2023-06-14, 11:13
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hemligg r trevligare, men vi har upplevt att det r knepigare att knyta kontakter dr. Det fungerar bttre p BC (men i gengld fr man, ven som par, sortera hrt).

r man minsta intresserad av att hlla sina personliga uppgifter hemliga r det Hemligg som gller ocks d Bodycontact frefaller sakna de mest rudimentra skerhetstgrder (inklusive total avsaknad av GDPR-policy och mjlighet att ens n dem). Hemligg r serisa, men det r inte vad jag skulle vilja kalla Bodycontact. Driftskerheten r dessutom hgre p Hemligg. Nr Bodycontact gr ned s kan felet best i dagar och funktioner kan falla ifrn i veckor...

Hller med, och tycker det r synd att BC tappat lite av sitt forna sting. Var inte dr d dom hade sina glansdagar men har frsttt att sidan varit riktigt bra och omtyckt.
Citera
2023-06-14, 12:33
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Hller med, och tycker det r synd att BC tappat lite av sitt forna sting. Var inte dr d dom hade sina glansdagar men har frsttt att sidan varit riktigt bra och omtyckt.
Ja, nr den kom var den ju helt outstanding, men det var ju lnge sedan.
Citera
2023-06-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Fr den har funnits vlidigt lnge, tyvrr blivit smre med tiden d det r samma kvinnor och vldigt f nya som tillkommer

Dom sidor som finns fr sexmten som r vrda att lgga tid p om du sker ligg, enligt mig

BC
DS
HL
Tinder
Badoo
Feeld ( mobil app )

Vad r HL?
Citera
2023-06-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
S, jag skapade ett konto dr igr, gjorde min lilla profil, inget speciellt. Ville bara kolla hur det r p en sn hr sida... Man ska d vlja sin lggning, och ven fast jag satte dit hetero, s har det en tendens att trilla in en hel del PMs frn homokillar som vill ha lite kul, det r ju nstan lskigt... frstr hur ni tjejer har det... ven par som vill att jag ska hlsa p, inte i samma utstrckning d... trs inte svara.

Ngon annan som varit med om ngot speciellt dr?
Kvinnorna p sidan, tminstonde de frn Skne, r helt brnda i skallen, har kilometerlnga kravlistor de ej uppfyller sjlva samt aldrig svarar p meddelanden.

Det r enbart bgar, gubbar och transor som glor p ens sida och skickar meddelanden om avsugningar och knull.
Citera
2023-06-20, 12:49
Medlem
Findusofelixs avatar
Skulle vilja lgga till ngra av mina egna erfarenheter, men ven vad jag har hrt frn en hel del andra kvinnor som r p BC och liknande sidor. Bara fr att visa att mn och kvinnor ibland, eller till och med ofta inte har samma tnk kring hur och vem man sker, och vilken taktik som kan vara mest gynnsam.

En hel del mn menar att d det r en sida fr sexkontakter ska man som kvinna tla att f en kukbild upptryckt under nsan d man kollar mannens profil. Helt okej att mannen lgger ut kukbild om det r vad han tycker r rtt och att den visar hans rtta jag. Men, lngt ifrn alla kvinnor tilltalas av det i en profil nr det r en man som man inte har ngon koppling till, medans en del kvinnor har som krav att f se en kukbild.
Detta sger mig, att man kan inte "gardera" sig genom att ha bde kukbild och icke kukbild, s har man det fr man vara beredd p att bli bortsllad av dom som inte vill se en kukbild utan att bli upprrd ver det. Jag tycker att bara fr att man sker sex s vill man inte se kukar s fort man kollar en profil, och jag har lika rtt till min sikt som en man som tycker tvrtom. Hr fr var och en gra det som r rtt fr en sjlv, och helt sonika ta det resultat som blir av det p gott och ont. Har man blandade bilder s riskerar man att slla bort dom som inte gillar kukbilder, har man ingen kukbild riskerar man att slla bort dom som en kukbild r viktig fr, och f fr man fundera p vilket som ger bst resultat.

Att man hr ger uttryck fr hur man tycker att vissa kvinnor r, sger mig att man kanske inte ska ha med kvinnor att gra alls om man nu tycker s illa om en stor del av dom?
Och visst, mnga kvinnor har krav som dom sjlva inte lever upp till, men vilka har gjort att deras krav har kat, troligen en del mn som skriver till allt och alla s skyll d p desperata mn och inte s mycket p kvinnorna. Fr man ondligt med uppmrksamhet dagarna i nda s r risken stor att man tycker sig vara vrd mera, s d br man i s fall kritisera dom mn som bidragit till det. Rent krasst s kan ju kvinnor vara rtt krsna men nd f napp d vi som kn r lite olika.

