2024-01-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ni som fortfarande beställer på FS4 borde nog ta en funderare.
Om ni kollar andra trådar här så ser ni att det är massvis med köpare som fått paket beslagtagna senaste månaden.

Samtidigt skriver aftonbladet att en person kopplad till FS4 sitter häktad.
Inte helt omöjligt att ägarna torskat och att snuten nu har kontroll över flugsvamp och samlar bevis.

Och hur kan man bättre samla bevis än att ha full koll på vem som beställer vad och från vem.

Mycket möjligt att dom trixat med kodningen och kan se Alla beställningar där automatisk kryptering används.
Förklarar även alla beslagtagna försändelser senaste månaden.

Ja, många försändelser kommer fortfarande fram.
Men det finns inga resurser att beslagta alla tusentals paket samt så vill dom väl att man fortsatt skall tro att allt är som vanligt och att enorma flödet av beslagtaget enbart är pga nya lagen.

Självklart spekulerar jag bara men känns väldigt logiskt och vore inte första gången.

Knarka lugnt!

Intressant vinkel men jag upplever att det har varit ett kraftigt förhöjt antal dispyter även på Archetyp under denna period så tvivlar ändå.
Citera
2024-01-19, 21:05
Medlem
Bastuvurpas avatar
Hur lång tar en överföring från en wallet till archetyp

På ett ungefär?
Citera
2024-01-19, 21:21
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Hur lång tar en överföring från en wallet till archetyp

På ett ungefär?

Ganska omgående. Beror väl på vilken fee/hastighet du har valt
Citera
2024-01-19, 21:22
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
Ganska omgående. Beror väl på vilken fee/hastighet du har valt

hmmm fan, väntat en timme nu :-O
Citera
2024-01-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Intressant vinkel men jag upplever att det har varit ett kraftigt förhöjt antal dispyter även på Archetyp under denna period så tvivlar ändå.

Vad i hela friden är det som pågår???

Ändå sjukt att polisen lägger ner resurser på postterminaler istället för att leta efter dem riktiga skurkarna. Börjar hata det här gestapo-landet alltmer....
Citera
2024-01-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Vad i hela friden är det som pågår???

Ändå sjukt att polisen lägger ner resurser på postterminaler istället för att leta efter dem riktiga skurkarna. Börjar hata det här gestapo-landet alltmer....

Det enda syftet jag kan se är att man vill punktmarkera brukare och integrera detta in i något nytt system i postnord. Det skulle faktiskt kunna ha viss effekt och jag kan inte se något annat som rättfärdigar en sådan satsning. Måste vara oerhört dyrt och omständigt men vad vet jag har aldrig vart på en postterminal
Citera
2024-01-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ni som fortfarande beställer på FS4 borde nog ta en funderare.
Om ni kollar andra trådar här så ser ni att det är massvis med köpare som fått paket beslagtagna senaste månaden.

Samtidigt skriver aftonbladet att en person kopplad till FS4 sitter häktad.
Inte helt omöjligt att ägarna torskat och att snuten nu har kontroll över flugsvamp och samlar bevis.

Och hur kan man bättre samla bevis än att ha full koll på vem som beställer vad och från vem.

Mycket möjligt att dom trixat med kodningen och kan se Alla beställningar där automatisk kryptering används.
Förklarar även alla beslagtagna försändelser senaste månaden.

Ja, många försändelser kommer fortfarande fram.
Men det finns inga resurser att beslagta alla tusentals paket samt så vill dom väl att man fortsatt skall tro att allt är som vanligt och att enorma flödet av beslagtaget enbart är pga nya lagen.

Självklart spekulerar jag bara men känns väldigt logiskt och vore inte första gången.

Knarka lugnt!

Noll koll är flugsvamp 3.0
Dom häktat en person
Citera
2024-01-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Det enda syftet jag kan se är att man vill punktmarkera brukare och integrera detta in i något nytt system i postnord. Det skulle faktiskt kunna ha viss effekt och jag kan inte se något annat som rättfärdigar en sådan satsning. Måste vara oerhört dyrt och omständigt men vad vet jag har aldrig vart på en postterminal

Har skrivit till en vän som jobbar på Postnord. Återkommer med svar.
Citera
2024-01-19, 23:43
Medlem
Cloud88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Har skrivit till en vän som jobbar på Postnord. Återkommer med svar.

Bra!
Citera
2024-01-19, 23:57
Medlem
Phobiazis avatar
Ärligt talat knappt hört från någon som köper eller säljer att det har varit nån större skillnad.
Har märkt att man behöver bara påstå utan bevis att ett paket är beslagtaget av polisen och alla tror på detta utan någon eftertanke? Och det mesta som skrivs ang postnord vet jag inte vad för nån som hittat på vissa grejer, men så har det varit sedan silk road som sagt.Nu känner jag bara vendors och köpare som använder som likt mig håller mig till protonmail för privata affärer utan insyn, archtype eller clearnet shoppar som är pålitliga.. det enda jag gjort på mina är att ändra om stealth en smula för 10kr extra per leverans ungefär vilket är värt det. Har inte fått något beslaget av det som skickats eller hämtats sedan första 3månderna jag köpte online när den där "blåsa alla" med olika shoppar Christian öppnade gång på gång o trodde ingen skulle komma efter honom utöver polisen... men då kunde man ju noll. Resulterade ej i något utöver FUP för mig dock...

