2023-12-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Någon som har länk till Elliots Fb?

Elliot:
https://www.facebook.com/elliott.hu*tqvist

Mamma:
https://www.facebook.com/anna.*arsson.1690

Pappa:
https://www.facebook.com/erik.hu*tqvist.7

* = L
Citera
2023-12-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Fast visst brukar man vara uppkopplad mot flera master så man kan trianguleras på någon meter när.
I alla fall i bebyggda områden som E-4:an?
Min första tanke och still is är att han körde av vägen i skitvädret som var den kvällen.
Jag körde traktor själv hela natten och det tog inte lång stund innan spåren man gjort var osynliga.
Avkörning i diket och bilen översnöad av det kraftiga snöfallet och dom hårda vindarna som rådde då.
Svår att se även idag.
Runt 80-85 cm snö i skellefteå som bara är några mil söderut och i ett dike stannar mycket mera snö pga vinden.
Så en bil begravs fort.
Det enda som stör mig är att man borde väl kunna ta sig ut ur bilen genom en sidoruta och upp på vägen.
Det är min teori också. Elliot är ju inte så gammal så han kanske inte tänkte i dom banorna att han skulle kunna köra av vägen. Konsekvenstänket är ju inte färdigutvecklat förrän tidigast 25 års ålder.
Sedan har vi det där med hans mobil. Om den sist pingade mot en madt i Jävre, då har han bara kört ca 6 mil från hemmet, ca 1 timmas bilfärd, då kan han inte ha haft så mycket batteri kvar i mobilen när han åkte, om han nu inte har använt mobilen under färden. Men oftast vill man ju ha någonlunda batteri i bilen om man ska vara borta ett tag så man vet att batteriet räcker. Han kan ju ha haft en laddare i bilen förvisso, men att mobilen dör efter 6 mil skaver, just för att det är så inpräntat särskilt hos ungdomar att utan mobilen blir det inte bra.
Citera
2023-12-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Elliot:
https://www.facebook.com/elliott.hu*tqvist

Mamma:
https://www.facebook.com/anna.*arsson.1690

Pappa:
https://www.facebook.com/erik.hu*tqvist.7

* = L
Tack. Ska försöka mig på om jag kan få några ledtrådar
Citera
2023-12-08, 00:56
Medlem
Citat:
Det är min teori också. Elliot är ju inte så gammal så han kanske inte tänkte i dom banorna att han skulle kunna köra av vägen. Konsekvenstänket är ju inte färdigutvecklat förrän tidigast 25 års ålder.
Sedan har vi det där med hans mobil. Om den sist pingade mot en madt i Jävre, då har han bara kört ca 6 mil från hemmet, ca 1 timmas bilfärd, då kan han inte ha haft så mycket batteri kvar i mobilen när han åkte, om han nu inte har använt mobilen under färden. Men oftast vill man ju ha någonlunda batteri i bilen om man ska vara borta ett tag så man vet att batteriet räcker. Han kan ju ha haft en laddare i bilen förvisso, men att mobilen dör efter 6 mil skaver, just för att det är så inpräntat särskilt hos ungdomar att utan mobilen blir det inte bra.

Men vad tänker ni att han skulle göra då?
Vem sätter sig i bilen vid 20.30 (om han åkte direkt hemifrån) när det är fullständigt snökaos och trafikkaos för att ta en spontan roadtrip som ingen känner till?
Citera
2023-12-08, 00:59
Medlem
Citat:
Men vad tänker ni att han skulle göra då?
Vem sätter sig i bilen vid 20.30 (om han åkte direkt hemifrån) när det är fullständigt snökaos och trafikkaos för att ta en spontan roadtrip som ingen känner till?
Det är ju ingen som vet varför han åkte och vart han skulle, men i det snöovädret som det verkar ha varit så är det inte helt osannolikt att han kört av vägen
Citera
2023-12-08, 01:16
Medlem
Citat:
Det är ju ingen som vet varför han åkte och vart han skulle, men i det snöovädret som det verkar ha varit så är det inte helt osannolikt att han kört av vägen

Nej jag vet att ingen vet, men ni har ju en teori om att han skulle kört av vägen.. så vad har ni för teori om varför han åkt ut och vart han skulle?

Det är ju ett helt scenario som ska gå ihop, allt från att han tog på sig skorna till att han stängde av bilen. Frågorna är många och eran teori besvarar bara en av alla dessa frågor, utan att ta hänsyn till nån av de andra frågorna.
Citera
2023-12-08, 05:38
Medlem
Jag har gått igenom alla nyhetssidor jag hittat samt alla Facebookinlägg som föräldrarna gjort inklusive alla kommentarer till inläggen i jakt på mer information om hur Elliots tisdag sett ut, men det har i princip inte framkommit någonting.

Det här är all information jag hittat om tiden innan och runt försvinnandet:
Citat:
Allt var som vanligt tidigare i veckan och vi har ingen förklaring till varför han kört mot Norrbotten.
Vi hördes på SMS på tisdag, och de sista kontakterna med kompisar på Snapchat var också på tisdagen. Han hade fått ledigt från jobbet onsdag för att plugga till en truckkortskurs. Han skulle äta middag hos oss på torsdag men dök inte upp och mobilen var avstängd. Det visade sig han inte hade varit på jobbet på torsdagen.

Det finns även en bild från en övervakningskamera när han lämnar jobbet.

