2023-10-08, 19:41
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har fått uppgifter om att PN var aktiv i Vadsbo athletic. Samm* uppgiftslämnare hävdar att även PU var aktiv i klubben, och att dessa två därför bör känna till varandra.

PU, du kanske kan kommentera detta - och bekräfta eller dementera om du tränade där?

Låg detta gym även -92 längs Stockholmsvägen?

Tränade Helena även på detta gym, eller var det mer ett gym för "byggare"?

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej, har ej tränat där och redogjort för detta till dig i PM..

Synnerligen intressant hur dessa rykten göra sig besväret att försöka göra sig en höna av en fjäder..
När det inte ens finns en fjäder....

Var Vadsbo Gym ligger eller låg, sökes lätt upp med modern teknik....

Hurvida vilka som tränade där har jag ingen vetskap om...

Eftersom jag endast tränat på det Gym jag tidigare har nämt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det vet jag, men nu finns det en uppgift som säger att PU tränade också på Vadsbo gym. PU vill inte kännas vid BW trots överbevisning i massor, PU vill inte kännas vid PN. Märkligt, detta.

Nej, PU vill inte kännas vid PN. Kan det vara så att han faktiskt inte kände till honom ? För PK som tränade med PU och även han antagligen käkade anabola, har ju heller ingenting att säga om PN i tråden trots loudamus uppmaning till honom, om han kan klarlägga en eventuell koppling emellan PU och PN. Helt tyst.

PK borde ha vetat om PU och PN hängde på gymmet tillsammans eller kände varann. Inte ett ord om detta i tråden. Det tolkar jag som att varken PU eller PK kände/var bekant/umgicks med PN och för den delen resten av danskarna.

Låg dessa båda gym utmed Stockholmsvägen ? Judaland vet säkert hur det var med detta, skulle jag tro.
Citera
2023-10-08, 20:03
Medlem
Citat:
Det vet jag, men nu finns det en uppgift som säger att PU tränade också på Vadsbo gym. PU vill inte kännas vid BW trots överbevisning i massor, PU vill inte kännas vid PN. Märkligt, detta.

Nej, jag tränade inte på Vadsbo. Tror jag varit där med en träningskompis en gång under alla år.
Citera
2023-10-08, 20:13
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Vi får nog tänka bredare och inte fastna för mycket i konfirmationsbias (confirmation bias)! Det är trots allt märkligt att "CL:s två bilar" råkar passa in hyggligt på "EA:s och PN:s två bilar". Eller tvärtom, om man så vill. Kan CL ha varit bekant med EA och PN? Finns det något att upptäcka här? Kan även PU passas in?

Svaret är NEJ. Enstöringen CL har ingenting att göra med dessa två danskar. Finns inte på världskartan. Peter Thylen valde nog att passande plocka ut honom för att han just var en enstöring. Psykisk sjukdom var också perfekt ur detta resonemang. Den ensamme galningens verk. Det är ju inte ovanligt att Polisen ofta söker endast en GM som inblandad. Samma med Mariestadspolisen med ErAn, Rikskrim med PR och Skövdepolisen /Länskriminalen med KM/MMPG.
Citera
2023-10-08, 21:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Nej, PU vill inte kännas vid PN. Kan det vara så att han faktiskt inte kände till honom ? För PK som tränade med PU och även han antagligen käkade anabola, har ju heller ingenting att säga om PN i tråden trots loudamus uppmaning till honom, om han kan klarlägga en eventuell koppling emellan PU och PN. Helt tyst.

PK borde ha vetat om PU och PN hängde på gymmet tillsammans eller kände varann. Inte ett ord om detta i tråden. Det tolkar jag som att varken PU eller PK kände/var bekant/umgicks med PN och för den delen resten av danskarna.

Låg dessa båda gym utmed Stockholmsvägen ? Judaland vet säkert hur det var med detta, skulle jag tro.

Förstår du inte vad jag skriver? Jag har en uppgift om att PU visst var på Vadsbo gym, och du ser ju nu att PU erkänner att han faktiskt var där - om än "bara en gång" ... (Vem som helst fattar ju att det var betydligt mer än så!) Nu är vi där igen: PU ändrar sig beroende på vad som kommer upp i tråden. Varför är även du en av PU:s försvarare??? Glöm Prinzezzans inlägg!!! Det är INTE det som jag åberopar.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-10-08 kl. 21:14.
Citera
2023-10-08, 21:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Svaret är NEJ. Enstöringen CL har ingenting att göra med dessa två danskar. Finns inte på världskartan. Peter Thylen valde nog att passande plocka ut honom för att han just var en enstöring. Psykisk sjukdom var också perfekt ur detta resonemang. Den ensamme galningens verk. Det är ju inte ovanligt att Polisen ofta söker endast en GM som inblandad. Samma med Mariestadspolisen med ErAn, Rikskrim med PR och Skövdepolisen /Länskriminalen med KM/MMPG.

