2023-08-19, 21:13
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Blockar friskt p alla forum fr att man antingen vet i frvg att kvinnan aldrig kommer svara eller att man inte tnder p henne. De flesta r ju faktiskt hopplsa med massa efterblivna krav. Eller s har man skrivit till krringen och inte ftt svar. Finns ingen anledning att titta p sna fittor en gng till. Fr jag inte svar samma dag s kan hon dra t helvete.

Ja det r ju ocks ett stt.
Har du tnkt p hur ditt stt att blockera kan gra s att nnu frre kvinnor finns p liknande sidor om ett tag? Nog mnga blockeringar kan leda till smre lycka fr den det berr och till slut lmnar dom den sida dr dom fr mnga blockeringar och s fr mnnen nnu mera sllan svar pga frre kvinnor?

Jag r ju en sn som fredrar att sjlv leta upp den man jag finner intressant, men svarar nd p samtliga vettiga mail jag fr. S utifrn hur jag gr s tycker jag det knns lite surt att bli blockad utan att gjort mnnen i frga ngonting. Och det kan gra att andra fr en felaktig bild av mig, att dom som inte finner min profil intressant blockar mig gr att det inte ser bra ut fr andra trots att jag inte gjort ngon ngonting utan bara sjlv vill leta i lugn och ro.
Citera
2023-08-19, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Ja det r ju ocks ett stt.
Har du tnkt p hur ditt stt att blockera kan gra s att nnu frre kvinnor finns p liknande sidor om ett tag? Nog mnga blockeringar kan leda till smre lycka fr den det berr och till slut lmnar dom den sida dr dom fr mnga blockeringar och s fr mnnen nnu mera sllan svar pga frre kvinnor?

Jag r ju en sn som fredrar att sjlv leta upp den man jag finner intressant, men svarar nd p samtliga vettiga mail jag fr. S utifrn hur jag gr s tycker jag det knns lite surt att bli blockad utan att gjort mnnen i frga ngonting. Och det kan gra att andra fr en felaktig bild av mig, att dom som inte finner min profil intressant blockar mig gr att det inte ser bra ut fr andra trots att jag inte gjort ngon ngonting utan bara sjlv vill leta i lugn och ro.
Ser ditt svar som helt betydelselst. Att blockeringar skulle leda till att frre kvinnor blir medlemmar tror jag inte p. Kan du frklara varfr det alltid varit typ 3% kvinnor p bodycontact? Hittar de inte dit? Varfr hittar i s fall mnnen dit?

Du borde prova att vara kille p den sidan eller en dejtingsida verhuvudtaget och uppleva hur hopplst passiva krringar r. Man kan ltt skriva 200 meddelanden och f p sin hjd 3 beskare. Finns inget tlamod kvar, minsta lite fel s blockerar jag. Om hon r online och inte svarat p 30 min lika med block. Hon r en vuxen krring, vill hon inte svara och ses samma dag eller dagen efter s blockerar jag ocks. Sjlv tycker jag att det r synd att man inte kan blockera fler n 500.
Citera
2023-08-19, 21:25
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Skulle vilja sga att det i stort kan tnkas vara samma typ av mnniskor som dejtar p andra stllen, men att man tycker att sex r en viktig del i livet, s vare sig man sker bara sexkontakter eller sitt livs krlek s vill man veta att man r p liknande niv vad gller sex.

Skulle kunna vara s att dom som blockat mig inte tycker sig vara dom jag sker, men kan nog lika grna vara att dom tycker att min profil inte var tilltalande och vill undvika att se den igen. Men, p min profil ser det mindre bra ut d det syns fr andra hur mnga som blockerat mig, det kan ge vibbar om att jag ofredar andra medlemmar eller har ett vldigt otrevligt beteende.

