2023-08-19, 16:04
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Va?! Vilka fan har gjort det?! Jag har det på band, skämtar du med mig?

Skämtar inte. Det är många i tråden som sagt att de haft den på video. Ingen har kommit tillbaka med det bevis de trodde de hade.

Edit: Glorkas var den första som gick till KB, andra har också varit dit men jag minns inte namn.
Citera
2023-08-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Jag tycker inte du behöver gå och kolla någon VHS. Jag tror dig ändå.

Ja och det måste väl vara fler än jag som har sett detta?! Nu var ju jag som sagt bara en liten pojke när matchen gick live, så hade jag inte sett inspelningen för ett par år sedan hade jag kunnat tvivla på hur det förhöll sig. Men det måste väl finnas gott om folk som är över 50 år gamla som såg det live när det begav sig och fortfarande kommer ihåg det?
Citera
2023-08-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Skämtar inte. Det är många i tråden som sagt att de haft den på video. Ingen har kommit tillbaka med det bevis de trodde de hade.

Men vadå, det måste ju dessutom finnas gott om folk som är över 50 år gamla som sett detta och kan verifiera det? Jag var som sagt bara en liten pojke när matchen gick men i och med att jag såg om den på VHS för bara fem år sedan så är det helt solklart, nog för att det finns "falska minnen" men jag är inte dement hahaha

Tror nästan det är en skröna det här med att folk har varit på kungliga biblioteket och tittat, varför i h-e skulle man bemöda sig med att göra det? Vilka användare är det som påstår att dom varit där? Sparas originalsändningarna där då? Är du medveten om att på nittiotalet så sändes VM-matcher i fotboll (i alla fall VM 1994, säkert VM 1990 också) på flera olika kanaler. Kan det vara så att dom här påstådda detektiverna (credd till engagemanget i så fall haha!) som tagit sig till kungliga biblioteket har kollat på inspelningar från en annan kanals sändning kanske?
Citera
2023-08-19, 16:14
Medlem
Citat:

Edit: Glorkas var den första som gick till KB, andra har också varit dit men jag minns inte namn.

Glorkas och ev. andra trollar nog bara med er Antingen det eller så har dom sändningar från någon annan kanal på kungliga biblioteket. Ett tredje alternativ skulle kunna vara att dem kanske censurerat bort kommentaren för att den ansågs "rasistisk" eller något sådant barnsligt.

Som sagt, hade jag bara utgått från mitt minne sedan 1990 när jag bara var en liten grabb så hade jag tvivlat men inte när jag sett det på en inspelning som vuxen man för bara fem år sedan.
Citera
2023-08-19, 16:16
Medlem
liddens avatar
Citat:
Men vadå, det måste ju dessutom finnas gott om folk som är över 50 år gamla som sett detta och kan verifiera det?

<snip>

Är du medveten om att på nittiotalet så sändes VM-matcher i fotboll (i alla fall VM 1994, säkert VM 1990 också) på flera olika kanaler. Kan det vara så att dom här påstådda detektiverna (credd till engagemanget i så fall haha!) som tagit sig till kungliga biblioteket har kollat på inspelningar från en annan kanals sändning kanske?

Är 50+. Det var bara en kanal per match som sände på svenska, och även om jag minns fel där så måste det vara versionen med Arne.
Citera
2023-08-19, 16:26
Medlem
Citat:
Är 50+. Det var bara en kanal per match som sände på svenska, och även om jag minns fel där så måste det vara versionen med Arne.

Okej du som är 50+ då, minns inte du själv händelsen? Eller såg du inte England - Kamerun kanske? Har dom som dragit till kungliga biblioteket bekräftat att det var rätt sändning dom tittade på? Har dom kommit med några bevis för att han inte sa det?! Jag är rätt säker på att dom trollar bara.

Jag såg det med egna ögon för bara fem år sedan och efter en snabb googling hittar jag att Arne Hegerfors själv berättar att han sa det! Hahaha det här måste ju nästan vara den bästa trollningen på flashback någonsin!

