2023-08-19, 21:13
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Blockar friskt på alla forum för att man antingen vet i förväg att kvinnan aldrig kommer svara eller att man inte tänder på henne. De flesta är ju faktiskt hopplösa med massa efterblivna krav. Eller så har man skrivit till kärringen och inte fått svar. Finns ingen anledning att titta på såna fittor en gång till. Får jag inte svar samma dag så kan hon dra åt helvete.

Ja det är ju också ett sätt.
Har du tänkt på hur ditt sätt att blockera kan göra så att ännu färre kvinnor finns på liknande sidor om ett tag? Nog många blockeringar kan leda till sämre lycka för den det berör och till slut lämnar dom den sida där dom får många blockeringar och så får männen ännu mera sällan svar pga färre kvinnor?

Jag är ju en sån som föredrar att själv leta upp den man jag finner intressant, men svarar ändå på samtliga vettiga mail jag får. Så utifrån hur jag gör så tycker jag det känns lite surt att bli blockad utan att gjort männen i fråga någonting. Och det kan göra att andra får en felaktig bild av mig, att dom som inte finner min profil intressant blockar mig gör att det inte ser bra ut för andra trots att jag inte gjort någon någonting utan bara själv vill leta i lugn och ro.
Citera
2023-08-19, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Ja det är ju också ett sätt.
Har du tänkt på hur ditt sätt att blockera kan göra så att ännu färre kvinnor finns på liknande sidor om ett tag? Nog många blockeringar kan leda till sämre lycka för den det berör och till slut lämnar dom den sida där dom får många blockeringar och så får männen ännu mera sällan svar pga färre kvinnor?

Jag är ju en sån som föredrar att själv leta upp den man jag finner intressant, men svarar ändå på samtliga vettiga mail jag får. Så utifrån hur jag gör så tycker jag det känns lite surt att bli blockad utan att gjort männen i fråga någonting. Och det kan göra att andra får en felaktig bild av mig, att dom som inte finner min profil intressant blockar mig gör att det inte ser bra ut för andra trots att jag inte gjort någon någonting utan bara själv vill leta i lugn och ro.
Ser ditt svar som helt betydelselöst. Att blockeringar skulle leda till att färre kvinnor blir medlemmar tror jag inte på. Kan du förklara varför det alltid varit typ 3% kvinnor på bodycontact? Hittar de inte dit? Varför hittar i så fall männen dit?

Du borde prova att vara kille på den sidan eller en dejtingsida överhuvudtaget och uppleva hur hopplöst passiva kärringar är. Man kan lätt skriva 200 meddelanden och få på sin höjd 3 besökare. Finns inget tålamod kvar, minsta lite fel så blockerar jag. Om hon är online och inte svarat på 30 min lika med block. Hon är en vuxen kärring, vill hon inte svara och ses samma dag eller dagen efter så blockerar jag också. Själv tycker jag att det är synd att man inte kan blockera fler än 500.
Citera
2023-08-19, 21:25
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Skulle vilja säga att det i stort kan tänkas vara samma typ av människor som dejtar på andra ställen, men att man tycker att sex är en viktig del i livet, så vare sig man söker bara sexkontakter eller sitt livs kärlek så vill man veta att man är på liknande nivå vad gäller sex.

Skulle kunna vara så att dom som blockat mig inte tycker sig vara dom jag söker, men kan nog lika gärna vara att dom tycker att min profil inte var tilltalande och vill undvika att se den igen. Men, på min profil ser det mindre bra ut då det syns för andra hur många som blockerat mig, det kan ge vibbar om att jag ofredar andra medlemmar eller har ett väldigt otrevligt beteende.

Läser ibland i mäns profiler att dom blir bekymrade över att kvinnor blockar dom så fort dom skickat ett meddelande, och sånt förekommer såvitt jag vet pga olika orsaker. Men att blocka redan innan man ens försökt ta kontakt känns lite hårt tycker jag ändå.
Förstår då att du blockar om du inte passar in i deras mall och tycker att dom är trångsynta. Kanske en del på BC gör likadant, men jag tycker att det är lite fegt då det finns andra sätt att visa sitt ointresse men beror på hur sidan eller appen fungerar såklart.

Ifall man går ut på krogen så går i alla fall inte jag fram till alla män jag inte vill prata med och ger dom en smäll på käften, jag låter bara bli dom jag inte vill ha att göra med och ägnar mig åt dom jag finner intressanta i stället. Men vi tycker och tänker olika, det märks på sidor för kontakt av olika slag.

