2023-06-14, 11:13
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hemligg är trevligare, men vi har upplevt att det är knepigare att knyta kontakter där. Det fungerar bättre på BC (men i gengäld får man, även som par, sortera hårt).

Är man minsta intresserad av att hålla sina personliga uppgifter hemliga är det Hemligg som gäller också då Bodycontact förefaller sakna de mest rudimentära säkerhetsåtgärder (inklusive total avsaknad av GDPR-policy och möjlighet att ens nå dem). Hemligg är seriösa, men det är inte vad jag skulle vilja kalla Bodycontact. Driftsäkerheten är dessutom högre på Hemligg. När Bodycontact går ned så kan felet bestå i dagar och funktioner kan falla ifrån i veckor...

Håller med, och tycker det är synd att BC tappat lite av sitt forna sting. Var inte där då dom hade sina glansdagar men har förstått att sidan varit riktigt bra och omtyckt.
Citera
2023-06-14, 12:33
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Håller med, och tycker det är synd att BC tappat lite av sitt forna sting. Var inte där då dom hade sina glansdagar men har förstått att sidan varit riktigt bra och omtyckt.
Ja, när den kom var den ju helt outstanding, men det var ju länge sedan.
Citera
2023-06-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
För den har funnits välidigt länge, tyvärr blivit sämre med tiden då det är samma kvinnor och väldigt få nya som tillkommer

Dom sidor som finns för sexmöten som är värda att lägga tid på om du söker ligg, enligt mig

BC
DS
HL
Tinder
Badoo
Feeld ( mobil app )

Vad är HL?
Citera
2023-06-14, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Så, jag skapade ett konto där igår, gjorde min lilla profil, inget speciellt. Ville bara kolla hur det är på en sån här sida... Man ska då välja sin läggning, och även fast jag satte dit hetero, så har det en tendens att trilla in en hel del PMs från homokillar som vill ha lite kul, det är ju nästan läskigt... förstår hur ni tjejer har det... även par som vill att jag ska hälsa på, inte i samma utsträckning då... törs inte svara.

Någon annan som varit med om något speciellt där?
Kvinnorna på sidan, åtminstonde de från Skåne, är helt brända i skallen, har kilometerlånga kravlistor de ej uppfyller själva samt aldrig svarar på meddelanden.

Det är enbart bögar, gubbar och transor som glor på ens sida och skickar meddelanden om avsugningar och knull.
Citera
2023-06-20, 12:49
Medlem
Findusofelixs avatar
Skulle vilja lägga till några av mina egna erfarenheter, men även vad jag har hört från en hel del andra kvinnor som är på BC och liknande sidor. Bara för att visa att män och kvinnor ibland, eller till och med ofta inte har samma tänk kring hur och vem man söker, och vilken taktik som kan vara mest gynnsam.

En hel del män menar att då det är en sida för sexkontakter ska man som kvinna tåla att få en kukbild upptryckt under näsan då man kollar mannens profil. Helt okej att mannen lägger ut kukbild om det är vad han tycker är rätt och att den visar hans rätta jag. Men, långt ifrån alla kvinnor tilltalas av det i en profil när det är en man som man inte har någon koppling till, medans en del kvinnor har som krav att få se en kukbild.
Detta säger mig, att man kan inte "gardera" sig genom att ha både kukbild och icke kukbild, så har man det får man vara beredd på att bli bortsållad av dom som inte vill se en kukbild utan att bli upprörd över det. Jag tycker att bara för att man söker sex så vill man inte se kukar så fort man kollar en profil, och jag har lika rätt till min åsikt som en man som tycker tvärtom. Här får var och en göra det som är rätt för en själv, och helt sonika ta det resultat som blir av det på gott och ont. Har man blandade bilder så riskerar man att sålla bort dom som inte gillar kukbilder, har man ingen kukbild riskerar man att sålla bort dom som en kukbild är viktig för, och få får man fundera på vilket som ger bäst resultat.

Att man här ger uttryck för hur man tycker att vissa kvinnor är, säger mig att man kanske inte ska ha med kvinnor att göra alls om man nu tycker så illa om en stor del av dom?
Och visst, många kvinnor har krav som dom själva inte lever upp till, men vilka har gjort att deras krav har ökat, troligen en del män som skriver till allt och alla så skyll då på desperata män och inte så mycket på kvinnorna. Får man oändligt med uppmärksamhet dagarna i ända så är risken stor att man tycker sig vara värd mera, så då bör man i så fall kritisera dom män som bidragit till det. Rent krasst så kan ju kvinnor vara rätt kräsna men ändå få napp då vi som kön är lite olika.

