Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-01, 21:33
Medlem
exoticspices avatar
Han färdas med största sannolikhet i en mörkgrå Volvo Sedan S80 årsmodell 2005 med registreringsnummer WFH 242.

Bilen liknar den på bilden
https://scontent.fbma4-1.fna.fbcdn.n...bQ&oe=656E54A2

Citat:
Vår son är saknad sen i tisdags. Hans mobil var sist pingad vid en mast vid Jävre 21:21 på tisdag. Varken vi eller hans nära vänner vet varför han åkte norrut i snöstormen, eller vart han skulle. Hjälp oss att hitta honom 💔

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/elliot/
Citera
2023-12-01, 22:58
Medlem
Lite förvirrande att du skriver mörkgrå och delar en bild på en ljus bil..
Ser snarare ut typ såhär: https://files.klaravikcdn.com/upload...g?v=1621343994

Håller ögonen öppna om bilen skulle råka passera där jag bor.
Citera
2023-12-01, 23:25
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Lite förvirrande att du skriver mörkgrå och delar en bild på en ljus bil..
Ser snarare ut typ såhär: https://files.klaravikcdn.com/upload...g?v=1621343994

Håller ögonen öppna om bilen skulle råka passera där jag bor.
Jag kopierade texten från Missing People där det står att den är mörkgrå. Men bilen är ljusgrå, det har du helt rätt i.

Känns inte bra att en ung kille tar sin bil och sticker iväg i värsta snöstormen. Jag reagerade på att han köpte bilen 1 oktober i år så han har inte haft den länge, 2 månader bara. Det finns en nytagen bild på hans Facebook där han inte ser lika glad ut som den som finns på MP.

Oroande - borta i fyra dygn nu. Det är 6 mil mellan Skellefteå och Jävre. Har han någon koppling till Jävre? Är han kvar där?

Jättefint om du har möjlighet att hålla utkik efter bilen.
Citera
2023-12-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag kopierade texten från Missing People där det står att den är mörkgrå. Men bilen är ljusgrå, det har du helt rätt i.

Känns inte bra att en ung kille tar sin bil och sticker iväg i värsta snöstormen. Jag reagerade på att han köpte bilen 1 oktober i år så han har inte haft den länge, 2 månader bara. Det finns en nytagen bild på hans Facebook där han inte ser lika glad ut som den som finns på MP.

Oroande - borta i fyra dygn nu. Det är 6 mil mellan Skellefteå och Jävre. Har han någon koppling till Jävre? Är han kvar där?

Jättefint om du har möjlighet att hålla utkik efter bilen.

Nu vart det ännu mer förvirrande, om texten säger mörkgrå är den väl troligen mörkgrå? Vart kommer bilden på den ljusa bilen ifrån? Den på bilden är inte ens grå utan typ champange/beige.

Nej det känns inte bra.. magkänslan säger att han nog inte kommer hem igen tyvärr. Kanske främst eftersom ingen vet vart han är, inte ens hans närmsta vänner.

Vart kom texten ifrån med "Våran son är saknad..."?
Citera
2023-12-01, 23:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Nu vart det ännu mer förvirrande, om texten säger mörkgrå är den väl troligen mörkgrå? Vart kommer bilden på den ljusa bilen ifrån? Den på bilden är inte ens grå utan typ champange/beige.

Nej det känns inte bra.. magkänslan säger att han nog inte kommer hem igen tyvärr. Kanske främst eftersom ingen vet vart han är, inte ens hans närmsta vänner.

Vart kom texten ifrån med "Våran son är saknad..."?
Texten om och bilden på bilen kommer från Missing People Facebook där jag först såg att han var försvunnen, det var också där jag hämtade (kopierade) bilden på bilen eftersom den inte finns med på deras hemsida med efterlysningen.

Texten "Våran son osv.." är också hämtad från ett inlägg på Missing People Facebook om efterlysningen. Det är mamman som har skrivit inlägget.
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-01 kl. 23:58.
Citera
2023-12-02, 01:00
Medlem
Crerands avatar
Försvunnen sen i tisdags i en snöstorm? Nja, det blir nog ett tråkigt avslut.
Citera
2023-12-02, 05:11
Medlem
Citat:
Texten om och bilden på bilen kommer från Missing People Facebook där jag först såg att han var försvunnen, det var också där jag hämtade (kopierade) bilden på bilen eftersom den inte finns med på deras hemsida med efterlysningen.

