Citat:
Ursprungligen postat av
sutalip
Hur känner ni nuförtiden när det kommer till Archetyp och post ordrar vs DD.
Ni som lägger postordrar. Kommer de fram och så..
DD hiur har det funkat? Är det typiska unga killar som man träffar? Eller är det kumla Nicke med 3 st 20 åriga volter som är stor som ett hus o biceps men med 80 tals breda snickar jeansen över den förlagda kullen.
Har inte lagt en order på ca 1 år dvs nästintill där strul började uppdagas.
Ser även att jädrans många säljare imte finns kvar så något verkar definitivt ha inträffat.
Aja ni förstår säkert mig som letar efter lampknappen dock med de mörka skygglapparna som ej tagits av.
Ha Det Gött Alle Ni
Vanliga postordrar är det helt random om det kommer eller inte i dagsläget.
Jag köper nu för tiden genom REK eller DD, dock väldigt sällan. Har dragit ner mitt bruk ofantligt.
DD = Dead-drop.
När man beställer dead-drop så möter man aldrig någon. Du borde väl ändå inse risken en säljare skulle ta ifall de tillät sina köpare att träffa dom? Det är som att be om att bli tagen av polisen.
Dead-drop fungerar på det sättet att du lägger en order, och behöver inte uppge några kontaktuppgifter.
Istället tar du kontakt med säljaren via någon krypterad app, oftast appen "Session". Denna app kör sin trafik via TOR.
Notera: vissa säljare vill att du först kontaktar dom via "Session" innan du lägger en order, medans andra vill att du först lägger en order och sen kontaktar dom. Det varierar från säljare till säljare, så var noga med att läsa instruktionerna när det kommer till en DD-order.
Efter att du lagt ordern och den godkänts av säljaren så kommer ni överens om stad och plats. Vissa säljare låter dig ange ett större område du vill få droppat på, en del kräver dock avgift för att du ska få välja var i staden det ska droppas, annars blir det en random plats, vissa är mer milda och tar ingen avgift.
Du får dock inte välja exakt adress själv, utan det är snarare, exempelvis, om du ska ha "drop" i Stockholm så kan du iallafall få välja om det blir norra delen, östra, västra eller södra, etc.
Bil eller bra insikt hur busstrafiken fungerar i kommunen du ska få droppad i är oftast väldigt nödvändigt.
Ska du ta tåget så är det värt att nämna det så du får det droppat nära en station.
När själva "droppet" utförs så göms din order/produkten du beställt någonstans.
Kanske i en närliggande skog, kanske under/bakom något om det är mitt i stan.
Exempel: jag köpte lite weed av en säljare och fick det droppat mitt i Stockholm. Påsen (plastpåse, vakuumförpackad med extra lager vakuumförpackning inuti) sattes upp mellan ett par grenar i en pytteliten skogsdunge, och hade en privatperson sett detta så såg det ordagrant ut som random plastskräp som blåst fast mellan grenarna.
En annan gång lades det under en sån där sandlåda som man använder för att sanda gatan med under vintern. Än en gång såg det ut som random skräp som blåst och hamnat under.
En annan gång lades det under ett nerfallet träd, och var gömt under massor med löv.
Du får följande för att hitta din DD-order:
- Närliggande adress du ska till
- Foton som visar var ordern ligger
- Kort videoklipp som visar var ordern ligger, med inspelning av omgivningen för att visa riktlinjer för att lättare veta att man är på rätt plats
- GPS koordinater med exakt position (ifall det krävs. I sista exemplet ovanför med sandlådan krävdes det varken bild, video eller GPS-koordinater för att hitta)