Utifrån hur få kvinnor och hur många män det går på dom flesta sidor för kontakt av något slag, så säger det sig själv att det blir svårt för många män. Antingen får man då göra så gott man kan och hoppas på det bästa, och försöka hitta det som för en själv ger bäst resultat.
Och bara för att visa på att det inte bara är män som inte får svar, jag har råkat ut för en del män som inte bemödar sig med att svara på trevliga mail, så det är inte bara kvinnor som låter bli att svara.
Vissa har den uppfattningen att om man inte har något intresse så svarar man inte, än hur trevligt mailet är, och det gäller nog både män och kvinnor men upplever det oftare bland yngre än äldre.
Så det inte är inte bara kvinnor som låter bli att svara, ifall någon undrar.

Än hur orättvist jag kan tycka att det är, så är det enklare för en liten klick människor att få det dom vill, särskilt på en sida som BC. Vi andra får göra så gott vi kan och försöka uppträda så civiliserat vi kan för att så långt det är möjligt föregå med gott exempel, och med lite tur smittar det av sig.
Om män fick ta del av den smörja många kvinnor får dagligen, så kanske förståelsen för kvinnors krav och icke-svar kunde öka en aning, för jag tror inte att majoriteten struntar i att svara bara för att. Men ifall man blir ifrågasatt och sen nästan förföljd för att man svarar "nej tack" så finns risken att man till slut skiter i att svara och bara blockerar i stället.
Som tips till kvinnor, så kan jag meddela att man kan stänga av mail från män, så kan man i lugn och ro själv leta runt och skriva till dom män man finner intressanta, och så slipper man ta emot mail från kreti och pleti som ändå inte läst ens profil
Citera
2023-06-20, 12:55
Medlem
Citat:

Om män fick ta del av den smörja många kvinnor får dagligen, så kanske förståelsen för kvinnors krav och icke-svar kunde öka en aning, för jag tror inte att majoriteten struntar i att svara bara för att. Men ifall man blir ifrågasatt och sen nästan förföljd för att man svarar "nej tack" så finns risken att man till slut skiter i att svara och bara blockerar i stället.

Varför inte glra det från början då iställetv 🙄

Dessutom läser inte kvinnorna ens profil heller, så de är inte ett dugg bättre själva.
Citera
2023-06-20, 15:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Varför inte glra det från början då iställetv 🙄

Dessutom läser inte kvinnorna ens profil heller, så de är inte ett dugg bättre själva.

Alla vill inte ta till en block då det kan anses vara lite väl hårt om inget otrevligt har skett.
Det är olika från en kvinna till en annan, men har förstått att många vill svara och vara artiga om det kommer trevliga mail. Men bland dessa trevliga mail så blir avsändaren då och då sur och elak, och då blir det en block och ju fler otrevliga typer man råkar ut för desto större risk för man inte vill och orkar läsa mail och blockar direkt. Att kvinnor överlag låter bli att svara skulle jag påstå har att göra med att alltför många män inte tagit ett "nej tack" på rätt sätt, utan blir kränkta och kallar kvinnan en massa fula ord. Råkar man ut för det nog många gånger får man nog och låter antingen bli att svara eller så blockar man.

Vissa läser mailen men låter bli att svara om inget intresse finns, precis som en del män gör.
Hur vet du att kvinnor överlag inte läser profiler, eller menar du dom som du skickat mail till?

Jag tror att jag har sagt det förut, här eller i annan tråd, man kan göra typ allt rätt men ändå inte vara rätt för den kvinna som söker. Inte alltid man får veta exakt vad det stöp på, och kanske lika bra det om det är någon man ändå inte kan ändra på?
Och det kan handla om vilka vibbar man sänder ut, både vid mail och i ens profil, hur andra uppfattar det man skrivit vet man inte säkert då vi människor är individer och uppfattar saker på olika sätt utifrån hur vi är och vad vi varit med om.

I det stora hela överlag så är nog kvinnor och män lika goda kålsupare, men på lite olika sätt. Det som är svårt är att försöka hitta den som matchar med en själv och ens personlighet, och att vara beredd på att det får ta en hel del tid och engagemang. Kanske det inte funkar ändå, men då har man gjort vad man kan i alla fall.
Citera
2023-06-20, 15:05
Medlem
Citat:
Alla vill inte ta till en block då det kan anses vara lite väl hårt om inget otrevligt har skett.
Det är olika från en kvinna till en annan, men har förstått att många vill svara och vara artiga om det kommer trevliga mail. Men bland dessa trevliga mail så blir avsändaren då och då sur och elak, och då blir det en block och ju fler otrevliga typer man råkar ut för desto större risk för man inte vill och orkar läsa mail och blockar direkt. Att kvinnor överlag låter bli att svara skulle jag påstå har att göra med att alltför många män inte tagit ett "nej tack" på rätt sätt, utan blir kränkta och kallar kvinnan en massa fula ord. Råkar man ut för det nog många gånger får man nog och låter antingen bli att svara eller så blockar man.

Vissa läser mailen men låter bli att svara om inget intresse finns, precis som en del män gör.
Hur vet du att kvinnor överlag inte läser profiler, eller menar du dom som du skickat mail till?

