2024-01-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdiskahoran
Noll koll är flugsvamp 3.0
Dom häktat en person

Du har noll koll.

Aftonbladet skriver tydligt att en person från FS4 sitter häktad!
Senast redigerad av Interista10 2024-01-20 kl. 10:36.
Citera
2024-01-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Intressant vinkel men jag upplever att det har varit ett kraftigt förhöjt antal dispyter även på Archetyp under denna period så tvivlar ändå.

Från Aftonbladet:

FAKTA
Fyra olika Flugsvamp-sajter

Den första Flugsvamp-sajten lanserades 2014 och stängdes samma år i samband med ett internationellt polistillslag.
Flugsvamp 2.0 dök upp i april 2015. Sajten var igång i drygt tre år, och över 300 000 narkotikaaffärer ska ha genomförts under den tiden. Grundaren, Alexander Gustafsson, dömdes 2022 till nästan tolv års fängelse. Gustafsson har dock inte börjat avtjäna sitt straff eftersom han försvann spårlöst innan rättens avgörande kom.
De tre som nu åtalats för inblandning i Flugsvamp 3.0 ska inte ha några kopplingar till administratörerna för de tidigare sajterna.
Efter att Flugsvamp 3.0 försvann så dröjde det inte länge förrän version 4.0 gjorde entré på Darknet. En 37-årig man med gängkopplingar sitter nu häktad misstänkt för inblandning i den sajtens verksamhet.

Visst, alla beslagtagna brev kan ha med nya lagen att göra och en större insats på terminalerna.
Men nu står det ju klart och tydligt att en av dom inblandade i FS4 sitter häktad!

Om dom nu är flera som startat upp fs4 och en har torskat, borde man inte bli nojiga då och stänga ner sidan och rensa spår istället för köra på som vanligt?

Eller är det mer troligt att ägaren är häktad, snuten har tillgång till allt och låter sidan rulla vidare för att försöka busta så många som möjligt?

Jag personligen har beställt i många år utan problem.
Beställde i början av december av två olika vendors som alltid levererat, och inget har kommit fram än idag. Slump?

Ja, jag är lat nog att använda autokrypteringen och om snuten har tillgång till sidan och kan se adresser som "autokrypteras" i klartext då är det inte svårt att veta vilken brevlåda man skall hålla koll på eller ännu lättare, be postnord sortera bort brev till den specifika adressen/personen.

Och det förklarar alla försändelser som plötsligt är på vift. Samt att ovanstående scenario vore långt ifrån första gången.
Citera
2024-01-20, 18:32
Medlem
Bachelorettes avatar
Har ni själva varit med om att säljaren accepterar ordern som "mottagen" och så står det än, 4 dagar senare? Säljaren har inget lager uppe längre och recensionerna blandas med både negativ (uteblivna ordrar, beställ inte här etc) samt lovord om snabbhet osv. dagar innan. Scam?

Är det lättare att få tillbaka sina cash via dispyt och support om det bara står "mottagen"? Fett störande att de sitter på ens pengar i flera dagar. Pm:at vendorn utan svar.. (handlar om fs.) Kan även tillägga att jag aldrig haft problem med säljaren innan och fick en order därifrån tidigare i januari utan problem.
Citera
2024-01-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Från Aftonbladet:

FAKTA

Den första Flugsvamp-sajten lanserades 2014 och stängdes samma år i samband med ett internationellt polistillslag.
Flugsvamp 2.0 dök upp i april 2015. Sajten var igång i drygt tre år, och över 300 000 narkotikaaffärer ska ha genomförts under den tiden. Grundaren, Alexander Gustafsson, dömdes 2022 till nästan tolv års fängelse. Gustafsson har dock inte börjat avtjäna sitt straff eftersom han försvann spårlöst innan rättens avgörande kom.
De tre som nu åtalats för inblandning i Flugsvamp 3.0 ska inte ha några kopplingar till administratörerna för de tidigare sajterna.
Efter att Flugsvamp 3.0 försvann så dröjde det inte länge förrän version 4.0 gjorde entré på Darknet. En 37-årig man med gängkopplingar sitter nu häktad misstänkt för inblandning i den sajtens verksamhet.

