Citat:
Ursprungligen postat av
Linkan29
Det här med att slänga in engelska ord i var och varannan mening tycks vara en trend i Robinsonsammanhang. Eller pratar folk så här numera? Är det vanligt? Varför? Trendigt? Häftigt? Blir man mer trovärdig? Vill man vara "internationell"?
Upplys mig, någon!
För övrigt har jag svårt att förstå alla ni som försvarar Pål med att han är "skön" eller att han "gör sin grej" eller något liknande. Resonerar ni likadant när någon i er närhet skiter i vad andra tycker? Hade ni uppskattat en kompis som gång på gång ignorerar era önskemål? Någon som kommer med en vegetariska pizza när ni bett honom köpa en kebabpizza, och sedan är oförstående till kritiken?
Om någon på jobbet gör så, ska alla andra finna sig i detta och låta honom hållas?
Ska chefen säga "jaja, men han är ju en skön lirare" när övriga påpekar att det inte går att samarbeta?
Att vara "egen" funkar ju om det inte går ut över någon annan. Påverkas andra negativt får man ju för f*n skärpa sig!
Dessutom är det ju extremt korkat spelat då han nu gjort sig obekväm med mer eller mindre halva lägret. Regel 1A i Robinson, om man vill gå långt, är att undvika att stöta sig med övriga deltagare. Marcus har gjort bort sig på samma sätt nu när han springer runt och snackar om Pål. Han tycker säkert att han är rakryggad, men han gör bort sig.
Vet inte om jag sett någon försvara Pål med att han är skön.
Jag hade haft mer sympati för de andra om de inte betedde sig som 14-åringar.
Istället för att säga till Pål direkt så springer de iväg till skogen och säger till varandra hur arga de är men Pål står kvar och rör runt i grytan och tror att allt är bra eftersom ingen sagt till honom.
Allt de säger till varandra som att Olivia lagat gryta i 3 timmar och de vill smaka den skulle de kunna säga till Pål istället.
Vilket de verkar göra i efterhand och då verkar Pål också förstå. Sen kommer Marcus och ska dra upp det igen.