2024-01-09, 19:41
Medlem
Bastuvurpas avatar
Jag är bara nyfiken på vart all dessa länkar som funkar finns... jag vill inte bryta mot någon regel här men känner bara att kan man inte bara hjälpas åt lite :-) Jag förstår att man kanske ska veta vad man håller på med innan man gör det men å andra sidan så är det ju inget man snackar med grannen om samt man kanske är lite själv. Så hjälpen man hoppas på... är väl här.

Vissa säger att Luffarn har skitlänkar andra inte... men vart eller hur vet man att man är rätt? Jag har inte lust att torska en massa för att "hitta rätt". Så finns det på något sätt att få reda på vilka länkar som funkar (och inte funkar) Hur man fixar XMR är ju som vilken crypto som helst så det är ju inget konstigt utan det är väl om man ska byta BTC mot XMR som det kanske blir frågetecken.

Jag vill bara kunna skapa mig ett konto på archetyp och sen borde jag nog kunna luska ut hur man ska gå till väga.

Någon med tips på vart jag ska börja?
Citera
2024-01-09, 19:53
Medlem
lucemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jag är bara nyfiken på vart all dessa länkar som funkar finns... jag vill inte bryta mot någon regel här men känner bara att kan man inte bara hjälpas åt lite :-) Jag förstår att man kanske ska veta vad man håller på med innan man gör det men å andra sidan så är det ju inget man snackar med grannen om samt man kanske är lite själv. Så hjälpen man hoppas på... är väl här.

Vissa säger att Luffarn har skitlänkar andra inte... men vart eller hur vet man att man är rätt? Jag har inte lust att torska en massa för att "hitta rätt". Så finns det på något sätt att få reda på vilka länkar som funkar (och inte funkar) Hur man fixar XMR är ju som vilken crypto som helst så det är ju inget konstigt utan det är väl om man ska byta BTC mot XMR som det kanske blir frågetecken.

Jag vill bara kunna skapa mig ett konto på archetyp och sen borde jag nog kunna luska ut hur man ska gå till väga.

Sök archetyp cc använd kleopatra för att dekryptera länken och förbered ditt rövhål inför kommande dispyter och försvunna paket
Citera
2024-01-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energy-Andersson
Men va??
Jag har testat hur många gånger som helst idag...

Jag har inga problem med att ta mig in heller.
Dock så använder jag mina privata mirrors.

Ser att Archetyp.cc har gjorts om igen, och att endast den officiella adressen visas. Tidigare så skapades temporära mirrors på Archetyp.cc så fort en mirror slutade fungera pga DDoS.
Vet inte om det är en tillfälligt ändring. Jag brukar ladda flera av mina privata + den officiella samtidigt och använda den första som laddar, så jag använder nästan aldrig archetyp.cc.

Den officiella fungerar inte för tillfället ser jag dock.
Det vill säga, den som börjar på "4pt4ax" och slutar på "upjwyd".
Citera
2024-01-09, 20:16
Medlem
Citat:

1. Archetyp.cc för att få tag på den officiella .onion-länken.
2. När du väl kommer in (verkar som att den officiella mirrorn är under DDoS för tillfället) och kan skapa ett konto, spara ner din PRIVATA mirror (finns under "settings", i botten) så du lättare kan ta dig in.
3. För att köpa XMR så är Kraken en väldigt bra exchange.
4. För att konvertera BTC till XMR så föreslår jag cake wallet, då den har funktionen inbyggd i sig, och använder den billigaste konverteringstjänsten automatiskt (samt listar andra du kan välja mellan ifall du vill göra det manuellt).
Senast redigerad av Dsfarfeg 2024-01-09 kl. 20:21.
Citera
2024-01-09, 20:32
Medlem
Köp hellre litecoins om du måste använda coinbase och skapa en litecoin wallet i din cake och converta dom till xmr. Billigare än btc och dess fees.
Citera
2024-01-09, 22:42
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofuture88
Köp hellre litecoins om du måste använda coinbase och skapa en litecoin wallet i din cake och converta dom till xmr. Billigare än btc och dess fees.