Några enstaka flashback-troll har lyckats lura i massor av människor att någonting som typ är allmän fotbollskunskap i Sverige är någon slags konspiration eller vad man ska kalla det! Hahaha fyfan vad roligt!
Citera
2023-08-19, 16:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Okej du som är 50+ då, minns inte du själv händelsen? Eller såg du inte England - Kamerun kanske? Har dom som dragit till kungliga biblioteket bekräftat att det var rätt sändning dom tittade på? Har dom kommit med några bevis för att han inte sa det?! Jag är rätt säker på att dom trollar bara.

Jag såg det med egna ögon för bara fem år sedan och efter en snabb googling hittar jag att Arne Hegerfors själv berättar att han sa det! Hahaha det här måste ju nästan vara den bästa trollningen på flashback någonsin!

Några enstaka flashback-troll har lyckats lura i massor av människor att någonting som typ är allmän fotbollskunskap i Sverige är någon slags konspiration eller vad man ska kalla det! Hahaha fyfan vad roligt!

Konstigt att Filip och Fredrik inte kunde plocka fram det när de gav priset för århundradets sportcitat till Arne. Du har nog en magisk VHS.
Citera
2023-08-19, 16:37
Medlem
OffLimitss avatar
Citat:

Men du, detta har ältats nu i nästan 400 sidor. Plocka fram bevis eller håll tyst.
Citera
2023-08-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Konstigt att Filip och Fredrik inte kunde plocka fram det när de gav priset för århundradets sportcitat till Arne. Du har nog en magisk VHS.

Va, vadå Filip och Fredrik? Kan du skicka någon länk el. dyl? Är inte så insatt i ämnet som sagt. Jag upptäckte nyss den här tråden och har självklart inte orkat läsa ens en tiondel som du säkert förstår. Jag kan försäkra dig om att farsans gamla VHS inte är övernaturlig på något sätt min vän
Citera
2023-08-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffLimits
Men du, detta har ältats nu i nästan 400 sidor. Plocka fram bevis eller håll tyst.

Jag tänker absolut inte läsa igenom alla 400 sidor i den hår tråden. Jag har väl presenterat bevis? Jag har ju sett detta på video för bara fem år sedan? Måste ju finnas tusentals människor som var vuxna på den tiden och som sett det också?! Vad för typ av "bevis" är du ute efter din stolle?! Räcker det inte med många många tusentals ögonvittnesskildringar din galning! Jag har det ju på VHS säger jag!!! Allt ni galna konspirationsteoretiker verkar ha är förmodligen påhittade utsagor från anonyma flashbackanvändare som säger att dom varit på kungliga biblioteket och tittat på någon inspelning därifrån. Har det ens slagit dig att dom kanske trollar er min naiva lilla vän
Citera
2023-08-19, 16:44
Medlem
liddens avatar
Citat:
Okej du som är 50+ då, minns inte du själv händelsen? Eller såg du inte England - Kamerun kanske?

<snip>

hittar jag att Arne Hegerfors själv berättar att han sa det!

Såg matchen men minns inte citatet. Den länken finns i TS så vi har sett det, Arne tror på det som andra har sagt till honom. Han säger att han inte minns det själv.
Citera
2023-08-19, 16:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Va, vadå Filip och Fredrik? Kan du skicka någon länk el. dyl? Är inte så insatt i ämnet som sagt. Jag upptäckte nyss den här tråden och har självklart inte orkat läsa ens en tiondel som du säkert förstår. Jag kan försäkra dig om att farsans gamla VHS inte är övernaturlig på något sätt min vän

Även Aftonbladet har misslyckats med att få fram citatet.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...tet-ett-pahitt

De frågade tom sina läsare om hjälp utan framgång.

Skicka din VHS till Aftonbladet och tjäna en trollslant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in