Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-05, 23:18
Medlem
Pillenfilles avatar
Fan vad arg bögen blev över att Karin åkte. Ingen fick vara glad över att Zayera stannade kvar, för det var tydligen respektlöst mot Karin, men samtidigt satt han och flamsade samtidigt som fler och fler röster lästes upp på honom.
2024-05-05, 23:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kijah
Survivor Australia säsong 6, kollat 3 avsnitt på tv4play nu (släpptes idag) & jäkla vad bra det är!! Svenska versionen framstår bäldigt tam i jämförelse både i tävlingar & sociala strategier.
Inte sett tidigare säsonger av Survivor.
Nån mer som kollar?

Tack för tipset! Jag har tidigare kollat på äldre säsonger av Survivor Australia och det är alltid skitbra. En helt annan nivå än den svenska versionen.
2024-05-05, 23:37
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Alla får tycka. Sen behöver man ju inte längsta förklaringarna om vad som rör sig i ditt huvud. Var och en som tittar kan själv ta ställning. Min favorit är Pål. Andra tycker annorlunda.

Jag tillhör tyvärr också skaran som inte gillar Pål.

Mina favoriter:

Pelle
Mark
Alma
Olivia
Anna Book
2024-05-05, 23:41
Medlem
Jag gillar Pål och Zayera för att dom är annorlunda och konstiga. Jag gillar folk som sticker ut.
2024-05-05, 23:54
Medlem
Flashback48s avatar
Tror inte det är möjligt att hitta en människa som är mer osympatisk och oattraktiv än PÅL är. Jag struntar i vilken läggning han har, inte ens om han var den sista människan på jorden skulle det bli något.

Han måste vara en sådan som inte ens uttrycket ”endast en mor kan älska detta barn” kan stämma in på.

M.P; jag förstår att detta inte är ert fel, men fanns det verkligen ingenting ni kunnat göra för att PÅL skulle uppfattas som lite harmonisk eller någon man ville krama om?

När han flinar upp sig, får jag en mycket primitiv känsla av att jag skulle vilja köra in knytnäven rakt igenom min tv-skärm. Ens utseende rår man inte för, men alla kan bättra på ett oattraktivt utseende med ett underbart sätt. En ljuvlig personlighet. Hela världen är full med bevis på detta.

Men PÅL är full av vidrigheter. Inte ens när han ska spela ångerfull gör han det trovärdigt. Han har ingen stil, ingen finess, bara ett enda stort hål av ingenting. (Är det därför han heter PÅL - hål)

Som att vara helt i avsaknad av känslan att man delar med sig när det finns mat som ska räcka till alla. Nej, då vräker PÅL i sig maten, skiter i om alla får smaka och de andra deltagarna knyter näven i fickan och muttrar. I det läget skulle produktionen vänt sig bort, samtidigt som övriga deltagare hållit fast PÅL och med en tratt hällt ner maten i halsen på honom, tills han spydde. Och sedan gjort det igen. Givit honom en läxa som han sent skulle glömma. Människor som PÅL måste lära sig saker den hårda vägen.

Och falska Rooble; menar du på riktigt att du gillar PÅL? Ja, välkommen till er klubb! Då bevisar du att du inte är bättre än honom. Och du ska vara socialarbetare?

Även i ett spel som Robinson, måste man fatta att detta är en kort sekvens i ens liv. Skiten ni gör här under serien, kommer att förfölja er resten av livet. Se bara på den pantade ”Robinson-Robban”…. Hur många gånger tror ni inte att han har ångrat sitt beteende då? Hur hans barn säkert fortfarande får lida för pappas skämmiga uppförande både under och efter serien.

En sak är säkert; i min värld kan vem som helst vinna, men förhoppningsvis INTE PÅL. Att spela spelet, ja, det är jag med på. Men att man får vara hur korkad och hur osympatisk som helst, att det inte ens går att finna några förmildrande omständighet- det funkar inte i min värld.

Man kan ju bara hoppas….
2024-05-05, 23:56
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tillhör tyvärr också skaran som inte gillar Pål.

Mina favoriter:

Pelle
Mark
Alma
Olivia
Anna Book
Din lista är dom som jag ogillar mest. Pelle var favorit innan men känns lite tveksam. Gillar verkligen att han är smart vilket är en brist hos dom flesta deltagare. Pål tror jag också har högt IQ vilket ingår i hans diagnos. Tror det är därför just dessa inte kommer överens. Mark är den värsta fjollan och tror det är därför han trivs bra med att klämma på Alex tuttinplantat.
2024-05-06, 00:01
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback48
Tror inte det är möjligt att hitta en människa som är mer osympatisk och oattraktiv än PÅL är. Jag struntar i vilken läggning han har, inte ens om han var den sista människan på jorden skulle det bli något.

Han måste vara en sådan som inte ens uttrycket ”endast en mor kan älska detta barn” kan stämma in på.