Visst, alla beslagtagna brev kan ha med nya lagen att göra och en större insats på terminalerna.
Men nu står det ju klart och tydligt att en av dom inblandade i FS4 sitter häktad!

Om dom nu är flera som startat upp fs4 och en har torskat, borde man inte bli nojiga då och stänga ner sidan och rensa spår istället för köra på som vanligt?

Eller är det mer troligt att ägaren är häktad, snuten har tillgång till allt och låter sidan rulla vidare för att försöka busta så många som möjligt?

Beställde i början av december av två olika vendors som alltid levererat, och inget har kommit fram än idag. Slump?

Ja, jag är lat nog att använda autokrypteringen och om snuten har tillgång till sidan och kan se adresser som "autokrypteras" i klartext då är det inte svårt att veta vilken brevlåda man skall hålla koll på eller ännu lättare, be postnord sortera bort brev till den specifika adressen/personen.

Och det förklarar alla försändelser som plötsligt är på vift. Samt att ovanstående scenario vore långt ifrån första gången.

Jag hoppas typ det är sant så att vi kan använda arch utan att oroa oss, det är ändå en bättre marketplace
Citera
2024-01-20, 20:27
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Jag har fått alla mina paket men beställer från vendors jag handla i flera år. Riktigt, riktig bra stealth!
Citera
2024-01-20, 20:29
Medlem
WhatsYourNames avatar
Vad jag förstår får man nämna fs. Men vendors och andra butiker. Tex en som hittas på google, svensk. Får man inte nämna?

Hade vart bra om man fick diskutera andra än FS. Om folk blir blåsta etc.
Citera
2024-01-20, 20:31
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Från Aftonbladet:

FAKTA

Tror inte snuten får ha en sida rullande. Borde väl vara brottsprovokation?
Citera
2024-01-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Tror inte snuten får ha en sida rullande. Borde väl vara brottsprovokation?

räknas ej som brottsprovokation se tidigare setups av polisäramyndigheter... b.la hansa market.
Citera
2024-01-20, 20:41
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znuskhummer
räknas ej som brottsprovokation se tidigare setups av polisäramyndigheter... b.la hansa market.
Jaha så de ska sätta dit folk som beställer? De måste ju också få sina droger på posten för att kunna fällas för drogköp? Jag menar har du inte drogen i din post eller hemma så kan du ju inte fällas för innehav? Och Postar polisen en drog blir det ju fel. Plus hur ska de bevisa att det är personen som bor på adressen som också köpt drogen med krypto?
Citera
2024-01-20, 21:50
Medlem
Citat:
Jaha så de ska sätta dit folk som beställer? De måste ju också få sina droger på posten för att kunna fällas för drogköp? Jag menar har du inte drogen i din post eller hemma så kan du ju inte fällas för innehav? Och Postar polisen en drog blir det ju fel. Plus hur ska de bevisa att det är personen som bor på adressen som också köpt drogen med krypto?

Det är rena fantasier så klart om planen inte är att låta leveranser gå till köpare och göra tillslag kort därpå. Inget erkännande eller knark/teknisk bevisning i bostaden = inget åtal
Citera
2024-01-20, 23:12
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Det är rena fantasier så klart om planen inte är att låta leveranser gå till köpare och göra tillslag kort därpå. Inget erkännande eller knark/teknisk bevisning i bostaden = inget åtal
Precis. Och snuten får inte skicka droger till någon.
Citera
2024-01-20, 23:52
Medlem
Citat:
Precis. Och snuten får inte skicka droger till någon.

Flugsvamp skickar inte droger men använder användare autokrypterings funktionen så lär ju admin på FS kunna se köparens address utan att vara delaktig i själva droghandeln. Polisen skulle alltså både praktiskt och juridiskt sett låta drogaffärer ske för att sedan göra tillslag hos köpare. Jag tror dock inte polisen vill eller kan lägga ner mycket resurser på sånt. Kanske skickar man listor till lokala poliskontor som själva får prioritera men vet inte hur den biten skulle funka. Jag tror dock att en satsning av något slag är anledningen till alla beslag, inte att polisen har tillgång till FS.
Senast redigerad av bongx 2024-01-20 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in