Då var det det här med att tänka bredare!
Citera
2023-10-08, 21:28
Medlem
Citat:
Förstår du inte vad jag skriver? Jag har en uppgift om att PU visst var på Vadsbo gym, och du ser ju nu att PU erkänner att han faktiskt var där - om än "bara en gång" ... (Vem som helst fattar ju att det var betydligt mer än så!) Nu är vi där igen: PU ändrar sig beroende på vad som kommer upp i tråden. Varför är även du en av PU:s försvarare??? Glöm Prinzezzans inlägg!!! Det är INTE det som jag åberopar.

Nu blir du åter konspiratorisk! Att du är den hängiven står klart. Mitt gym var Mickes gym och det var där jag tränade.
Citera
2023-10-09, 07:07
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Du kommer inte få något annat svar, jag är inte skyldig dig något öht,
Ditt mobbande funkar inte på mig

Vad du däremot visar är att du inte kan uppvisa något inlägg där PU medger rivsår och att du är en narcissist som försöker ta till härkartekniker och mobbing så fort du känner dig minsta trängd.

Du får en sista chans att presentera länken till det inägg som du påstår finns.

Du kan fortsätta driva ditt PUspår du kommer dock inte komma nånstans, du har drivit det i 7 år nu, det har inte resulterat i något öht.

PU kan vara inblandat, det vet inte jag, du har dock varken kommit nånvart med det eller bidragit i tråden, snarare förstört tråden med ditt ältande.

Du gav Ugglan en sista chans att presentera en länk till inlägget där PU erkänner rivsår. Föga förvånande kom det inte någon länk. Ugglan kommer bara med en massa undanflykter, som att du ska svara först för att slippa från denna svåra sits hon? har satt sig i. Så trots att du har svarat så uteblir den efterfrågade länken.

Precis som du skrev i något inlägg, som verkar vara raderat, så kommer en eventuell länk innehålla något som Ugglan misstolkat, eller rättare sagt valt att misstolka. Det är så Ugglan arbetar. Välja att misstolka för att sedan göra det till trådsanningar.

När det gäller att PK lika gärna kan vara GM håller jag helt och hållet med dig. Inte minst efter det han skrev 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Jag träffade dig, Jag och su.anne och hel.na var där, jo.an körde ner oss. Da.iel var också med, sen gick vi till statts parken efter statt, 7 pers var vi där age.ring, la.se sk.g , Nicol. Jag, tommyBra... Danie. och en kille från lyrestad. Polisen körde ju hem mig. Tror du på fullaste allvar att jag åker ner till stan för att sätta mig i satts parken. nej vi var på statt, Sus.nne talade med helena. Jag stod bara bredvid. Kommer ihåg att hon hade ett linne som påminde om ett fiskenät. stickad variant, svart till färgen .

Kvasta-Sara reagerade på detta fler år senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Du har ett bra minne P.K som kommer ihåg sådana detaljer om Helenas linne. Har du mer att berätta?

En liten fråga bara. Hur var Susanne klädd. Hur var hennes andra väninnor klädda? Stickat, svart, vitt?

Givetvis kom Ugglan in och tyckte att det nog inte var så konstigt att komma ihåg en enskild detalj och att det sannolikt var "fiskenätet" som stack ut.

Jag är av en annan åsikt. Vad kan ha gjort att PK efter 20 år fortfarande minns vad Helena hade på sig? En random tjej på Stadt den kvällen, en tjej bland många andra tjejer, samma tjej som senare försvann. Vad är det som gjort att det fastnat så hårt på PK:s näthinna att han fortfarande 20 år senare minns hur hon var klädd? Värt att fundera över.

PU har vid några tillfällen tydligt sagt att PK inte var på Stadt den kvällen. PK säger att han var där och att det finns massor av vittnen till det, men har vi sett till något av dessa påstådda vittnen? Så var PK på Stadt eller ljuger han.

Det finns en annan person i tråden som inte verkar ha koll på sig själv och inte veta om han var på Stadt eller inte. Återkommer kanske till detta vid ett senare tillfälle.
Citera
2023-10-09, 12:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Du gav Ugglan en sista chans att presentera en länk till inlägget där PU erkänner rivsår. Föga förvånande kom det inte någon länk. Ugglan kommer bara med en massa undanflykter, som att du ska svara först för att slippa från denna svåra sits hon? har satt sig i. Så trots att du har svarat så uteblir den efterfrågade länken.

Precis som du skrev i något inlägg, som verkar vara raderat, så kommer en eventuell länk innehålla något som Ugglan misstolkat, eller rättare sagt valt att misstolka. Det är så Ugglan arbetar. Välja att misstolka för att sedan göra det till trådsanningar.