Lser ibland i mns profiler att dom blir bekymrade ver att kvinnor blockar dom s fort dom skickat ett meddelande, och snt frekommer svitt jag vet pga olika orsaker. Men att blocka redan innan man ens frskt ta kontakt knns lite hrt tycker jag nd.
Frstr d att du blockar om du inte passar in i deras mall och tycker att dom r trngsynta. Kanske en del p BC gr likadant, men jag tycker att det r lite fegt d det finns andra stt att visa sitt ointresse men beror p hur sidan eller appen fungerar sklart.

Ifall man gr ut p krogen s gr i alla fall inte jag fram till alla mn jag inte vill prata med och ger dom en smll p kften, jag lter bara bli dom jag inte vill ha att gra med och gnar mig t dom jag finner intressanta i stllet. Men vi tycker och tnker olika, det mrks p sidor fr kontakt av olika slag.

Jag hller definitivt med dig om att det r hrt att blockera ngon, framfr allt nr man inte har skrivit med personen eller nr personen inte betett sig illa. Men det r tyvrr en av mnga baksidor med att dejta p ntet och ngot som man helt enkelt fr lra sig att leva med om man ger sig in i "leken".

Jag r tmligen vertygad om att vi som ntdejtar oundvikligen kommer bli blockerade av ngon vid ngot tillflle. Och inte fr att jag tror att detta muntrar upp dig p ngot stt, men min hgst amatrmssiga gissning r att ni tjejer/kvinnor blockerar i betydligt hgre utstrckning n oss killar/mn. Det betyder fljaktligen att jag lper strre risk att "drabbas" av en blockering n dig enbart p grund av mitt kn.

Det om ngot knns orttvist.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-08-19 kl. 21:31.
Citera
2023-08-19, 21:30
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ser ditt svar som helt betydelselst. Att blockeringar skulle leda till att frre kvinnor blir medlemmar tror jag inte p. Kan du frklara varfr det alltid varit typ 3% kvinnor p bodycontact? Hittar de inte dit? Varfr hittar i s fall mnnen dit?

Du borde prova att vara kille p den sidan eller en dejtingsida verhuvudtaget och uppleva hur hopplst passiva krringar r. Man kan ltt skriva 200 meddelanden och f p sin hjd 3 beskare. Finns inget tlamod kvar, minsta lite fel s blockerar jag. Om hon r online och inte svarat p 30 min lika med block. Hon r en vuxen krring, vill hon inte svara och ses samma dag eller dagen efter s blockerar jag ocks. Sjlv tycker jag att det r synd att man inte kan blockera fler n 500.

Enligt BC sjlva r det cirka 7% tjejprofiler och inte 3%, men vad som r sant vet jag inte.
D forumet fungerade s lste jag frn flera kvinnor att dom trttnat p att bli anmlda s att deras skrivrttigheter drogs in, och blev less p att hela tiden gra nya profiler som sen blev anmlda igen fr att mnnen som skrev till dom inte fick det svar dom ville.

Om en kvinna fr mnga blockeringar p sin profil r det inte lngskt att tro att hon gr ett nytt konto som ocks fr en massa blockeringar av mn som inte kan ta ett uteblivet svar/nekande svar, och vart tror du dom kvinnorna tar vgen nr dom trttnar p det beteendet? Vid en viss grns lr dom vlja en annan sida och s blir det frre kvinnor kvar p BC. Idag r det 7 eller 7,1 % tjejprofiler, fr ett halvr sen eller ett r sen var det 7,5% s det ndras ju en aning i alla fall. Mjligen att det blivit flera par men det har jag inte tittat p.

Jag vet att det r en dryg uppfrsbacke som man p sidor liknande BC, men att mn blockar utan rimlig orsak gr ju inte att mnnen fr ngon mindre uppfrsbacke vad jag kan se?
Man kan vara online men faktiskt redan prata/chatta med ngon, ska man slppa det fr att det kommer ett nytt mail?
I s fall fr man ju aldrig lugn och ro fr att svara dom man sjlv finner intressanta utan r upptagen med oavlnat arbete att svara p mail man inte bett om, och som singeltjej kan det bli rtt mnga mail om man tillhr dom som r populra.

