2022-01-12, 19:55
Medlem
Spritnotas avatar
Läste om Sannas bil på Twitter.

Rannsakar mig själv och ångrar delvis att jag var en såpass aktiv del av den jävligt smala men ibland högljudda folkrörelsen som bara nådde ett fåtal ändå, där jag försvarade rätten att "näthata" under egen namn, för jag hade tunnelseende. Trodde att det jag skrev och gjorde mest var att stå upp mot anonyma riktiga rasister, moralkärringar och samhällets skygglappar när en sån som Magmysm*cke vanvårdas med skattemedel och hans framfart på nätet som upptar 100% av hans tid, själskadebeteende, skadliga beteende och verklighet ignoreras. Det vill säga, jag försvarade mitt Internet, min hemmaplan, mot alla nya gäster som förfärades över att deras trivselregler inte var rådande OCH att de förnekande att Internet är på riktigt så fort DE finner det för besvärligt.

Mest shitpostade jag utan vidare eftertanke, men inte enbart.

Jag förde min egen talan i mina intressen och var förbannad på "tänk på baaaarnen" och konceptet att förbjuda, begränsa och censurera allt obekvämt, farligt eller roligt, för att ett fåtal ska slippa obehag. Mentalieten där man är så god, allvetande och klok, att man tar sig ynnesten att företräda hela grupper som man tillskriver offerrollen.

Jag reflekterande inte över att mitt strå till stacken skulle vara ett pigmentet på folkmordsgiraffen. För en podcast som frodades i myllan om de fenomen jag nämner, påverkar avsändare, nämnda och mottagare i köttlivet till den grad att jag tänker på barnen till alla berörda.

Man ska inte behöva berätta att man tar avstånd från allt uppenbart idiotiskt någon idiot gör, det är underförstått att man gör. Men för mitt eget samvetes skull, så vill jag förtydliga att jag verkligen gör. Just dessa barn har två stabila föräldrar som tillgodoser deras behov, men någon personligt engagerad som läser denna tråd är med största sannolikhet GM - skärp dig för faaaan!
Citera
2022-01-12, 20:30
Avslutad
Nils Karlsson (fd Mp) berättar om hur Glam var ett problem:

https://twitter.com/FilosofenNils/status/1481341265522442242?t=rmM1JEuXCcxQZZkLrZLbTQ&s=19

Nils är som vanligt bäst, och Haveristerna är som vanligt sänst som inte kunde förmedla detta speciellt bra fast de höll på i över två timmar. De var för upptagna med sig själva, som vanligt.
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-01-12 kl. 21:19.
Citera
2022-01-12, 22:24
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354

https://twitter.com/FilosofenNils/status/1481341265522442242?t=rmM1JEuXCcxQZZkLrZLbTQ&s=19

Nils är som vanligt bäst, och Haveristerna är som vanligt sänst som inte kunde förmedla detta speciellt bra fast de höll på i över två timmar. De var för upptagna med sig själva, som vanligt.

Exakt. AllthandlaromHaveristerna och vad just de blir utsatta för. Det som drabbar andra blir bara en parantes i deras s.k granskningar.

Det som hänt Sanna är naturligtvis trist oavsett om det handlar om ngn slags hämnd pga podden eller om det bara handlar om någon random ligist ( kanske det troligaste trots allt).

Men att göra content av det här på Twitter och Insta är jävligt osmakligt och det kan dessutom trigga den här eller andra knäppgökar. Men visst, så länge pengarna rullar in är visst allt tillåtet.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2022-01-12 kl. 22:31.
Citera
2022-01-12, 22:49
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:

Fast den första delen av hans historia berättar dom, att Glam bedömdes som ett hot av säkerhetsavdelningen osv. Det dom inte tar upp är mannen som uppenbarligen hade tänkt mörda Nils. För det har Nils själv inte gått ut med offentligt tidigare.

Möjligt att Haveristerna visste om det, iom att Henko pratade med honom, men inte ville ta med det för att Nils sa nej. Eller så visste inte dom heller.