Texten "Våran son osv.." är också hämtad från ett inlägg på Missing People Facebook om efterlysningen. Det är mamman som har skrivit inlägget.

Okej, tack för info! Inte första gången MP visar en bild på en bil som inte ser ut som den beskrivna..

Lägger in en länk till inlägget på FB om nån vill se mer:
https://www.facebook.com/MPSweden/po...VHEwndh5SJFmKl
Citera
2023-12-02, 16:14
Medlem
just_a_girls avatar
På hans mors Facebook finns en bild på bilen i nedanstående trådhttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02v1CanSfkenEG6orfTFixau dSt4WDhfbt7mLgG7TwizRK7NGJXcMTE1T2JEx8DLQyl&id=151 1606578

Kan han ha tänkt sova hos någon dejt i Jävre/Piteåområdet och något har hänt. Alternativt kan han ha kört av vägen i snöstormen. Frågan är då bara vad han skulle norrut att göra och varför ingen visste om denna resa.
Citera
2023-12-02, 17:57
Medlem
exoticspices avatar
Detta skrev mamman på sin Facebook.

Hans sista kontakt med familjen på sms och med vänner på Snapchat var på tisdagen den 28:e. Han hade fått ledigt från jobbet på onsdagen för att plugga till en truckkortskurs. På torsdagskvällen skulle han träffa sin familj men kom inte dit och mobilen var avstängd. Det visade sig att han inte hade varit på jobbet på torsdagen.

Jag har försökt att lista ut var kursen skulle hållas men har inte hittat platsen. Finns det kurser för truckkort i närheten av Jävre?
Citera
2023-12-02, 20:23
Medlem
Citat:
Detta skrev mamman på sin Facebook.

Hans sista kontakt med familjen på sms och med vänner på Snapchat var på tisdagen den 28:e. Han hade fått ledigt från jobbet på onsdagen för att plugga till en truckkortskurs. På torsdagskvällen skulle han träffa sin familj men kom inte dit och mobilen var avstängd. Det visade sig att han inte hade varit på jobbet på torsdagen.

Jag har försökt att lista ut var kursen skulle hållas men har inte hittat platsen. Finns det kurser för truckkort i närheten av Jävre?

Såna kurser hålls överallt. På företag som använder truckar och på andra ställen som utbildar.
Låter ju inte som att kursen skulle vara just denna veckan kanske. Det står bara att han skulle plugga till kursen på onsdagen. Det borde han väl göra hemma kan man tycka.
Citera
2023-12-02, 21:27
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Såna kurser hålls överallt. På företag som använder truckar och på andra ställen som utbildar.
Låter ju inte som att kursen skulle vara just denna veckan kanske. Det står bara att han skulle plugga till kursen på onsdagen. Det borde han väl göra hemma kan man tycka.
Dagarna tisdag, onsdag och torsdag som mamman skriver om är denna vecka och i går fredag hade Missing People sin efterlysning.

På torsdagen efter jobbet skulle han äta middag hos familjen men han dök aldrig upp och hade inte heller varit på jobbet den dagen och hans telefon var fortfarande avstängd som den var redan på tisdagen när han försvann.

Det finns endagskurser för truckkort och det verkar vara en sådan Elliot skulle gå på onsdagen, hans familj väntade på honom på torsdagskvällen.

När på tisdagen saknades han?
Citera
2023-12-02, 23:31
Medlem
just_a_girls avatar
Kanske skulle han på en endagskurs I Piteå eller Luleå och bestämde sig för att åka dit kvällen innan pga snöstormen som pågick även onsdag morgon. Vid Jävre löper E4:an alldeles längs vattnet. Kanske har något hänt som gjort att han kört av med bilen och hamnat i vattnet. Blivit snöblindad t.ex. I Sangis norr om Kalix var det två unga män som körde av så olyckligt att de hamnade i älven med bilen och det tog bra länge innan man upptäckte detta och spekulationerna om vad som hänt var många och vittnen som påstod sig ha sett dem här och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in