2023-08-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Du är litet långsam i huvudet va? Stor skillnad på att tro sig minnas något från 33 år tillbaka och 5 år tillbaka i tiden.

Vad fick dig att se en gammal vm match från 1990 den där dagen 2018?
Har ni mer turneringar inspelat? Typ em 2000?
Citera
Medlem
https://www.kb.se/hitta-och-bestall/...%20fram%C3%A5t.
Citera
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Trovärdiga vittnen Lika troliga som journalisten Jack Werner, "årets förvillare". Fint CV när det kommer till trovärdighet förespråkarna för myten har. Flashback-vittnen som inte ens har kan styrka att dom varit på Kungliga Biblioteket och sitter och trollar i sina inlägg. Ett exempel är användaren Glorkas som påstår att Arne har sagt att det var två tveksamt dömda straffar fast Arne har sagt att "de rev bara omkull folk i straffområdet, helt i onödan".
Såhär skriver Glorkas:
"Hittar straffen till 3-2.
Straffen är HELT SOLKLAR. Arne mindes ju i efterhand att den var tveksam? men han säger SJÄLVKLAR straff som kommentar när den blir av.".
Vet inte varifrån han hört Arne säga att de var tveksamma. Han kan ha fel minne av det.
Oavsett så tycker jag det är ganska irrelevant. Straffsparkars vara eller icke vara är något som är subjektivt och kan diskuteras i åratal. Jag tycker inte det sänker hans förtroende.
Och vad Arne berättar om situationen 25 år senare betyder heller inte ett skit.
Citera
2023-08-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det? Hur vet du det?

Vänligen sluta citera mig faktiskt om du ska fortsätta att vara så här trög. Om du inte förstår att det är en enorm skillnad på styrkan av min minnesbild från 1990 när jag var en liten skolpojke och som vuxen man ifrån 2018 så är du för oseriös för att ta på allvar.
Citera
2023-08-20, 12:11
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
...vänta till mellandagarna om jag är kvar på det här forumet då. Annars dyker klippet upp på youtube runt den tiden så får vi se om nån här inne hittar det.

Bekvämt.

Citat:
JMen i mellandagarna kommer jag åka till min pappa i alla fall och då kommer jag filma med mobilkamera och ladda upp någonstans samt länka det i det här forumet om jag är kvar här då,

Som sagt, bekvämt.

Citat:
I mellandagarna kommer beviset. Vet inte om jag kommer kunna länka till beviset här, men i så fall får ni hålla utkik på tuben bara.

Nej, Ctrl+C samt Ctrl+V är svåra saker. Det är nog bäst att lämna det till folk som håller på med data och sånt.

Citat:
Förhoppningsvis kommer jag kunna länka till klippet här när jag laddar upp det, och kan jag inte det så får ni hålla ögonen öppna på youtube helt enkelt.

Som sagt, så in i helvete krångligt är det inte att kopiera och klistra.

Citat:
Faktum är att jag tror jag ska be morsan gå ner och titta..Morsan är inte alls lika gaggig som far min (hon är några år yngre också) utan hon är pigg i knoppen om än trött i kroppen. Om hon skulle hitta banden utan att stöka runt där och bryta ryggen ska jag faktiskt be henne posta bandet till mig.

Intressant att mamma dök upp nu också. Hade du glömt att hon existerade och fortfarande i vigör nog för att undersöka lite?
Citera
2023-08-20, 12:12
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det där gällde matchen Sovjet - Kamerun 1990. Glorkas kollade även sammandraget i SVT.

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Men det enda om England-Kamerun i det inlägget är väll?

"Hittar Sportnytt dagen efter eng-kam 90. Artur ringart pratar i sammandrag, inget citat där."
Citera
2023-08-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Vad fick dig att se en gammal vm match från 1990 den där dagen 2018?
Har ni mer turneringar inspelat? Typ em 2000?

Och nej, det var bara VM 1990 och VM 1994 som jag hittade och det är också dom enda som jag känner till att farsan bandade in. EM 1996 och VM 1998 var Sverige inte med och sedan tror jag inte farsan bandat något mer men ska inte svära på det, hurså, varför är det relevant? Sugen på att återtitta EM 2000 eller?
Citera
2023-08-20, 12:15
Medlem
Citat:

Och nej, det var bara VM 1990 och VM 1994 som jag hittade och det är också dom enda som jag känner till att farsan bandade in. EM 1996 och VM 1998 var Sverige inte med och sedan tror jag inte farsan bandat något mer men ska inte svära på det, hurså, varför är det relevant? Sugen på att återtitta EM 2000 eller?

Hade lätt vilja se om sverige-tukiet för det måste vara den sämsta matchen i historien hehe
Citera
2023-08-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Bekvämt.

Som sagt, bekvämt.

Nej, Ctrl+C samt Ctrl+V är svåra saker. Det är nog bäst att lämna det till folk som håller på med data och sånt.

Som sagt, så in i helvete krångligt är det inte att kopiera och klistra.

Intressant att mamma dök upp nu också. Hade du glömt att hon existerade och fortfarande i vigör nog för att undersöka lite?

Har nämnt min mor tidigare i tråden. Anledningen till att jag inte vet om jag kan ladda upp en länk här har att göra med om jag finns kvar på det här forumet bara. I så fall får ni titta på tuben. Får inte säga mer om den saken för "powers that be", du får dra dina egna slutsatser.
Citera
2023-08-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Hade lätt vilja se om sverige-tukiet för det måste vara den sämsta matchen i historien hehe

Hahaha ja där håller jag med dig. Nej EM 2000 var ingen kul tillställning. Nu hade farsan förvisso kvar alla Sveriges matcher från VM 1990 vilka inte heller var särskilt roliga, 1 - 2 torsk i samtliga...
Citera
2023-08-20, 12:17
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Såhär skriver Glorkas:
"Hittar straffen till 3-2.
Straffen är HELT SOLKLAR. Arne mindes ju i efterhand att den var tveksam? men han säger SJÄLVKLAR straff som kommentar när den blir av.".
Vet inte varifrån han hört Arne säga att de var tveksamma. Han kan ha fel minne av det.
Oavsett så tycker jag det är ganska irrelevant. Straffsparkars vara eller icke vara är något som är subjektivt och kan diskuteras i åratal. Jag tycker inte det sänker hans förtroende.
Och vad Arne berättar om situationen 25 år senare betyder heller inte ett skit.

Bra, då vet jag att Glorkas har sett England-Kamerun och jag kan glömma min spektakulation om att han missat den I tron att den ej sändes på SVT.
Citera
2023-08-20, 12:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vänligen sluta citera mig faktiskt om du ska fortsätta att vara så här trög. Om du inte förstår att det är en enorm skillnad på styrkan av min minnesbild från 1990 när jag var en liten skolpojke och som vuxen man ifrån 2018 så är du för oseriös för att ta på allvar.

Jag har sett experiment där människor minns helt fel efter 5 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in