Dessutom går det ju inte att knyta direkt till Glam. Det finns ju en stor risk att han var en bidragande faktor men mer än så blir svårt att säga.
Senast redigerad av CreepyCrawl 2022-01-12 kl. 23:04.
Citera
2022-01-12, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Exakt. AllthandlaromHaveristerna och vad just de blir utsatta för. Det som drabbar andra blir bara en parantes i deras s.k granskningar.

Det som hänt Sanna är naturligtvis trist oavsett om det handlar om ngn slags hämnd pga podden eller om det bara handlar om någon random ligist ( kanske det troligaste trots allt).

Men att göra content av det här på Twitter och Insta är jävligt osmakligt och det kan dessutom trigga den här eller andra knäppgökar. Men visst, så länge pengarna rullar in är visst allt tillåtet.

När Henko länkar den så kallar han det "Tråd om vårt senaste avslöjande". Rätt så avslöjande formulering.

Och den uppenbart störda dåren A**l använder det som hänt Sanna till att hetsa mot Loan Sundman, kallar henne för så otrevliga saker att när Henko lägger upp den tråden på Facebook så måste slutknorren censureras. Den vuxenstuderande superkonsulten A**l kanske borde gå och pissa på sin mammas grav istället för att trakassera oskyldiga kvinnor om han är så arg?

https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/status/1481325301300871170?s=20
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-01-12 kl. 22:59.
Citera
2022-01-12, 23:41
Medlem
Okej det här är en extremt lång tråd så jag undrar bara om det finns någon sammanfattning av vem tjackpundaren glam casvaluir / LS är och hur han får pengar till hyra och mat. LS ser ju ut att vara någon annans namn??
Citera
2022-01-13, 00:31
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Kan ni se den röda tråden?
Typ inte, eller vad syftar du på?
Citera
2022-01-13, 00:50
Avslutad
Citat:
... och dömts för att ha spöat upp en tjej som inte ville ha med han att göra. Varför han är arg på Haveristerna har jag inte riktigt snappat upp.

Vilket inte stämmer. Jag rekommenderar att du ber Henko om den 20 år gamla domen, där står det klart och tydligt att det är en ordningsvakt som gick mellan i ett gräl som blev misshandlad. Din äckliga jävla sopa. Kvinnan och mannen är vänner på facebook, och har träffats flera gånger efter incidenten.

Haveristerna skiter i om de felaktigt pekar ut folk för olika saker, och ber ALDRIG om ursäkt i efterhand. Aldrig.
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-01-13 kl. 00:55.
Citera
2022-01-13, 00:58
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Vilket inte stämmer. Jag rekommenderar att du ber Henko om den 20 år gamla domen, där står det klart och tydligt att det är en ordningsvakt som gick mellan i ett gräl som blev misshandlad. Din äckliga jävla sopa. Kvinnan och mannen är vänner på facebook, och har träffats flera gånger efter incidenten.

Haveristerna skiter i om de felaktigt pekar ut folk för olika saker, och ber ALDRIG om ursäkt i efterhand. Aldrig.
Henko bad ju ändå om ursäkt efter avsnittet där han hånande pratade om att M*xida M*rak led av ätstörningar.
Citera
2022-01-13, 01:02
Avslutad
Citat:

Exakt vad Haveristerna utsatts för kan de bara själva svara för men hittills har väl Axel fått flera hembesök där man vandaliserat hans dörr och kastat in en sten genom hans ruta. Sen såklart alla förtal om att han skulle ha våldtagit en tjej.

Looks like rape to me:
https://imgur.com/a/8weFF6H

"Jag mådde inte bra av att du sa till mig att göra det jag sen gjorde. Du var ganska full, så jag vet inte hur mycket du minss. Men du höll mig i håret och även över halsen. Jag kände mig fysiskt underlägsen och jag sa inte ifrån."

Lycka till att komma undan oaktsam våldtäkt om det nånsin skulle prövas i domstol.