Jag håller definitivt med dig om att det är hårt att blockera någon, framför allt när man inte har skrivit med personen eller när personen inte betett sig illa. Men det är tyvärr en av många baksidor med att dejta på nätet och något som man helt enkelt får lära sig att leva med om man ger sig in i "leken".

Jag är tämligen övertygad om att vi som nätdejtar oundvikligen kommer bli blockerade av någon vid något tillfälle. Och inte för att jag tror att detta muntrar upp dig på något sätt, men min högst amatörmässiga gissning är att ni tjejer/kvinnor blockerar i betydligt högre utsträckning än oss killar/män. Det betyder följaktligen att jag löper större risk att "drabbas" av en blockering än dig enbart på grund av mitt kön.

Det om något känns orättvist.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-08-19 kl. 21:31.
Citera
2023-08-19, 21:30
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ser ditt svar som helt betydelselöst. Att blockeringar skulle leda till att färre kvinnor blir medlemmar tror jag inte på. Kan du förklara varför det alltid varit typ 3% kvinnor på bodycontact? Hittar de inte dit? Varför hittar i så fall männen dit?

Du borde prova att vara kille på den sidan eller en dejtingsida överhuvudtaget och uppleva hur hopplöst passiva kärringar är. Man kan lätt skriva 200 meddelanden och få på sin höjd 3 besökare. Finns inget tålamod kvar, minsta lite fel så blockerar jag. Om hon är online och inte svarat på 30 min lika med block. Hon är en vuxen kärring, vill hon inte svara och ses samma dag eller dagen efter så blockerar jag också. Själv tycker jag att det är synd att man inte kan blockera fler än 500.

Enligt BC själva är det cirka 7% tjejprofiler och inte 3%, men vad som är sant vet jag inte.
Då forumet fungerade så läste jag från flera kvinnor att dom tröttnat på att bli anmälda så att deras skrivrättigheter drogs in, och blev less på att hela tiden göra nya profiler som sen blev anmälda igen för att männen som skrev till dom inte fick det svar dom ville.

Om en kvinna får många blockeringar på sin profil är det inte långsökt att tro att hon gör ett nytt konto som också får en massa blockeringar av män som inte kan ta ett uteblivet svar/nekande svar, och vart tror du dom kvinnorna tar vägen när dom tröttnar på det beteendet? Vid en viss gräns lär dom välja en annan sida och så blir det färre kvinnor kvar på BC. Idag är det 7 eller 7,1 % tjejprofiler, för ett halvår sen eller ett år sen var det 7,5% så det ändras ju en aning i alla fall. Möjligen att det blivit flera par men det har jag inte tittat på.

Jag vet att det är en dryg uppförsbacke som man på sidor liknande BC, men att män blockar utan rimlig orsak gör ju inte att männen får någon mindre uppförsbacke vad jag kan se?
Man kan vara online men faktiskt redan prata/chatta med någon, ska man släppa det för att det kommer ett nytt mail?
I så fall får man ju aldrig lugn och ro för att svara dom man själv finner intressanta utan är upptagen med oavlönat arbete att svara på mail man inte bett om, och som singeltjej kan det bli rätt många mail om man tillhör dom som är populära.

Jag brukar inte vilja ha med profiler att göra som har blockat många, för det skulle kunna tyda på att där finns något personlighetsdrag som inte är önskvärt vid sexuella kontakter.
Så för din egen skull kan det kanske löna sig att inte blocka så snabbt utan hellre lägga en "ignorera", då visar du din ståndpunkt men utan att kanske sitta utan själv.
Citera
2023-08-19, 21:36
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag håller definitivt med dig om att det är hårt att blockera någon, framför allt när man inte har skrivit med personen eller när personen inte betett sig illa. Men det är tyvärr en av många baksidor med att dejta på nätet och något som man helt enkelt får lära sig att leva med om man ger sig in i "leken".

Jag är tämligen övertygad om att vi som nätdejtar oundvikligen kommer bli blockerade av någon vid något tillfälle. Och inte för att jag tror att detta muntrar upp dig på något sätt, men min högst amatörmässiga gissning är att ni tjejer/kvinnor blockerar i betydligt högre utsträckning än oss killar/män.

Jo, jag har förstått det och insett att man inte kan komma ifrån det då det är så olika människor på sidor för kontakt. Som du säger så känns det lite surt ändå då man inte gjort något alls, utan bara innehar en profil där man är ärlig och tydlig med vem man är och vad man söker. Men det kanske sticker i ögonen på en del att det finns dom som är tydliga och raka?

Så är det såklart, om än det himla tråkigt att blocka utan rimlig orsak. Kvinnor som grupp kanske gör det, jag vet inte, men jag blockar bara om han beter sig fult och inte respekterar mitt "tack men nej tack".
Att kvinnor blockar på just BC, kan vara för att dom provat att svara vänligt men nekande vid icke intressen. Mannen fortsätter tjata och får han inget ja så kan det gå över till att kalla kvinnan för allsköns fula och nedsättande saker.
En kvinna kan inte alltid vet om det är en sån styggelse hon har att göra med eller en normal man, så många kvinnor tar det säkra för det osäkra och blockar redan vid första mailet för att skydda sig från okvädesord och ibland hotfulla saker. Det kan dom vettiga männen tacka dom ovettiga männen för...
Citera
2023-08-19, 21:37
Bannlyst
Citat:
Enligt BC själva är det cirka 7% tjejprofiler och inte 3%, men vad som är sant vet jag inte.
Då forumet fungerade så läste jag från flera kvinnor att dom tröttnat på att bli anmälda så att deras skrivrättigheter drogs in, och blev less på att hela tiden göra nya profiler som sen blev anmälda igen för att männen som skrev till dom inte fick det svar dom ville.

Om en kvinna får många blockeringar på sin profil är det inte långsökt att tro att hon gör ett nytt konto som också får en massa blockeringar av män som inte kan ta ett uteblivet svar/nekande svar, och vart tror du dom kvinnorna tar vägen när dom tröttnar på det beteendet? Vid en viss gräns lär dom välja en annan sida och så blir det färre kvinnor kvar på BC. Idag är det 7 eller 7,1 % tjejprofiler, för ett halvår sen eller ett år sen var det 7,5% så det ändras ju en aning i alla fall. Möjligen att det blivit flera par men det har jag inte tittat på.

Jag vet att det är en dryg uppförsbacke som man på sidor liknande BC, men att män blockar utan rimlig orsak gör ju inte att männen får någon mindre uppförsbacke vad jag kan se?
Man kan vara online men faktiskt redan prata/chatta med någon, ska man släppa det för att det kommer ett nytt mail?
I så fall får man ju aldrig lugn och ro för att svara dom man själv finner intressanta utan är upptagen med oavlönat arbete att svara på mail man inte bett om, och som singeltjej kan det bli rätt många mail om man tillhör dom som är populära.

Jag brukar inte vilja ha med profiler att göra som har blockat många, för det skulle kunna tyda på att där finns något personlighetsdrag som inte är önskvärt vid sexuella kontakter.
Så för din egen skull kan det kanske löna sig att inte blocka så snabbt utan hellre lägga en "ignorera", då visar du din ståndpunkt men utan att kanske sitta utan själv.
Det är många kvinnor som resonerar lika konstigt som du. Varför vill du se profiler som du inte är intresserad av?
Jag vet en profil som finns i sthlm, minns inte vad hon heter, som skrev ett dagboksinlägg om det och störde sig av att bli blockerad men hade samtidigt inget intresse för dem.
Sitt inte bara och säg att det är en uppförsbacke. Det är mycket värre än en uppförsbacke och då har jag knullat med tio eller elva kvinnor därifrån på åtta år.
Det suger att försöka få kontakt med kvinnor och krogen är sämst.
Citera
2023-08-19, 21:59
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Jo, jag har förstått det och insett att man inte kan komma ifrån det då det är så olika människor på sidor för kontakt. Som du säger så känns det lite surt ändå då man inte gjort något alls, utan bara innehar en profil där man är ärlig och tydlig med vem man är och vad man söker. Men det kanske sticker i ögonen på en del att det finns dom som är tydliga och raka?

Så är det såklart, om än det himla tråkigt att blocka utan rimlig orsak. Kvinnor som grupp kanske gör det, jag vet inte, men jag blockar bara om han beter sig fult och inte respekterar mitt "tack men nej tack".
Att kvinnor blockar på just BC, kan vara för att dom provat att svara vänligt men nekande vid icke intressen. Mannen fortsätter tjata och får han inget ja så kan det gå över till att kalla kvinnan för allsköns fula och nedsättande saker.
En kvinna kan inte alltid vet om det är en sån styggelse hon har att göra med eller en normal man, så många kvinnor tar det säkra för det osäkra och blockar redan vid första mailet för att skydda sig från okvädesord och ibland hotfulla saker. Det kan dom vettiga männen tacka dom ovettiga männen för...

