Citat:
Ursprungligen postat av
Lololmr
Håller med!
Jag jobbade tidigare på neo och där var det regler att om syskon skulle komma så skulle dom varit borta från förskolan 5 dagar innan för att undvika smittspridning. Många gånger valde föräldrarna att ha syskonet boendes på avdelningen med dom men blir kanske mer komplicerat när det är så lång vårdtid som det kanske blir här.
Ja precis, jättekonstigt att barnen öht får komma in på avdelningen. Mina vänner vars barn bott på neo har inte fått ta dit folk alls. Dom har träffats ute i korridoren. Eller så har det funnits såna regler du nämner.
Men även om det nu inte finns några restriktioner borde dom ju tänka till lite själva.
Jag förstår verkligen att dom vill ses, men det viktigaste här är ju att minimera smittspridningen. Framförallt när det fortfarande är säsong för RS.
Jo det blir en lång vårdtid, men man kunde ju tycka att minstingen borde stannat hemma iaf första tiden. Dom har ju haft hjälp av mormorn med, som redan från start lämnade på förskolan läste jag.
Patricia fick frågan en gång ang smittorisk, hon svarade att inget av barnen får komma dit med symtom. Men som alla borde känna till smittar man även innan det bryter ut. Så hur kan dom ta risken?
Prematurer är ju extra utsatta.