Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-17, 15:01
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är tyvärr ni som är dumma i huvudet. Vi tar det igen:
1. Gränslandet består ALLTID AV 33 AVSNITT. Vi var på AVSNITT 18 när Alex duellerade mot Lars.
2. Vi är inte ens halvvägs in i säsongen, Gränslandet har ALDRIG stängt innan sammanslagningen.
3. PRECIS SAMMA UPPLÄGG ägde rum förra säsongen - fyra Gränsländare skulle duellera mot Robinsondeltagare. Därefter öppnades Gränslandet upp igen. Det fick lite utav en nystart med nya deltagare.
4. Högst osannolikt fyra deltagare skulle behöva lämna samtidigt, då det aldrig någonsin hänt under tidigare säsonger.
5. Programmet är extremt noga planerat rent logistiskt-, budget- och tävlingsmässigt. Att Anders helt spontant skulle öppna upp Gränslandet för enbart en tävlande är helt orealistiskt. Det finns givetvis ett schema för när saker och ting ska hända, som är klart INNAN säsongen drar igång. Eller tror du att det tar 1-2 dagar att skapa tävlingsbanorna?

Bra, du är den som står för logiken här. Och info om hur det ligger till med hjälp av fakta.
2024-04-17, 16:38
Medlem
Missat de första avsnitten av gränslandet, varför får Alex vara med igen?
2024-04-17, 16:43
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RE3dstar
Missat de första avsnitten av gränslandet, varför får Alex vara med igen?
Han var för dålig på att knäcka nötter i en duell om en plats i Robinson så det blev returbiljett till Gränslandet.
2024-04-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Han var för dålig på att knäcka nötter i en duell om en plats i Robinson så det blev returbiljett till Gränslandet.
I see. Tack för svar.
2024-04-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RE3dstar
Ett tips, klicka in dig på den här tråden EFTER att du har sett alla veckans avsnitt.

Varför ska jag det? Jag vill läsa här varje dag utan att bli spoilad!
Det är faktiskt ett regelbrott att skriva om nåt som inte sänts på vanliga gratis tv4play.
2024-04-17, 17:11
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
När Pelle sa vårt lag så var det Pelles, Gustavs och Karins pakt som de ingått som han syftar på. Klart att gruppen splittras så småningom när det blir jaget före laget, det är ju trots allt en tävling.

Vi får väl se om de lyckas behålla kompisandan trots det. Men så fint att för en gångs skull se en grupp som verkligen fungerar i Robinson.

Jag tror inte att det kommer bli lömskt. De verkar vara mogna lugna killar. Man kan vinna utan att vara lömsk, det har flera bevisat innan.
Att de sex i Syd har lyckats så bra som ett lag är nog att de kommit överens om att jobba ihop på bästa sätt och hjälpa varandra fram till sammanslagningen för att sen börja tävla individuellt.

De har heller inte slösat allt för mycket energi på att se fel hos varandra utan varit rätt trevliga sinsemellan. Att de är hyggligt starka fysiskt och ganska smarta har gjort att det gått förhållandevis enkelt.

Jag tror också de kommer att, när det ska tävlas individuellt, göra det utan att backstabba varandra. De har helt enkelt bondat.

Jämför man med Nord som haft flera små grupper som dragit åt olika håll och skyllt alla förluster på varandra. De har slösat tid på att leta fel, pratat skit om de andra och lagt mer energi på att, främst i synkarna, framstå som bra personer. De har pratat men inte lyssnat eller kommunicerat. Flera personer i Nord har också varit narcissister utan ödmjukhet, andra rent korkade.

Inte konstigt att de i lag Nord inte får det att fungera som ett lag. De har tävlat individuellt i lagtävlingar och gett upp vid minsta motgång. De har helt enkelt sänkt varandra.
2024-04-17, 17:19
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Men hur ska du ha det!? Ruttna äpplen i Lag Nord & i lag Nord så sticker alla ut på ett eller annat sätt...?

Sorry! Laget med Rooble är Lag Syd va? Och laget med Pelle Lag Nord. Svårt att hänga med när lag-konstellationerna ändrats typ 3 gånger. Menar att Roobles lag är ruttna.
2024-04-17, 17:28
Medlem
TheGhostLords avatar
Måste skriva några ord om Zayera.

Hon verkar tro att folk tycker att hon är jobbig och bossig och därför inte lyssnar på henne på grund utav att hon är kvinnam, feminist, lesbisk, rakat huvud, utländsk härkomst eller liknande, men det har INGENTING med saken att göra.
Hon domderar alla. Vägrar att lyssna på någon annan än sig själv. Munnen går konstant och det hon vet är alltid sant och bäst. Om de 6 andra personerna i laget inte lyder order direkt så blir hon förbannad, eller sårad.

