Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-22, 23:26
  #49009
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vem måste få veta att det skulle vara "organiserad aktivitet"?

Jag provar igen då jag vet att läsförståelse kan vara jättesvårt.

INGEN seriös hundförare på denna nivå skulle schackra med sanningen.
Att bli anlitad, gärna av polis, gör att de vårdar sitt rykte.
Citera
2022-10-22, 23:30
  #49010
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Jag vet att hon gick över bron för jag och mitt sällskap såg henne på cykelvägen längs med polisstationen när vi gick hem från stadt den natten.vittnade även om det men det är aldrig någon som kontaktat mig efter detta hände för att höra mig / oss vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Hon var ensam.

Varför skriver du det här nu, först fem år efter radiodokumentären och fem år efter det att du registrerade ditt konto? Vi har aldrig hört ett enda ord om detta vittnesmål från polisen, när vi har hört så mycket om "brovittnet". Jag finner det mycket märkligt. Kanske har polisen tappat bort även ditt/ert vittnesmål? För du drar inte en vals nu? För om du/ni verkligen såg Helena vid polisstationen, ger ju den observationen stöd till "brovittnet". Men i så fall "försvann" det manliga sällskapet hux flux efter bron. Eller så talar "brovittnet" falskt om det manliga sällskapet, vilket också är en möjlighet.

Jag tycker att du ska ta kontakt med polisen/Kalla fall/Fredrik på TV3 omgående om du verkligen är ärlig med det som du skriver.
__________________
Senast redigerad av Ugglan. 2022-10-22 kl. 23:34.
Citera
2022-10-22, 23:31
  #49011
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag provar igen då jag vet att läsförståelse kan vara jättesvårt.

INGEN seriös hundförare på denna nivå skulle schackra med sanningen.
Att bli anlitad, gärna av polis, gör att de vårdar sitt rykte.

Jag läste och förstod precis vad du skrev. Jag har dock andra erfarenheter.
Citera
2022-10-22, 23:40
  #49012
Medlem
Fattar inte vad polisen ville få ut, så många resor osv med honom, lekte fan med honom, knappast att han helt plötsligt hade bara " jo jag dödade henne" tänk om han hade sagt upp sig från sitt jobb för att han fick låtas jobbet av polisen
Citera
2022-10-22, 23:44
  #49013
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
Ja tycker sååå synd om KM!
Ja kan verkligen inte förstå hur man fortfarande kan tro att de är han som är GM. Har man inte sätt den nya dokumentären? Eller vill man bara jävlas??
Kan vi inte bara komma överens om att de finns ingen möjlighet till att de kan vara han! Eller kommer han från Mars och har över naturliga egenskaper och kan flyga eller dela på sig??? hmm..
Näää! de går helt enkelt inte!!

Så kan vi inte alla bara komma över ens om att släppa denna stackare nu!! Han har fått leva med detta i 19år! Kan han inte få leva resten av sitt liv nu med vetskapen om att ALLA har släppt honom som misstänkt! Att ingen misstänker honom längre, eller att i alla fall ingen håller på å skriver saker om honom i samband med de här fallet??? Ja kan inte bestämma va alla ska tro osv!
Men vi kan väl i alla fall ge han den lilla upprättelsen vi kan och sluta nämna honom i de här fallet mer!

Du och jag kan i alla fall enas om att han är oskyldig.
Funderar man över allt noga, så blir det enkelt att det måste vara två GM för att utföra detta inom den tidsram som angivits.
Om nu polisen ens har gjort rätt tidschema, för det är ju inte många andra rätt dom gjort i denna utredning.
Citera
2022-10-22, 23:51
  #49014
Medlem
Tror Oxå på 2 personer! Som måste vara väldigt nära varandra
Citera
2022-10-22, 23:53
  #49015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så hon hade precis gått över bron då?

Gick ni bakom henne, då ni också kom från Stadt-hållet?

Om ni gick bakom, såg ni vilken väg hon fortsatte?

Vi gick in vid tennisbanorna och gick mot tuna. Vad jag såg var att hon fortsatte framåt bara. Det var allt jag såg tyvärr :/
Citera
2022-10-22, 23:54
  #49016
Medlem
rubin22s avatar
Om detta stämmer med bron, har vi två saker att välja på enligt mig.
H.A går stigen hem och det vet GM som åker och möter upp henne vid slutet av stigen eller bilen stannar före stigen, och en av personerna jagar ifatt henne och chauffören kör runt och hämtar upp dem, alternativt slår de henne medvetslös, eller hon dödas innan de slänger in henne i bilen?
Vad tror ni är mest sannolikt av dessa scenarion?

Varifrån blev hon först tilltalad av Gärningsmännen?
För de måste minst ha varit två?
Citera
2022-10-22, 23:55
  #49017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Vi gick in vid tennisbanorna och gick mot tuna. Vad jag såg var att hon fortsatte framåt bara. Det var allt jag såg tyvärr :/

På bron så gick vid på olika sidor kan jag lägga till men vi vek av ner vid tennisbanorna. Och hon gick framåt.
Citera
2022-10-22, 23:55
  #49018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Helenas tillhörigheter kan ha blivit utplacerade i syfte att få det att se ut som att någon slags överfall ägt rum där ute i skogsdungen.
Åtminstone säger polisen ganska klart att de tror att skorna är utplacerad.
Citera
2022-10-22, 23:56
  #49019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Vi gick in vid tennisbanorna och gick mot tuna. Vad jag såg var att hon fortsatte framåt bara. Det var allt jag såg tyvärr :/

På bron så gick vid på olika sidor kan jag lägga till men vi vek av ner vid tennisbanorna. Och hon gick framåt förbi fängelset mot polisstationen.
Citera
2022-10-22, 23:58
  #49020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Kikar på dokumentären. Varför tror ni ringarna avlägsnades ? För att ingen skulle hitta kroppen med metalldetektor? Eller vad var anledningen
Leif GW tror att hon tagit av ringarna under kvällen för att fingrarna svullnat av fest och discodans och att de lagts i ryggsäcken och sedan åkt ut därifrån. Det är en ren spekulation.
Det har förekommit uppgifter i tråden att ringarna var arrangerade på ett sådant sätt att de såg planterade ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback