2022-01-21, 12:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tror du inte att falska minnen existerar? Eller tror du att just du är immun mot falska minnen? Jag accepterar att du tycker dig ha detta minne, men jag är övertygad om att du har fel.

Historien om avbytarbänken har varit runt i massmedia tillräckligt mycket för att någon skulle pallra sig ner i källaren och hitta tejpen.

Sen har ju folk i denna tråd kollat igenom matcherna som finns i mediedatabasen, utan att hitta citatet. Hur skulle manipulerandet gått till när SVT bröt sig in och ändra kopiorna?

Btw, vilken match var det du hörde detta i? Om vi börjar där. Minns du?
Lägg inte mer energi på honom. Uppenbarligen har varken han eller Herrgickhan vad som krävs för att erkänna när dom har fel.

Hade vi haft en tidsmaskin å åkt tillbaks till när denne trodde citatet yttrades å upptäckt att det aldrig sades skulle dom inte erkänna att dom har fel utan att SVT manipulerat tidsmaskinen. Det är meningslöst att argumentera med såna människor.
Citera
2022-01-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Se tidigare svar.
Vi kommer inte längre så fortsätt tro att det inte fanns rädsla för n-ord och sjukliga kränkthetstankar och felaktig ordförståelse redan på 70-talet.

Inte ens någon bildsekvens stämmer överens med det som påståtts.

Men du har bestämt dig ocb då spelar det ingen roll vad bevisen visar.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hade vi haft en tidsmaskin å åkt tillbaks till när denne trodde citatet yttrades å upptäckt att det aldrig sades skulle dom inte erkänna att dom har fel utan att SVT manipulerat tidsmaskinen. Det är meningslöst att argumentera med såna människor.

ha ha kul liknelse
Citera
2022-01-21, 12:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Lägg inte mer energi på honom. Uppenbarligen har varken han eller Herrgickhan vad som krävs för att erkänna när dom har fel.

Ja, men det är så intressant att man sätter sån prestige i sitt minne. Som att det är personlig kritik att inte tro att de upplevt det de tror sig ha upplevt. Inte svårt att fatta kanske, vad kan man lita på om inte det man själv minns? Om det visar sig inte vara tillförlitligt, vem är jag då? Är alla mina minnen falska?

Samtidigt är ju falsa minne jätteintressanta i sig, och något att fundera kring.
Citera
2022-01-21, 13:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Uppenbarligen har varken han eller Herrgickhan vad som krävs för att erkänna när dom har fel.

Du har fel:

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera
2022-01-21, 13:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har fel:

Det där handlade ju om när du ljög om att du hade koll på rutiner kring arkivering av kopior på sändningar. Inte alls om din inställning till ditt påstådda minne.
Citera
2022-01-21, 13:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det där handlade ju om när du ljög om att du hade koll på rutiner kring arkivering av kopior på sändningar. Inte alls om din inställning till ditt påstådda minne.

Jag ljög inte. Jag hade fel. Ljuger gör man när man påstår något som man vet är fel. Jag trodde att jag hade koll på att de skickade in den senaste sändningen (reprisen och sådan finns), men jag hade fel.

I övrigt är jag inte ämnet i tråden så håll er till ämnet.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-01-21 kl. 13:54.
Citera
2022-01-21, 13:50
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
T ex var och kanske är Lars Ekborgs monolog "Man kan kast in hatten" (tror jag benämningen var)

Bunta ihop och slå ihjäl.
Citera
2022-01-21, 15:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag ljög inte. Jag hade fel. Ljuger gör man när man påstår något som man vet är fel. Jag trodde att jag hade koll på att de skickade in den senaste sändningen (reprisen och sådan finns), men jag hade fel.

I övrigt är jag inte ämnet i tråden så håll er till ämnet.
Mannen som är helt ointresserad av tråden kan inte sluta skriva i den.

Nå.
Tror du fortfarande att det är ett riktigt minne du har angående detta?
Trots att det har visat sig att fakta inte stämmer med det du initialt sa dig minnas med säkerhet?

Tycker du inte att det är lite konstigt att du minns detta som du, enligt dig själv, inte tyckte var något speciellt alls när det sades?
Citera
2022-01-21, 16:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Mannen som är helt ointresserad av tråden kan inte sluta skriva i den.

När det kommer felaktiga påståenden om mig så korrigerar jag givetvis dem

Citat:
Nå.
Tror du fortfarande att det är ett riktigt minne du har angående detta?
Trots att det har visat sig att fakta inte stämmer med det du initialt sa dig minnas med säkerhet?

Tycker du inte att det är lite konstigt att du minns detta som du, enligt dig själv, inte tyckte var något speciellt alls när det sades?

Jag hänvisar till mitt svar här:

Citera
2022-01-21, 17:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Hävdar du att citatet har yttrats eller att du helt enkelt har fel?

Citat:
Du har fel:

För all del, men vid det här laget är du bra naiv som inte bara ändrar åsikt utan står fast.
Citera
2022-01-21, 17:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
För all del, men vid det här laget är du bra naiv som inte bara ändrar åsikt utan står fast.

Läs mitt tidigare inlägg så klarnar det kanske?

Naiv är för övrigt inte ett adekvat ord om någon håller fast vi det som de inte kan bevisa. Envis är ordet i så fall.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-01-21 kl. 17:34.
Citera
2022-01-21, 18:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Läs mitt tidigare inlägg så klarnar det kanske?

Men ge upp
Citat:
Naiv är för övrigt inte ett adekvat ord om någon håller fast vi det som de inte kan bevisa. Envis är ordet i så fall.
Naiv är synonymt med verklighetsfrånvänd så jag är absolut villig å hävda att det är rätt ordval
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in