Utifrn hur f kvinnor och hur mnga mn det gr p dom flesta sidor fr kontakt av ngot slag, s sger det sig sjlv att det blir svrt fr mnga mn. Antingen fr man d gra s gott man kan och hoppas p det bsta, och frska hitta det som fr en sjlv ger bst resultat.
Och bara fr att visa p att det inte bara r mn som inte fr svar, jag har rkat ut fr en del mn som inte bemdar sig med att svara p trevliga mail, s det r inte bara kvinnor som lter bli att svara.
Vissa har den uppfattningen att om man inte har ngot intresse s svarar man inte, n hur trevligt mailet r, och det gller nog bde mn och kvinnor men upplever det oftare bland yngre n ldre.
S det inte r inte bara kvinnor som lter bli att svara, ifall ngon undrar.

n hur orttvist jag kan tycka att det r, s r det enklare fr en liten klick mnniskor att f det dom vill, srskilt p en sida som BC. Vi andra fr gra s gott vi kan och frska upptrda s civiliserat vi kan fr att s lngt det r mjligt freg med gott exempel, och med lite tur smittar det av sig.
Om mn fick ta del av den smrja mnga kvinnor fr dagligen, s kanske frstelsen fr kvinnors krav och icke-svar kunde ka en aning, fr jag tror inte att majoriteten struntar i att svara bara fr att. Men ifall man blir ifrgasatt och sen nstan frfljd fr att man svarar "nej tack" s finns risken att man till slut skiter i att svara och bara blockerar i stllet.
Som tips till kvinnor, s kan jag meddela att man kan stnga av mail frn mn, s kan man i lugn och ro sjlv leta runt och skriva till dom mn man finner intressanta, och s slipper man ta emot mail frn kreti och pleti som nd inte lst ens profil
Citera
2023-06-20, 12:55
Medlem
Citat:

Om mn fick ta del av den smrja mnga kvinnor fr dagligen, s kanske frstelsen fr kvinnors krav och icke-svar kunde ka en aning, fr jag tror inte att majoriteten struntar i att svara bara fr att. Men ifall man blir ifrgasatt och sen nstan frfljd fr att man svarar "nej tack" s finns risken att man till slut skiter i att svara och bara blockerar i stllet.

Varfr inte glra det frn brjan d istlletv 🙄

Dessutom lser inte kvinnorna ens profil heller, s de r inte ett dugg bttre sjlva.
Citera
2023-06-20, 15:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Varfr inte glra det frn brjan d istlletv 🙄

Dessutom lser inte kvinnorna ens profil heller, s de r inte ett dugg bttre sjlva.

Alla vill inte ta till en block d det kan anses vara lite vl hrt om inget otrevligt har skett.
Det r olika frn en kvinna till en annan, men har frsttt att mnga vill svara och vara artiga om det kommer trevliga mail. Men bland dessa trevliga mail s blir avsndaren d och d sur och elak, och d blir det en block och ju fler otrevliga typer man rkar ut fr desto strre risk fr man inte vill och orkar lsa mail och blockar direkt. Att kvinnor verlag lter bli att svara skulle jag pst har att gra med att alltfr mnga mn inte tagit ett "nej tack" p rtt stt, utan blir krnkta och kallar kvinnan en massa fula ord. Rkar man ut fr det nog mnga gnger fr man nog och lter antingen bli att svara eller s blockar man.

Vissa lser mailen men lter bli att svara om inget intresse finns, precis som en del mn gr.
Hur vet du att kvinnor verlag inte lser profiler, eller menar du dom som du skickat mail till?

Jag tror att jag har sagt det frut, hr eller i annan trd, man kan gra typ allt rtt men nd inte vara rtt fr den kvinna som sker. Inte alltid man fr veta exakt vad det stp p, och kanske lika bra det om det r ngon man nd inte kan ndra p?
Och det kan handla om vilka vibbar man snder ut, bde vid mail och i ens profil, hur andra uppfattar det man skrivit vet man inte skert d vi mnniskor r individer och uppfattar saker p olika stt utifrn hur vi r och vad vi varit med om.

I det stora hela verlag s r nog kvinnor och mn lika goda klsupare, men p lite olika stt. Det som r svrt r att frska hitta den som matchar med en sjlv och ens personlighet, och att vara beredd p att det fr ta en hel del tid och engagemang. Kanske det inte funkar nd, men d har man gjort vad man kan i alla fall.
Citera
2023-06-20, 15:05
Medlem
Citat:
Alla vill inte ta till en block d det kan anses vara lite vl hrt om inget otrevligt har skett.
Det r olika frn en kvinna till en annan, men har frsttt att mnga vill svara och vara artiga om det kommer trevliga mail. Men bland dessa trevliga mail s blir avsndaren d och d sur och elak, och d blir det en block och ju fler otrevliga typer man rkar ut fr desto strre risk fr man inte vill och orkar lsa mail och blockar direkt. Att kvinnor verlag lter bli att svara skulle jag pst har att gra med att alltfr mnga mn inte tagit ett "nej tack" p rtt stt, utan blir krnkta och kallar kvinnan en massa fula ord. Rkar man ut fr det nog mnga gnger fr man nog och lter antingen bli att svara eller s blockar man.

Vissa lser mailen men lter bli att svara om inget intresse finns, precis som en del mn gr.
Hur vet du att kvinnor verlag inte lser profiler, eller menar du dom som du skickat mail till?

