Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Han va inte sista man som lämnade arbetsplatsen, nån nämnde att han va sist från sitt skift/avdelning som lämnade och då hade eftermiddags skiftet börjat.
Men strax efter 15:30 bör han lämnat jobbet, klart mådde han riktigt dåligt över livet i allmänhet så kan han ju suttit kvar i omklädningsrummet och funderat på livet i timmar också. Då kan de varit så han åkte direkt norrut från jobbet.
Irriterande att inte polisen gått ut med när han lämnat stan och vilken tid för de borde dom fått fram nu tycker man.
För att vara exakt var det en person som skrev att han var sista personen att lämna arbetsplatsen när arbetsplatsen stängde, efter det rättade jag personen och skrev att Alimak har skiftgång och stänger inte. Utifrån det kom vi fram till att det förmodligen menades att han var
den sista på det skiftet som lämnade arbetsplatsen. Vart informationen att han skulle varit sist kommer ifrån vet jag inte, det är en trådsanning än så länge.
Han kan som du skriver ha suttit kvar i omklädningsrummet, han kan också ha jobbat över om det var mycket att göra. Han skulle inte jobba på onsdagen, så han kanske ville göra klart lite av onsdagens jobb i förväg så han inte skulle ligga så långt efter på torsdagen?
Håller helt med om att den informationen borde vara offentlig nu..
Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Framförallt lär/bör dom väl kolla om nån annan mobil kopplat upp samtidigt längst vägen, skulle de visa sig att han haft nån med sig med mobil blir nog den personen lyst ganska omg.
Nån skrev att många inte vill bli hittade efter tagit bort sig men jag anser att det är tvärt om, dom vill bli hittade men kanske inte av anhöriga.
Personligen tror jag många som frontar en lastbil men inte lämnat avskedsbrev väljer de för att de blir olycka istället för självmord, finns familj/barn så gäller ju olycksfallsförsäkring/livförsäkring då det är en olycka vilket inte verkar vara fallet om personen tex skjuter/hänger sig med avskedsbrev lämnat.
Det var jag som skrev det och du har helt rätt i det du skriver! Men som jag skrev:
"Många vill inte bli hittade.".
Många betyder varken alla eller majoriteten. Jag har ingen statistik på påståendet, men säg att kanske 10% vill försvinna spårlöst(?).
Här har du ett exempel på det:
https://www.flashback.org/sp82910835