2024-03-18, 10:39
Medlem
Ju mindre bebis desto bättre, eller? Verkar lite så
Citera
2024-03-18, 10:58
Medlem
Ett under att nyfödda inte blivit sjuk än med tanke på allt spring mellan hem, förskola och sjukhus, byte av föräldrar som pussar på bebisen och småbarn om vartannat. Borde bara vara en tidsfråga. Fattar inte att dom inte är mer restriktiva. Alla föräldrar jag känner som haft barn på neo har haft småbarn hemma från förskola första tiden. På tal om att hålla barn sjuka...
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-03-18 kl. 11:00.
Citera
2024-03-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Ett under att nyfödda inte blivit sjuk än med tanke på allt spring mellan hem, förskola och sjukhus, byte av föräldrar som pussar på bebisen och småbarn om vartannat. Borde bara vara en tidsfråga. Fattar inte att dom inte är mer restriktiva. Alla föräldrar jag känner som haft barn på neo har haft småbarn hemma från förskola första tiden. På tal om att hålla barn sjuka...

Håller med!
Jag jobbade tidigare på neo och där var det regler att om syskon skulle komma så skulle dom varit borta från förskolan 5 dagar innan för att undvika smittspridning. Många gånger valde föräldrarna att ha syskonet boendes på avdelningen med dom men blir kanske mer komplicerat när det är så lång vårdtid som det kanske blir här.
Citera
2024-03-18, 12:59
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Alltså på riktigt, hur gammal är Mathilde? Hon är skallig som en ettåring men förutsätter att hon är äldre.

J är ju inte pappa till henne men hur snabbt gick det där mellan byten av pappor för Patricias barn?

Skäms inte avelshingstarna när de möts där i hallen och ska skicka sina ungar mellan sina olika boenden?

De tittar på varandra och båda tänker att hålet Patriciarum har vi båda fastnat i, den ena när det gäller umgänge/underhåll och den andre bara ren galenskap med retarderade styvbarn man ska ta omhand om vare sig man vill eller inte.
Och då får den sista stackars avelshingsten J inte ens ha kontakt med sitt första barn Tristan, för då springer Patriciarum läck och vägrar släppa till med de numera saggiga silikonbrösten och välviljan på sociala medier.

Finns vidriga influenser och sen finns PatriciaMünchausen som tar vidrigheten ett steg längre 🤮🤮🤮

Också reagerat på Mathilde.. Hon kanske har nån sjukdom som gör att håret faller av lätt? Har för mig hon hade långt hår innan eller så är hon kanske en flicka som vill vara en pojke.
Skulle inte förvåna mig om det stackars barnet är förvirrat.. Tycker genuint synd om alla barn i den "familjen" Det är bara en tidsfråga innan neo gör en orosanmälan..
Citera
2024-03-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Också reagerat på Mathilde.. Hon kanske har nån sjukdom som gör att håret faller av lätt? Har för mig hon hade långt hår innan eller så är hon kanske en flicka som vill vara en pojke.
Skulle inte förvåna mig om det stackars barnet är förvirrat.. Tycker genuint synd om alla barn i den "familjen" Det är bara en tidsfråga innan neo gör en orosanmälan..

Patricia har tidigare skrivit att Matilde utretts för sitt hår. Minns dock inte vad sjukdomen hette men flickan har väldigt tjock hår, problemet är bara att det inte växer på längden. Men så länge hon inte har ont av det så spelar det ju ingen roll.
Citera
2024-03-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lololmr
Håller med!
Jag jobbade tidigare på neo och där var det regler att om syskon skulle komma så skulle dom varit borta från förskolan 5 dagar innan för att undvika smittspridning. Många gånger valde föräldrarna att ha syskonet boendes på avdelningen med dom men blir kanske mer komplicerat när det är så lång vårdtid som det kanske blir här.

Ja precis, jättekonstigt att barnen öht får komma in på avdelningen. Mina vänner vars barn bott på neo har inte fått ta dit folk alls. Dom har träffats ute i korridoren. Eller så har det funnits såna regler du nämner.
Men även om det nu inte finns några restriktioner borde dom ju tänka till lite själva.
Jag förstår verkligen att dom vill ses, men det viktigaste här är ju att minimera smittspridningen. Framförallt när det fortfarande är säsong för RS.
Jo det blir en lång vårdtid, men man kunde ju tycka att minstingen borde stannat hemma iaf första tiden. Dom har ju haft hjälp av mormorn med, som redan från start lämnade på förskolan läste jag.

Patricia fick frågan en gång ang smittorisk, hon svarade att inget av barnen får komma dit med symtom. Men som alla borde känna till smittar man även innan det bryter ut. Så hur kan dom ta risken?

Prematurer är ju extra utsatta.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-03-18 kl. 15:20.
Citera
2024-03-18, 15:00
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lololmr
Patricia har tidigare skrivit att Matilde utretts för sitt hår. Minns dock inte vad sjukdomen hette men flickan har väldigt tjock hår, problemet är bara att det inte växer på längden. Men så länge hon inte har ont av det så spelar det ju ingen roll.

Hon ser ju ut som en kille som vill vara tjej om ni frågar mig 🤣
Citera
2024-03-18, 15:17
Medlem
Fan vad trött man blir på idioter som klankar ner på ett litet barn. Som nämnts tidigare så har dom gjort en utredning på varför hennes hår inte växer. Barnet i fråga ska inte själv se några problem med hennes hår, bara vuxna korkade människor som ifrågasätter. Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör. Klanka ner på föräldrarna som VÄLJER att dela med sig av sitt liv. Men låt för fan barnen vara ifred.
Citera
2024-03-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxerjtaa
Fan vad trött man blir på idioter som klankar ner på ett litet barn. Som nämnts tidigare så har dom gjort en utredning på varför hennes hår inte växer. Barnet i fråga ska inte själv se några problem med hennes hår, bara vuxna korkade människor som ifrågasätter. Det är fan inte konstigt att världen ser ut som den gör. Klanka ner på föräldrarna som VÄLJER att dela med sig av sitt liv. Men låt för fan barnen vara ifred.

Var väl ingen som klankade ner på ungen?
Jag ställde frågan om hur gammal hon var då hon ser väldigt ung ut och har kvar sitt bebishår. Det är inte att klanka ner.
Citera
2024-03-18, 15:51
Medlem
Blaskas avatar
Likt en cirkus har man valt att lägga ut sitt liv som underhållning. Då får man räkna med både bra och dåliga kommentarer.
Citera
2024-03-18, 16:30
Medlem
Sjukt att man måste hem och ladda batterierna för att klara av att vara med sin lilla för tidigt födda bebis och dra dit alla möjliga bakterier. Sinnes!
Citera
2024-03-18, 16:35
Medlem
Om man nu åker hem för att umgås och vara med sina andra barn. Varför placerar man dom då vid köksbordet med tvn på?? Sätt dig vid bordet tillsammans med dina barn och ät, prata och umgås med dom. Var en närvarande mamma utan den där mobilen framme!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in