Nu kan jag bara tala för mig själv. Självklart förstår jag att folk har preferenser och det är varken konstigt eller något som nödvändigtvis behöver vara dåligt. Men när en tjej gör det uppenbart att vissa hårfärger/ögonfärger/nationaliteter inte är önskvärda för henne kan jag definitivt ilskna till och välja att blockera henne.

Däremot kan jag tycka att det är ok om hon skriver något i stil med att hon föredrar vältränade killar framför överviktiga då i princip alla har möjlighet att bli vältränade om dom skulle börja träna och se över sin diet.

I övrigt tvivlar jag inte en sekund på att många killar kan bli aggressiva och klängiga när dom inte får det svaret dom önskar sig, vilket givetvis är skamligt. På den fronten har vi killar som grupp en hel del att jobba på. Samtidigt kan man kanske uppmuntra er tjejer till att våga skriva/höra av er till killar ni verkligen finner intressanta?

Jag tror att många av problemen skulle försvinna om både killar och tjejer som hänger på nätbaserade kontaktsidor kunde rannsaka sig själva.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-08-19 kl. 22:05.
Citera
2023-08-19, 22:02
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Det är många kvinnor som resonerar lika konstigt som du. Varför vill du se profiler som du inte är intresserad av?
Jag vet en profil som finns i sthlm, minns inte vad hon heter, som skrev ett dagboksinlägg om det och störde sig av att bli blockerad men hade samtidigt inget intresse för dem.
Sitt inte bara och säg att det är en uppförsbacke. Det är mycket värre än en uppförsbacke och då har jag knullat med tio eller elva kvinnor därifrån på åtta år.
Det suger att försöka få kontakt med kvinnor och krogen är sämst.

Jag tittar inte på profiler jag inte är intresserad av, jag lägger en "ignorera" på dom jag inte finner intressant och då ser jag det innan jag besöker profilen. Kan även lätt gallra bort ignorerade då jag kollar på inloggade i mitt län och då behöver jag inte heller titta på ointressanta profiler igen, plätt-lätt.

Fast jag vet ju inte ifall jag hade haft intresse av dom som blockat mig, då jag inte varit på deras profiler ens. Dom har sett min och blockat rakt av så jag vet ju inte exakt vilken som blockat mig och varför. Om man startar ett nytt konto, inte kollar på några profiler och ändå blir blockad så känns det lite skumt.

Inte helt ovanligt att män säger sig uppleva det så. Om jag låter bli att tycka till om blockeringar lär ju inte göra att du får kontakt med några flera kvinnor?
Och hur en man upplever det är högst individuellt, vissa får fler kvinnor än dom mäktar med och vissa får ingen alls, du har ju hittat några genom åren i alla fall då.

Allmänt, om män som grupp vill öka kvinnors svarsfrekvens, så behöver kvinnor veta att dom inte blir kallade fula saker för att vilja svara och för att komma dit måste män som grupp respektera ett nej. Och, det bygger även på att män bara tar kontakt då dom matchar exakt det kvinnor söker och inte chansar, för såna mail tenderar kvinnor att nonchalera och tröttna på.
Om det är det femte mailet för dagen då en man försöker övertala kvinnan om att hon minsann gillar det han har att erbjuda, så förstår jag att kvinnor blir less och till slut inte orkar svara alls. Då verkar en block på dom männen vara det bästa.
Citera
2023-08-19, 22:16
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Nu kan jag bara tala för mig själv. Självklart förstår jag att folk har preferenser och det är varken konstigt eller något som nödvändigtvis behöver vara dåligt. Men när en tjej gör det uppenbart att vissa hårfärger/ögonfärger/nationaliteter inte är önskvärda för henne kan jag definitivt ilskna till och välja att blockera henne.

Däremot kan jag tycka att det är ok om hon skriver något i stil med att hon föredrar vältränade killar framför överviktiga då i princip alla har möjlighet att bli vältränade om dom skulle börja träna och se över sin diet.

I övrigt tvivlar jag inte en sekund på att många killar kan bli aggressiva och klängiga när dom inte får det svaret dom önskar sig, vilket givetvis är skamligt. På den fronten har vi killar som grupp en hel del att jobba på. Samtidigt kanske man kan uppmuntra er tjejer att vara lite mer tydliga i era svar och kanske våga skriva/höra av er till killar ni verkligen finner intressanta?

