Citat:
Ursprungligen postat av
bongx
Intressant vinkel men jag upplever att det har varit ett kraftigt förhöjt antal dispyter även på Archetyp under denna period så tvivlar ändå.
Från Aftonbladet:
FAKTA
Fyra olika Flugsvamp-sajter
Den första Flugsvamp-sajten lanserades 2014 och stängdes samma år i samband med ett internationellt polistillslag.
Flugsvamp 2.0 dök upp i april 2015. Sajten var igång i drygt tre år, och över 300 000 narkotikaaffärer ska ha genomförts under den tiden. Grundaren, Alexander Gustafsson, dömdes 2022 till nästan tolv års fängelse. Gustafsson har dock inte börjat avtjäna sitt straff eftersom han försvann spårlöst innan rättens avgörande kom.
De tre som nu åtalats för inblandning i Flugsvamp 3.0 ska inte ha några kopplingar till administratörerna för de tidigare sajterna.
Efter att Flugsvamp 3.0 försvann så dröjde det inte länge förrän version 4.0 gjorde entré på Darknet. En 37-årig man med gängkopplingar sitter nu häktad misstänkt för inblandning i den sajtens verksamhet.
Visst, alla beslagtagna brev kan ha med nya lagen att göra och en större insats på terminalerna.
Men nu står det ju klart och tydligt att en av dom inblandade i FS4 sitter häktad!
Om dom nu är flera som startat upp fs4 och en har torskat, borde man inte bli nojiga då och stänga ner sidan och rensa spår istället för köra på som vanligt?
Eller är det mer troligt att ägaren är häktad, snuten har tillgång till allt och låter sidan rulla vidare för att försöka busta så många som möjligt?
Jag personligen har beställt i många år utan problem.
Beställde i början av december av två olika vendors som alltid levererat, och inget har kommit fram än idag. Slump?
Ja, jag är lat nog att använda autokrypteringen och om snuten har tillgång till sidan och kan se adresser som "autokrypteras" i klartext då är det inte svårt att veta vilken brevlåda man skall hålla koll på eller ännu lättare, be postnord sortera bort brev till den specifika adressen/personen.
Och det förklarar alla försändelser som plötsligt är på vift. Samt att ovanstående scenario vore långt ifrån första gången.