Jag brukar inte vilja ha med profiler att gra som har blockat mnga, fr det skulle kunna tyda p att dr finns ngot personlighetsdrag som inte r nskvrt vid sexuella kontakter.
S fr din egen skull kan det kanske lna sig att inte blocka s snabbt utan hellre lgga en "ignorera", d visar du din stndpunkt men utan att kanske sitta utan sjlv.
Citera
2023-08-19, 21:36
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag hller definitivt med dig om att det r hrt att blockera ngon, framfr allt nr man inte har skrivit med personen eller nr personen inte betett sig illa. Men det r tyvrr en av mnga baksidor med att dejta p ntet och ngot som man helt enkelt fr lra sig att leva med om man ger sig in i "leken".

Jag r tmligen vertygad om att vi som ntdejtar oundvikligen kommer bli blockerade av ngon vid ngot tillflle. Och inte fr att jag tror att detta muntrar upp dig p ngot stt, men min hgst amatrmssiga gissning r att ni tjejer/kvinnor blockerar i betydligt hgre utstrckning n oss killar/mn.

Jo, jag har frsttt det och insett att man inte kan komma ifrn det d det r s olika mnniskor p sidor fr kontakt. Som du sger s knns det lite surt nd d man inte gjort ngot alls, utan bara innehar en profil dr man r rlig och tydlig med vem man r och vad man sker. Men det kanske sticker i gonen p en del att det finns dom som r tydliga och raka?

S r det sklart, om n det himla trkigt att blocka utan rimlig orsak. Kvinnor som grupp kanske gr det, jag vet inte, men jag blockar bara om han beter sig fult och inte respekterar mitt "tack men nej tack".
Att kvinnor blockar p just BC, kan vara fr att dom provat att svara vnligt men nekande vid icke intressen. Mannen fortstter tjata och fr han inget ja s kan det g ver till att kalla kvinnan fr allskns fula och nedsttande saker.
En kvinna kan inte alltid vet om det r en sn styggelse hon har att gra med eller en normal man, s mnga kvinnor tar det skra fr det oskra och blockar redan vid frsta mailet fr att skydda sig frn okvdesord och ibland hotfulla saker. Det kan dom vettiga mnnen tacka dom ovettiga mnnen fr...
Citera
2023-08-19, 21:37
Bannlyst
Citat:
Enligt BC sjlva r det cirka 7% tjejprofiler och inte 3%, men vad som r sant vet jag inte.
D forumet fungerade s lste jag frn flera kvinnor att dom trttnat p att bli anmlda s att deras skrivrttigheter drogs in, och blev less p att hela tiden gra nya profiler som sen blev anmlda igen fr att mnnen som skrev till dom inte fick det svar dom ville.

Om en kvinna fr mnga blockeringar p sin profil r det inte lngskt att tro att hon gr ett nytt konto som ocks fr en massa blockeringar av mn som inte kan ta ett uteblivet svar/nekande svar, och vart tror du dom kvinnorna tar vgen nr dom trttnar p det beteendet? Vid en viss grns lr dom vlja en annan sida och s blir det frre kvinnor kvar p BC. Idag r det 7 eller 7,1 % tjejprofiler, fr ett halvr sen eller ett r sen var det 7,5% s det ndras ju en aning i alla fall. Mjligen att det blivit flera par men det har jag inte tittat p.

Jag vet att det r en dryg uppfrsbacke som man p sidor liknande BC, men att mn blockar utan rimlig orsak gr ju inte att mnnen fr ngon mindre uppfrsbacke vad jag kan se?
Man kan vara online men faktiskt redan prata/chatta med ngon, ska man slppa det fr att det kommer ett nytt mail?
I s fall fr man ju aldrig lugn och ro fr att svara dom man sjlv finner intressanta utan r upptagen med oavlnat arbete att svara p mail man inte bett om, och som singeltjej kan det bli rtt mnga mail om man tillhr dom som r populra.