När det gäller att PK lika gärna kan vara GM håller jag helt och hållet med dig. Inte minst efter det han skrev 2012

Kvasta-Sara reagerade på detta fler år senare.

Givetvis kom Ugglan in och tyckte att det nog inte var så konstigt att komma ihåg en enskild detalj och att det sannolikt var "fiskenätet" som stack ut.

Jag är av en annan åsikt. Vad kan ha gjort att PK efter 20 år fortfarande minns vad Helena hade på sig? En random tjej på Stadt den kvällen, en tjej bland många andra tjejer, samma tjej som senare försvann. Vad är det som gjort att det fastnat så hårt på PK:s näthinna att han fortfarande 20 år senare minns hur hon var klädd? Värt att fundera över.

PU har vid några tillfällen tydligt sagt att PK inte var på Stadt den kvällen. PK säger att han var där och att det finns massor av vittnen till det, men har vi sett till något av dessa påstådda vittnen? Så var PK på Stadt eller ljuger han.

Det finns en annan person i tråden som inte verkar ha koll på sig själv och inte veta om han var på Stadt eller inte. Återkommer kanske till detta vid ett senare tillfälle.

Du är en av dem som jag har väntat på skulle komma in i tråden och attackera mig - något som du har gjort så många gånger tidigare. Förutsägbart så det förslår.

Men också du vet att jag frågade DisappointedTuna hur han menar att PK skulle ha hunnit befinna sig i Kohagen när han hade alibi i stadsparken efter det att Stadt hade stängt, då när invandrarna kom.
Så fort som DisappointedTuna lägger fram sin teori, ska jag svara honom. DisappointedTuna har bollen.

I övrigt ska du läsa min användarsignatur. De två första meningarna och den sista meningen är särskilt viktiga. Läs gärna flera gånger. Ta hjälp om du inte förstår.
Citera
2023-10-09, 16:00
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset

.

Tro f-n att man inte minns vad random brudar klätt sig i en lördagsnatt med mycket alkohol och fylla.
Kan endast tolkas som PK ljuger (undanhåller sanning) och vart indragen i att gömt kroppen och sett den typ dagen efter.
Ngt som det spekulerats om tidigare i tråden.

[/b]
Senast redigerad av Greensky 2023-10-09 kl. 16:02.
Citera
2023-10-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Varför skulle danskarna prata med svensk-dansk accent?
Hahaha! Eller hur Om 2 danskar, eller fler, pratar med varandra lär det vara på danska även om de står på svensk mark. Så lustigt tänkt att de i det läget skulle prata annat än danska och det hör man ju om det är ett annat språk. 😜
Citera
2023-10-09, 18:06
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tro f-n att man inte minns vad random brudar klätt sig i en lördagsnatt med mycket alkohol och fylla.
Kan endast tolkas som PK ljuger (undanhåller sanning) och vart indragen i att gömt kroppen och sett den typ dagen efter.
Ngt som det spekulerats om tidigare i tråden.

[/b]

Nu är det väl inte helt säkert att PK minns helt rätt vad gäller Hs klädsel. Han kan även ha sett och/lr hört uppgifter om detta från annat håll. Sedan är ju inte Helena riktigt att jämställa med en random tjej, hon försvann samma natt o detta kan kanske ha gjort att PK kunde minnas iaf delar av hennes klädsel.

I övrigt är det som vanligt svårt att veta vad man ska tro då så mycket uppgifter kommer från andra, tredje, fjärde,,,,, hand,.och inte sällan från anonyma flashbackskribenter. Vad är sant och inte. Gör ju att det ofta går att med lite fantasi modellera fram hyfsat trovärdiga scenarios med olika personer inblandade. Framgår med all önskvärd tydlighet i tråden.

Av samma orsak, dvs brist på kalla ovedersägliga fakta, sä kan det vara svårt att med säkerhet avskriva "misstänkta" personer. Personligen känner jag mig inte helt säker på att någon av de flitigast diskuterade möjliga GMs är vare sig skyldiga lr oskyldiga. Gäller förövrigt även de gubbar som är mest på tapeten nu, PU, EA, PN.
Citera
2023-10-09, 21:44
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Mycket intressanta uppgifter!

Enligt dansk namngivningstradition bör Eriks mamma heta Hön*drup i efternamn, vilket inte hindrar att hon noterats under namnet "Anders*en" om hon varit gift med honom. Någon lämplig kvinna med namn Hön*drup (eller för den delen man, förutom ErAn) finns inte i Skaraborgs län.

