Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Folk är så olika. En del i hans ålder spenderar allt de tjänar, andra snålar som bara den för att spara ihop till något stort och dyrt.
Jag har ingen aning om hur den här killen är.
Har man kollat hans konton? Varför skulle han inte ha kunnat köra norrut för att köpa något?
Sen görs en del affärer kontant, så det måste inte synas något på hans konton.
Ja, absolut är folk olika! Men att spendera (uppskattningvis) 19k på 3 dagar (lön 25e, försvunnen 28e) så att han inte skulle ha råd att köra några mil med bilen är orimligt.
Ja, man har kollat hans konton. Det enda som är officiellt vad jag sett är att han inte har använt kortet sen han försvann. Någon hade frågat på mammans FB om man kunde se tankningar och räkna ut hur mycket bränsle han kan ha haft i tanken, men det enda svaret på kommentaren var just att kortet inte är använt efter han försvann.
Absolut, men de mesta pengarna som används vid kontanta affärer har tagits ut från kontot vid något tillfälle. Gissar att någon i 20års åldern hanterar extremt lite kontanter.. det är inte många överhuvudtaget som gör det idag. Min förhoppning är att polisen kollar upp sökhistoriken, där borde det kunna finnas värdefull information som tex om han surfat på köp&sälj eller dejtingsajter eller i värsta fall ämnen kring suicid.