Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-28, 21:02
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Varför använde inte Ci sin immunitetsförgörare? Nu får hon väl inte använda den mer
Även om hon velat använda den för att försöka få ut Mark så hade den varit värdelös då hon hade varit själv att rösta på honom. De andra ville hellre ta ut Marcus än Mark. Hon var smart och sparar på den till ett bättre tillfälle, då den gäller även efter sammanslagningen.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-04-28 kl. 21:05.
2024-04-28, 21:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Varför skulle hon? Jag tror hon är rätt nöjd med utgången. Och den försvinner väl inte?

Jo den skulle hon enbart få använda fram till sammanslagningen = nu är den värdelös!
2024-04-28, 21:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Även om hon velat använda den för att försöka få ut Mark så hade den varit värdelös då hon hade varit själv att rösta på honom. De andra ville hellre ta ut Marcus än Mark. Hon var smart och sparar på den till ett bättre tillfälle, då den gäller även efter sammanslagningen.

Den skulle väl bara gälla FRAM till sammanslagningen?! Därefter värdelös.
2024-04-28, 21:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Jo den skulle hon enbart få använda fram till sammanslagningen = nu är den värdelös!
Nej, den gäller fram till finalveckan, har jag för mig att det sas. Tror t o m att Ci sa något om att "med den här kan jag ta mig till final".
2024-04-28, 21:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nej, den gäller fram till finalveckan, har jag för mig att det sas. Tror t o m att Ci sa något om att "med den här kan jag ta mig till final".

Ok. Ja ni är fler i tråden som säger att Ci's immunitetsförgörare fortfarande gäller - så då är det väl så.

Funderar på varför Pelle röstade på Karin? Trodde han skulle rösta på Marcus eller Ci
2024-04-28, 21:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ok. Ja ni är fler i tråden som säger att Ci's immunitetsförgörare fortfarande gäller - så då är det väl så.

Funderar på varför Pelle röstade på Karin? Trodde han skulle rösta på Marcus eller Ci
Det var ju för att hålla sig väl med Mark. Så att han inte ska fatta att det var han och Gustav som gav en immunitet till Karin. Nu kan han leka förvånad om att han inte hade en aning om att Karin hade en immunitet, och visa på siffrorna att han faktiskt röstade på henne.
Hade han öppet röstat på Marcus, hade han gjort sig ovän med Mark.
2024-04-28, 22:20
Medlem
Puma006s avatar
Citat:

Nu har du redan fått svar på båda. Kan komplettera andra raden: Pelle är en smart spelare.

Äntligen snart sammanslagning, då Robinson börjar på riktigt.
2024-04-28, 23:35
Medlem
Jag måste bara säga att jag älskade hur Mark hanterade situationen med Karin när de låg i vattnet och hon försökte få fram hans tankar inför örådet. Hans diss var så perfekt och träffsäker! 😄 Sedan, bara några ögonblick senare, ser vi honom försöka smida en pakt med Gustav. Det är så typiskt Mark - alltid strategisk och på jakt efter det bästa för sin position. Jag kan inte låta bli att imponeras av hans taktiska spel!
2024-04-29, 01:02
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Gjorde ont att se Rooble få något som han själv tolkar som en "win" även om jag ändå måste ge honom eloge att hans elaka flin inte glänste under örådet. Hans dagar lär dock vara räknade efter sammanslagningen, han verkar inte illa omtyckt i Nord men tror även han är en av nästa på listan hos dom i gamla Nord, speciellt nu när Zayera verkar värmt in lite i laget.
2024-04-29, 01:05
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Pelle står kvar som en klar favorit men finns en skaplig mängd man gillar! Mark är härlig med sin "vuxna män gör saker tillsammans" energi, Ci krigar på och även gillat Karin förutom när hon enhändigt förlorade Robinsontävlingen till Syd (min gissning är att hon fick hjärnskakning av den första smällen från Maureen som såg ut att vara rätt i tinningen, hon ramlade ju flera gånger därefter efter bara nått steg)
2024-04-29, 02:05
Avstängd
Den där Pål kan inte ha många vänner. Riktigt vidrig människa men han kanske spelar dummare än vad han är. Tycker det börjar spåra ur lite här och var med alla överraskningar. Alla ska vara med och ingen åker ut. Åker nån ut så är den garanterat tillbaka någon dag senare. Börjar bli tröttsamt.

Måste tillägga att Pål verkar psykopat. Riktigt obehaglig djävel.
Misstänker också att produktionen toppstyr för att dom vill ha kvar vissa. Alltid nya "priser" som dyker upp. Är det nån mer än Pontus och Helen som åkt ur Robinson? Övriga lämnade frivilligt.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-29 kl. 02:39.
2024-04-29, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Den där Pål kan inte ha många vänner. Riktigt vidrig människa men han kanske spelar dummare än vad han är. Tycker det börjar spåra ur lite här och var med alla överraskningar. Alla ska vara med och ingen åker ut. Åker nån ut så är den garanterat tillbaka någon dag senare. Börjar bli tröttsamt.

Måste tillägga att Pål verkar psykopat. Riktigt obehaglig djävel.
Misstänker också att produktionen toppstyr för att dom vill ha kvar vissa. Alltid nya "priser" som dyker upp. Är det nån mer än Pontus och Helen som åkt ur Robinson? Övriga lämnade frivilligt.
Och vad har Pål nu gjort?Han slog brandmannen Mark som inte ens kunde göra eld kanske han lockar fram Marks sämre sidor?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in