2020-02-19, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag har en profil på BC sedan några månader tillbaka. Trodde att det skulle vara fort gjort att hitta någon vettig man på nära avstånd från mig. Men har tagit någon månad då jag trots att jag enbart söker sex gärna vill kunna ha en vettig konversation oxå utanför sängen, och kolla in mannen ifråga lite innan träff på riktigt
En hel del mail går bort direkt då det är typ "knullsugen ikväll" eller "sugen på en 25 cm stor kuk"?
Jag har angett i profilen vad jag söker och det är inte alla som läser så noga, om ens alls...Men är sådär knasig så jag svarar på alla mail om dom inte är helt åt skogen, men oftast ett "nej tack" om inget intresserar mig vidare pga att det inte är vad jag sökt.
Har i nuläget 2 st återkommande sexkontakter och en tredje på gång som jag inte hunnit träffa än.
Dom som "lyckats" har skrivit civiliserat och sagt något vänligt antingen om mig som person utifrån min profil, eller kommenterat något i mina dagboksinlägg, och då ser jag ju att vederbörande läst och tagit till sig vad jag skrivit, det ger absolut pluspoäng. Har även några som jag enbart pratar med via BC:s egen brevlåda, om lite av varje.
Den ena har jag chattat med ett bra tag innan vi fick till en träff, den andre var lite mera spontant utifrån hur han skrev till mig och råkade vara på min ort vid ett lämpligt tillfälle.
Beroende på tycke och smak, och om man söker många olika eller någon/några återkommande tycks det vara varierande resultat, men som kvinna känns det relativt enkelt att hitta någon som matchar då vi är i minoritet på BC, men också många flera mail som inte förtjänar något svar egentligen då det verkar som att den som skrivit bara haft en hand tillgänglig just då. Inget fel med det, men då jag inte söker sex-chatt utan sexträff på riktigt så är jag inte nå sugen på underhålla någon som inte söker träff irl tids nog.
Men vill uppmuntra en del killar och män till att skriva lite mera civiliserat, men ändå fånga en kvinnas intresse ganska fort i mailet, då det rent krasst är många män som "tävlar" om färre kvinnor, och att visa sina bra sidor redan i profilen, och i dom fall det är svårt att få plats i profilen, hänvisa till dagboken där det går att skriva oändligt med info för den som vill det. Tror inte att så många kvinnor skriver för att fråga grundläggande saker bara föra att killen/mannen inte tänkt till då han skrev profilen. Och gärna hålla profilen uppdaterad ifall något ändras, och var ärlig om huruvida man är singel eller upptagen Ett visst engagemang ger utdelning utifrån min knappa erfarenhet, och det finns mycket läsvärt i BC:s eget forum för den som är angelägen om att göra sitt bästa för att hitta det dom söker

Förstår inte varför du väljer bodycontact före en mainstream dejtingapp? I princip alla killar går med på KK-relationer i vilket fall, och du har mindre risk att råka ut för slisko.
Citera
2020-02-19, 14:36
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Förstår inte varför du väljer bodycontact före en mainstream dejtingapp? I princip alla killar går med på KK-relationer i vilket fall, och du har mindre risk att råka ut för slisko.

Kanske lite gammaldags i mitt tänk, men tycker att det är lämpligt att söka sex på sida för just det ändamålet
Jag vill inte "blanda ihop" olika ändamål, men verkar vara ganska ensam om att tänka så...

En väninna som dejtar "vanligt" får nog mera skumma förslag än vad jag får, från enligt henne tveksamma män, så jag vet inte om det är så mycket bättre?
Och vill inte skylta med en ansiktsbild, jag vill gärna vara anonym tills jag väljer att visa vem jag är för rätt person
Citera
2020-02-19, 14:40
Medlem
Citat:
Och vill inte skylta med en ansiktsbild, jag vill gärna vara anonym tills jag väljer att visa vem jag är för rätt person

Aha, det finns en poäng med det i så fall. På vanliga dejtsidor utan bild kommer du nog inte långt.
Citera
2020-02-19, 14:47
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Aha, det finns en poäng med det i så fall. På vanliga dejtsidor utan bild kommer du nog inte långt.