Jag brukar inte vilja ha med profiler att gra som har blockat mnga, fr det skulle kunna tyda p att dr finns ngot personlighetsdrag som inte r nskvrt vid sexuella kontakter.
S fr din egen skull kan det kanske lna sig att inte blocka s snabbt utan hellre lgga en "ignorera", d visar du din stndpunkt men utan att kanske sitta utan sjlv.
Det r mnga kvinnor som resonerar lika konstigt som du. Varfr vill du se profiler som du inte r intresserad av?
Jag vet en profil som finns i sthlm, minns inte vad hon heter, som skrev ett dagboksinlgg om det och strde sig av att bli blockerad men hade samtidigt inget intresse fr dem.
Sitt inte bara och sg att det r en uppfrsbacke. Det r mycket vrre n en uppfrsbacke och d har jag knullat med tio eller elva kvinnor drifrn p tta r.
Det suger att frska f kontakt med kvinnor och krogen r smst.
Citera
2023-08-19, 21:59
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Jo, jag har frsttt det och insett att man inte kan komma ifrn det d det r s olika mnniskor p sidor fr kontakt. Som du sger s knns det lite surt nd d man inte gjort ngot alls, utan bara innehar en profil dr man r rlig och tydlig med vem man r och vad man sker. Men det kanske sticker i gonen p en del att det finns dom som r tydliga och raka?

S r det sklart, om n det himla trkigt att blocka utan rimlig orsak. Kvinnor som grupp kanske gr det, jag vet inte, men jag blockar bara om han beter sig fult och inte respekterar mitt "tack men nej tack".
Att kvinnor blockar p just BC, kan vara fr att dom provat att svara vnligt men nekande vid icke intressen. Mannen fortstter tjata och fr han inget ja s kan det g ver till att kalla kvinnan fr allskns fula och nedsttande saker.
En kvinna kan inte alltid vet om det r en sn styggelse hon har att gra med eller en normal man, s mnga kvinnor tar det skra fr det oskra och blockar redan vid frsta mailet fr att skydda sig frn okvdesord och ibland hotfulla saker. Det kan dom vettiga mnnen tacka dom ovettiga mnnen fr...

Nu kan jag bara tala fr mig sjlv. Sjlvklart frstr jag att folk har preferenser och det r varken konstigt eller ngot som ndvndigtvis behver vara dligt. Men nr en tjej gr det uppenbart att vissa hrfrger/gonfrger/nationaliteter inte r nskvrda fr henne kan jag definitivt ilskna till och vlja att blockera henne.

Dremot kan jag tycka att det r ok om hon skriver ngot i stil med att hon fredrar vltrnade killar framfr verviktiga d i princip alla har mjlighet att bli vltrnade om dom skulle brja trna och se ver sin diet.

I vrigt tvivlar jag inte en sekund p att mnga killar kan bli aggressiva och klngiga nr dom inte fr det svaret dom nskar sig, vilket givetvis r skamligt. P den fronten har vi killar som grupp en hel del att jobba p. Samtidigt kan man kanske uppmuntra er tjejer till att vga skriva/hra av er till killar ni verkligen finner intressanta?

Jag tror att mnga av problemen skulle frsvinna om bde killar och tjejer som hnger p ntbaserade kontaktsidor kunde rannsaka sig sjlva.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-08-19 kl. 22:05.
Citera
2023-08-19, 22:02
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Det r mnga kvinnor som resonerar lika konstigt som du. Varfr vill du se profiler som du inte r intresserad av?
Jag vet en profil som finns i sthlm, minns inte vad hon heter, som skrev ett dagboksinlgg om det och strde sig av att bli blockerad men hade samtidigt inget intresse fr dem.
Sitt inte bara och sg att det r en uppfrsbacke. Det r mycket vrre n en uppfrsbacke och d har jag knullat med tio eller elva kvinnor drifrn p tta r.
Det suger att frska f kontakt med kvinnor och krogen r smst.