Axel har temperamentsproblem, speciellt när han dricker kan han börja skrika för full hals. Han är dömd för Olaga Hot, och har fått sitt gamla konto på twitter avstängt pga det hotet.
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-01-13 kl. 01:09.
Citera
2022-01-13, 01:06
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Det efterfrågas en sammanfattning av vilka som varit efter Haveristerna från flera användare. Jag skriver en egen post så det inte blir tal om något 1.06 vilket börjar bli allt svårare att undvika.

Först och främst handlar det om "Dörris", "Tjackpundaren" eller M**n*s F*rn*tr*m som han egentligen heter. Han tas upp i avsnittet: Om "Oidipus", världens sämsta människa. En före detta dörrvakt som blev av med sitt frilansuppdrag hos Acta publica och Martin Fredriksson efter att han missbrukat sitt förtroende. Har hotat att spöa Axel och Henrik i två år. Oklart varför men initialt verkar han ha försökt att hämnas att Myra slutade. Sen har det bara gått stadigt utför. Både med Dörris övriga karriär som dörrvakt, psykiska hälsa och narkomani.

Efter det har vi "torsken" eller Pe**e* Ti**ika*nen. En kille som berättat omfattande hur han köper sex och dömts för att ha spöat upp en tjej som inte ville ha med han att göra. Varför han är arg på Haveristerna har jag inte riktigt snappat upp.

Sen har vi Jonas Hållén. Han är arg för att han blev förnedrad av Axel när Jonas trodde att han kunde läxa upp Axel över en pizza. Det visade sig att han mest var ett typisk gubbe som kan en hel del om världen men som inte lyckats fullborda en tanke de senaste 40 åren.

Vidare finns det en kille som heter P*nt*s D*hlb**g. Dömd för en massa vansinnesdåd i form av misshandlar och fått kontaktförbud för att han pga sitt missbruk inte kunde låta bli att kontakta en kvinna som inte ville ha med pundarn att göra. Väldigt oklart varför han hatar Haveristerna men han verkar känna Dörris. Säkert knarkpolare.

Sen har vi Loan Sundman och Andreas Wirsen som hängt med det här gänget. Spridit deras bilder, hängt i deras grupper och hyllat deras förföljelse. De är de där påhejjarna som aldrig själva vågar göra något konkret.

Sist men inte minst har vi P*te* Wi*de*o. Huvudpersonen för deras senaste avsnitt. En man som hakat på konflikter i olika former under många år. En person som trott sig vara en mästerskurk som var omöjlig att hitta men som bokstavligen blev fistad av sig själv när han var dum nog att börja mejla Martin Fredriksson.

Det fanns tidigare en våldtäktsman som höll låda kring Haveristerna men det verkar mer ha varit en one man show, eller women idag. Den personen heter Na*m* Fr*an*en. Dömd till kontaktförbud mot sitt ex och barn för några år sedan.

Kan ni se den röda tråden?

Exakt vad Haveristerna utsatts för kan de bara själva svara för men hittills har väl Axel fått flera hembesök där man vandaliserat hans dörr och kastat in en sten genom hans ruta. Sen såklart alla förtal om att han skulle ha våldtagit en tjej. Henrik har fått hotbrev, socanmälningar och ett försök till hembesök från Dörris, dörris pundarpolare från Tranås och Hållén. Men istället greps de på tågstationen och det hela blev en avslagen tillställning. Sanna har fått sin bil vandaliserad och socanmälningar mot sig även hon. Det här är nog bara ett axplock av all skit de fått utstå.

Loan Sundman var inte hon med i rresearchgruppen och är ansvarig utgivare för Garm?
Citera
2022-01-13, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Loan Sundman var inte hon med i rresearchgruppen och är ansvarig utgivare för Garm?

Ja, och all smutskastning är pga att Henko känner sig oförrättad*, sen har A**l hakat på. Hon har visserligen nån vän som T. Verdun, och tror det var nån SD-gubbe också, men är inte det minsta ok med nazism. Denna Glam är hon inte vän med alls.

* https://samnytt.se/irm-profil-till-loan-sundman-hall-kaften-din-dumma-fan/
(Ja, jag vet, Samhällsnytt är dynga, men de länkar till tweeten)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in