Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Ett PM för ett tag sedan till mig, gällande Pe*r Nielse*n:
"Kom väl till Mariestad i slutet på 80-talet. Och som du säger jobbade på Elux, umgicks framförallt i början med sina danska kompisar, tränade på gym, byggde med anabola/ryssfemmor som var populärt. Jag vet att han hade problem med sig själv redan i Danmark med droger osv, Men hela det gänget var väl svåra på brudar ( min övers. starkt begär på brudar), och åkte omkring med bil och tutade och försökte få kontakt. Dom var lite stökiga och de syntes. Inte så sympatiska. Jag skulle inte vilja va en brud och hamna i deras bil 92. Men det snackas mycket om Pe*r att han hade bil. En sak är säker i alla fall, han tog inget körkort förrän 2010".
Det här med att danskarna ska ha varit hårda på tjejer, har faktiskt stått här i tråden sedan långt tillbaka. Det skulle vara kul att veta om det är samma användare som skrev detta i tråden som har skrivit till dig i PM.
Det som dock pockar på mest uppmärksamhet är att danskarna enligt din källa ska ha åkt omkring med bil och tutat och försökt få kontakt (med tjejer). Faktum är att det står i TSL tisdagen den 23 juni att yngre kvinnor säger sig ha blivit antastade, att bilar ska ha kört upp intill dem - och att detta ska ha skett i det aktuella området. Tja, det pekar ju inte ut danskarna, men det är ett intressant sammanträffande.
Noterbart är också att det var just detta med att en bil/bilar ska ha kört upp intill tjejer, som fick Peter Thylén och Kalla fall att intressera sig för CL. Vad hade CL för bil, nu igen? Fastnade Kalla fall på fel gubbe på grund av typ "rätt" bil? Det sas väl att CL skulle ha haft tillgång en ljus bil? Och som ska ha passat in på vittnens beskrivning?
Dessutom öppnar det här upp igen för att Helena skulle ha kunnat gå hem, som hon ju trots allt hade sagt att hon skulle göra (och som jag fortfarande tror att hon gjorde), men visst finns möjligheten att hon skulle ha kunnat acceptera skjuts om hon kände åtminstone en person i bilen.