevs dotter som satt och grät i TV efter Sovjetunionens fall. Dottern hade levt ett liv i sus och dus, i lyx och överflöd, och när Sovjetunionen rasade samman, försvann allt det. Jag vill hävda att sådana som Svansbo är exakt likadana som Breznjevs dotter.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Linn Marie Antoinette Svansbo har en blogg. Ett smakprov:

http://svansbo.devote.se/

Vilken relation har Linn Marie Antoinette Svansbo till f.d. folkpartisten Erik Svansbo ( tidigare ordförande för Folkpartiet i Linköping)? Denne lämnade folkpartiet aug 2015 i protest mot bl.a. att Erik Ullehag befodrats i partiet. Erik Svansbo skriver:

http://www.expressen.se/debatt/darfo...e-folkpartiet/

http://unvis.it/http://www.expressen...e-folkpartiet/

Erik Svansbo har också en blogg: Pophöger. Erik och Linn Svansbo kommenterar vidare på samma facebook sidor t.ex.

https://www.facebook.com/pages/Bifro...70940056306743

"Högerfolk" - antar att det syftar bl.a. på undertecknad - är synnerligen medvetna om föraktet. Fula Gubben startade en tråd om fenomenet 2013.

(FB) PK-vänsterns klassförakt, en ny trend?

Fler Svansbo ger sig in i medierna.
Ida Svansbo är senaste tillskottet hos Studio Ett, P1. SRs flaggskepp. Kan det bli mer vänstervinkling i ämnet nu?

Per Svansbo passade på idag att ringa till Ring P1 för att torgföra sitt hat mot de till höger inför svenska folket.
På FB förlöjligar han Ulf K och SD.

Tänk att vänstern går så lågt att de måste kränka högern med fysiska attribut för att vinna röster. Per följer Greta i fotspåren.
När börjar hatvänstern håna handikappade?

Linn Svansbo fortsätter vurma för vänsterfrågor i media likt förr
https://www.expressen.se/debatt/mitt...ialdemokrater/
Citat:
" Jag känner mig lurad, folk dör och i dag stängs bron.

Socialdemokraterna är inte längre socialdemokrater och eftersom jag är socialdemokrat är socialdemokraterna inte ett parti för mig."

Men hon sitter som gift ensam och som sosse ännu.
https://www.regionstockholm.se/demok.../linn-svansbo/
Linn Svansbo (S)
Parti: Socialdemokraterna (S)

Är gift
Hon är gift med sin 42-åriga make Viktor Mikael Gustafsson Svansbo.

Linn är en kvinna som är född den 24 oktober 1991 och bosatt i Bromma på Arkitektvägen 52. Linn har namnsdag den 13 maj. Hon flyttade till sin nuvarande lägenhet för 2 år sedan (den 1 mars 2022). Här bor hon ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.

När Ulf K skrattar i bild:
"Har han sett bilderna på lemlästade bebisar? På sönderbrända kroppar?
Skammen skammen skammen."
https://twitter.com/svansbo/status/1795421037091254513

Linn saknar fler Palestinier och andra utomeuropeer till Sverige... de har ju mycket gott om ytor för att inhysa flyktingar, både Linn i Bromma och maken i Bagarmossen har det.
Citera
2024-05-31, 14:18
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Näee. Invandringen kommer inte att försvinna från dagordningen på ett bra tag. Alternativet blir att Aftonbladet kör "Så gör du Carbonara som en italienare " medan Samnytt kör ""Alla nyheter från helgens åtta mord i den nya mördarvågen. Kan du känna dig trygg? ". Detta har testats och konstaterats icke fungera.

Du kanske har rätt. Jag är bara orolig att det politiska trycket på riksdag och regering kommer minska. Tidöregeringen har redan begravt många konkreta ändringar i invandringspolitiken i utredningar som kommer bli klara om några år. Det som ororar mest är att ingenting har gjorts för att minska antalet nya medborgarskap. Det borde vara totalstopp för nya medborgarskap innan nya regler är på plats. Tänk hur många bidragstagare och kriminella som hinner få svenskt pass innan någoting ändras. Varför är SD så tysta här?

