2024-03-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Alltså utsätts inte stackars brevbäraren för högre risk att bli påhoppad eller attackerad under själva utdelningen av brev?

Tänker om någon tror att brevbäraren har rapporterat in någons brev till polisen. Brevbäraren kan få problem trots att denne antagligen inte har meddelat polisen om brevet.

Någon arg påverkad jävel som får för sig att göra något mot brevbäraren är inte något man kan utesluta. Plötsligt kan stackars brevbäraren bli ett mål för någon upprörd missbrukare.

Fattar inte varför man lägger detta på postnord överhuvudtaget. I och med denna lag blev deras mer riskabelt.

Postnords ledning håller med och försöker stå emot polismyndighetens påtryckningar från vad jag hört
Citera
2024-03-31, 16:21
Medlem
Bushido-95s avatar
Kommer ni in på AT?
Citera
2024-03-31, 16:41
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Kommer ni in på AT?

Nej
Citera
2024-03-31, 17:03
Medlem
Loggade just in på AT. Visste att jag had kring €40 kvar i plånkan där. Men nix, 0 spänn står det. Skett ett uttag igår på hela beloppet jag hade till en Monero-adress (vad annars). Exit scam på gång?
Citera
2024-03-31, 17:18
Medlem
HarrySvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baboonia
Loggade just in på AT. Visste att jag had kring €40 kvar i plånkan där. Men nix, 0 spänn står det. Skett ett uttag igår på hela beloppet jag hade till en Monero-adress (vad annars). Exit scam på gång?

Det är ingen exit scam på g, det är du som loggar in via phishing-länkar. Sluta gör det om du vill behålla dina pengar.

Allt fungerar som vanligt.
Senast redigerad av HarrySvensson 2024-03-31 kl. 17:20.
Citera
2024-03-31, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Det är ingen exit scam på g, det är du som loggar in via phishing-länkar. Sluta gör det om du vill behålla dina pengar.

Hmm. Låter ju inte orimligt. Men kollar länkarna noga med en tjänst som jämför textineghåll. Och senaste gången jag var inne så beställde jag varor som kom som de skulle. Men kanske har varit dålig på att ändra lösen, någon lömsk katt har sparat det och gått in lite då och då för att se om det finns några stålars? Och prickat någon av de få dagar då jag har haft några spänn liggande.
Citera
2024-03-31, 17:35
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Vilken adress kommer du in på? den vanliga som slutar på wtf funkar då inte för mig.
Citera
2024-03-31, 17:38
Medlem
Går via länkarna på archetyp.cc. Tog den som låg högst upp.
Citera
2024-03-31, 17:40
Medlem
HarrySvenssons avatar
http://4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf77...ettings?p=auth

Den här fungerar allt som oftast
Citera
2024-03-31, 20:05
Medlem
Citat:
Den här fungerar allt som oftast
Hoppas att INGEN använder länkar som postas helt öppet
Ska ni använda arche, använd ENDAST länkar från
archetyp.cc
Verifiera med pgp nyckeln INNAN ni besöker länken.
Spara sedan ner den privata länk man har i sina settings, så kan du använda den framöver.
Skulle länkarna på .cc inte fungera, prova att förnya din identitet på tor och försök igen, fortfarande problem? Avvakta ett tag, försök aldrig någonsin hitta länkar genom att fråga andra/google, det är som att be om att bli utsatt för phising
Citera
2024-03-31, 21:02
Medlem
Härligt det vore om folk slutade posta ”AT nere?” när en länk är nere någon timme!
Citera
2024-03-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Hoppas att INGEN använder länkar som postas helt öppet
Ska ni använda arche, använd ENDAST länkar från
archetyp.cc
Verifiera med pgp nyckeln INNAN ni besöker länken.
Spara sedan ner den privata länk man har i sina settings, så kan du använda den framöver.
Skulle länkarna på .cc inte fungera, prova att förnya din identitet på tor och försök igen, fortfarande problem? Avvakta ett tag, försök aldrig någonsin hitta länkar genom att fråga andra/google, det är som att be om att bli utsatt för phising

Hur verifierar man med pgpnyckel innan? Jag är noob på internetz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in