Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Pål måste vara en riktigt grym och starkt efterfrågad spelutvecklare som drar in hela 200 kr/dag el. 6.000 kr/mån! 😎

Man förstår varför han på andras nåd har flyttat runt som inneboende utan eget rum vid minst 10 olika tillfällen under 10 års tid. (Källa: RatsIt)

En spelutvecklare som njuter utav sitt komfortabla lyxliv (d.v.s. det liv han då har som självutnämnd kock i dokusåpan Robinson)!

Hoppar in som en som känner Pål!
Pål drev startup för ett spel och levde då på startkapitalet, gissar att det är där siffrorna med den nästan icke-existerande inkomsten kommer ifrån. Startupet gick inte som han ville (indie-spelbranschen är väldigt mycket allt eller inget med investerare etc.), men resulterade i att han nu jobbar med att koordinera spelbranschen och den konstnärliga forskningsvärlden sedan kanske ett halvår tillbaka. Sedan ungefär samtidigt är han också lärare i spelutveckling.
Inneboende-situationen är helt enkelt att han gillar att bo i kollektiv och har bott i både Stockholm, Göteborg och Malmö genom sin 20-årsålder.

Tidigare saker som undrats är om han är programmerare, och det är han bland annat! Framför allt i python och unreal engine.

Och sista skrällen! Han är enligt min vetskap 100% straight.
2024-05-09, 12:51
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det blev ett nollsummespel att låta Mark hamna i Gränslandet i stället för Roooble, så det argumentet håller inte.

Min gissning är att Roooble hade åkt hem, men övertalades att stanna kvar om han slapp möta de riktiga männen i Gränslandet.

Det är förresten få som har genomskådat att Rooobles motiv att rösta ut Pelle före Marcus beror på ren homofobi. Det finns inget värre för ortenkrigarna än homosexualitet.

Robble är inte min favorit men kan inte anklaga honom för att inte stå vid sitt ord och köra sin grej. Han har inte sagt speciellt mycket negativt om Pelle vad jag kan minnas. Han backar naturligtvis Pål eftersom Pål tog honom tillbaka, det kan man förstå. Hade vart fult att inte ge Pål det. Robble är väldigt kul emellanåt, det måste jag också ge honom. Men tyvärr lite för dum och kass i tävlingar för sitt eget bästa.

Mina favoriter förnärvarande:
Pelle - superklipsk
Anna Book - supersjysst och relativt bra
Olivia - lurig smart jävel

Edit: Helvete vilken skillnad det är på Maureen i början av säsongen då hon tog så mycket plats och nu. Otroligt mycket trevligare när hon tar lagom mycket plats eftersom hon är så intensiv när hon drar igång.
Senast redigerad av greta75 2024-05-09 kl. 13:01.
2024-05-09, 13:02
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Personal inom Räddningstjänsten släcker eldar och hanterar olyckor, de sitter inte i bubbelkoppar med cigarr i näbben. Ring och fråga, du kan säkert få komma på ett studiebesök till en station nära din dagliga sysselsättning.

Större delen spelar de dock innebandy.
2024-05-09, 13:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Vet vem som förlorar av Gustav, Zayera,Marcus och Maureen.
Aldrig!
2024-05-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Aldrig!
Finns klipp på TV4 play som avslöjar det. Zayera näst sist igen
2024-05-09, 13:16
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Större delen spelar de dock innebandy.

De gör nog mer än så, innebandy är konditionsträning. De har säkert styrketräning också. De måste ju vara i väldigt bra fysisk kondition för att klara av sitt ansträngande jobb. När larmet går, då jobbas det! Sen har de ju brandövningar också emellanåt och åker även ut och undervisar i skolor och på arbetsplatser vad som gäller när det börjar brinna.
2024-05-09, 13:18
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conan111
Enda ärliga spelarna som säger vad de tycker utan filter är Pål, Zayra och Ci. Tråkigt att Ci åkte ut så heja Pål och Zayra. Att de korrupta skitungarna är kvar är rena skämtet.