Här följer en genomgång av undersökta "bröder" födda på 60-talet och 70-talet och boende i Skaraborgs län 1990:

($=e, !=i, %=0)
Kända bröder:
A******n, $rik Höndrup; Vasa v 3, Mariestad; 1967-08-16
A******n, Ol$; Vasa v 3, Mariestad; 1966-02-10 {ej i Västra Götaland år 2000}. Har namnet "H*ndrup And*rsen på Facebook)

Omöjlig broder pga kända bröders födelsedatum
A******n, Jan-$rik; Kaggestorp, Hjo; 1968-01-13
A******n, John $rik; Kaplansg., Skara; 1965-10-27

Omöjlig pga född i Sverige
A******n, Curdt Fr$drik; 1968-02-04, Född i Sverige
A******n, Mats Fri$d Haug$ 1963-09-21 Född i Sverige
A******n, Stig P$t$r; 1969-09-21 Född i Sverige
A******n, K$nt Marinus; 1964-12-22 Född i Sverige
A******n, Björn Mika$l; 1972-10-13 Född i Sverige
A******n, H$nrik; 1970-10-26 Född i Sverige
A******n, Kj$ll Rog$r L$nnart; 1976-08-16 Född i Sverige
A******n, St$fan G$org; 1970-09-02 Född i Sverige
A*****én, Andr$as Kj$ll; 1976-08-26 Född i Sverige
A*****én, $v$rt Mattias; 1978-12-05 Född i Sverige

Omöjlig pga född i Norge
A******n, Mort$n; Hedås, Stenstorp; 1964-02-23
A******n, Tomm%; Poppelv, Skövde; 1960-09-22

Möjliga
A******n, B$nt; Ryd, Skövde; 1966-12-24 {ej i Västra Götaland år 2000}*
A******n, $rik B$ndy; Nykyrka, Mullsjö; 1969-04-16 {ej i Västra Götaland år 2000}
A******n, Jan Chr!st!an; Kinne-Kleva. Götene; 1964-11-25 {ej i Västra Götaland år 2000}
A******n, L$if Vildn$r Höj; Fjällg., Stenstorp; 1962-01-11
A******n, Tom Ing$; Björsätersv 10, Mariestad; 1969-08-11 {ej i Västra Götaland år 2000}
* Födelseland framgår inte år 1990, så vissa av de avflyttade kan vara födda i Norge.

Möjlighet finns givetvis att brodern kan ha inflyttat efter 1990. Hoppas du kan få ut mer uppgifter ur din källa så att vår bild om mordet på Helena blir klarare!

Min fetning.

Här överst, BOOM ! Lägg då till PN sen innan så är det 3 av 4 klara i bilen som åkte vid Trankärr på söndagsmorgonen den 14 juni 1992, det känns mycket hett.

Jag kollade upp denne Ol*e Anderse*n . Han föddes i Skibstedt i Skörping kommun. ErAn föddes i Növling , det är 1,5 mil mellan de ställena.

Ol*e kom till Sverige 19900404. ErAn kom till Sverige 19890619. De båda slog sig alltså ner på Vasavägen 3, Mariestad. Ol*e flyttade till Stallgatan 5 A i Töreboda 19901218. ErAn flyttade till Stallgatan 3 E i Töreboda 19910112.

ErAn flyttar till Lockerudsvägen 63, 19920302. OlAn bor kvar på Stallgatan 5 A ända tills han utvandrar för gott tillbaka till Danmark igen 19940809. VARFÖR ???.

ErAN utvandrar första gången tillbaka till Danmark 19950126 och sedan tillbaka till Sverige igen 19950613. Sedan utvandrar han igen under 1998 och tillbaka igen för gott till Sverige tidigt 2000-tal.

ErAn som jag inte tror var den som orsakade Helenas död återvandrar, men värre är det med brodern, han kommer inte tillbaka alls efter att bara ha vistas lite drygt fyra år i Sverige. Det är detta jag får starka misstankar av . Om han bodde i Töreboda vid tiden för försvinnandet så bör han tagit sin bil in till Mariestad när det var dags för fest med polarna. Vart sov han då om han ville festa ? Hos brodern eller hos PN förslagsvis. Tar vi denna natt så lutar det kanske mer åt PN då någon skulle väl slitit upp dörren hos PN på natten va ? Det kan också bli bökigt utifrån ErAns förhör om han skulle haft en nattgäst då, med påstått frukostbesök( som då aldrig ägde rum dock) och prat om bilen med hans flickvän i samma trappuppgång. Lite lösa funderingar här.

Vart skulle han då ställa bilen som ej boende i området, tankarna går då till den stora Sjukhusparkeringen strax bakom. Tänk om han hade en vit/ljus Opel Kadett E ? Var det han som jämnårig med PN som kanske från början var bäste kompis med PN utav bröderna ? Var det han som plockade upp honom i en liten ljus bil vid Bråtenvägen 70 ? 23:30 vittnet ? Jag stegar iväg här, men vi bör göra detta för trampa ut ett tänk scenario för att sedan försöka att konkretisera ner detta. Hmm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in