PM Nilsson har varit i Polen.

Citat:
Luften är ren, innerstaden såklart bilfri, cyklister har börjat ta över delar av gatuutrymmet och uteserveringarna breder ut sig över resten. Det är som att gå omkring i en större tysk eller fransk eller holländsk stad. Warszawas civila liv är i alla avseenden en del av den västliga europeiska stadscivilisationen, även här sammanlänkad av höghastighetståg mellan Gdansk, Warszawa och Krakow och vidare västerut mot Berlin.

Samtidigt har resten av Europa närmat sig några polska ståndpunkter. Utvecklingen har gett Polen rätt i frågor där landet tidigare var relativt ensam. Att minimera migration från andra sidan Medelhavet är numera europeisk mainstream-politik, särskilt i Sverige.

https://www.di.se/ledare/polen-ar-sv...igaste-granne/

Jag tror det finns någonting ganska utmärkande som skiljer Warszawa från andra storstäder i Västeuropa rent demografiskt. Dessutom har Polen varit konsekventa i sitt motstånd mot MENA-invandring till skillnad mot andra som enbart farit omkring med lös retorik om saken på senare tid.
Citera
2024-05-31, 14:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Du kanske har rätt. Jag är bara orolig att det politiska trycket på riksdag och regering kommer minska. Tidöregeringen har redan begravt många konkreta ändringar i invandringspolitiken i utredningar som kommer bli klara om några år. Det som ororar mest är att ingenting har gjorts för att minska antalet nya medborgarskap. Det borde vara totalstopp för nya medborgarskap innan nya regler är på plats. Tänk hur många bidragstagare och kriminella som hinner få svenskt pass innan någoting ändras. Varför är SD så tysta här?

Richard Jomshof var inbjuden till Riks för någon dag sedan.

Jomshof säger tämligen tydligt, att övriga partiet inte är intresserade av att ändra på något - utöver att normalisera straffen för grov kriminalitet. Övriga partier är överens med SD om beskrivningen av "problembilden" - men de vill inte ingripa mot den.

https://www.youtube.com/watch?v=J3AM...b_channel=Riks
Citera
2024-05-31, 20:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Richard Jomshof var inbjuden till Riks för någon dag sedan.

Jomshof säger tämligen tydligt, att övriga partiet inte är intresserade av att ändra på något - utöver att normalisera straffen för grov kriminalitet. Övriga partier är överens med SD om beskrivningen av "problembilden" - men de vill inte ingripa mot den.

https://www.youtube.com/watch?v=J3AM...b_channel=Riks
Läste ett långt och bra twitterinlägg idag, tyvärr minns jag ej vem som skrev det.

Det handlade i alla fall om en civilpolis eller en ledig polis som ingrep mot en brottsling som gjorde utfall med en vinkelslip samtidigt som han hotade att skära upp halsen på polisen.

Brottslingen greps och åtalades för grovt olaga hot men rätten ogillade åtalspunkten grovt olaga hot så dåren fick ett betydligt lägre straff till slut.

Skribentens poäng var att det spelar ingen roll vilka straffhöjningar eller signaler politiker beslutar om. Kulturen inom rättsväsendet omöjliggör alla skärpningar genom att runda dem.

Samma sak råder nog inom sjuklöverm, det spelar ingen roll vad de säger eller lovar. I praktiken vägrar de göra vad som krävs. När de "skärpte" asylreglerna med ena handen så håller de upp anhöriginvandringsdörren med den andra handen!

Det finns helt enkelt inget utrymme i deras kultur för att minska invandring.
Citera
2024-05-31, 21:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
PM Nilsson har varit i Polen.

Citat:
Luften är ren, innerstaden såklart bilfri, cyklister har börjat ta över delar av gatuutrymmet och uteserveringarna breder ut sig över resten. Det är som att gå omkring i en större tysk eller fransk eller holländsk stad. Warszawas civila liv är i alla avseenden en del av den västliga europeiska stadscivilisationen, även här sammanlänkad av höghastighetståg mellan Gdansk, Warszawa och Krakow och vidare västerut mot Berlin.

