2023-08-31, 08:49
Moderator
Carlboms avatar
Lyssnat lite på senaste avsnittet "Ulf Bejerstrand 2: Electric Boogaloo". Orkade med 20 minuter för den där Ulf verkar riktigt jobbigt att diskutera med. Brukar inte tycka Henko äger i debatter, men mot den här tjommen briljerar han faktiskt. Ulf kommer konstant med tvärsäkra påståenden som han backar från när han får motfrågor och sen byter han plötsligt ämne. Om och om igen.

Ulf verkar mest syssla med typisk "just asking questions" för att alltid kunna backa eller slippa stå till svars för vad han hasplar ur sig.

https://rationalwiki.org/wiki/Just_asking_questions
Citera
2023-08-31, 21:00
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasportiva
Avsnittet med Luai Ahmed är otroligt. Även det med Therese Verdun, som dock ligger bakom betalvägg.
Tack! Verdun-avsnittet var otroligt roligt; hon ragequittar i slutet. Mer sån dålig stämning vore kul.
Citera
2023-09-01, 11:39
Medlem
Absons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Tack! Verdun-avsnittet var otroligt roligt; hon ragequittar i slutet. Mer sån dålig stämning vore kul.

Hur står det egentligen till med intrycksbearbetningen? Hon ”ragequit”:ade inte alls, det var uppenbart att hon tröttnade och ledsnade på deras barnsligheter och ångrade att hon kastade bort sin tid på detta för henne helt meningslösa ”samtal”, som blev mer och mer infantilt i takt med att axel och henko blev mer onyktra. Det var också ett av de mest meningslösa avsnitten, och jag förstår inte vad som var roligt? Kan du ge något exempel på något roligt som sas i avsnittet?
Citera
2023-09-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abson
Hur står det egentligen till med intrycksbearbetningen? Hon ”ragequit”:ade inte alls, det var uppenbart att hon tröttnade och ledsnade på deras barnsligheter och ångrade att hon kastade bort sin tid på detta för henne helt meningslösa ”samtal”, som blev mer och mer infantilt i takt med att axel och henko blev mer onyktra. Det var också ett av de mest meningslösa avsnitten, och jag förstår inte vad som var roligt? Kan du ge något exempel på något roligt som sas i avsnittet?

Ja hon tappade intresset ganska tidigt men en eloge till henne för det var trots allt imponerande att hon orkade behålla fokus på så ointressanta, enformiga och tråkiga människor så länge?
Citera
2023-09-01, 12:15
Medlem
Absons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabbern
Ja hon tappade intresset ganska tidigt men en eloge till henne för det var trots allt imponerande att hon orkade behålla fokus på så ointressanta, enformiga och tråkiga människor så länge?

Nä jag menade inte så, ingen skugga ska falla på Verduns insats, med tanke på att hon blev ditlurad av en sliskig ”two-face” henko som smörade, lockade och fjäskade för att hon skulle ställa upp på att medverka och sedan när hon väl dök upp så bytte henko ut sin personlighet (som han har så lätt för att göra i en handvändning) och körde sitt vanliga psyk-race och inte alls vad han tidigare sagt. Men du har rätt i att axel och henko är enformiga och tråkiga, de är one-trick-ponys.
Citera
2023-09-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasportiva

Rätt talande att Sanna inte visste vem Prigozhin var i det senaste avsnittet.

Det enda hon bidrar med är att kolla igenom forumet Familjeliv och hålla koll på diverse influencers och mammabloggare.
Citera
2023-09-02, 00:14
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Oj, så omotiverat otrevlig man kan vara?

Menar bara att hon plötsligt avslutade samtalet. Det är ragequit i min värld. I övrigt har jag inte sagt något om vilken sida som vann eller blev ägd eller liknande.

Jag tycker bara att det är roligt när det blir dålig stämning och det avsnittet tog nog priset.
Citera
2023-09-02, 12:39
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Oj, så omotiverat otrevlig man kan vara?

