Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Och istället för att svara på frågan så använder du samma taktik som du alltid tar till, att helt byta ämne och börja diskutera helt andra saker. Allt för att slippa erkänna att du fullständigt saknar argument.
Jag har besvarat alla dina frågor och visat varför din argumentering är fel och vad det leder till. När det visade sig att det leder till förespråkande av mord, självmord, folkmord och till sist total utrotning av mänskligheten hade du inget att invända, utan tyckte snarare att det var något vi bör sträva efter. En mycket extrem position få håller med om. Faktum är att inte ens extremistiska sekter om Islamiska Staten går så långt i sin extremism och människoförakt som du gör.
Det allra mest absurda är dock att du framställer din position som en självklarhet när den är allt annat än självklar. Du antar att "minimerandet av lidande med alla tillgängliga metoder" är
det enda som betyder något, utan att visa varför, och målar upp allt annat som "ologiskt", trots att du upprepade gånger visat att du inte förstått vad ett logiskt resonemang ens är.
I ett sista desperat försök försökte du dig på ett biologiskt argument om evolutionen för att försvara din sociopatiska världsåskådning, utan att förstå att ett biologiskt argument där man åberopar evolutionära skäl styrker
min position och inte din. Det centrala i evolutionen är nämligen att säkra din egen och artens överlevnad och det är därför vi undviker saker som är ett hot mot vår överlevnad(minimerar lidande) och inte som du säger för att vi bör utrotas och inte föröka oss. Du hittar inget som helst stöd i evolutionen för din bisarra, sociopatiska världsåskådning.
Och nu har du inget kvar, och ger upp - mycket roande! Egentligen gav du ju upp redan när jag frågade dig varför du fortfarande är vid liv. Det går stick i stäv med allt annat du säger om att minimerandet av lidande är
det enda som betyder något. För att ens kunna lida måste man ju vara vid liv till att börja med.
När kommer din bok om negativ utilitarism ut? Alla andra filosofer genom historien har haft fel säger du, och du har rätt, så upp till bevis? Jag hade köpt den för ett gott skratt.