Jag tittar inte p profiler jag inte r intresserad av, jag lgger en "ignorera" p dom jag inte finner intressant och d ser jag det innan jag besker profilen. Kan ven ltt gallra bort ignorerade d jag kollar p inloggade i mitt ln och d behver jag inte heller titta p ointressanta profiler igen, pltt-ltt.

Fast jag vet ju inte ifall jag hade haft intresse av dom som blockat mig, d jag inte varit p deras profiler ens. Dom har sett min och blockat rakt av s jag vet ju inte exakt vilken som blockat mig och varfr. Om man startar ett nytt konto, inte kollar p ngra profiler och nd blir blockad s knns det lite skumt.

Inte helt ovanligt att mn sger sig uppleva det s. Om jag lter bli att tycka till om blockeringar lr ju inte gra att du fr kontakt med ngra flera kvinnor?
Och hur en man upplever det r hgst individuellt, vissa fr fler kvinnor n dom mktar med och vissa fr ingen alls, du har ju hittat ngra genom ren i alla fall d.

Allmnt, om mn som grupp vill ka kvinnors svarsfrekvens, s behver kvinnor veta att dom inte blir kallade fula saker fr att vilja svara och fr att komma dit mste mn som grupp respektera ett nej. Och, det bygger ven p att mn bara tar kontakt d dom matchar exakt det kvinnor sker och inte chansar, fr sna mail tenderar kvinnor att nonchalera och trttna p.
Om det r det femte mailet fr dagen d en man frsker vertala kvinnan om att hon minsann gillar det han har att erbjuda, s frstr jag att kvinnor blir less och till slut inte orkar svara alls. D verkar en block p dom mnnen vara det bsta.
Citera
2023-08-19, 22:16
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Nu kan jag bara tala fr mig sjlv. Sjlvklart frstr jag att folk har preferenser och det r varken konstigt eller ngot som ndvndigtvis behver vara dligt. Men nr en tjej gr det uppenbart att vissa hrfrger/gonfrger/nationaliteter inte r nskvrda fr henne kan jag definitivt ilskna till och vlja att blockera henne.

Dremot kan jag tycka att det r ok om hon skriver ngot i stil med att hon fredrar vltrnade killar framfr verviktiga d i princip alla har mjlighet att bli vltrnade om dom skulle brja trna och se ver sin diet.

I vrigt tvivlar jag inte en sekund p att mnga killar kan bli aggressiva och klngiga nr dom inte fr det svaret dom nskar sig, vilket givetvis r skamligt. P den fronten har vi killar som grupp en hel del att jobba p. Samtidigt kanske man kan uppmuntra er tjejer att vara lite mer tydliga i era svar och kanske vga skriva/hra av er till killar ni verkligen finner intressanta?

Det kan vi alla bara gra, utg och tala fr oss sjlva. Det som r intressant jmfrt med att bara generalisera som ofta grs.
Jag kan till viss del frst dig och din knsla, men samtidigt inte. Men, jag tycker det r bttre att sga vad man nskar i stllet fr vad man inte nskar, men gissar att en del gjort det men blir "verkrda" s brjar skriva vad som gr bort i stllet?
ena sidan vill jag att man ska kunna vara tydlig med vad man faktiskt vill ha, utan att ngon knner sig exkluderad men andra sidan frstr jag om man knner sig exkluderad d man rkar vara "fel".
Annat lge fr mig sklart, men jag vlkomnar mn som trs krva det dom vill ha, och rata det dom inte vill ha, fr d vet jag om jag passar honom eller inte direkt. Mera jobbigt om han inte vill ha med en tjockis att gra d vi pratat i flera veckor, bttre att bli nobbad innan kontakt d.

Jo, men mnga mn retar sig p det ocks, s frgan r om vi fr krva det vi vill eller om vi ska lta bli? Fr mig r s, att om jag inte fr den typ av man jag vill ha s str jag hellre ver, jag prutar inte och vill inte att en man ska gra det heller.

