Citat:
Ursprungligen postat av
Styrkelyftare
Nu kan jag bara tala för mig själv. Självklart förstår jag att folk har preferenser och det är varken konstigt eller något som nödvändigtvis behöver vara dåligt. Men när en tjej gör det uppenbart att vissa hårfärger/ögonfärger/nationaliteter inte är önskvärda för henne kan jag definitivt ilskna till och välja att blockera henne.
Däremot kan jag tycka att det är ok om hon skriver något i stil med att hon föredrar vältränade killar framför överviktiga då i princip alla har möjlighet att bli vältränade om dom skulle börja träna och se över sin diet.
I övrigt tvivlar jag inte en sekund på att många killar kan bli aggressiva och klängiga när dom inte får det svaret dom önskar sig, vilket givetvis är skamligt. På den fronten har vi killar som grupp en hel del att jobba på. Samtidigt kanske man kan uppmuntra er tjejer att vara lite mer tydliga i era svar och kanske våga skriva/höra av er till killar ni verkligen finner intressanta?
Det kan vi alla bara göra, utgå och tala för oss själva. Det som är intressant jämfört med att bara generalisera som ofta görs.
Jag kan till viss del förstå dig och din känsla, men samtidigt inte. Men, jag tycker det är bättre att säga vad man önskar i stället för vad man inte önskar, men gissar att en del gjort det men blir "överkörda" så börjar skriva vad som går bort i stället?
Å ena sidan vill jag att man ska kunna vara tydlig med vad man faktiskt vill ha, utan att någon känner sig exkluderad men å andra sidan förstår jag om man känner sig exkluderad då man råkar vara "fel".
Annat läge för mig såklart, men jag välkomnar män som törs kräva det dom vill ha, och rata det dom inte vill ha, för då vet jag om jag passar honom eller inte direkt. Mera jobbigt om han inte vill ha med en tjockis att göra då vi pratat i flera veckor, bättre att bli nobbad innan kontakt då.
Jo, men många män retar sig på det också, så frågan är om vi får kräva det vi vill eller om vi ska låta bli? För mig är så, att om jag inte får den typ av man jag vill ha så står jag hellre över, jag prutar inte och vill inte att en man ska göra det heller.
Håller med om att kvinnor som grupp oftare själva kunde ta kontakt, försöker påverka dom jag kan genom att berätta att det kan bli så mycket bättre än att känna sig jagad.
Och, stänger man av så att killar inte kan skriva till en, så får man lugn och ro för att själv botanisera och ta kontakt och se om ömsesidigt intresse finns hos den man finner intressant.
Allt hänger ihop, och den skeva könsfördelningen rår nog för mycket om än inte allt. Och värt att tänka på, alla är inte lika ens inom det egna könet så det krävs ofta fingertoppskänsla för att inte trampa på en mina. Och, bara för sakens skull, inte alla män svarar på mail heller, även om kvinnor säkert är långt mycket sämre men märks skillnad på olika generationer också. Yngre är sämre överlag än äldre men är väl inte van kontakt irl så vet inte vad som förväntas?
Några män jag tagit kontakt med har låtit bli att svara, och då jag skickat ett försynt mail efter en vecka eller två så har jag lite surt fått höra att han minsann bara svarar om han är intresserad...
Så det är inte lätt även om vi kvinnor har ett till synes aldrig sinande smörgåsbord, men då hyfs och förnuft inte alltid råder så är det efter gallring inte fullt så många män kvar att mumsa på, för även om jag är intresserad av en man är det inte säkert att det är ömsesidigt och så ska det vara för att vara bra.