2020-03-24, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum

Ja, du är en reaktionär fascist. Ja just det. Nu så här i coronatider kanske paradiset i Saudiarabien kan vara ett passande resmål, där män kan få ensamrätt på kvinnors sexualitet och vuxna som frivilligt har lite roligt på tu man hand straffas?

Jag skulle tro att de kvinnor som vill ha ensamrätt på sina mäns sexualitet inte är reaktionära fascister som hör hemma i Saudiarabien men jag kan givetvis ha fel.
Citera
2020-03-24, 08:53
Avslutad
Citat:
V
Skitsamma. Haveristerna har uppenbarligen växt fram som Sveriges största progressiva nätrotsrörelse, och med alla de avslöjanden av hycklande liberaler och skit är det inte konstigt att en massa riktigt jävla slödder vill att projektet ska försvinna. Och det skulle va helt okej tycker jag - om det byggde på nån seriös kritik av Haveristernas budskap och journalistiska hantverk. Inte genom att försöka förstöra folks privatliv med en massa oväsentlig skit.

Absolut. CW fick jobb på Expressen och LC föreläser vidare och Luai tjötar vidare han med. Haveristerna och deras hord av millenials är givetvis ett verkligt hot mot etablissemanget och faktiskt ganska tuffa i alla fall av det jag sett på SoMe, det är därför det känns lite märkligt att de påstås vara offer för en stalker som visar sig vara en transsexuell gift kvinna. För jag tror nog att hon är lite som jag och monogam så Myra kan nog känna sig säker, däremot så är jag övertygad om att hon tycker att hela trion är ganska korkade, det tycker jag nog att hon ska kunna få tycka utan att bli anklagad för att vara en stalker eller? Jag uppfattar nog Haveristerna som riktiga snowflakes faktiskt, du får ursäkta.
Senast redigerad av fittstimmare 2020-03-24 kl. 09:03.
Citera
2020-03-24, 15:10
Avslutad
Citat:
"En eskorts dagbok
@eneskortsdagbok

Det här att Haveristerna ägnat nästan ett helt avsnitt åt att förtala mig? Jag hörde att det skulle tas ner men det är ännu kvar..."
https://twitter.com/eneskortsdagbok/status/1242375422148595712

Citat:
"En eskorts dagbok
@eneskortsdagbok

För att jag vill att de tar bort avsnittet där de trakasserar mig."

https://twitter.com/eneskortsdagbok/status/1242436878906908677

Citat:
En eskorts dagbok
@eneskortsdagbok

"Okej. Hur anmäler man där? Fuckförbundets jurist säger att det är förtal."

https://twitter.com/eneskortsdagbok/status/1242445124682080257

Nu upplever sig Fuckförbundets Emma von Linné förtalad pga deras senaste avsnitt och vill anmäla dem. En Yemenitisk bög nyutexaminerad från SFI, en regnbågsfärgad influencer, en feminist med ADHD-diagnos, en mullig sällskapsdam, och här på Flashback en transsexuell mamma/pappa. Jag tycker mig se en märklig röd tråd i det hela men det är nog bara inbillning så jag förundras lite.
Citera
2020-03-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittstimmare
Jag skulle tro att de kvinnor som vill ha ensamrätt på sina mäns sexualitet inte är reaktionära fascister som hör hemma i Saudiarabien men jag kan givetvis ha fel.
Fast det är inte vad du skriver. Du påstår att du får ta dig rätten att shamea och kalla en annan människa för "hora" om hon har ett sexliv som inte "hennes" man har kontroll över. Där hamnar du i gott sällskap med allsköns reaktionärer som de styrande i Saudiarabien, Christoffer "skampatrullen" Dulny och andra fascister. Det blir inte bättre av att du menar att det samma ska gälla män (fast du har inte vad jag ser någonsin kallat Henrik för hora, trots att det var han som var otrogen). Ditt beteende avslöjar dig tyvärr som fascist, och då är det faktiskt helt i som ordning att du sitter och hatar på några av Sveriges mer framstående granskande antifascister.