Man har två öron och en mun av en anledning. Rooble blir ofta förbannad men äger kunskapen att kunna vara tyst och hålla god min utåt. Alma håller inte med men håller god min utåt. Zayera ska bara domdera, bossa och bestämma över allt.

När jag gick i fyran fanns det en tjej i klassen som var precis sådär. Jag blev tvungen att dela bänk med henne en termin och minns starkt hur irriterande det var att konstant bli domderad av en bossig person som tror de vet bäst hela tiden. Jag ogillade inte henne för att hon var tjej, utan för att hon skulle läxa upp alla hela tiden.
Det spelar ingen roll om det Zayera säger är sant, ingen orkar lyssna på en bossig besserwisser.

Kommunikationen och lagandan i laget var redan dålig, men nu är den ännu sämre. Hon som kommer in som underdog borde göra som Pål och Alma, hålla sig i kanten och spela med med god min.
Synd att Zayera inte kan röstas ut. Hoppas verkligen inte det är sammanslagning nästa vecka. Orkar inte lyssna på henne mer. Dags för någon annan att få sitta framför kameran.
2024-04-17, 17:42
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Måste skriva några ord om Zayera.

Hon verkar tro att folk tycker att hon är jobbig och bossig och därför inte lyssnar på henne på grund utav att hon är kvinnam, feminist, lesbisk, rakat huvud, utländsk härkomst eller liknande, men det har INGENTING med saken att göra.
Hon domderar alla. Vägrar att lyssna på någon annan än sig själv. Munnen går konstant och det hon vet är alltid sant och bäst. Om de 6 andra personerna i laget inte lyder order direkt så blir hon förbannad, eller sårad.

Man har två öron och en mun av en anledning. Rooble blir ofta förbannad men äger kunskapen att kunna vara tyst och hålla god min utåt. Alma håller inte med men håller god min utåt. Zayera ska bara domdera, bossa och bestämma över allt.

När jag gick i fyran fanns det en tjej i klassen som var precis sådär. Jag blev tvungen att dela bänk med henne en termin och minns starkt hur irriterande det var att konstant bli domderad av en bossig person som tror de vet bäst hela tiden. Jag ogillade inte henne för att hon var tjej, utan för att hon skulle läxa upp alla hela tiden.
Det spelar ingen roll om det Zayera säger är sant, ingen orkar lyssna på en bossig besserwisser.

Kommunikationen och lagandan i laget var redan dålig, men nu är den ännu sämre. Hon som kommer in som underdog borde göra som Pål och Alma, hålla sig i kanten och spela med med god min.
Synd att Zayera inte kan röstas ut. Hoppas verkligen inte det är sammanslagning nästa vecka. Orkar inte lyssna på henne mer. Dags för någon annan att få sitta framför kameran.

Jag förstår vad du menar men sån var hon inte i Gränslandet? Hon kanske blir sån när hon kommer till en dysfunktionell miljö?
2024-04-17, 17:45
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag förstår vad du menar men sån var hon inte i Gränslandet? Hon kanske blir sån när hon kommer till en dysfunktionell miljö?

Kollade bara några avsnitt när hon var i Gränslandet, men av det jag såg så håller jag med. Kändes lugnare. Kanske har hon blivit irriterad och hämdlysten eftersom hon är i lag med folk som röstade ut henne på ett ganska brutalt sätt. Eller så känner hon av den ökade pressen och tävlingsstressen och försöker visa sig duglig, fast allt blir pannkaka. Vet inte hur hon tänker, för jag hade aldrig betett mig som hon gör i ett lag.
2024-04-17, 17:48
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Om TV4 får bestämma, herr PUNDARE
Om den mest värdige vinner, PELLE

TV4 vill att en kvinna ska vinna.
Den "mest värdiga" brukar sällan vinna. Om "värdiga" ens kommer till final så brukar de snubbla på målsnöret. Sist en värdig vann, i min personliga mening, var 2019 Klas Beyer. Bra lagledare och duktig på allt. Vann med värdigheten i behåll.
2024-04-17, 17:51
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Det tråkiga är att det tydligen är väldigt svårt att komma in och att då hoppa av blir så taskigt mot andra som Helen som vill det här så mycket, tror att det var Magnus förra säsongen som hade sökt 15 gånger innan han äntligen kom in.

Bara det att Charlotta gick till Gränslandet borde räcka som pepp för Hanna att kämpa vidare, men tyvärr icke. Hon sa att hon hade ett visst mål i huvudet och att det hade nu uppnåtts, otydligt vad det hela handlade om.

Målet var säkert något flum likt "Bevisa att jag kan"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in