Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
I andra diskussioner har jag i flera fall lyckats bemästra dig, absinten, men du har konsekvent undvikit att svara eftersom du faktiskt blivit bortgjord.
Jag vill bara betona detta eftersom du nu kritiserar någon annan för att ha blivit bortgjord, när du själv har upplevt det många gånger.
Vår tidigare diskussion i tråden kan alla läsa, men uppenbarligen tog det väldigt hårt på absinten eftersom att han fortfarande ältar det. Han försökte nu smyga in i tråden igen efter några månader och framföra samma argument igen som plockades isär i våra förra diskussion utan att någon skulle märka det, men gav upp, lämnade walk-over och fick ett sammanbrott direkt när han såg mitt namn.
Han vägrar besvara min fråga för han vet vad det leder till: att bristerna med hans filosofiska system blir tydliga. Han besvarade frågan förra gången med att han skulle minimera sitt eget lidande genom att ta livet av sig och det är därför att rekommendera ur den aspekten, men att anhöriga så som hans föräldrar skulle lida utav det och därför gör han inte det. När jag då påpekade att om han kunde döda sina anhöriga på ett smärtfritt sätt så att
ingen lider utav att absinten tar livet av sig så tyckte absinten att det lät bra och att det inte finns något hinder för detta i hans filosofiska system.
Han vet ju att frågan leder till detta ännu en gång, samt att han måste förespråka utrotning av mänskligheten i tråden igen, och därmed vägrar han besvara och försvara sitt filosofiska system.
Det finns heller inget i absintens filosofiska system som hindrar att man aborterar och dödar
samtliga framtida foster, utan snarare tvärtom, det förespråkas i hans människofientliga världsbild. Att döda alla framtida människor hade självklart minimerat och utrotat allt mänskligt lidande, och det är det enda som i absintens egna ord betyder något.
https://en.wikipedia.org/wiki/Negati...world-exploder
Citat:
In the 1958 article where R. N. Smart introduced the term "negative utilitarianism", he argued against it, stating that negative utilitarianism would entail that a ruler who is able to instantly and painlessly destroy the human race, "a benevolent world-exploder", would have a duty to do so.
Den logiska slutsatsen av absintens system, negativ utilitarism, är nämligen att smärtfritt utrota mänskligheten. Det är inget nytt och har påpekats länge, och är också den största anledningen till att ingen seriös filosof ställer sig bakom absintens filosofi.
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det enda negativa som finns här i världen är lidande. Det är det absolut enda som det finns någon mening i att försöka förhindra.