Så förlåt om jag ej är orolig, men så här är det varje år, visst polisen har insatts mot post för att strypa gängens inkomster - faast det ironiskt ökar dem då de online ofta är högutbildade ensamma säljare utan någon annan form av brottslighet som en själv - men de ljuger för folket varje år å det funkar jämt då vi verkligen ser till att kunskap inte hittar in i vårat land.

Ni gör som ni vill, men jag oroar mig inte förns jag får besök. Sen när lämnar polisen lappar btw? Det låter otroligt snällt för då vet man att man ska tömma lägenheten så om ngt funnits är det borta när de ska hitta det! Vilka snälla aina Annars får jag köpa pistol, skyddsväst och köpa av gänget som ligger 10min bort. Som jag alltid säger - varför avrättar regeringen oss inte bara om vi är så hemska människor? Elller ja, vi har inte mänskliga rättigheter i Sverige så vet ej vad vi ska klassas som.

Nej när jag har konkreta bevis som lever upp till polisens noramala agerande som man kan vara källkritisk mot så kommer jag, inte sluta, men vara försiktigare.
Citera
2024-01-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Ärligt talat knappt hört från någon som köper eller säljer att det har varit nån större skillnad.
Har märkt att man behöver bara påstå utan bevis att ett paket är beslagtaget av polisen och alla tror på detta utan någon eftertanke? Och det mesta som skrivs ang postnord vet jag inte vad för nån som hittat på vissa grejer, men så har det varit sedan silk road som sagt.Nu känner jag bara vendors och köpare som använder som likt mig håller mig till protonmail för privata affärer utan insyn, archtype eller clearnet shoppar som är pålitliga.. det enda jag gjort på mina är att ändra om stealth en smula för 10kr extra per leverans ungefär vilket är värt det. Har inte fått något beslaget av det som skickats eller hämtats sedan första 3månderna jag köpte online när den där "blåsa alla" med olika shoppar Christian öppnade gång på gång o trodde ingen skulle komma efter honom utöver polisen... men då kunde man ju noll. Resulterade ej i något utöver FUP för mig dock...

Så förlåt om jag ej är orolig, men så här är det varje år, visst polisen har insatts mot post för att strypa gängens inkomster - faast det ironiskt ökar dem då de online ofta är högutbildade ensamma säljare utan någon annan form av brottslighet som en själv - men de ljuger för folket varje år å det funkar jämt då vi verkligen ser till att kunskap inte hittar in i vårat land.

Ni gör som ni vill, men jag oroar mig inte förns jag får besök. Sen när lämnar polisen lappar btw? Det låter otroligt snällt för då vet man att man ska tömma lägenheten så om ngt funnits är det borta när de ska hitta det! Vilka snälla aina Annars får jag köpa pistol, skyddsväst och köpa av gänget som ligger 10min bort. Som jag alltid säger - varför avrättar regeringen oss inte bara om vi är så hemska människor? Elller ja, vi har inte mänskliga rättigheter i Sverige så vet ej vad vi ska klassas som.

Nej när jag har konkreta bevis som lever upp till polisens noramala agerande som man kan vara källkritisk mot så kommer jag, inte sluta, men vara försiktigare.

Jag hoppas du har rätt, ska testa en ny beställning för första gången sedan ett beslag och förhör i höstas. En liten order från en vendor med god stealth. Blir den tagen då lägger jag nog ner att försöka skicka efter icke REK tills jag flyttat någonstans
Citera
2024-01-20, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Håller med..
Det har varit ett jävla liv under vintern om borttappade paket, polisinsatser och annat, men jag kan ärligt säga att jag inte har hört ett enda ljud om detta av folk jag känner. Varken de jag vet handlar på nätet, inte heller av personer som jobbar på postnord eller av någon som umgås i dessa kretsar.
Har bara läst här och på archetyps forum om alla problem, dock har jag ännu inte sett att NÅGON kunnat styrka sina berättelser varesig med uppföljningsberättelser om husis, förhör, åtsl eller t.ex kopia på anmälan man ska ha fått mot sig.
Jag säger inte att det inte har skett beslag eller liknande, men det finns fortfarande ingenting som tyder på att det ska ha skett i någon större skala i form av stora insatser av polis,postnord och tullverket i sammarbete..
Visst, ett par berättelser på några forum, men ärligt nu, om det hade skett någon stor insats så hade det börjat komma fram nu (antingen genom tidningsartiklar, kungörelser av polis/tingsrätt, fler berättelser om husis och tillslag osv) och det verkar ju som att många som inte fått sina leveranser beställt ytterligare efteråt och då har mottagit sina varor vilket talar starkt för att polisen inte är inblandade ö.h.t.
Som sagt, jag säger inte att det varit 0 beslag, utan jag säger bara att av allt jag hört/läst/varit med om så är det ingenting som tyder på att polisen varken gör mer beslag eller insatser mot just postförsändelser utöver sin ”normala” verksamhet. Och fram tills det börjar presenteras antingen bevis eller på annat sätt läcker information så talar allt för att säljare försöker blåsa folk snarare än att ordningsmakten är inblandade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in