Citat:
Ursprungligen postat av
Nilahawen
Inte så mycket om man är 20 år och exempelvis ska på dejt innan sin kurs hos nån som bor i närheten man kanske sover över hos? Kanske träffats på nån app och inte vet varandras fulla namn, utan kanske smeknamn/användarnamn. Sen dyker han aldrig upp och hon tror att hon blivit ghostad.
Ska man generaliserar så brukar väl tjejen vanligare vara yngre än äldre. I nyheter och på facebook så är han överallt. Men hänger man inte där som yngre så kan det ju faktiskt gå en förbi..?
Sen är det inte skitkonstigt att en norr- eller västerbottning kör ut i en "snöstorm". Speciellt när man är ung och odödlig och kanske har investerat pengar i kursen eller känner plikt mot arbetsgivaren att genomföra vad de kanske kommit överens om..? Skulle vi aldrig köra när det snöar så skulle vi behövt börja jobba hemifrån, långt innan covid.
Nu spekulerar jag precis lika mycket som alla andra. Och vi har ju inte tillgång till jättemycket material som underlag för att lyckas pussla ihop en bild.
Finns det någon idé att försöka brainstorma hur vi kanske kan hjälpa istället? Flashback är ju ett forum för kreativitet om något.
Jag har också tänkt det där med att han skulle träffa någon och bara kände till varandras alias, men vem stämmer träff efter 22 på en tisdagkväll (om vi tänker att han skulle längre än Jävre)? Den personen borde ju även kunna dra kopplingar till att det var just den kvällen de skulle träffas och att han kört från Skellefteå mot Norrbotten. Angående att yngre inte ser nyheter och Facebook, deras föräldrar gör det.. om man som förälder har barn i ungefär samma ålder så diskuterar man väl det med barnet? Det skulle då min mamma göra.. "Den här killen som är borta ifrån Skellefteå, är det nån du vet vem det är?".
Klart norrlänningar tar bilen även i skitväder, men den där tisdagen var det ju extremt dåligt, även för att vara Norrland. Jag kör själv fyrhjulsdrift och tycker bara det är roligt med snö på vägen, men den dagen var jag aldrig ut. Hade han varit på väg till en kurs så hade föräldrarna givetvis känt till det vid det här laget.
Det är väl bara att säga vad du tänker! Jag försöker dra i alla trådar jag kan hitta, men vi har ju i princip ingenting att gå på. Om vi kunde få det minsta lilla som vi kunde börja nysta i, men det känns som att vi kört fast tills nån som känner honom vågar säga något om vem han är och vad han gör på fritiden! Brainstorma på du bara..