Det kan vi alla bara göra, utgå och tala för oss själva. Det som är intressant jämfört med att bara generalisera som ofta görs.
Jag kan till viss del förstå dig och din känsla, men samtidigt inte. Men, jag tycker det är bättre att säga vad man önskar i stället för vad man inte önskar, men gissar att en del gjort det men blir "överkörda" så börjar skriva vad som går bort i stället?
Å ena sidan vill jag att man ska kunna vara tydlig med vad man faktiskt vill ha, utan att någon känner sig exkluderad men å andra sidan förstår jag om man känner sig exkluderad då man råkar vara "fel".
Annat läge för mig såklart, men jag välkomnar män som törs kräva det dom vill ha, och rata det dom inte vill ha, för då vet jag om jag passar honom eller inte direkt. Mera jobbigt om han inte vill ha med en tjockis att göra då vi pratat i flera veckor, bättre att bli nobbad innan kontakt då.

Jo, men många män retar sig på det också, så frågan är om vi får kräva det vi vill eller om vi ska låta bli? För mig är så, att om jag inte får den typ av man jag vill ha så står jag hellre över, jag prutar inte och vill inte att en man ska göra det heller.

Håller med om att kvinnor som grupp oftare själva kunde ta kontakt, försöker påverka dom jag kan genom att berätta att det kan bli så mycket bättre än att känna sig jagad.
Och, stänger man av så att killar inte kan skriva till en, så får man lugn och ro för att själv botanisera och ta kontakt och se om ömsesidigt intresse finns hos den man finner intressant.

Allt hänger ihop, och den skeva könsfördelningen rår nog för mycket om än inte allt. Och värt att tänka på, alla är inte lika ens inom det egna könet så det krävs ofta fingertoppskänsla för att inte trampa på en mina. Och, bara för sakens skull, inte alla män svarar på mail heller, även om kvinnor säkert är långt mycket sämre men märks skillnad på olika generationer också. Yngre är sämre överlag än äldre men är väl inte van kontakt irl så vet inte vad som förväntas?
Några män jag tagit kontakt med har låtit bli att svara, och då jag skickat ett försynt mail efter en vecka eller två så har jag lite surt fått höra att han minsann bara svarar om han är intresserad...
Så det är inte lätt även om vi kvinnor har ett till synes aldrig sinande smörgåsbord, men då hyfs och förnuft inte alltid råder så är det efter gallring inte fullt så många män kvar att mumsa på, för även om jag är intresserad av en man är det inte säkert att det är ömsesidigt och så ska det vara för att vara bra.
Citera
2023-08-20, 06:39
Bannlyst
Citat:
Jag tittar inte på profiler jag inte är intresserad av, jag lägger en "ignorera" på dom jag inte finner intressant och då ser jag det innan jag besöker profilen. Kan även lätt gallra bort ignorerade då jag kollar på inloggade i mitt län och då behöver jag inte heller titta på ointressanta profiler igen, plätt-lätt.
Aha du lägger en ignorera och de lägger en block. Vad är problemet?

Citat:
Fast jag vet ju inte ifall jag hade haft intresse av dom som blockat mig, då jag inte varit på deras profiler ens. Dom har sett min och blockat rakt av så jag vet ju inte exakt vilken som blockat mig och varför. Om man startar ett nytt konto, inte kollar på några profiler och ändå blir blockad så känns det lite skumt.
Fast uppenbarligen är du ointresserad eftersom du inte besökt dem. Är du inte aktiv när du loggar in?

Citat:
Inte helt ovanligt att män säger sig uppleva det så. Om jag låter bli att tycka till om blockeringar lär ju inte göra att du får kontakt med några flera kvinnor?
Och hur en man upplever det är högst individuellt, vissa får fler kvinnor än dom mäktar med och vissa får ingen alls, du har ju hittat några genom åren i alla fall då.
Nej men man kan sålla bort ointressanta fortare.
Citat:
Allmänt, om män som grupp vill öka kvinnors svarsfrekvens, så behöver kvinnor veta att dom inte blir kallade fula saker för att vilja svara och för att komma dit måste män som grupp respektera ett nej.

Försök inte din fuling. Män ska inte ansvara för att ni kärringar är värdelösa på att svara. Ska män ansvara för att du är ointressant?
Och vad då, ska mannen skriva på sin profilsida att han inte kallar kvinnan för fula saker för att kärringen ska veta det? Låter inte normalt.
Ni kärringar respekterar inte heller ett nej och blir sura och blockerar när det passar er. Om du ska tala om män som grupp så ska jag säga till dig vad andra kärringar gör ochb du ska ansvara för deras beteende.

