Citat:
Ursprungligen postat av
zakifyrafem
...
och vet inte vad jag ska göra.
...
Jag vet vad du ska göra, och borde gjort från första början.
SLUTA ANVÄND BITCOIN OCH FLUGSVAMP!!!
Lär dig Monero istället och Archetyp.
Du gör det billigare och säkrare för dig på alla sätt och vis...
... inte för att man egentligen behöver lära sig mycket för att byta till Monero om man redan använt bitcoin tidigare och på så sätt vet hur plånböcker, överföringar, exchanges, etc fungerar.
Köp från kraken.com (eller valfri sida, jag föredrar kraken).
Har du bitcoins kvar så kan du växla dom lätt till Monero, cake wallet (rekommenderar denna plånbok) har den funktionen inbyggd i sig och väljer billigaste växlingstjänst automatiskt.
När du köper från en exchange (som kraken, exempelvis), så ska du alltid först skicka dina kryptos (monero) till en PRIVAT plånbok innan du skickar dom vidare till en darknet market som archetyp.
Exempel:
Köp Monero på kraken -> Skicka dina moneros till cake wallet (eller valfri plånbok) som du har på din telefon, eller Monero Gui om du använder en dator -> Skicka pengarna till archetyp.
Du kommer bli bannad från den exchange du skickade pengarna från om du skickar pengarna direkt till en darknet market.
Använder du archetyp.cc (samt dina privata mirrors som finns under "Settings" på archetyp) så kommer du aldrig vara med om detta igen (förutsatt att du inte använder en phishing-länk i framtiden så att du får dina uppgifter stulna - varav varför du bara ska använda archetyp.cc och dina privata länkar).
VAR NOGA MED STAVNINGEN!!!
Phishing-sidor förlitar sig mycket på att du STAVAR FEL när du skriver in en URL. Kanske saknas en bokstav, kanske råkade du skriva 2 bokstäver samtidigt, du kanske råkade sätta bokstäver i fel odrning (<--- exempel på enkel felstavning för jag satte D:et före R:et).
DETTA ÄR ETT EXEMPEL PÅ EN PHISHING-SIDA!!! Använd den INTE!!!
fulgsvamp.wtf
DETTA ÄR ETT EXEMPEL PÅ EN PHISHING-SIDA!!! Använd den INTE!!!
Om du går in på den (ANVÄND INTE TOR BROWSER, ANVÄND DIN VANLIGA WEBBLÄSARE) så ser du att du blir omdirigerad direkt till en .onion-sida. Detta är en klassisk phishing-sida.
Tror inte en sekund att du läst mer än någon sida i denna tråd. Ingen som gör inlägg som du i denna tråd bemödar att skydda sig från vad som hänt dig förrän det är för sent.
Det finns flera HUNDRATALS inlägg som ditt i den här tråden. Det som hänt dig är extremt vanligt och du är inte den sista som kommer grina i tråden att dina pengar har försvunnit efter att du satt in pengar på FS, trots att du använder de officiella länkarna.
(P.S. varför är jag så hård mot dig? Läs de 2 sista meningarna här uppe. Jag undrar hur många hundratals gånger jag sett personer som dig komma in i denna tråd och säga EXAKT samma sak, men trots det så fortsätter du och alla andra att använda FS)