Citat:
Absolut. CW fick jobb på Expressen och LC föreläser vidare och Luai tjötar vidare han med. Haveristerna och deras hord av millenials är givetvis ett verkligt hot mot etablissemanget och faktiskt ganska tuffa i alla fall av det jag sett på SoMe, det är därför det känns lite märkligt att de påstås vara offer för en stalker som visar sig vara en transsexuell gift kvinna. För jag tror nog att hon är lite som jag och monogam så Myra kan nog känna sig säker, däremot så är jag övertygad om att hon tycker att hela trion är ganska korkade, det tycker jag nog att hon ska kunna få tycka utan att bli anklagad för att vara en stalker eller? Jag uppfattar nog Haveristerna som riktiga snowflakes faktiskt, du får ursäkta.
CW är en girig bapiljardär som utnyttjar kvinnor från arbetarklassen för svart- och gratisarbete, förtalar gamla kollegor och vänner när de inte passar längre, ljuger ihop mäkta klassförakt i rikspress och inte gillar att få sina lögner och sitt klandervärda beteende mot andra granskat. Haveristerna gör en jävla hjälteinsats som granskar sånt här. Luai framstod som en jävla kloss på eget bevåg. Behövde inte ha draghjälp från Haveristerna.

Inget av detta är jämförbart med att skicka skit om folks sexliv till kreti och pleti. Fakta på bordet är:

"N" har uppenbarligen skickat en massa helt privata grejer som skrivits i pm och i förtroende i syfte att det ska få konsekvenser för dem privat. Detta har vi sätt i tråden tidigare, och hos Ryss-Babs Puntilov bland annat, där dumparna uppenbart kommer från henne. Det har framförallt handlat om att smutskasta människor och framställa dem som klandervärda på grund av deras sexliv och sånt - förmodligen med avsikten att få dem att hålla käften och sluta opinionsbilda och granska. Att sprida den typen av sexrykten är inte ett dugg sakligt och har inte ett dugg med vad Haveristerna sysslar med att göra (och är dessutom sanslöst omoget).

Haveristerna diskuterar sakfrågor och offentliga personers (ofta skattefinansierade) ageranden. Detta är seriös journalistik. Att det sedan i vissa fall även kan få konsekvenser även det privat är nog något man får tåla om man ska vara en offentlig debattör, och det skulle förmodligen bli lättare om folk diskuterade sakligt snarare än recenserade "tonen(tm)" och sån skit.

Utifall "N" påstått att Haveristerna trakasserat henne så är det upp till bevis. Det finns inga. Att ringa till någon som sprider skit om en (även nattetid) är inte på något sätt olagligt eller hotfullt.

Citat:
Nu upplever sig Fuckförbundets Emma von Linné förtalad pga deras senaste avsnitt och vill anmäla dem.
Personligen undrar jag om prostituerade (ja, det heter så när man säljer sex bland normala människor, kolla i SAOL) varit så fredade från kritik inom libleftkretsar att det blivit en slags ekokammare där minsta lilla försök till en vettig diskussion om sakfrågor framstår som "förtal".

Och jag förstår att personen på riktigt mår dåligt och att många inom hennes verksamhet har en svår livssituation. Men det här med "heliga kor" har jag svårt för. För övrigt undrar jag var ditt hat hot Emma är med tanke på hennes verksamhet - eller menar du att hon har koll på att hennes "kunder" inte har någon respektive där hemma? Eller är det bara Myras sexliv som du hakat upp dig på? Var är konsekvensen här?
Senast redigerad av SacrumBellum 2020-03-24 kl. 20:48.
Citera
2020-03-24, 22:36
Avslutad
Citat:
Fakta på bordet är:

"N" har uppenbarligen skickat en massa helt privata grejer som skrivits i pm och i förtroende i syfte att det ska få konsekvenser för dem privat. Detta har vi sätt i tråden tidigare, och hos Ryss-Babs Puntilov bland annat, där dumparna uppenbart kommer från henne.

Utifall "N" påstått att Haveristerna trakasserat henne så är det upp till bevis. Det finns inga. Att ringa till någon som sprider skit om en (även nattetid) är inte på något sätt olagligt eller hotfullt.

"Fakta på bordet är?"

Att hon och Putilov har diskuterat någons sexliv är upp till dig att bevisa, tänker du på Klenell-affären https://samnytt.se/bevis-hemliga-samtalet-avslojar-klenells-sexattack-han-ar-en-literal-rapist/ så var det enligt Chang Frick han själv som läckte det (han bekräftar sin närvaro i chatten i artikeln) i utbyte mot information om något annat förmodligen Gamov, Mathias Wåg och ett par andra som har haft samröre med Frick utöver Axel och Myra var närvarande i den chatten, "N" har ingen kontakt med personerna kring Samnytt som lett till några publikationer alls. Att det är Chang som läckt har Axel även kommenterat på Twitter vid ett tillfälle.

