2012-07-05, 20:20
Medlem
loudamus

Vet inte om Ullberg och Nielsen umgicks, men förhoppningsvis kan P.K. bringa klarhet i detta efter att han läst vad jag skrivit i tråden.

Detta kan underskrivas av nämnd att vara osant..
Denna person kännes varken vid namn samt som person...varken i passerad tid eller till dags datum..
Senast redigerad av Atervandsgrand4 2012-07-05 kl. 20:24.
Citera
2012-07-05, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Ovan nämnde P. Nielsen,jag känner igen honom sen början på 90-talet. Han jobbade då på E-lux. hade ett barn,inledde en relation med en jobbarkompis( Pernilla... sedemera Str.m). Om jag inte minns fel gifte hon sej med De..nn..Str.m och flyttade till Sjötorp. Med reservation för minnesfel av mej.
Per N:s nuvarande hustru Pern...a gifte sig med Mik..l Str.m(äldre bror till De..is) 4/8 1990.
Citera
2012-07-06, 00:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag har fått uppgifter om att PN var aktiv i Vadsbo athletic. Samm* uppgiftslämnare hävdar att även PU var aktiv i klubben, och att dessa två därför bör känna till varandra.

PU, du kanske kan kommentera detta - och bekräfta eller dementera om du tränade där?

Låg detta gym även -92 längs Stockholmsvägen?

Tränade Helena även på detta gym, eller var det mer ett gym för "byggare"?
Citera
2012-07-06, 00:42
Bannlyst
Här är en sammanställning gjord av Mariestadstidningen 19920731 av utredningens inledande 6 veckor. Flera vittnen ska alltså ha sett Helena stiga in i E.A:s bil. Var då kan man fråga sig? Är det någon som har koll på vilka dessa vittnen är, och är det någon som har koll på vem det var som blev dömd för falskt vittnesmål mot E.A?

http://imageshack.us/photo/my-images/542/sammanstllningavhelenau.pdf/
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2012-07-06 kl. 01:30.
Citera
2012-07-06, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vet inte om Ullberg och Nielsen umgicks, men förhoppningsvis kan P.K. bringa klarhet i detta efter att han läst vad jag skrivit i tråden.

Detta kan underskrivas av nämnd att vara osant..
Denna person kännes varken vid namn samt som person...varken i passerad tid eller till dags datum..

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har fått uppgifter om att PN var aktiv i Vadsbo athletic. Samm* uppgiftslämnare hävdar att även PU var aktiv i klubben, och att dessa två därför bör känna till varandra.

PU, du kanske kan kommentera detta - och bekräfta eller dementera om du tränade där?

Låg detta gym även -92 längs Stockholmsvägen?

Tränade Helena även på detta gym, eller var det mer ett gym för "byggare"?

Nej, har ej tränat där och redogjort för detta till dig i PM..

Synnerligen intressant hur dessa rykten göra sig besväret att försöka göra sig en höna av en fjäder..
När det inte ens finns en fjäder....

Var Vadsbo Gym ligger eller låg, sökes lätt upp med modern teknik....

Hurvida vilka som tränade där har jag ingen vetskap om...

Eftersom jag endast tränat på det Gym jag tidigare har nämt...
Senast redigerad av Atervandsgrand4 2012-07-06 kl. 06:39.
Citera
2012-07-06, 06:51
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudamus
För att inte fastna i en malström av PM kommer här de uppgifter jag tillhandahållit via PM, naturligtvis avidentifierat med avseende på respondenterna:

Tack för ditt välkomnande. Det rör sig i stora drag om intressant biltrafik (både i form av en liten vit bil med sluttande bakparti samt även Pers egna bil (en beige golf med antingen danska skyltar eller ngn form av utmärkande dekal/-er) under kvällen respektive natten i kombination med en anomali i form av en veckolång bortavaro med start söndagen samt även något som yppats av Pers flickvän varpå hon blivit omedelbart och aggressivt nedtystad med hänvisning till ngt i stil med att "de aldrig skulle nämna ett endaste ord om Helena igen!" (uppsnappat genom en öppen balkongdörr) dagarna efter hemkomsten.