Jag tror det finns någonting ganska utmärkande som skiljer Warszawa från andra storstäder i Västeuropa rent demografiskt.

Månne Warszawa saknar ett Skärholmen "med tillbehör"?

Allmänt kan jag bara känna förakt för sådana som PM Nilsson. Han har väl knappast suttit på en uteservering på torget i Skärholmen och känt sig som i en större irakisk eller eritreansk eller somalisk stad. Nä, "västlig europeisk stadscivilisation", denna skvader som helt vilar på andras ryggar skall det va.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-05-31 kl. 21:43.
Citera
2024-05-31, 22:53
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Läste ett långt och bra twitterinlägg idag, tyvärr minns jag ej vem som skrev det.

Det handlade i alla fall om en civilpolis eller en ledig polis som ingrep mot en brottsling som gjorde utfall med en vinkelslip samtidigt som han hotade att skära upp halsen på polisen.

Brottslingen greps och åtalades för grovt olaga hot men rätten ogillade åtalspunkten grovt olaga hot så dåren fick ett betydligt lägre straff till slut.

Skribentens poäng var att det spelar ingen roll vilka straffhöjningar eller signaler politiker beslutar om. Kulturen inom rättsväsendet omöjliggör alla skärpningar genom att runda dem.

Samma sak råder nog inom sjuklöverm, det spelar ingen roll vad de säger eller lovar. I praktiken vägrar de göra vad som krävs. När de "skärpte" asylreglerna med ena handen så håller de upp anhöriginvandringsdörren med den andra handen!

Det finns helt enkelt inget utrymme i deras kultur för att minska invandring.

Till viss del är det väl så med rättsväsendet. Förr trodde jag att det var en smitta från invandringsområdet där man slutade kräva att folk kunde identifiera sig nöjaktigt, där man slutade kräva fullmakt när utlänningar i Sverige företrädde släktingar i hemlandet, där men med åren till och med upphörde med att verkställa beslut om av- och utvisning, om det inte rörde sig om skötsamma familjer från Östeuropa.

Jag trodde slappsjukan kom därifrån och sedan spred sig till övriga delar av statsförvaltningen. Nu är jag tveksam om jag hade rätt. Det riktiga är nog att det är en övergripande samhällsgrej. En ovilja eller oförmåga att faktiskt tillämpa lagstiftning som är betungande. Det tar emot för tjänstemännen.

Samtidigt har jag mellan skål och vägg hört en tjänsteman ondgöra sig över att inte ett enda av de avslagna överklagandena verkställdes. Han hade avgjort en hel drös under ett år som han kollade upp, och inget verkställdes. Det var som att gräva en grop hela dagen. Och sen fylla igen den innan man gick hem för dagen. Och sen göra samma sak nästa dag. Och nästa. Och nästa... Han verkade inte nöjd med situationen. Men deltog ändå i spelet.

Kanske är det bara jag som är trött, trött på hela grejen, men jag tror att det är Sverige som är ett trött land. Det känns så i alla fall. Det är krångligt, petigt och inrutat inom vissa områden, samtidigt som det är ett veritabelt moras inom andra.

Nåja, kanske behöver jag bara ta en wisky för att bli på bättre humör.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2024-05-31 kl. 23:15. Anledning: Rättstavning
Citera
2024-05-31, 23:32
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Fler Svansbo ger sig in i medierna.
Ida Svansbo är senaste tillskottet hos Studio Ett, P1. SRs flaggskepp. Kan det bli mer vänstervinkling i ämnet nu?

Per Svansbo passade på idag att ringa till Ring P1 för att torgföra sitt hat mot de till höger inför svenska folket.
På FB förlöjligar han Ulf K och SD.

Tänk att vänstern går så lågt att de måste kränka högern med fysiska attribut för att vinna röster. Per följer Greta i fotspåren.
När börjar hatvänstern håna handikappade?