Jag är glad att du frågade, detta skickades via Facebook via ett konto som registrerat personens så kallade "deadname" dvs tidigare namn innan könsbyte. Det skickades till personens äkta hälft mitt i natten.

https://minfil.com/zbQ4s7jfoc/trakasserier_pdf

Samma konto försöker även sälja storyn att CW sammarbetar med en sexbrottsling till Chang Frick som inte är intresserad av den typen av journalistik längre och varnar henne

https://minfil.com/LfT8HeE6n5/Selection_698_png

Det kontot försökte även adda diverse vänner till personen innan det blev nerstängt. Att hota någons partner med skandalisering på det här viset med tretton år gamla uppgifter tycker även jag är ett väldigt obehagligt och snudd på psykopatiskt beteende och det finns numera en anmälningshistorik hos Polismyndigheten då det utöver det tydligen registrerades ett konto på Instagram i hennes nuvarande namn och detta skickades till CW:

https://minfil.com/hbTds7j5of/utveckligsst_rd_pdf

En person lismar för CW och är "starstruck" och utger sig för att vara från en kvinnogrupp och vill varna henne, hänger ut personens son och påstår att hon fortfarande är brottsaktiv. Konversationen är mycket längre men i korthet går den ut på att försöka få CW att berätta om hon samarbetar med personen.

Det finns givetvis fler dumpar även här från flashback men de fyra 1.06 som Axel och Myra dragit på sig rör alla outningar eller i Axels fall ren deadnaming och ett konto dök upp här med i stort sett samma historia i en tråd med personens deadname. Tittar man på datumen på alla dumpar som finns samt vilka som kan ha haft vilka uppgifter är det en väldigt liten grupp av människor spåren leder till, att ett hemligt nummer ringt i stort sett varje lördagnatt under en lång tid för att sen helt plötsligt vara ett nummer som när man googlar det leder till Henko kan vara en slump, men kanske inte?

Ni har ganska mycket att visa tycker jag, att det förekommit stalking och att det förekommit läckor om någons sexliv till Putilov. Det är mycket påståenden om den här tydligen ganska kontroversiella personen men hittills har ett kontaktförbud som ni inte vet bakgrunden till samt en 13 år gammal dom rörande en relationsvåldtäkt används på ett oerhört vinklat sätt för att misstänkliggöra. Är det exempel de journalistiska metoder du håller så högt? Eller är det hämnd? Det lutar åt det tycker jag.
Senast redigerad av fittstimmare 2020-03-24 kl. 22:48.
Citera
2020-03-25, 01:15
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:

Tycker Haveristerna har en rimlig ton, ändå. Skönt med några som snackar ur skägget bland alla jävla konflikträdda svennar ("med det får man väl inte säga i det här jävla landet!?!?!" )

En hård ton kan ibland vara rimlig, men här tycker jag det ofta handlar betydligt mer om att snacka skit än om att "tala ur skägget". Mycket mer om att håna än om att stå upp för vad man tror på.

Min kritik i inlägget du citerar handlar dock inte så mycket om tonen, som om att Myra är föga övertygande då hon ska försvara den.
Citera
2020-03-25, 01:16
Avslutad
Fick precis den här.

Angående Klenellaffären:

https://minfil.com/h869u9jbo8/brakille_png

Myra själv kan alltså bekräfta att det var Chang som läckte och nu bekräftade Chang att det var han.

Varför påstod du att det är uppenbart att det är "N" som läckt? Jag tycker du verkar vara helt felinformerad om det mesta faktiskt SacrumBellum. Varför sprider du och andra medvetet grova lögner om den här personen?

Dags för ett "are we the baddies?"-moment kanske?
Senast redigerad av fittstimmare 2020-03-25 kl. 01:39.
Citera
2020-03-26, 12:10
Medlem
Citat:
Haveristerna diskuterar sakfrågor och offentliga personers (ofta skattefinansierade) ageranden. Detta är seriös journalistik. Att det sedan i vissa fall även kan få konsekvenser även det privat är nog något man får tåla om man ska vara en offentlig debattör, och det skulle förmodligen bli lättare om folk diskuterade sakligt snarare än recenserade "tonen(tm)" och sån skit.

Du var mig en lustig en du.

Seriös journalistik? Visst, det har varit rätt seriöst grävande mellan varven, men seriös journalistik är det nog få som skulle kalla podden för.

Sen det här med tonen. Framstår som lite ironiskt att grina över att bli kallad hora för att man ligger med upptagna karlar samtidigt som man är med i en podd som har som stående inslag att kalla folk för horungar till höger och vänster.

Till slut så härmar du deras vokabulär lite väl mycket för att det ska kännas helt normalt. Tonen, Skåp, Ryss-Babs, ...
Citera
2020-03-26, 12:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ababababababa
Du var mig en lustig en du.