M.P; jag förstår att detta inte är ert fel, men fanns det verkligen ingenting ni kunnat göra för att PÅL skulle uppfattas som lite harmonisk eller någon man ville krama om?

När han flinar upp sig, får jag en mycket primitiv känsla av att jag skulle vilja köra in knytnäven rakt igenom min tv-skärm. Ens utseende rår man inte för, men alla kan bättra på ett oattraktivt utseende med ett underbart sätt. En ljuvlig personlighet. Hela världen är full med bevis på detta.

Men PÅL är full av vidrigheter. Inte ens när han ska spela ångerfull gör han det trovärdigt. Han har ingen stil, ingen finess, bara ett enda stort hål av ingenting. (Är det därför han heter PÅL - hål)

Som att vara helt i avsaknad av känslan att man delar med sig när det finns mat som ska räcka till alla. Nej, då vräker PÅL i sig maten, skiter i om alla får smaka och de andra deltagarna knyter näven i fickan och muttrar. I det läget skulle produktionen vänt sig bort, samtidigt som övriga deltagare hållit fast PÅL och med en tratt hällt ner maten i halsen på honom, tills han spydde. Och sedan gjort det igen. Givit honom en läxa som han sent skulle glömma. Människor som PÅL måste lära sig saker den hårda vägen.

Och falska Rooble; menar du på riktigt att du gillar PÅL? Ja, välkommen till er klubb! Då bevisar du att du inte är bättre än honom. Och du ska vara socialarbetare?

Även i ett spel som Robinson, måste man fatta att detta är en kort sekvens i ens liv. Skiten ni gör här under serien, kommer att förfölja er resten av livet. Se bara på den pantade ”Robinson-Robban”…. Hur många gånger tror ni inte att han har ångrat sitt beteende då? Hur hans barn säkert fortfarande får lida för pappas skämmiga uppförande både under och efter serien.

En sak är säkert; i min värld kan vem som helst vinna, men förhoppningsvis INTE PÅL. Att spela spelet, ja, det är jag med på. Men att man får vara hur korkad och hur osympatisk som helst, att det inte ens går att finna några förmildrande omständighet- det funkar inte i min värld.

Man kan ju bara hoppas….
Jag hoppas att Pål vinner. Tycker han är den enda som fattar vad det går ut på. Att byta ut Mark mot en oduglig dönick var genialt. Han gav sig ut i skogen och letade vilket höjde honom ännu mer då dom andra satt som kärringar och ojade sig istället. Tror han kommer visa nu i slutet vad han dolt tidigare för att inte bli utröstad. Han sa själv att han ligger lågt så dom andra inte fattar hur bra han är. Inatt ska jag kolla igenom veckans avsnitt och ser fram emot att se vad Pål hittar på.
2024-05-06, 00:17
Medlem
Italos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag hoppas att Pål vinner. Tycker han är den enda som fattar vad det går ut på. Att byta ut Mark mot en oduglig dönick var genialt. Han gav sig ut i skogen och letade vilket höjde honom ännu mer då dom andra satt som kärringar och ojade sig istället. Tror han kommer visa nu i slutet vad han dolt tidigare för att inte bli utröstad. Han sa själv att han ligger lågt så dom andra inte fattar hur bra han är. Inatt ska jag kolla igenom veckans avsnitt och ser fram emot att se vad Pål hittar på.
Lägg upp en spoiler snälla.
2024-05-06, 00:34
Medlem
Pål är den absolut bästa Robinsonspelaren i år. Duktig på tävlingar och kan spela det sociala spelet utan att vara social. Det sociala spelet handlar inte om att skaffa så många vänner som möjligt utan att förstå konsekvenserna av de handlingar som görs. Sen är han smart och äter upp maten när chansen ges. Att han dessutom förstör mat för andra deltagare är genialt. Han klarar ju själv av att äta sörjan och har då mer energi än de andra deltagarna i tävlingar.
2024-05-06, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback48
Jag tror inte att deltagare som Robinson-Robban har förmågan att skämmas eller att ångra sitt beteende. Ser inte ut så på såna här klipp. Han gjorde vad som helst för sina femton minuter och han försöker fortfarande mjölka det verkar det som.
2024-05-06, 01:39
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Pål är den absolut bästa Robinsonspelaren i år. Duktig på tävlingar och kan spela det sociala spelet utan att vara social. Det sociala spelet handlar inte om att skaffa så många vänner som möjligt utan att förstå konsekvenserna av de handlingar som görs. Sen är han smart och äter upp maten när chansen ges. Att han dessutom förstör mat för andra deltagare är genialt. Han klarar ju själv av att äta sörjan och har då mer energi än de andra deltagarna i tävlingar.
Äntligen någon som fattar. Pål är absolut the King.
2024-05-06, 01:51
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italo
Lägg upp en spoiler snälla.
Jag skriver aldrig om nåt som inte visats än . Inte ens i spoiler. Vill inte själv veta nåt som man inte sett. Du kan vara helt lugn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in