Linn Svansbo fortsätter vurma för vänsterfrågor i media likt förr
https://www.expressen.se/debatt/mitt...ialdemokrater/

Men hon sitter som gift ensam och som sosse ännu.
https://www.regionstockholm.se/demok.../linn-svansbo/
Linn Svansbo (S)
Parti: Socialdemokraterna (S)

Är gift
Hon är gift med sin 42-åriga make Viktor Mikael Gustafsson Svansbo.

Linn är en kvinna som är född den 24 oktober 1991 och bosatt i Bromma på Arkitektvägen 52. Linn har namnsdag den 13 maj. Hon flyttade till sin nuvarande lägenhet för 2 år sedan (den 1 mars 2022). Här bor hon ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.

När Ulf K skrattar i bild:
"Har han sett bilderna på lemlästade bebisar? På sönderbrända kroppar?
Skammen skammen skammen."
https://twitter.com/svansbo/status/1795421037091254513

Linn saknar fler Palestinier och andra utomeuropeer till Sverige... de har ju mycket gott om ytor för att inhysa flyktingar, både Linn i Bromma och maken i Bagarmossen har det.

Det där var längesen. Minns inte alls. Tveksamt nöje att läsa nåt jag skrev för 10 år sen. Men Svansbo håller alltså fortfarande på. Inget som hänt de senaste 10 åren har gjort något intryck på dem. Utom att stärka dem i tron.

Att kränka andra är väl lite deras signum. Men det vägs ju upp av allt gott de gör, tycker de nog själva. Nu minns jag faktiskt historien om romaren som grät på tunnelbanan. Det var ju inte spelat alls och romarens historia var så klart ingen rövarhistoria. Eller så var det bara ruffel och båg alltihopa.

Själv orkar jag inte läsa så noga längre vad som skrivs i tidningar. SVT har jag slutat titta på helt. Och P1 höjer blodtrycket mer än sprit och tobak, så det avstår jag.

En annan sak jag tänkte på är att även om de är knasiga kanske vi inte ska skriva ut deras adresser. Deras åsikter är inte så roliga, men det är ju inte förbjudet att tycka och säga saker. Inte heller att bo i Bromma. Men det avgör så klart du som skriver kommentaren. Bara en tanke jag fick.

Allt gott och trevlig helg!
Citera
2024-05-31, 23:40
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Det där var längesen. Minns inte alls. Tveksamt nöje att läsa nåt jag skrev för 10 år sen. Men Svansbo håller alltså fortfarande på. Inget som hänt de senaste 10 åren har gjort något intryck på dem. Utom att stärka dem i tron.

Att kränka andra är väl lite deras signum. Men det vägs ju upp av allt gott de gör, tycker de nog själva. Nu minns jag faktiskt historien om romaren som grät på tunnelbanan. Det var ju inte spelat alls och romarens historia var så klart ingen rövarhistoria. Eller så var det bara ruffel och båg alltihopa.

Själv orkar jag inte läsa så noga längre vad som skrivs i tidningar. SVT har jag slutat titta på helt. Och P1 höjer blodtrycket mer än sprit och tobak, så det avstår jag.

En annan sak jag tänkte på är att även om de är knasiga kanske vi inte ska skriva ut deras adresser. Deras åsikter är inte så roliga, men det är ju inte förbjudet att tycka och säga saker. Inte heller att bo i Bromma. Men det avgör så klart du som skriver kommentaren. Bara en tanke jag fick.

Allt gott och trevlig helg!

Tanken med adresserna är att deras två stora boenden visar att de har gott om ytor för mångkulturella inneboenden. Passar eftersom de förespråkar mer flyktingar.
En annan vinkel på adresserna att att de tagit över den mångkulturella vanan med folkbokföringsbrott. Bidragsbrott också kanske?
Skatteverket vill veta isåfall och vi ska inte undanhålla sådant som skatteverket efterfrågar.
Citera
2024-06-01, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Månne Warszawa saknar ett Skärholmen "med tillbehör"?

Allmänt kan jag bara känna förakt för sådana som PM Nilsson. Han har väl knappast suttit på en uteservering på torget i Skärholmen och känt sig som i en större irakisk eller eritreansk eller somalisk stad. Nä, "västlig europeisk stadscivilisation", denna skvader som helt vilar på andras ryggar skall det va.

