2024-12-23, 18:15
Medlem
Volvo950s avatar
Brukar det ta lång tid innan moneron syns på kontot på flugsvamp?

Står sent i min wallet men det dyker ej upp på kontot.
Citera
2024-12-23, 19:27
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humlan61
När min bekant beställer tar det 3-4dagar så simma lungt däremot de som vill köpa snabba skor har ej fått något alls troligen beställningen är för lite

Lol hur fan vågar ni köpa snabba skor per post? Snuten tar allvarligt som fan på just det (och kola).
Citera
2024-12-23, 19:40
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Lol hur fan vågar ni köpa snabba skor per post? Snuten tar allvarligt som fan på just det (och kola).

Dom tar väl allvarligt på allt
Citera
2024-12-23, 20:13
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
December är säkraste månaden att köpa knark via posten. Miljoner av brev och julklappar skickas nu och posten har inte tid att ringa polisen på alla misstänkta knarkpaket
Citera
2024-12-24, 16:29
Medlem
Citat:

Är det enda som jag beställt via post, 12-13 gånger och funkat utmärkt, men nu var det nog ett år sedan sist men man får välja sin distributör med omtanke
Citera
2024-12-29, 02:31
Medlem
Hur känner ni nuförtiden när det kommer till Archetyp och post ordrar vs DD.

Ni som lägger postordrar. Kommer de fram och så..

DD hiur har det funkat? Är det typiska unga killar som man träffar? Eller är det kumla Nicke med 3 st 20 åriga volter som är stor som ett hus o biceps men med 80 tals breda snickar jeansen över den förlagda kullen.

Har inte lagt en order på ca 1 år dvs nästintill där strul började uppdagas.

Ser även att jädrans många säljare imte finns kvar så något verkar definitivt ha inträffat.

Aja ni förstår säkert mig som letar efter lampknappen dock med de mörka skygglapparna som ej tagits av.

Ha Det Gött Alle Ni
Citera
2024-12-29, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Jag kom inte in inatt.

Du förstår väl att det inte ör något ovanligt..
Citera
2024-12-29, 02:54
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sutalip
Hur känner ni nuförtiden när det kommer till Archetyp och post ordrar vs DD.

Ni som lägger postordrar. Kommer de fram och så..

DD hiur har det funkat? Är det typiska unga killar som man träffar? Eller är det kumla Nicke med 3 st 20 åriga volter som är stor som ett hus o biceps men med 80 tals breda snickar jeansen över den förlagda kullen.

Har inte lagt en order på ca 1 år dvs nästintill där strul började uppdagas.

Ser även att jädrans många säljare imte finns kvar så något verkar definitivt ha inträffat.

Aja ni förstår säkert mig som letar efter lampknappen dock med de mörka skygglapparna som ej tagits av.

Ha Det Gött Alle Ni

Vanliga postordrar är det helt random om det kommer eller inte i dagsläget.
Jag köper nu för tiden genom REK eller DD, dock väldigt sällan. Har dragit ner mitt bruk ofantligt.

DD = Dead-drop.
När man beställer dead-drop så möter man aldrig någon. Du borde väl ändå inse risken en säljare skulle ta ifall de tillät sina köpare att träffa dom? Det är som att be om att bli tagen av polisen.

Dead-drop fungerar på det sättet att du lägger en order, och behöver inte uppge några kontaktuppgifter.
Istället tar du kontakt med säljaren via någon krypterad app, oftast appen "Session". Denna app kör sin trafik via TOR.
Notera: vissa säljare vill att du först kontaktar dom via "Session" innan du lägger en order, medans andra vill att du först lägger en order och sen kontaktar dom. Det varierar från säljare till säljare, så var noga med att läsa instruktionerna när det kommer till en DD-order.

Efter att du lagt ordern och den godkänts av säljaren så kommer ni överens om stad och plats. Vissa säljare låter dig ange ett större område du vill få droppat på, en del kräver dock avgift för att du ska få välja var i staden det ska droppas, annars blir det en random plats, vissa är mer milda och tar ingen avgift.
Du får dock inte välja exakt adress själv, utan det är snarare, exempelvis, om du ska ha "drop" i Stockholm så kan du iallafall få välja om det blir norra delen, östra, västra eller södra, etc.
Bil eller bra insikt hur busstrafiken fungerar i kommunen du ska få droppad i är oftast väldigt nödvändigt.
Ska du ta tåget så är det värt att nämna det så du får det droppat nära en station.