Bor på ett mindre ställe, så vill inte skylta alltför mycket med vad jag söker då det blir sånt prat på stan då...
Inte för att någon har med det att göra, men jag vill kunna vara lite anonym ibland, och jag vill även köra raka puckar med vad jag söker.
Citera
2020-02-19, 14:50
Medlem
Citat:
Bor på ett mindre ställe, så vill inte skylta alltför mycket med vad jag söker då det blir sånt prat på stan då...
Inte för att någon har med det att göra, men jag vill kunna vara lite anonym ibland, och jag vill även köra raka puckar med vad jag söker.

Fast ingen bryr sig om du är på Tinder eller Mötesplatsen och de måste själva vara medlemmar om de ser dig.
Citera
2020-02-19, 14:58
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Fast ingen bryr sig om du är på Tinder eller Mötesplatsen och de måste själva vara medlemmar om de ser dig.

Okej, men jag tror jag kör vidare på BC då jag haft tur där.
Citera
2020-02-19, 15:22
Medlem
svartnatt666s avatar
Nej ge fan i bodycontact utan att berätta erfarenheten. Lita på mig bara nu.
Citera
2020-02-19, 15:54
Medlem
Citat:
Okej, men jag tror jag kör vidare på BC då jag haft tur där.

När det gäller sexfronten, har du föreställningar om att män från BC är "bättre" eller mer öppensinniga i sängen än på mainstream-sidor?
Citera
2020-02-19, 16:32
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
När det gäller sexfronten, har du föreställningar om att män från BC är "bättre" eller mer öppensinniga i sängen än på mainstream-sidor?

Jag har nog inte ens funderat på det helt ärligt...Hamnade på BC genom en klok väninna som hade positiva erfarenheter därifrån, så jag litade på henne och hennes omdöme.

Jag tänker inte att män på BC skulle vara bättre eller sämre än män på mainstrean-sidor, bara tänkt att dom är öppen med vad dom söker, överlag. Tror inte att någon man på BC ger sken av att söka en relation ifall dom inte har tänkt sig det, vilket tycks förekomma på andra sidor i viss mån för att "få omkull" en kvinna som egentligen tänkt sig ett förhållande.

Däremot vet jag inte om män på BC skulle vara mera öppensinnade, möjligen, då dom troligen inte anses lika "annorlunda" ifall dom ger uttryck för någon mindre vanlig fetisch, då det ändå är sex som är i fokus på BC.
Även om det inte är vad jag söker så höjer jag inte på ögonbrynen över något som ligger utanför det jag söker, kanske en kvinna på en vanlig dejtingsida skulle uppleva en mindre vanlig fetisch som lite "creepy"?
Citera
2020-02-19, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ganska enkelt tycker jag

Om man skickar ett meddelande så kan man undvika "vill du knulla/suga kuk nu" och "sugen på en stor kuk" så har man kommit halvvägs, lägg till något trevligt som refererar till profilen eller dagboken så kan man vara på god väg.

Handlar det om ens egen profil får man tänka till och inte skriva som alla andra, och gärna använda dagboken för att ge mer info om sig själv och vad man söker/gillar, så är chansen större att
Citat:
en kvinna
hör av sig, beroende på vad hon söker förstås...
Men du söker ju män!
Citera
2020-02-19, 19:54
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-Kurka
Men du söker ju män!

Jag skrev utifrån att man är en man som vill att en kvinna ska ta kontakt med en, att skriva något fyndigt för att attrahera en kvinna Men utgår bara från hur jag själv tänker, så vet inte om andra kvinnor fungerar likadant...
Citera
2020-02-19, 20:47
Bannlyst
Citat:
Jag skrev utifrån att man är en man som vill att en kvinna ska ta kontakt med en, att skriva något fyndigt för att attrahera en kvinna Men utgår bara från hur jag själv tänker, så vet inte om andra kvinnor fungerar likadant...
Kvinnor tänker int. De handlar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in