Det är alltid pluspoäng i min bok när deltagare köp öppna kort och inte håller igen i syncarna. Alla klarar inte att vara helt ärliga i syncarna och då blir man heller inte likeable. Pål och Zayra har inga problem med det. Jag tycker att max 25% av deltagare i denna typ av program vågar blåsa på i syncarna från dag 1, andra behöver tid och vissa håller igen spelet ut.

Men det är stor skillnad att säga vad man tycker i kameran i enskilda intervjuer och att vara helt rubbad och gränslös mot de andra deltagarna i spelet. Det är två helt olika saker. Och som mycket annat i livet krävs det talang för att bli omtyckt och respekterad av andra människor. Vissa har det, andra inte. De flesta tittare kommer gilla de som är sjyssta och har bra sociala färdigheter. Jag känner att det är här Pål och Zayra tappar det.

Korrupta skitungar???

Edit: Jag håller inte med om att Ci var ärlig i syncarna, snarare var hon kontrollerad och höll igen rätt bra speciellt mot slutet.
Senast redigerad av greta75 2024-05-09 kl. 13:28.
2024-05-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollektivStraff
Hoppar in som en som känner Pål!
Pål drev startup för ett spel och levde då på startkapitalet, gissar att det är där siffrorna med den nästan icke-existerande inkomsten kommer ifrån. Startupet gick inte som han ville (indie-spelbranschen är väldigt mycket allt eller inget med investerare etc.), men resulterade i att han nu jobbar med att koordinera spelbranschen och den konstnärliga forskningsvärlden sedan kanske ett halvår tillbaka. Sedan ungefär samtidigt är han också lärare i spelutveckling.
Inneboende-situationen är helt enkelt att han gillar att bo i kollektiv och har bott i både Stockholm, Göteborg och Malmö genom sin 20-årsålder.

Tidigare saker som undrats är om han är programmerare, och det är han bland annat! Framför allt i python och unreal engine.

Och sista skrällen! Han är enligt min vetskap 100% straight.
Koordinerar spelbranchen och den konstnärliga forskningsvärlden sedan ett halvår tillbaka? För vem?

Han är lärare på folkhögskola i ”spelutveckling”.

En intressant podd: https://open.spotify.com/episode/2tvYBGbMWIRpHBQdotXoeU
2024-05-09, 13:29
Medlem
Citat:
Koordinerar spelbranchen och den konstnärliga forskningsvärlden sedan ett halvår tillbaka? För vem?

Han är lärare på folkhögskola i ”spelutveckling”.

En intressant podd: https://open.spotify.com/episode/2tvYBGbMWIRpHBQdotXoeU

Tänker att jag inte rakt av ska avslöja hans arbetsplats för hela internet! Men det finns lite olika intresseinstitut och liknande för sånt.

Och ja, han är folkislärare!

Och det är faktiskt rätt mysiga poddar han har!
2024-05-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollektivStraff
Tänker att jag inte rakt av ska avslöja hans arbetsplats för hela internet! Men det finns lite olika intresseinstitut och liknande för sånt.

Och ja, han är folkislärare!

Och det är faktiskt rätt mysiga poddar han har!
Om man ska koordinera en hel forskningsvärld så bör det väl vara något internationellt institut eller åtminstone ett universitet som är arbetsgivare? Det kan väl knappast vara något att hemlighålla?
2024-05-09, 13:44
Medlem
Citat:
Om man ska koordinera en hel forskningsvärld så bör det väl vara något internationellt institut eller åtminstone ett universitet som är arbetsgivare? Det kan väl knappast vara något att hemlighålla?

Beskrev generellt, och har heller inte otrolig detalj på alla aktörer involverade. Men han arbetar med koordination och projekt mellan vissa aktörer i spelvärlden och vissa aktörer i den konstnärliga forskningsvärlden. Tänker att det är väldigt få som arbetar med att koordinera ”ett helt forskningsfält”
2024-05-09, 13:50
Medlem
Pillenfilles avatar
Raskortet i dagens avsnitt idag alltså. Oväntat att vi skulle få det, va?

Här har vi dubbelmoralen igen. I en omvänd situation gällande en del vad Robbledobble spydde ur sig, hade resulterat i diskvalificering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in