Menar bara att hon plötsligt avslutade samtalet. Det är ragequit i min värld. I övrigt har jag inte sagt något om vilken sida som vann eller blev ägd eller liknande.

Jag tycker bara att det är roligt när det blir dålig stämning och det avsnittet tog nog priset.

Förstår precis hur du menar, det var en hel del rätt roliga gnabb, tjafs och skrikbråk när Myra fortfarande var med. En del av fansen kan rekommendera avsnittsnummer och allt, men jag har tyvärr glömt och pallar inte leta å dina vägnar.

Luai Ahmed-avsnittet var väl ganska bråkigt, men underhölls inte personligen så mycket av det som ovan nämnda bråk. Det ska vara en mot en, eller alla mot alla, typ.
Citera
2023-09-03, 10:18
Medlem
Citat:
Nä jag menade inte så, ingen skugga ska falla på Verduns insats, med tanke på att hon blev ditlurad av en sliskig ”two-face” henko som smörade, lockade och fjäskade för att hon skulle ställa upp på att medverka och sedan när hon väl dök upp så bytte henko ut sin personlighet (som han har så lätt för att göra i en handvändning) och körde sitt vanliga psyk-race och inte alls vad han tidigare sagt. Men du har rätt i att axel och henko är enformiga och tråkiga, de är one-trick-ponys.

Det var inget som framgick i avsnittet vad Henko sagt att de skulle prata om, men sättet de försöker psyka sina gäster på är väl det tråkigaste? Det är hjärndött och är man inte en idiot så blir man av att lyssna?
Citera
2023-09-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Lyssnat lite på senaste avsnittet "Ulf Bejerstrand 2: Electric Boogaloo". Orkade med 20 minuter för den där Ulf verkar riktigt jobbigt att diskutera med. Brukar inte tycka Henko äger i debatter, men mot den här tjommen briljerar han faktiskt. Ulf kommer konstant med tvärsäkra påståenden som han backar från när han får motfrågor och sen byter han plötsligt ämne. Om och om igen.

Ulf verkar mest syssla med typisk "just asking questions" för att alltid kunna backa eller slippa stå till svars för vad han hasplar ur sig.

https://rationalwiki.org/wiki/Just_asking_questions

Nu har jag inte lyssnat på avsnittet då jag inte känner till vem denne Ulf är så det är inte intressant för mig, men JAQ har väl inte med att undslippa stå till svars att göra? Det står i din länk ”it should be clear that "just asking questions" only applies when the answers are already well known, where the question embodies a point refuted a thousand times”. Jag kanske missförstår dig, det kan ju vara exakt det som Ulf gjorde men att du bara är dålig på att förklara vad du menar
Citera
2023-09-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det enda hon bidrar med är att kolla igenom forumet Familjeliv och hålla koll på diverse influencers och mammabloggare.

Och det enda henko och axel gör är väl att ”hålla koll på diverse influencers”? Meningslöst intresse att dela med sig av till andra, för de som delar intresset kan väl hålla bäst koll på Claeson och Malcolm och kompani på egen hand istället för att hålla koll med denna trio som grumlig lins?
Citera
2023-09-03, 10:36
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabbern
Nu har jag inte lyssnat på avsnittet då jag inte känner till vem denne Ulf är så det är inte intressant för mig, men JAQ har väl inte med att undslippa stå till svars att göra? Det står i din länk ”it should be clear that "just asking questions" only applies when the answers are already well known, where the question embodies a point refuted a thousand times”. Jag kanske missförstår dig, det kan ju vara exakt det som Ulf gjorde men att du bara är dålig på att förklara vad du menar

Ulf gör tvärsäkra påståenden men vid motfrågor och krav på källor så säger han sig inte vara tillräckligt insatt men vill ändå bara lyfta frågan som intressant och värd att kika närmare på. Han behöver inte komma med källor eller några bevis för han ställer ju bara frågor. Han flyttar över bevisbördan på den som ifrågasätter hans påståenden.

Det är typisk "JAQ-ing off".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in