Hller med om att kvinnor som grupp oftare sjlva kunde ta kontakt, frsker pverka dom jag kan genom att bertta att det kan bli s mycket bttre n att knna sig jagad.
Och, stnger man av s att killar inte kan skriva till en, s fr man lugn och ro fr att sjlv botanisera och ta kontakt och se om msesidigt intresse finns hos den man finner intressant.

Allt hnger ihop, och den skeva knsfrdelningen rr nog fr mycket om n inte allt. Och vrt att tnka p, alla r inte lika ens inom det egna knet s det krvs ofta fingertoppsknsla fr att inte trampa p en mina. Och, bara fr sakens skull, inte alla mn svarar p mail heller, ven om kvinnor skert r lngt mycket smre men mrks skillnad p olika generationer ocks. Yngre r smre verlag n ldre men r vl inte van kontakt irl s vet inte vad som frvntas?
Ngra mn jag tagit kontakt med har ltit bli att svara, och d jag skickat ett frsynt mail efter en vecka eller tv s har jag lite surt ftt hra att han minsann bara svarar om han r intresserad...
S det r inte ltt ven om vi kvinnor har ett till synes aldrig sinande smrgsbord, men d hyfs och frnuft inte alltid rder s r det efter gallring inte fullt s mnga mn kvar att mumsa p, fr ven om jag r intresserad av en man r det inte skert att det r msesidigt och s ska det vara fr att vara bra.
Citera
2023-08-20, 06:39
Bannlyst
Citat:
Jag tittar inte p profiler jag inte r intresserad av, jag lgger en "ignorera" p dom jag inte finner intressant och d ser jag det innan jag besker profilen. Kan ven ltt gallra bort ignorerade d jag kollar p inloggade i mitt ln och d behver jag inte heller titta p ointressanta profiler igen, pltt-ltt.
Aha du lgger en ignorera och de lgger en block. Vad r problemet?

Citat:
Fast jag vet ju inte ifall jag hade haft intresse av dom som blockat mig, d jag inte varit p deras profiler ens. Dom har sett min och blockat rakt av s jag vet ju inte exakt vilken som blockat mig och varfr. Om man startar ett nytt konto, inte kollar p ngra profiler och nd blir blockad s knns det lite skumt.
Fast uppenbarligen r du ointresserad eftersom du inte beskt dem. r du inte aktiv nr du loggar in?

Citat:
Inte helt ovanligt att mn sger sig uppleva det s. Om jag lter bli att tycka till om blockeringar lr ju inte gra att du fr kontakt med ngra flera kvinnor?
Och hur en man upplever det r hgst individuellt, vissa fr fler kvinnor n dom mktar med och vissa fr ingen alls, du har ju hittat ngra genom ren i alla fall d.
Nej men man kan slla bort ointressanta fortare.
Citat:
Allmnt, om mn som grupp vill ka kvinnors svarsfrekvens, s behver kvinnor veta att dom inte blir kallade fula saker fr att vilja svara och fr att komma dit mste mn som grupp respektera ett nej.

Frsk inte din fuling. Mn ska inte ansvara fr att ni krringar r vrdelsa p att svara. Ska mn ansvara fr att du r ointressant?
Och vad d, ska mannen skriva p sin profilsida att han inte kallar kvinnan fr fula saker fr att krringen ska veta det? Lter inte normalt.
Ni krringar respekterar inte heller ett nej och blir sura och blockerar nr det passar er. Om du ska tala om mn som grupp s ska jag sga till dig vad andra krringar gr ochb du ska ansvara fr deras beteende.

Citat:
Och, det bygger ven p att mn bara tar kontakt d dom matchar exakt det kvinnor sker och inte chansar, fr sna mail tenderar kvinnor att nonchalera och trttna p.
Om det r det femte mailet fr dagen d en man frsker vertala kvinnan om att hon minsann gillar det han har att erbjuda, s frstr jag att kvinnor blir less och till slut inte orkar svara alls. D verkar en block p dom mnnen vara det bsta.