Jag tror att jag har sagt det förut, här eller i annan tråd, man kan göra typ allt rätt men ändå inte vara rätt för den kvinna som söker. Inte alltid man får veta exakt vad det stöp på, och kanske lika bra det om det är någon man ändå inte kan ändra på?
Och det kan handla om vilka vibbar man sänder ut, både vid mail och i ens profil, hur andra uppfattar det man skrivit vet man inte säkert då vi människor är individer och uppfattar saker på olika sätt utifrån hur vi är och vad vi varit med om.

I det stora hela överlag så är nog kvinnor och män lika goda kålsupare, men på lite olika sätt. Det som är svårt är att försöka hitta den som matchar med en själv och ens personlighet, och att vara beredd på att det får ta en hel del tid och engagemang. Kanske det inte funkar ändå, men då har man gjort vad man kan i alla fall.
Förföljd och inte ta ett nej är väl otrevligt nog? Annars får de ju helt enkelt skylla sig själva.
Citera
2023-06-20, 15:11
Medlem
Citat:
Kvinnorna på sidan, åtminstonde de från Skåne, är helt brända i skallen, har kilometerlånga kravlistor de ej uppfyller själva samt aldrig svarar på meddelanden.

Det är enbart bögar, gubbar och transor som glor på ens sida och skickar meddelanden om avsugningar och knull.

Det beror på detta och kan summeras i ett berömt citat om Abraham Lincoln. "If you want to find out what a man is to the bottom, give him power. Any man can stand adversity — only a great man can stand prosperity."

Detta gäller ju då givetvis även kvinnor och i dagens samhälle så har dom fått riktigt mycket makt genom sin fitta. Till och med feta fula jävlar kan ställa krav och sålla bland alla erbjudanden medans dom själva bara sitter där som feta bondkatter och låter sparvarna flyga rakt in i munnen på dom.

Och hur hanterat kvinnor detta? Ja.. facit har vi ju framför oss
Citera
2023-06-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Det beror på detta och kan summeras i ett berömt citat om Abraham Lincoln. "If you want to find out what a man is to the bottom, give him power. Any man can stand adversity — only a great man can stand prosperity."

Detta gäller ju då givetvis även kvinnor och i dagens samhälle så har dom fått riktigt mycket makt genom sin fitta. Till och med feta fula jävlar kan ställa krav och sålla bland alla erbjudanden medans dom själva bara sitter där som feta bondkatter och låter sparvarna flyga rakt in i munnen på dom.

Och hur hanterat kvinnor detta? Ja.. facit har vi ju framför oss
Ja. Sjukt hur det har blivit.

Läste för många år sen om en kvinna som förklädde sig till man för att se hur det var att dejta kvinnor och flirta med dom. Hon tog livet av sig en vecka senare. Hon var journalist har jag för mig.
Citera
2023-06-20, 15:16
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Förföljd och inte ta ett nej är väl otrevligt nog? Annars får de ju helt enkelt skylla sig själva.

Just dom kvinnor som blivit förföljda lär ju ha blockat såklart.
Sen är det rätt många män som inte kan ta ett nej på ett vettigt sätt, men som kanske inte direkt blir otrevliga. Men som skriver mail igen och frågar om man inte kan tänka sig att träffa dom ändå, och liknande saker.
Vad jag menar, är att många kvinnor som råkat ut för något av detta från någon man, tar det säkra före det osäkra och låter helt sonika bli att läsa mail som inte verkar intressanta för dom. Dom kanske kolalr profilnamnet och kollar profilen och sen gör dom inget mera, då får man ta det som ett nej tack om inte fullt så trevligt. Eller läser men låter bli att svara, för man vet inte hur just denna man skulle reagera på ett nej tack.

På en annan sida, där har en del män berättat hur dom skäms över en del andra män, då dom läst en del av sin sambos/frus mail där desperata och icke rumsrena män går över gränser redan i första mailet, stor avsaknad av vett och etikett. Om fler män fick läsa en del av sånt så kanske man skulle ha lättare att förstå varför en del kvinnor inte vill svara, för man vill inte riskera att bli kallad hora, ful gris och diverse andra tillmälen bara för att mannen inte var den man sökte. En del män klarar helt enkelt inte av att få ett nej, så tänk ifall man kunde bli av med den typen av män från sidor där man söker kontakt, det skulle sannolikt ha gjort stor skillnad. Både för kvinnor och män, så det skulle vara win-win på riktigt.
Citera
2023-06-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ja. Sjukt hur det har blivit.

Läste för många år sen om en kvinna som förklädde sig till man för att se hur det var att dejta kvinnor och flirta med dom. Hon tog livet av sig en vecka senare. Hon var journalist har jag för mig.

Jag skulle vilja läsa det där ja. Vad vare som hände? Nog för att det inte går att vara på sidor som Tinder och BC i dagens samhälle, även om man är en man med hyffsat tilltalande utseende. Men kvinnors online attityder är skrämmande. Man blir bara förbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in