Jag tror att jag har sagt det frut, hr eller i annan trd, man kan gra typ allt rtt men nd inte vara rtt fr den kvinna som sker. Inte alltid man fr veta exakt vad det stp p, och kanske lika bra det om det r ngon man nd inte kan ndra p?
Och det kan handla om vilka vibbar man snder ut, bde vid mail och i ens profil, hur andra uppfattar det man skrivit vet man inte skert d vi mnniskor r individer och uppfattar saker p olika stt utifrn hur vi r och vad vi varit med om.

I det stora hela verlag s r nog kvinnor och mn lika goda klsupare, men p lite olika stt. Det som r svrt r att frska hitta den som matchar med en sjlv och ens personlighet, och att vara beredd p att det fr ta en hel del tid och engagemang. Kanske det inte funkar nd, men d har man gjort vad man kan i alla fall.
Frfljd och inte ta ett nej r vl otrevligt nog? Annars fr de ju helt enkelt skylla sig sjlva.
Citera
2023-06-20, 15:11
Medlem
Citat:
Kvinnorna p sidan, tminstonde de frn Skne, r helt brnda i skallen, har kilometerlnga kravlistor de ej uppfyller sjlva samt aldrig svarar p meddelanden.

Det r enbart bgar, gubbar och transor som glor p ens sida och skickar meddelanden om avsugningar och knull.

Det beror p detta och kan summeras i ett bermt citat om Abraham Lincoln. "If you want to find out what a man is to the bottom, give him power. Any man can stand adversity only a great man can stand prosperity."

Detta gller ju d givetvis ven kvinnor och i dagens samhlle s har dom ftt riktigt mycket makt genom sin fitta. Till och med feta fula jvlar kan stlla krav och slla bland alla erbjudanden medans dom sjlva bara sitter dr som feta bondkatter och lter sparvarna flyga rakt in i munnen p dom.

Och hur hanterat kvinnor detta? Ja.. facit har vi ju framfr oss
Citera
2023-06-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Det beror p detta och kan summeras i ett bermt citat om Abraham Lincoln. "If you want to find out what a man is to the bottom, give him power. Any man can stand adversity only a great man can stand prosperity."

Detta gller ju d givetvis ven kvinnor och i dagens samhlle s har dom ftt riktigt mycket makt genom sin fitta. Till och med feta fula jvlar kan stlla krav och slla bland alla erbjudanden medans dom sjlva bara sitter dr som feta bondkatter och lter sparvarna flyga rakt in i munnen p dom.

Och hur hanterat kvinnor detta? Ja.. facit har vi ju framfr oss
Ja. Sjukt hur det har blivit.

Lste fr mnga r sen om en kvinna som frkldde sig till man fr att se hur det var att dejta kvinnor och flirta med dom. Hon tog livet av sig en vecka senare. Hon var journalist har jag fr mig.
Citera
2023-06-20, 15:16
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Frfljd och inte ta ett nej r vl otrevligt nog? Annars fr de ju helt enkelt skylla sig sjlva.

Just dom kvinnor som blivit frfljda lr ju ha blockat sklart.
Sen r det rtt mnga mn som inte kan ta ett nej p ett vettigt stt, men som kanske inte direkt blir otrevliga. Men som skriver mail igen och frgar om man inte kan tnka sig att trffa dom nd, och liknande saker.
Vad jag menar, r att mnga kvinnor som rkat ut fr ngot av detta frn ngon man, tar det skra fre det oskra och lter helt sonika bli att lsa mail som inte verkar intressanta fr dom. Dom kanske kolalr profilnamnet och kollar profilen och sen gr dom inget mera, d fr man ta det som ett nej tack om inte fullt s trevligt. Eller lser men lter bli att svara, fr man vet inte hur just denna man skulle reagera p ett nej tack.

P en annan sida, dr har en del mn berttat hur dom skms ver en del andra mn, d dom lst en del av sin sambos/frus mail dr desperata och icke rumsrena mn gr ver grnser redan i frsta mailet, stor avsaknad av vett och etikett. Om fler mn fick lsa en del av snt s kanske man skulle ha lttare att frst varfr en del kvinnor inte vill svara, fr man vill inte riskera att bli kallad hora, ful gris och diverse andra tillmlen bara fr att mannen inte var den man skte. En del mn klarar helt enkelt inte av att f ett nej, s tnk ifall man kunde bli av med den typen av mn frn sidor dr man sker kontakt, det skulle sannolikt ha gjort stor skillnad. Bde fr kvinnor och mn, s det skulle vara win-win p riktigt.
Citera
2023-06-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ja. Sjukt hur det har blivit.

Lste fr mnga r sen om en kvinna som frkldde sig till man fr att se hur det var att dejta kvinnor och flirta med dom. Hon tog livet av sig en vecka senare. Hon var journalist har jag fr mig.

Jag skulle vilja lsa det dr ja. Vad vare som hnde? Nog fr att det inte gr att vara p sidor som Tinder och BC i dagens samhlle, ven om man r en man med hyffsat tilltalande utseende. Men kvinnors online attityder r skrmmande. Man blir bara frbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in