Seriös journalistik? Visst, det har varit rätt seriöst grävande mellan varven, men seriös journalistik är det nog få som skulle kalla podden för.

Sen det här med tonen. Framstår som lite ironiskt att grina över att bli kallad hora för att man ligger med upptagna karlar samtidigt som man är med i en podd som har som stående inslag att kalla folk för horungar till höger och vänster.

Till slut så härmar du deras vokabulär lite väl mycket för att det ska kännas helt normalt. Tonen, Skåp, Ryss-Babs, ...
Inte nog med att det är okej att kalla andra horungar, men inte att bli kallad för hora själv, vi som tydligen är horungar ska betala för nöjet. Sketchy, at best.
Citera
2020-03-26, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag känner mig väldigt förvirrad just nu.

Vem gör vad med vem i vilket rum och är det butlern med ljusstaken i biblioteket?

"Nån" sitter tydligen och sprider osanningar om personen som läckte Henkos och Myras knull och påstår att den personen stalkar Haveristerna och pratar med Putilov om deras sexliv förutom att "nån" sitter och sprider gamla domstolspapper och trakasserar den personens familj och vänner.

Vet man vem personen är så vet man också att det är en rasifierad transsexuell före detta sexarbetare med en 13 år gammal våldtäktsdom i bagaget och som blev dömd vid en tidpunkt då man inte fick ha könskonträra namn eller kuken i behåll och därför placerades på sluten mansanstalt som "shemale". En ganska karäktäristisk sak för människor som varit intagna och blivit rehabiliterade inom Kriminalvården under de betingelserna är att de svarar alltid på hot.

Det är tur att det här bara rör ett jidder på internet där Haveristerna och deras followers sitter och golbögar sig och andra småaktiga äckligheter och inget allvarligt för annars hade personen förmodligen som hon beskrev det "åkt över och plockat ett öga eller en tand av nån av deras ungar eller shankat de jävla pissluffarna tills det inte sprattlar mer".

Jag förstår henne, det är jobbigt att bygga upp ett liv och återknyta till och ha ett fungerande föräldraskap med särkullsbarn med den bakgrunden men vad jag förstått försöker hon hålla sig på den smala vägen.
Senast redigerad av fittstimmare 2020-03-26 kl. 23:45.
Citera
2020-03-27, 02:11
Medlem
moralhoras avatar
Jag undrade varför Blalotus skrek åt mig, men nu inser jag. När Blalotus säger ifrån så brukar det finnas en anledning.

Ni är patetiska. Ni borde skaffa er ett liv och sluta podda om varandra. Vilket slöseri med tid, på liv.
Citera
2020-03-27, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ababababababa
Hahaha, varför skriver du inlägg i mitt namn? (Självoutar mig härmed)

Jag kan t.ex. stava till asperger, om det är någon som undrar vem som verkligen är jag.

Men oavsett det, jag håller verkligen inte med om att Henrik och Axel är Myras bitches.

För att du ska få skit. Det är lite som vanligt med alla orbiters kring de där gynnarna.

Men såhär: i verkliga världen kollar man inkomster och hur lätt det är att få ett lånelöfte på en bostadsrätt på Henriksdalsberget när man skriver ett par debattartiklar i månaden och en föreläsning om året och sen skulle man kunna kontakta borättsföreningen och inse i vem som stod för det.

Det kanske samma person som betalade plastpattarna? Det kan vara därför frågor om Myras arbetslivshistorik i Härnösand och utbildning är så fruktansvärt känsliga för henne. Hon är inte riktigt så häftig som hon vill ge sken av och det är som sagt lätt att posera som vänster när pappa betalar.

Varför får man inte driva med det?

Vuxna människor som lever i verkligheten ser ganska snabbt igenom hela det här gänget och deras följare. Gamers, skägg med manbuns, folk som inte kan byta papper i skrivaren med ängslig musiksmak samt av nån outgrundlig anledning avpoletterade kärringsnutar och den ortodoxa rabbinens fru som blev utkastad från elit, förtidspensionärer och det absolut värsta slöddret från Hatklubben som skuttar runt i glädje över Hatklubben 2.0 "Det är ditt klandervärda beteende som väcker vårt hat!" fyra år efter att den gruppen gick i graven.

Vill man vara ballast på ungdomsgården vid 40 är man kanske retarderad? Det kan vara så. Det verkar vara ganska många Peter Pan som dras till det här tramset. Det är ganska oemotståndligt att driva med och är det något Haveristerna och deras followers verkligen inte gillar så är det att bli skrattade åt.
Senast redigerad av fittstimmare 2020-03-27 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in