När själva "droppet" utförs så göms din order/produkten du beställt någonstans.
Kanske i en närliggande skog, kanske under/bakom något om det är mitt i stan.
Exempel: jag köpte lite weed av en säljare och fick det droppat mitt i Stockholm. Påsen (plastpåse, vakuumförpackad med extra lager vakuumförpackning inuti) sattes upp mellan ett par grenar i en pytteliten skogsdunge, och hade en privatperson sett detta så såg det ordagrant ut som random plastskräp som blåst fast mellan grenarna.
En annan gång lades det under en sån där sandlåda som man använder för att sanda gatan med under vintern. Än en gång såg det ut som random skräp som blåst och hamnat under.
En annan gång lades det under ett nerfallet träd, och var gömt under massor med löv.

Du får följande för att hitta din DD-order:

- Närliggande adress du ska till
- Foton som visar var ordern ligger
- Kort videoklipp som visar var ordern ligger, med inspelning av omgivningen för att visa riktlinjer för att lättare veta att man är på rätt plats
- GPS koordinater med exakt position (ifall det krävs. I sista exemplet ovanför med sandlådan krävdes det varken bild, video eller GPS-koordinater för att hitta)
Citera
2024-12-29, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
December är säkraste månaden att köpa knark via posten. Miljoner av brev och julklappar skickas nu och posten har inte tid att ringa polisen på alla misstänkta knarkpaket

Det stämmer bra det!
Citera
2024-12-29, 03:23
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsesfriluftsliv
Detta är kanske en dum fråga, men du verkar ha bra koll. Är det lönt att spara sin Litecoin/XMR seed på Cakewallet om man ändå bara använder appen för att direkt föra över från kraken>köpa XMR>skicka vidare? Som jag förstått det är ens Seed till för ifall man lagrar krypto där och skulle bli av med luren, vilket ju för någon som mig är en total ickefråga då.

Puss!!

Alltså, om du bara använder din Litecoin-wallet som en mellanhand för att växla med så skulle jag nog säga nej. Du kan ju bara skapa en ny wallet ifall du exempelvis behöver ominstallera telefonen eller på något sätt blir av med din wallet.
Den plånbok som det är bäst att spara sin Seed (och Height) för är den för Monero.
Kortfattat så är det den wallet du använder för att göra den slutgiltiga transaktionen till en DNM som är den viktigaste (exempelvis en bitcoin-wallet om du för över till FS4) just för att TXID kan vara värdefullt att ha i sällsynta situationer.

TXID = transaktions-ID.

Om du någonsin skulle få problem med en överföring, eller få ditt konto stulet, så är de senaste TXID-värdena det som supporten på Archetyp efterfrågar, för att säkerställa att du är du, alternativt för att hitta din transaktion ifall den inte utbetalats till ditt konto när du gjort en insättning.

Precis som du skriver så används "Seed" till för att återställa en plånbok.
Tips: Du kan även använda din plånboks "Seed" för att göra dubbletter av den i andra appar. Om vi låtsas om att Cakewallet har problem för tillfället så kan du exempelvis laddar ner GUI wallet (eller annan valfri) på din dator, eller varför inte bara en till wallet-app på telefonen, och sedan använda din plånboks "Seed" för att ha samma plånbok på flera enheter/appar.

Dock ur ett säkerhetsperspektiv så är det kanske inte så smart att ha detta tillgängligt på flera enheter.

Kram. Now spread them cheeks for daddy.
Senast redigerad av LordOfCheese 2024-12-29 kl. 03:30.
Citera
2024-12-29, 19:49
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Nu när man inte kan köpa xmr på kraken länge...vart köper ni det ?
Citera
2024-12-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Brukar det ta lång tid innan moneron syns på kontot på flugsvamp?

Står sent i min wallet men det dyker ej upp på kontot.

Fick du någonsin in dina pengar på Flugsvamp? Förde nämligen över lite bitcoin idag, i vanliga fall dyker det upp efter 2 confirmations. Nu har transaktionen 6 confirmations och fortfarande har inga pengar dykt upp.
Så jag undrar: är det fler som sitter och väntar på överföringar (och, nej, det är inte phishing. flugsvamp.wtf som vanligt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in