Minns hans hånande svar i e-post om flyktingfrågan till mig för ca 20 år sedan när han var ledarskribent på Expressen
Precis som E Erfors på samma tidnings ledarredaktion - denne skickade också svar utformat som till pöbeln i samma ämne, jag vet.
Erfors fick sparken från Expressen, bara försvann, sedan han i fylla löpt amok mot störande asylanter till grannar i Visby och PM Nilsson trodde han stod över lagen. Hans successiva reträtt från eget hån genom åren och i olika anställningar inom Bonnier är bara värt förakt eftersom han som proffs till skillnad från oss amatörer i samhälls/etnicitet-analys skulle haft allt klart för sig redan för 20 år sedan.

PM Nilsson styrdes å huvudets vägnar liksom Erfors framförallt sålunda av Husbondens bröd ända tills Klanens grepp över dem släpptes, gällande PM Nilsson för en tid sedan, med (lika uselt men annorlunda) skrivande i ett organ friställt från Bonnier?
Senast redigerad av Lantarbetaren 2024-06-01 kl. 15:09.
Citera
2024-06-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Minns hans hånande svar i e-post om flyktingfrågan till mig för ca 20 år sedan när han var ledarskribent på Expressen
Precis som E Erfors på samma tidnings ledarredaktion - denne skickade också svar utformat som till pöbeln i samma ämne, jag vet.
Erfors fick sparken från Expressen, bara försvann, sedan han i fylla löpt amok mot störande asylanter till grannar i Visby och PM Nilsson trodde han stod över lagen. Hans successiva reträtt från eget hån genom åren och i olika anställningar inom Bonnier är bara värt förakt eftersom han som proffs till skillnad från oss amatörer i samhälls/etnicitet-analys skulle haft allt klart för sig redan för 20 år sedan.

PM Nilsson styrdes å huvudets vägnar liksom Erfors framförallt sålunda av Husbondens bröd ända tills Klanens grepp över dem släpptes, gällande PM Nilsson för en tid sedan, med (lika uselt men annorlunda) skrivande i ett organ friställt från Bonnier?

Detta är direkt felaktigt. Nilsson intog en kritisk inställning till invandring efter valet 2014. Detta är väl känt.

Vidare vet vi, och har i tråden gått igenom, att just "Bonnier" var drivande i att få till samarbetet mellan regeringen och SD, så till den milda grad att till och med L är med på det så länge.
Citera
2024-06-02, 15:04
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Kan det vara det här, av en brottsutredare?

https://x.com/brottsutredare/status/...uJQ8IO-vg&s=19

Vinkelslip är ju ganska potenta verktyg. Han blev väl avbruten när han utövade sitt yrke som cykeltjuv, vill hem snabbt. Det är verkligen hemskt med alla dessa attacker mot folk som bara gör sitt jobb.

Men vem var gärningsmannen?
Citera
2024-06-04, 08:01
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Kan det vara det här, av en brottsutredare?

https://x.com/brottsutredare/status/...uJQ8IO-vg&s=19

Vinkelslip är ju ganska potenta verktyg. Han blev väl avbruten när han utövade sitt yrke som cykeltjuv, vill hem snabbt. Det är verkligen hemskt med alla dessa attacker mot folk som bara gör sitt jobb.

Men vem var gärningsmannen?
Tackar, det var just precis det där fallet!

Nu har till slut folkutbytet blivit aktuellt i den politiska debatten i och med att Åkesson och fd kristdemokraten men numera Sverigedemokraten Charlie Weimers tagit bladet från munnen.

Det väcker upprördhet förstås att någon påpekar vad alla kan se, Ebba Busch gör det till en fråga om semantik "stora geografiska förändringar" ska man säga istället.

Men nu är kattjäkeln ute ur säcken och den river och biter alla de som nu snubblar och krockar med skallarna i sina försök att stoppa in den i säcken igen!
Senast redigerad av orrtupp 2024-06-04 kl. 08:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in