Tack för det, jag får sätta mig in i hur CAKE fungerar då jag har coinbase.
Citera
2024-01-09, 23:29
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeked
Om ni har problem med att beställa varför gör ni inte bara så dom skickar via REK?

Då kan ni tom spåra paketet..

Jävlar, smart. Hade inte ens tänkt på det. Vad händer när rek-paket blir plockade och dom kollar historiken av avsändaren? Bara undrar.
Citera
2024-01-09, 23:31
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Tack för det, jag får sätta mig in i hur CAKE fungerar då jag har coinbase.
Cake wallet är din sekundära plånbok, finns som app att tanka till telefonen. Den har en inbyggd funktion som låter dig konvertera BTC till XMR för en liten avgift.

För över BTC till din Cake Wallet, konvertera till XMR och ange din darknet-plånka (den du får tilldelad på exempelvis Archetyp) som destination.
Citera
2024-01-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Verkligen! Uppdatera när och om det kommer, om du kommer ihåg såklart. Jag gör samma.

Verkar vara ganska mycket strul med post överlag (i all fall där jag bor) så hopp finns än.

Kom i vanlig ordning dagen efter
Citera
2024-01-10, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuphoriaSwe
Jag har ”förlorat” så många paket nu så det är löjligt, också från stora Vendors som fular sig och skiter i att svara. Typ var tredje beställning kommer fram, börjar verkligen tröttna

Har aldrig förlorat något inrikes på flera hundra ordrar, hur lyckas ni?? Men jag bor inte i någon håla heller där postpersonalen är Stasi (verkar inte så i alla fall än så länge tack o lov men köper ändå mest irl).

Men jag byter add så jag använder ett par st som jag har nycklar till utan att någon vet om det.

Jag använder mest Archetyp då den känns säkrare och har ett forum (hur ska man kunna handla säkert utan ett forum??, de gånger jag testat fs4 har jag blivit tipsad av vänner vilka jag ska köpa av), skulle en order försvinna så beställer jag självklart inget mer till den add, jag köper nästan bara av 2-3 säljare jag litar på.

1 använd Archetyp
2 läs noga på forumet och även betygen men absolut på forumet, ska du tex köpa tjack så läs säljarens tråd, amfetamin-tråden + betyg.
3 håll dig till dem säljarna som sköter sig med bra stelth, får du dålig stealth så klipp banden direkt för din egen säkerhets skull, har säljaren dålig stealth 2024 så har dom garanterat ingen bra säkerhet på sin övriga operation heller!

Försök att hålla dig till 2-3 st säljare och kommer det nya säljare med lockande erbjudanden/produkter så låt andra köpare testa först för ofta när nya säljare dyker upp så är det gamla säljare som gjort bort sig som kommit tillbaka med nytt namn.
Citera
2024-01-10, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Cake wallet är din sekundära plånbok, finns som app att tanka till telefonen. Den har en inbyggd funktion som låter dig konvertera BTC till XMR för en liten avgift.

För över BTC till din Cake Wallet, konvertera till XMR och ange din darknet-plånka (den du får tilldelad på exempelvis Archetyp) som destination.

Varför ens köpa bitcoins från början om man ändå ska konvertera dom till xmr?? Förstår om man sitter på bitcoins redan men att köpa bitcoins och sedan konvertera till xmr är idiotiskt och kostar och tar tid.
Citera
2024-01-10, 08:15
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Varför ens köpa bitcoins från början om man ändå ska konvertera dom till xmr?? Förstår om man sitter på bitcoins redan men att köpa bitcoins och sedan konvertera till xmr är idiotiskt och kostar och tar tid.
Precis. Om man redan sitter på btc, vilket jag har gjort i flera år. Fan vilket idiotiskt utlägg från dig, i vanlig ordning! Taskigt humör? Bajsa du på dig påväg till toan? Bara osäker o känner att du behöver hävda dig över nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in