Citat:
Ursprungligen postat av
Styrkelyftare
Nu kan jag bara tala fr mig sjlv. Sjlvklart frstr jag att folk har preferenser och det r varken konstigt eller ngot som ndvndigtvis behver vara dligt. Men nr en tjej gr det uppenbart att vissa hrfrger/gonfrger/nationaliteter inte r nskvrda fr henne kan jag definitivt ilskna till och vlja att blockera henne.
Dremot kan jag tycka att det r ok om hon skriver ngot i stil med att hon fredrar vltrnade killar framfr verviktiga d i princip alla har mjlighet att bli vltrnade om dom skulle brja trna och se ver sin diet.
I vrigt tvivlar jag inte en sekund p att mnga killar kan bli aggressiva och klngiga nr dom inte fr det svaret dom nskar sig, vilket givetvis r skamligt. P den fronten har vi killar som grupp en hel del att jobba p. Samtidigt kanske man kan uppmuntra er tjejer att vara lite mer tydliga i era svar och kanske vga skriva/hra av er till killar ni verkligen finner intressanta?
Det kan vi alla bara gra, utg och tala fr oss sjlva. Det som r intressant jmfrt med att bara generalisera som ofta grs.
Jag kan till viss del frst dig och din knsla, men samtidigt inte. Men, jag tycker det r bttre att sga vad man nskar i stllet fr vad man inte nskar, men gissar att en del gjort det men blir "verkrda" s brjar skriva vad som gr bort i stllet?
ena sidan vill jag att man ska kunna vara tydlig med vad man faktiskt vill ha, utan att ngon knner sig exkluderad men andra sidan frstr jag om man knner sig exkluderad d man rkar vara "fel".
Annat lge fr mig sklart, men jag vlkomnar mn som trs krva det dom vill ha, och rata det dom inte vill ha, fr d vet jag om jag passar honom eller inte direkt. Mera jobbigt om han inte vill ha med en tjockis att gra d vi pratat i flera veckor, bttre att bli nobbad innan kontakt d.
Jo, men mnga mn retar sig p det ocks, s frgan r om vi fr krva det vi vill eller om vi ska lta bli? Fr mig r s, att om jag inte fr den typ av man jag vill ha s str jag hellre ver, jag prutar inte och vill inte att en man ska gra det heller.
Hller med om att kvinnor som grupp oftare sjlva kunde ta kontakt, frsker pverka dom jag kan genom att bertta att det kan bli s mycket bttre n att knna sig jagad.
Och, stnger man av s att killar inte kan skriva till en, s fr man lugn och ro fr att sjlv botanisera och ta kontakt och se om msesidigt intresse finns hos den man finner intressant.
Allt hnger ihop, och den skeva knsfrdelningen rr nog fr mycket om n inte allt. Och vrt att tnka p, alla r inte lika ens inom det egna knet s det krvs ofta fingertoppsknsla fr att inte trampa p en mina. Och, bara fr sakens skull, inte alla mn svarar p mail heller, ven om kvinnor skert r lngt mycket smre men mrks skillnad p olika generationer ocks. Yngre r smre verlag n ldre men r vl inte van kontakt irl s vet inte vad som frvntas?
Ngra mn jag tagit kontakt med har ltit bli att svara, och d jag skickat ett frsynt mail efter en vecka eller tv s har jag lite surt ftt hra att han minsann bara svarar om han r intresserad...
S det r inte ltt ven om vi kvinnor har ett till synes aldrig sinande smrgsbord, men d hyfs och frnuft inte alltid rder s r det efter gallring inte fullt s mnga mn kvar att mumsa p, fr ven om jag r intresserad av en man r det inte skert att det r msesidigt och s ska det vara fr att vara bra.