Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag är ganska ny på det här med Robinson, jag har enbart sett de säsonger som fortfarande finns tillgängliga på tv4play medan programmet tydligen funnits sedan 90-talet. Undrar om någon vet ifall gamla säsonger finns tillgängliga på nätet och i så fall var? Behöver inte vara så gamla som 90-talet, men bara de är säsonger som inte finns på tv4play.

Tror första säsongen från 98 finns kvar på youtube
2024-04-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelmacka34
Jag tycker inte det ser ut som att Ci upplever sig mobbad eller utfryst i lag syd. Hon verkar glad av vad vi får se och då tror jag att hon trivs för som ni skriver är hon rak och rättfram, så hade hon upplevt sig orättvist behandlad av sydarna hade hon nog sagt ifrån eller försökt försvara sig. Är man juste och självsäker brukar man kunna hantera en sån "motgång": det är helt okej att andra inte tyckte att hennes argument om varför hon och Karin skulle ha immunitet höll, så Ci accepterade det och gick vidare. I grunden osäkra människor däremot skulle börja gråta om att det är mobbing.

Zayera däremot, vilken ful människa...
Pål - "Jag vill absolut inte vara pretentiös."
Zayera - "Fast det är ju så folk uppfattar dig ju."
Varför säger hon så? Så elak. Jag avskyr såna människor som direkt kniper en chans att trycka dit någon annan. För att hon ska må bättre måste hon konstant sänka av de hon känner sig hotad av i något sjukt försök att bryta ner Pål. Jag säger som Alex sa till Helen i förra säsongen: säg JAG. säg att JAG uppfattar dig så. Fy fan...

Där är ett tillfälle Alex hade kunnat dra sin "SÄG JAG". Istället för förra säsongen, han har verkligen planerat allt nu så att han inte ska framstå som en dålig person igen.
2024-04-10, 20:47
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Ja bra det, när hon hade åkt ut beskrev hon hur orättvist det är och att hon har gjort allt rätt och grinade i princip för att spela på resten av gruppen för att vara kvar hon måste ju förstå att alla deltagare vill vara kvar och hon har uppenbarligen inte gjort allt rätt då hon åkte ut. Hon verkar vara en person som går på folk i grupp.

Håller med Pål att Alma borde vara den som skulle vara sist att välja motståndare då hon kom in senast i gränslandet, men istället tog Zayeda på sig det. Som jag skrev tidigare hoppas jag Zayeda skrällar och tar sig in i Robinson och är med ett tag iallafall

Men hoppas verkligen Alexander i gränslandet tar sig in i Robinson igen, han har levererat och vunnit nästan alla tävlingar och förtjänar det mest där. Skulle ändå vara kul om Alex hamnar i samma lag som Fredrik haha. Jag gillade inte Fredrik först men nu tycker jag att han gör bra tv och rör om lite i grytan.
Alma och Zayera hopas jag att de får åka tillbaka till Gränslandet. Alma påminner en del om Emilia som var med i förra säsongen, båda är lika dåliga på tävlingar.

Alexander och Pål hoppas jag att de kommer in i Robinson, skulle bli intressat se hur de kommer spela.
2024-04-10, 20:50
Medlem
Jag är säker på att Gränslandet inte stänger för det här är ju Sverige 2024. I Sveriges version av Robinson tycker man att det är mer spännande om det finns fler deltagare i finalen än i första avsnittet, så man skickar inte hem några fler.

Så här borde det fungera:

Starta med 16 deltagare. Inga extra utmanare, utan tävlingen står mellan de 16.

Inget gränsland. Åker man ut, så åker man ut permanent.

Rösta ut en person per vecka. Personen ska lämna Robinson.

Ingen får lämna av annan orsak än utröstning, med undantag för privata famljeskäl (hos familjen) eller skada. Den som tröttnat och vill hem ska inte få lämna. Utröstning är enda sättet att lämna ön. Lundin bör skratta åt personen och lämna honom eller henne gråtande på stranden om det behövs, men skicka inte iväg personen.

SLOPA brev hemifrån!!!! Det är alltid det sämsta avsnittet! Finns det en enda här i tråden som uppskattar att se det programmet??

Sedan bör man gärna göra fler vettiga ändringar, som man gjort exempelvis i Australien, med fler dolda immuniteter som ingen annan känner till.
2024-04-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Där är ett tillfälle Alex hade kunnat dra sin "SÄG JAG". Istället för förra säsongen, han har verkligen planerat allt nu så att han inte ska framstå som en dålig person igen.
Han var ju ingen dålig person förra gången heller. Hoppas verkligen han kommer tillbaka! Jag vill se honom tävla om platsen i en tuff gren mot Fredrik.
2024-04-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag är säker på att Gränslandet inte stänger för det här är ju Sverige 2024. I Sveriges version av Robinson tycker man att det är mer spännande om det finns fler deltagare i finalen än i första avsnittet, så man skickar inte hem några fler.

Så här borde det fungera:

Starta med 16 deltagare. Inga extra utmanare, utan tävlingen står mellan de 16.

Inget gränsland. Åker man ut, så åker man ut permanent.

Rösta ut en person per vecka. Personen ska lämna Robinson.

Ingen får lämna av annan orsak än utröstning, med undantag för privata famljeskäl (hos familjen) eller skada. Den som tröttnat och vill hem ska inte få lämna. Utröstning är enda sättet att lämna ön. Lundin bör skratta åt personen och lämna honom eller henne gråtande på stranden om det behövs, men skicka inte iväg personen.

SLOPA brev hemifrån!!!! Det är alltid det sämsta avsnittet! Finns det en enda här i tråden som uppskattar att se det programmet??

Sedan bör man gärna göra fler vettiga ändringar, som man gjort exempelvis i Australien, med fler dolda immuniteter som ingen annan känner till.

Man borde också få alternativet att simma hem. Det var ju så det var förr, var ju jättesvårt för Wrenkler att ta sig hem.
2024-04-10, 20:56
Medlem
Citat:
Man borde också få alternativet att simma hem. Det var ju så det var förr, var ju jättesvårt för Wrenkler att ta sig hem.
Han är enda jag tänker på som eventuellt avviker från mina krav, men jag tycker ändå han borde få stanna. Däremot få lika mycket mat som övriga, men få bo för sig själv.
2024-04-10, 20:56
Medlem
Citat:
Han var ju ingen dålig person förra gången heller. Hoppas verkligen han kommer tillbaka! Jag vill se honom tävla om platsen i en tuff gren mot Fredrik.
Han gjorde bort sig mycket hans säsong...
2024-04-10, 20:57
Medlem
Citat:
Han är enda jag tänker på som eventuellt avviker från mina krav, men jag tycker ändå han borde få stanna. Däremot få lika mycket mat som övriga, men få bo för sig själv.

Vad händer om man fuskar då?
2024-04-10, 21:07
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det är nåt som Anders Lundin säger i slutet av senaste avsnittet från Gränslandet. Undrar vad som menas?

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Jag har inte tittat på de senaste gränslandet avsnitten än men

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja vad besviken man blev.

När Gränslandet stängs:
2024-04-10, 21:14
Medlem
Tänker på Into the wild när jag ser Alex.
Happiness only realy when shared ❤❤
2024-04-10, 21:24
Medlem
Citat:
Vad händer om man fuskar då?
Fuskare tänkte jag inte på. Moralen tillåter väl inte att lämna dem på ön utan mat, så de måste ju skickas iväg, men fusket ska visas tydligt för alla tittare. Helst ska de betala hemresan själva, men det blir säkert svårt att förhandla fram ett sådant kontrakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in