Citat:
Ursprungligen postat av
wrezanini
Våg verkar inte fått någon betydelsefull hjälp av Axel och Henko som utlovat, från en skrivelse till rätten från Våg:
Att lägga samman de två målen kommer innebära stora svårigheter för mig att hantera målan utan ombud.
Det är till nackdel för mig som blir stämd att jag ställs inför flera förenklade tvistemål som kumuleras till en större komplicerad handläggning. Eftersom jag inte medges ersättning för juridiskt ombud måste jag förlita mig till omfattande egna förberedelser. Även ett litet mål kräver mycket arbete av en lekman som samtidig! ska sköta arbete och andra åtaganden.
Resursstarka parter kan missbruka förenklade tvistemål till att anhängiggöra en större mängd ärenden med högst osäker utgång i kumulation utan egen risk att drabbas av rättegångskostnader, detta till nackdel för den svagare partens ovana att föra egen talan. Jag
menar alt just detta är skälet till att Dan Lindberg, tillsammans med andra som regelbundet stämmer journalister, lagt upp sina domstolsärenden på detta sätt.
Skulle en part ha ett flera anspråk av likartad natur och med samma bevisning är det naturligt att dessa istället anhängiggörs som ett ordinärt tvistemål, När istället D*n L*ndb*rg dragit nytta av de fördelar ett förenklat tvistemål utgör för honom får han finna sig i att processen inte är anpassad för större komplexa mål vilket innebär att målen inte handläggs tillsammans.
Det är således utomordentligt olämpligt att inte lämna tillräcklig! utrymme inom processen för mig som svarande att förbereda min talan och bibehålla översikt avseende handlingarna. Detta särskilt när en principiellt viktig fråga som grundlagsstadgad rätt till yttrandefrihet ska beaktas. Därmed ska vare sig målen kumuleras eller förläggas i direkt anslutning till varandra. En
rekommendabel minsta tid mellan huvudförhandlingar i olika förenklade tvistemål är en vecka. Detta för alt svarande ska kunna förbereda och överblicka vart mål fullödigt.
Herregud, vilket panikartat skovande. Har de här ingen som kan ge dem juridisk rådgivning? Jag som inbillade mig att de kunde något alls om det här, när var pch en av dem i säkert över 20 år lustläst massvis av domar för att kunna använda det mot folk?
(Du får nog börja maska namn om du vill att dina inlägg ska ligga kvar)
Citat:
Ursprungligen postat av
Ompala
Nähä, vad beror det på då att den ena efter den andra av Haveristernas förtals-samarbetspartners raderar sina konton i sociala medier?
Samarbetspartnernas konton ställde mestadels "oskyldiga frågor", en metod lite mildare än gaslighting men fyller i princip samma syfte. Alle fonti-experten på källkritik, fake news och faktagranskning - M. Cederholm - kallar "jag ställer bara en fråga"-metoden för "JAQing off".
https://rationalwiki.org/wiki/Just_asking_questions
Kombinationen att huvudmannen gaslightar och ett gäng bifigurer i gänget tillämpar "JAQing off"-metoden kan ses i majoriteten av Henkos trådar.
Ja, inte bara i Henkos trådar, det sker även i andras trådar
OM henko. Här kan Haveristernas alt.konto ”SuffyBummers_” ses göra det:
https://twitter.com/AnnyBerglin/status/1353761553338814466
IRM-Anny synar ”JAQing off”-metoden omedelbart:
”JAQing off”-troll:
.. Vad ska jag ta avstånd från?
IRM-Anny:
Nej men nu insåg jag vilken tråd du svarar i. En tråd där jag skrivit vad det är folk borde ta avstånd ifrån??”