Citat:
Och, det bygger även på att män bara tar kontakt då dom matchar exakt det kvinnor söker och inte chansar, för såna mail tenderar kvinnor att nonchalera och tröttna på.
Om det är det femte mailet för dagen då en man försöker övertala kvinnan om att hon minsann gillar det han har att erbjuda, så förstår jag att kvinnor blir less och till slut inte orkar svara alls. Då verkar en block på dom männen vara det bästa.

Det är så få kvinnor på såna sidor att jag förstår att män skriver ett, två, eller tre meddelanden för att kolla om kärringen har sett det. Skadar ju inte dig så mycket. I värsta fall blir man blockad, gud vad jobbigt....
Citera
2023-08-20, 12:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Blir ett eget svar då jag har problem med citeringen.

Anser att en ignorera inte är lika mycket "käftsmäll" som block, och den som är ignorerad och ser vem som gjort det, så mera schysst enligt mitt tycke.
Problemet enligt mig, är att jag försöker bete mig schysst men får inte samma beteende tillbaka?

Om jag nyss reggat profilen och finslipar på den, så har jag inte hunnit besöka några profiler än. Och några blockar kom då jag höll på med det, så hade inte hunnit kolla någon profil och då kan heller inget ointresse finnas. Så snart profilen är klar så kollar jag runt såklart

Jo, såklart kan man sålla bort dom man inte finner intressanta genom att blocka. Tycker bara det är lite tråkigt om man inte gjort något fel utan bara inte intresserar en viss profil.

Nä, män ansvarar inte för att vissa kvinnor låter bli att svara. Men, vissa mäns beteende är orsaken till att vissa kvinnor inte vill svara, så hur ska man se på det då?
För en del kvinnor så kan det vara bra att få den infon, för då kanske dom törs svara "tack men nej tack" utan att vara rädd för en massa fula nedsättande ord, i stället för att bara blocka? Block i dom fallen kommer av att dom tröttnat på att vara en soptunna så fort en man inte klarar av ett avvisande.
Jag respekterar ett nej då jag själv vill få mitt nej respekterat, och har aldrig blockat för att jag fått ett nej. Och dom män som respekterar kvinnans svar bör inte få en block, men ifall samma kvinna fått höra hur fet och ful hon är åtskilliga gånger, hur ska hon veta att hon kan neka mannen utan att bli utskälld? Inte en lätt nöt att knäcka, och var och en ansvarar för sitt eget beteende, men vissa beteenden är orsak till andras beteende, det får följder när ett fåtal inte respekterar andra människor.

Just på BC så ser man att mailet öppnat/läst, så varför skriva flera gånger till då? Okej att kolla en gång för att se ifall det blev någon miss, men får man inte heller då svar så föreligger sannolikt inte intresse.

Jag har avböjt mail men det kommer ändå, och där frågas det efter den info som finns i min profil. Hur mycket tid ska jag lägga på att svara på det mannen kunnat läsa sig till innan han tog beslutet att skriva till mig?
Jag är full kapabel att ta kontakt när jag känner nyfikenhet för en profil, så vill inte lägga en massa tid på svar till dom som inte ens kan läsa innantill. Men vill heller inte ha en massa blockar då det kan indikera att jag skulle vara knäpp och det försämrar för mig, så än hur jag gör så gör jag fel enligt någon...
Funderar på att skriva i min profil att jag inte svarar på mail alls, och om någon ändå skriver till mig så får dom skylla sig själva om dom inte är läskunniga...
Citera
2023-08-21, 10:31
Medlem
borgir82s avatar
Som singelkille kämpar du i konstant motvind på BC och blir därför nästan överlycklig när du får ett nytt mail i inkorgen typ. Medans singeltjejer och par har ca 600-800 olästa mail i sina inkorgar..ungefär så ser fördelningen ut. Därför ser man ju till att ta varje tillfälle som ges.

Dom träffar jag har fått till har mestadels varit med par som söker extrakille eller så blir jag inbjuden till gb/swingersträffar på hotell. Några enstaka gånger har jag träffat singeltjejer.

Som forum är BC väldigt illa skött och deras server kraschar ofta. Det är mer regel än undantag numera.
Senast redigerad av borgir82 2023-08-21 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in