Det r s f kvinnor p sna sidor att jag frstr att mn skriver ett, tv, eller tre meddelanden fr att kolla om krringen har sett det. Skadar ju inte dig s mycket. I vrsta fall blir man blockad, gud vad jobbigt....
Citera
2023-08-20, 12:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Blir ett eget svar d jag har problem med citeringen.

Anser att en ignorera inte r lika mycket "kftsmll" som block, och den som r ignorerad och ser vem som gjort det, s mera schysst enligt mitt tycke.
Problemet enligt mig, r att jag frsker bete mig schysst men fr inte samma beteende tillbaka?

Om jag nyss reggat profilen och finslipar p den, s har jag inte hunnit beska ngra profiler n. Och ngra blockar kom d jag hll p med det, s hade inte hunnit kolla ngon profil och d kan heller inget ointresse finnas. S snart profilen r klar s kollar jag runt sklart

Jo, sklart kan man slla bort dom man inte finner intressanta genom att blocka. Tycker bara det r lite trkigt om man inte gjort ngot fel utan bara inte intresserar en viss profil.

N, mn ansvarar inte fr att vissa kvinnor lter bli att svara. Men, vissa mns beteende r orsaken till att vissa kvinnor inte vill svara, s hur ska man se p det d?
Fr en del kvinnor s kan det vara bra att f den infon, fr d kanske dom trs svara "tack men nej tack" utan att vara rdd fr en massa fula nedsttande ord, i stllet fr att bara blocka? Block i dom fallen kommer av att dom trttnat p att vara en soptunna s fort en man inte klarar av ett avvisande.
Jag respekterar ett nej d jag sjlv vill f mitt nej respekterat, och har aldrig blockat fr att jag ftt ett nej. Och dom mn som respekterar kvinnans svar br inte f en block, men ifall samma kvinna ftt hra hur fet och ful hon r tskilliga gnger, hur ska hon veta att hon kan neka mannen utan att bli utsklld? Inte en ltt nt att kncka, och var och en ansvarar fr sitt eget beteende, men vissa beteenden r orsak till andras beteende, det fr fljder nr ett ftal inte respekterar andra mnniskor.

Just p BC s ser man att mailet ppnat/lst, s varfr skriva flera gnger till d? Okej att kolla en gng fr att se ifall det blev ngon miss, men fr man inte heller d svar s freligger sannolikt inte intresse.

Jag har avbjt mail men det kommer nd, och dr frgas det efter den info som finns i min profil. Hur mycket tid ska jag lgga p att svara p det mannen kunnat lsa sig till innan han tog beslutet att skriva till mig?
Jag r full kapabel att ta kontakt nr jag knner nyfikenhet fr en profil, s vill inte lgga en massa tid p svar till dom som inte ens kan lsa innantill. Men vill heller inte ha en massa blockar d det kan indikera att jag skulle vara knpp och det frsmrar fr mig, s n hur jag gr s gr jag fel enligt ngon...
Funderar p att skriva i min profil att jag inte svarar p mail alls, och om ngon nd skriver till mig s fr dom skylla sig sjlva om dom inte r lskunniga...
Citera
2023-08-21, 10:31
Medlem
borgir82s avatar
Som singelkille kmpar du i konstant motvind p BC och blir drfr nstan verlycklig nr du fr ett nytt mail i inkorgen typ. Medans singeltjejer och par har ca 600-800 olsta mail i sina inkorgar..ungefr s ser frdelningen ut. Drfr ser man ju till att ta varje tillflle som ges.

Dom trffar jag har ftt till har mestadels varit med par som sker extrakille eller s blir jag inbjuden till gb/swingerstrffar p hotell. Ngra enstaka gnger har jag trffat singeltjejer.

Som forum r BC vldigt illa sktt och deras server kraschar ofta. Det r mer regel n undantag numera.
Senast redigerad av borgir82 2023-08-21 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in