Man undrar ju vilken tid lämnade han jobbet?
Finns det någon som vet vart han åkte efter jobbet?
Kan han ha åkt mot Norrbotten redan när han slutade, eller vart han kvar i Skellefteå i nån eller några timmar? Vad gjorde han i så fall under den tiden?
Har polisen kontrollerat hans sökhistorik?
Vilken tid hade han kontakt med vänner och föräldrar på tisdagen?
Vem träffade/pratade sist med honom, och vad pratade de om?

Informationen känns extremt knapphändig.
Vem är denna Elliot? Hittills verkar ingen i tråden känna till honom.
Hur är han som person? Intressen? Nånting?

Jag reagerade också på att han har 65 vänner på FB, jag tror jag låg runt 300 vänner när jag var 20 och jag är ingen jättesocial människa. Minst 9 av 65 är kollegor, en handfull verkar vara släkt och familj. Av de övriga så reagerade jag på att många verkar vara avsevärt mycket äldre än honom. Har han inga vänner i sin egen ålder? Man kunde ju åtminstone tycka att det borde finnas ett gäng klasskompisar på vänlistan, men jag får inte den känslan. Jag kan inte heller se att det är några jämnåriga med Elliot som kommenterar på hans mammas inlägg, så som mina nära vänner hade gjort.

Summa summarum känns det som att Elliot är en väldigt ensam människa som inte har så många andra än sin familj och kollegor. Min magkänsla har sagt suicid ända sedan tråden startades, och att han verkar ha varit så ensam förstärker tyvärr bara den magkänslan ytterligare. Låt oss hoppas att jag har fel och att han kommer hem igen..
Citera
2023-12-08, 07:11
Medlem
Det handlar om en kille som är 20 år, inte många som använder facebook i den åldern. På instagram har han 300 följare. Skulle gissa att de flesta använder snapchat eller andra sociala medier.

Hoppas han hittas snart.

Citat:
Jag har gått igenom alla nyhetssidor jag hittat samt alla Facebookinlägg som föräldrarna gjort inklusive alla kommentarer till inläggen i jakt på mer information om hur Elliots tisdag sett ut, men det har i princip inte framkommit någonting.

Det här är all information jag hittat om tiden innan och runt försvinnandet:

Det finns även en bild från en övervakningskamera när han lämnar jobbet.

Man undrar ju vilken tid lämnade han jobbet?
Finns det någon som vet vart han åkte efter jobbet?
Kan han ha åkt mot Norrbotten redan när han slutade, eller vart han kvar i Skellefteå i nån eller några timmar? Vad gjorde han i så fall under den tiden?
Har polisen kontrollerat hans sökhistorik?
Vilken tid hade han kontakt med vänner och föräldrar på tisdagen?
Vem träffade/pratade sist med honom, och vad pratade de om?

Informationen känns extremt knapphändig.
Vem är denna Elliot? Hittills verkar ingen i tråden känna till honom.
Hur är han som person? Intressen? Nånting?

Jag reagerade också på att han har 65 vänner på FB, jag tror jag låg runt 300 vänner när jag var 20 och jag är ingen jättesocial människa. Minst 9 av 65 är kollegor, en handfull verkar vara släkt och familj. Av de övriga så reagerade jag på att många verkar vara avsevärt mycket äldre än honom. Har han inga vänner i sin egen ålder? Man kunde ju åtminstone tycka att det borde finnas ett gäng klasskompisar på vänlistan, men jag får inte den känslan. Jag kan inte heller se att det är några jämnåriga med Elliot som kommenterar på hans mammas inlägg, så som mina nära vänner hade gjort.

Summa summarum känns det som att Elliot är en väldigt ensam människa som inte har så många andra än sin familj och kollegor. Min magkänsla har sagt suicid ända sedan tråden startades, och att han verkar ha varit så ensam förstärker tyvärr bara den magkänslan ytterligare. Låt oss hoppas att jag har fel och att han kommer hem igen..
Citera
2023-12-08, 12:36
Medlem
Turbaas avatar
Polisen skulle börja söka med helikopter nu. Enligt AB.
Citera
2023-12-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Polisen skulle börja söka med helikopter nu. Enligt AB.

Ja alltså inte kommer dom se nått nu.. i alla fall om de flyger norrut från Skellefteå. Skymning och snöfall.

Nu har de rubricerat om till Människorov för att kunna tömma masterna på information. Så förhoppningsvis finns det mer att gå på snart, eller snara om ett mindre sökområde i alla fall.
Citera
2023-12-08, 13:00
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Jag vet vad du svarade på.

Dream skrev: "Han borde inte vara långt ifrån där sista pinget."

Polisen säger: "Masten har en räckvidd på ett tiotal mil"

Sen kommer du och påstår att en 3G mast når 10km, så antingen kan du ju förklara vad du vet som polisen inte vet eller så snackar du bara skit..

Masterna har väldigt olika räckvidd beroende på typ av terräng m.m. Berg och skog minskar räckvidden radikalt. Bor själv 2 km från mast men saknar helt täckning pga berg. Några 10 mil är det inte fråga om ens under goda förhållanden.
Citera
2023-12-08, 13:20
Medlem
Minns en ung man som försvann och hittades flera år efter i sin bil utav en person som röjde i skogen.
Det var en stor väg och han hade flugit över älgstängslet och in i skogen utom synhåll.
Är säkert något liknande nu med med tanke på att det var dåligt väglag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in