Frågor till loudamus

Feta texten:
Hur säkra är uppgifterna på en biege/vit golf? Nu om någonsin så behövs det väl absoluta riktiga källor med flertalet verifikationer från oberoende källor som pekar ut exakt modell.
Intressant också det där med dekaler eller skyltar på golfen som visar på Dansk tillhörhighet.

Citat:
återvänt på natten vid "2 någonting" och hämtat P.N:s egna bil, som mycket riktigt ska ha varit en beige golf (gissningsvis en VW Golf Typ 1).

Kan någon (XX) ringt upp P.N och vill bli upphämtad på stan Och därför kör egna bilen ned..?
Eller tvärtom! - En bra polare till P.N som hade tillgång till golfen med nycklar och diverse och hämtar upp P.N eller någon fler (XX) eftersom de bor på samma område?

Citat:
Bilen ska sedan inte ha siktats förrän på söndagen då P.N. kom hem en sväng för att sedan försvinna (med bilen) en hel vecka. [/QUOTE

När på söndagen siktades golfen för att sedan försvinna en hel vecka?

KK12
Citera
2012-07-06, 11:41
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Per N:s nuvarande hustru Pern...a gifte sig med Mik..l Str.m(äldre bror till De..is) 4/8 1990.
.
Tack,det var intressant läsning.
Det finns alltså fler vittnen än pojkarna på Hällristningsvägen och damen med hunden:
Lugnåsvittnet som sett en danskregistrerad bil och så Lockerudsvittnet (vid nuvarande Netto) som sett en vit bil köra Mariegärdes väg söderut.

Tidigare i tråden nämns det så kallade Trankärrsvittnet, som nu skall vara avlidet. Är det samma person som Lugnåsvittnet?
.
Citera
2012-07-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Frågor till loudamus

Feta texten:
Hur säkra är uppgifterna på en biege/vit golf? Nu om någonsin så behövs det väl absoluta riktiga källor med flertalet verifikationer från oberoende källor som pekar ut exakt modell.
Intressant också det där med dekaler eller skyltar på golfen som visar på Dansk tillhörhighet.

Kan någon (XX) ringt upp P.N och vill bli upphämtad på stan Och därför kör egna bilen ned..?
Eller tvärtom! - En bra polare till P.N som hade tillgång till golfen med nycklar och diverse och hämtar upp P.N eller någon fler (XX) eftersom de bor på samma område?

När på söndagen siktades golfen för att sedan försvinna en hel vecka?

KK12

På frågan om det skulle kunna ha varit exv en Peugeot 205 eller Opel Kadett eller någon annan bil i samma storleksklass blir svaret nej. Färgen ska ha varit ljusbrunbeige och golfen ska ha varit av den kantigare modellen vilket pekar mot en VW Golf typ 1. Uppgiftslämnaren nämner dock att det ska ha funnits en från en vanlig standardgolf avvikande detalj form av ett raster eller liknande i samma stil som ett luftutsläpp eller motsvarande på c-stolpen (ul är iaf så pass bevandrad med bilar att denna terminologi används). Det var bl a den sistnämnda detaljen som fick mig att fråga om just exv Peugeot 205 då de har utmärkande detaljer på just c-stolpen. Det går heller inte att klämma fram några klarare minnesbilder av det här med ev skyltning eller dekaler då det som bekant har flutit en del vatten under broarna sedan det här begav sig. Dock skulle det förvåna mig om det inte skulle gå att bringa snudd på exakt klarhet i detaljerna kring bilen i fråga med tanke på att P.N. verkar ha umgåtts med en hel del folk i stan och som sagt "varit ute i svängen". Var inte blyga, fyll på med fler detaljer gott folk!

Gällande när bilen ska ha siktats på söndagen anges att "Per & Co" kom hem en sväng vid halv elva på förmiddagen innan de som sagt försvann för att vara borta upp mot en vecka (här angavs 5-6 dagar).

