2023-08-02, 16:45
Medlem
Conwens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Haha ja, nu var det ett tag sedan jag fick nåt på posten om Knutsbo-mannen, men ett tag var det ren gaslightning via rättsväsendet.

Jepp, listan över sjuka metoder Henko tar till kan göras lång
Citera
2023-08-14, 17:46
Medlem
Helt ärligt, vad bidrar Sanna med i podden? Lyssnade nyss på avsnitt 191, och hon bidrar inte med annat än att retas med Henko vid några tillfällen och säga fridens i slutet.
Citera
2023-08-14, 17:55
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasportiva
Helt ärligt, vad bidrar Sanna med i podden? Lyssnade nyss på avsnitt 191, och hon bidrar inte med annat än att retas med Henko vid några tillfällen och säga fridens i slutet.
Tillför verkligen någon av dem någonting över huvud taget? Det var ett tag sedan jag lyssnade nu, men det brukade förr bara gå ut på att Axel försöker hävda sig med en massa dravel om att han minsann använt Internet sedan Lunarstorm hette Stajlplejs, medan Henko sitter och inte riktigt vet om han har en poäng med en massa bonniga uttryck och uttal som "biiii" istället för "bli" och "seta" istället för "sitta", och så vidare.
Citera
2023-08-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Du trodde att en person som talar dalmål, berättat att han bor i Dalarna, har häst och båt, bor i Rinkeby eller Tensta??

Vete fasen om jag tycker Henko gjort något fel. Dock hoppas jag att du får någon vård eller liknande, för det där var så korkat att ord inte ens kan beskriva det.

Han bor utanför Avesta, i ett område som heter Knutsbo, men jag tvivlar på att han fortfarande har häst.
Det blev bara så dumt för honom att man förknippade honom med Jerry Jahn så fort häst-bilderna dök upp i flödet.
Citera
2023-08-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
…. I så fall är satirkontot GanglandTranas i maskopi med Haveristerna, enligt samma logik. Eller?

Vad är det för satirkonto?
Citera
2023-08-26, 21:08
Medlem
Grievers avatar
Har precis funnit den här podden.

Kan någon snäll person lite snabbt tipsa om de avsnitt (med gäster) med absolut sämst stämning? Älskade avsnitt 58 med Cissi Wallin.
Citera
2023-08-26, 22:02
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever

Kan någon snäll person lite snabbt tipsa om de avsnitt (med gäster) med absolut sämst stämning? Älskade avsnitt 58 med Cissi Wallin.

Jag tyckte det med David Eberhard var lyssningsvärt (avsnitt 112 efter snabb googling). Mest för att han verkligen inte viker ner sig och har lugna tydliga svar på allt de kastar på honom. Både dålig stämning och riktig debatt.

I övrigt tyckte jag faktiskt det senaste där de spelar drakar och demoner var ett kul upplägg, äntligen tog Sanna lite plats. Synd bara att Henko skulle vara dumdryg när de andra försökte slappna av och ha lite roligt.
Citera
2023-08-28, 23:01
Medlem
Citat:

I vissa avsnitt tar hon väldigt lite plats. Överlag anser jag dock att hon är en väldigt värdefull haveriet i gänget. Hon är smart, kvicktänkt och inte rädd för att dela sin åsikt. Har följt gaberisterna sedan början. Var lite ledsen när Myra slutade men måste erkänna ser Sanna är många strån vassare. Axel är ju underbar trots sin ilska. Även Axel är smart. Henko är.. Henko. Tror att han är den mest ambitiösa gällande podden av de tre. Tyvärr räcker hans intellekt inte alltid till, men han har en vilja och det är fint att en ”vanlig” man också får synas och höras. Dock borde han överlåta läsningen till sina medhaverister då det känns som högläsning i mellanstadiet och gör fysiskt ont i öronen. Förlåt, Henko.. Uppskattar dig massa ändå😅
Citera
2023-08-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
I vissa avsnitt tar hon väldigt lite plats. Överlag anser jag dock att hon är en väldigt värdefull haveriet i gänget. Hon är smart, kvicktänkt och inte rädd för att dela sin åsikt. Har följt gaberisterna sedan början. Var lite ledsen när Myra slutade men måste erkänna ser Sanna är många strån vassare. Axel är ju underbar trots sin ilska. Även Axel är smart. Henko är.. Henko. Tror att han är den mest ambitiösa gällande podden av de tre. Tyvärr räcker hans intellekt inte alltid till, men han har en vilja och det är fint att en ”vanlig” man också får synas och höras. Dock borde han överlåta läsningen till sina medhaverister då det känns som högläsning i mellanstadiet och gör fysiskt ont i öronen. Förlåt, Henko.. Uppskattar dig massa ändå😅

Jag håller med om att hon har en viktig del i podden, och tycker att den fick ett tydligt uppsving när Myra lämnade, åtminstone i dynamiken. Podden är betydligt mer lättsam nu. Dock tycker jag att Myra bidrog betydligt mycket mer, ofta med kloka inspel och nyansering mot Henko och Axel.

Rätt talande att Sanna inte visste vem Prigozhin var i det senaste avsnittet.
Citera
2023-08-29, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever

Avsnittet med Luai Ahmed är otroligt. Även det med Therese Verdun, som dock ligger bakom betalvägg.
Citera
2023-08-29, 20:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Axel tkr att kundtjänst där man hanterar knäckta datanördars känslor snarare än deras datorer är jämförbart med att arbeta på BVC för att det finns (på ett ytligt plan) jämförbara tjänster man tillhandahåller håller sedan - är med i iaf - en lång jävla harang om varför only fans inte är en nätbordell. Jag tycker inte att det är det men utifrån hur han la fram att BVC är ett kundtjänstjobb är only fans prostitution? Finns det jämförelsebara inslag är det samma sak i första fallet. Å andra sidan är det väl också kanske ett kundtjänstjobb?

Otroligt svag ytlig tes.
Citera
2023-08-29, 20:59
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Jag håller med om att hon har en viktig del i podden, och tycker att den fick ett tydligt uppsving när Myra lämnade, åtminstone i dynamiken. Podden är betydligt mer lättsam nu. Dock tycker jag att Myra bidrog betydligt mycket mer, ofta med kloka inspel och nyansering mot Henko och Axel.

Rätt talande att Sanna inte visste vem Prigozhin var i det senaste avsnittet.

Men varför har Myra två stora veck på halsen? Ligger hon ihopvikt nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in