Jag har gått igenom alla nyhetssidor jag hittat samt alla Facebookinlägg som föräldrarna gjort inklusive alla kommentarer till inläggen i jakt på mer information om hur Elliots tisdag sett ut, men det har i princip inte framkommit någonting.
Det här är all information jag hittat om tiden innan och runt försvinnandet:
Citat:
Allt var som vanligt tidigare i veckan och vi har ingen förklaring till varför han kört mot Norrbotten.
Vi hördes på SMS på tisdag, och de sista kontakterna med kompisar på Snapchat var också på tisdagen. Han hade fått ledigt från jobbet onsdag för att plugga till en truckkortskurs. Han skulle äta middag hos oss på torsdag men dök inte upp och mobilen var avstängd. Det visade sig han inte hade varit på jobbet på torsdagen.
Det finns även en bild från en övervakningskamera när han lämnar jobbet.
Man undrar ju vilken tid lämnade han jobbet?
Finns det någon som vet vart han åkte efter jobbet?
Kan han ha åkt mot Norrbotten redan när han slutade, eller vart han kvar i Skellefteå i nån eller några timmar? Vad gjorde han i så fall under den tiden?
Har polisen kontrollerat hans sökhistorik?
Vilken tid hade han kontakt med vänner och föräldrar på tisdagen?
Vem träffade/pratade sist med honom, och vad pratade de om?
Informationen känns extremt knapphändig.
Vem är denna Elliot? Hittills verkar ingen i tråden känna till honom.
Hur är han som person? Intressen? Nånting?
Jag reagerade också på att han har 65 vänner på FB, jag tror jag låg runt 300 vänner när jag var 20 och jag är ingen jättesocial människa. Minst 9 av 65 är kollegor, en handfull verkar vara släkt och familj. Av de övriga så reagerade jag på att många verkar vara avsevärt mycket äldre än honom. Har han inga vänner i sin egen ålder? Man kunde ju åtminstone tycka att det borde finnas ett gäng klasskompisar på vänlistan, men jag får inte den känslan. Jag kan inte heller se att det är några jämnåriga med Elliot som kommenterar på hans mammas inlägg, så som mina nära vänner hade gjort.
Summa summarum känns det som att Elliot är en väldigt ensam människa som inte har så många andra än sin familj och kollegor. Min magkänsla har sagt suicid ända sedan tråden startades, och att han verkar ha varit så ensam förstärker tyvärr bara den magkänslan ytterligare. Låt oss hoppas att jag har fel och att han kommer hem igen..