Intressant att notera är för övrigt att man nu drog sig till minnes att det ska ha varit samma dag som P.N. sedermera kom hem som händelsen då tjejen så övertydligt tystades ner på frågan om Helena inträffade, och att det dessutom ska ha rört sig om samma tjej som bott vägg i vägg med P.N. på Vasavägen (jag hade tidigare fått intrycket att det skulle ha rört sig om en flickvän senare i successionsordningen). Kanske hon skulle kunna fås att lätta sitt hjärta i frågan?
Senast redigerad av loudamus 2012-07-06 kl. 14:39.
Citera
2012-07-06, 15:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
På frågan om det skulle kunna ha varit exv en Peugeot 205 eller Opel Kadett eller någon annan bil i samma storleksklass blir svaret nej. Färgen ska ha varit ljusbrunbeige och golfen ska ha varit av den kantigare modellen vilket pekar mot en VW Golf typ 1. Uppgiftslämnaren nämner dock att det ska ha funnits en från en vanlig standardgolf avvikande detalj form av ett raster eller liknande i samma stil som ett luftutsläpp eller motsvarande på c-stolpen (ul är iaf så pass bevandrad med bilar att denna terminologi används). Det var bl a den sistnämnda detaljen som fick mig att fråga om just exv Peugeot 205 då de har utmärkande detaljer på just c-stolpen. Det går heller inte att klämma fram några klarare minnesbilder av det här med ev skyltning eller dekaler då det som bekant har flutit en del vatten under broarna sedan det här begav sig. Dock skulle det förvåna mig om det inte skulle gå att bringa snudd på exakt klarhet i detaljerna kring bilen i fråga med tanke på att P.N. verkar ha umgåtts med en hel del folk i stan och som sagt "varit ute i svängen". Var inte blyga, fyll på med fler detaljer gott folk!

Gällande när bilen ska ha siktats på söndagen anges att "Per & Co" kom hem en sväng vid halv elva på förmiddagen innan de som sagt försvann för att vara borta upp mot en vecka (här angavs 5-6 dagar).

Intressant att notera är för övrigt att man nu drog sig till minnes att det ska ha varit samma dag som P.N. sedermera kom hem som händelsen då tjejen så övertydligt tystades ner på frågan om Helena inträffade, och att det dessutom ska ha rört sig om samma tjej som bott vägg i vägg med P.N. på Vasavägen (jag hade tidigare fått intrycket att det skulle ha rört sig om en flickvän senare i successionsordningen). Kanske hon skulle kunna fås att lätta sitt hjärta i frågan?

Ang. det jag fetmarkerat. "& Co", var det samma personer som var med innan de åkte ut kvällen innan och som kom tillbaka vid ca kl. 02?
Citera
2012-07-06, 16:25
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15060250.ab

Tänkte lite på vad Jenven sa att ingen är utpekad men lite pussel så kan vi ta HONOM i morgon.Klart dom vet mer än dom säger men frågan är om alla tips har olika GM eller flera oberoende av varandra pekar på samma man/personer.Detta förutsätter att teorierna som han fått även har namn på intressanta annars känns det meningslöst att bara kasta in en teori eller har jag fel.
Citera
2012-07-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det jag fetmarkerat. "& Co", var det samma personer som var med innan de åkte ut kvällen innan och som kom tillbaka vid ca kl. 02?

Okänt.
Citera
2012-07-06, 22:35
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:

Uppgifterna om en danskreggad bil synts skogen Lugnås (TSL notis) är intressant. kan det varit Trankärr? (trankärrsvittnet?) som såg par oroliga personer och en bil tidig söndagsmorgon?

Men dessvärre så går Uppgifterna går isär.

Senaste uppgiften säger mörkblå bil. stämmer de uppgifterna eller var det trots allt en ljus bil?
vilket fall som helst så har det synts till en ev. danskreggad bil och par oroliga personer skogen Lugnås tidig morgon 14-juni (notis TSL). Klockslaget iaktagelsen är intressant ca 09:00 tiden enligt nya uppgifter. Jämför då med iaktagelsen söndag förmiddag 10:30 när P.N för en sväng kom hem (Ensam eller inte) sedermera tog bilen och försvann 5-6 dagar (enligt loudamus).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in